JobAngel Az álláskeresők védangyala

Hogyan lehet igazán elrontani egy állásinterjút?

2017. május 02. 06:00
82 hozzászólás

Olyan állásinterjúért nem kár, ahol a felek nem voltak szimpatikusak egymásnak. Előfordul, és nem veszítesz semmit azzal, ha egy neked nem szimpatikus környezetbe nem kerülsz be. Néha csak balul sülnek el dolgok, de ez nem nagy baj: a kisebb késést megbocsátják, a kicsit elszúrt öltözéket is, ha hosszú munkanélküliség után nem vagy trillázóan vidám, azt is értik, és ezekkel együtt is lehet állást elnyerni. De vannak, amik biztosan elintézik, hogy ne téged válasszanak.

Hogyan mesélsz az előző munkahelyeidről?

Az előző munkahelyeidről nyilván azért kerültél el, mert valami nem stimmelt. Vagy a céggel, vagy a főnökkel, vagy veled, vagy a gazdasági helyzettel. Akármi is volt, már elmúlt, sértettség nélkül kell róla beszélni. A személyes konfliktusokat is megértik egy állásinterjún, ha megfelelően kommunikálod. Diplomatikusan, nem szidalmazva a jelen sem lévő másik felet, nem célozgatva arra, hogy korrupt volt, hogy képzetlen volt stb., ami miatt nem tudtatok együtt dolgozni. Gyanús, ha valaki az összes munkahelyéről ilyesmiket mond – olyankor úgy látszik, ő maga generálja a személyes ellentéteket, és így nyilvánvalóan nem tűnik jó választásnak.

Mit mondasz a tapasztalataidról?

Tegyük fel, keresünk egy beszerzőt! Érdekel, hogy eddig milyen stratégiával dolgozott, milyen eredményei voltak, a kapcsolatrendszere is, és a tárgyalási stílusa is. Több hibát is elkövethet a jelölt ebben:

Az eddigi tapasztalatok alulértékelése azt eredményezi, hogy nem tűnik elég komolynak az álláskereső tudása, rutinja, tehát nem jó választás. Pedig te magas rangú cégvezetőkkel tárgyaltál, akár idegennyelven is, komoly bevételi, kiadási összegek múltak azon, hogyan irányítottál, koordináltál egy ügyet. És mégsem vesznek komolyan, mert elintézed annyival, hogy

ügyfelekkel, beszállítókkal tárgyaltam

A részletek mutatják meg, mennyire volt komoly ez a munka (amikor részletezel feladatokat, arra is nagyon ügyelj, hogy ne legyen belőle üzleti titkok kifecsegése). Egészen másképp hangzik, ha azt mondod, hogy

" gyártáshoz szükséges alapanyagok beszerzéséről tárgyaltam a beszállítókkal, ami nagyságrendileg éves x Ft kiadás volt a cégnek. Fontos volt, hogy a legstabilabb beszállítót találjam meg, és hogy legyen alternatív beszerzési lehetőség is, mert az anyaghiány emiatt leálló gyártás x Ft kárt okozott volna. És nem is volt leállás emiatt sosem.”

A túlértékelés  is egyértelműen káros: ha komoly feladatként beszélsz valamiről, ami egyébként kis rutinnal, nem túl nagy tárgyi tudással megoldható, akkor abból az látszik, hogy neked az egyszerű feladat is összetett és megterhelő (valószínűleg nem ezt akartad közölni). Ezért ne arról mesélj hosszan, milyen nyilvántartásokat készítettél, hanem arról, hogy voltak nyilvántartásaid, előregyártott lekérdezéseid, amiket jól használtál, ezek által hibamentesen lehetett dolgozni, mert mindig tudtad, melyik ügy hol tart, ha megállt, kihez kell fordulni. Ne arról mesélj, hogy pl. az SAP-ban purchase ordereket generáltál (mert az csak néhány kattintás, mindig ugyanúgy kell csinálni), hanem arról, hogy ezeket egyesével lekövetted, mindig tudtad, melyik hol tart éppen (mert ez viszont egy folyamatosan változó munka). Ha a tudásod és tapasztalatod szintjét megfelelően bemutattad, még mindig hibázhatsz, és ez is igen gyakori.

Amikor a feladataidról mesélsz, mást jelölsz meg specialitásodnak, kedvenc feladatodnak, mint amiből náluk sok van. Nálunk egyedi szériaszám nélküli fémaprócikkeket kell beszerezni, te meg hosszan mesélsz arról, milyen jól nyilvántartottad az összes beszerzett szériaszámos cucc összes adatát. Azaz, úgy tűnik, nem abban van rutinod, ami nekik kell.

Hogyan passzolsz a feladatra, amit az új kollégának szánnak?

Az állásinterjú elején a pozícióról általában elmondja az interjúztató, amit fontosnak gondol, és ilyenkor figyelj nagyon! Kérdezz vissza akár, hogy mit jelent a napi feladatok szintjén az, hogy – a már felvezetett példánál maradjunk - „beszállítói kapcsolattartás”. Ezzel ő maga fogja elmondani azokat a rutinfeladatokat, és esetleg a napi munka során felmerülő megoldandó problémákat, amire az új kollégát keresik. Ha ezeket te pont csináltad, pont ilyen feladatköröd volt, ilyen problémákat oldottál meg, akkor erről kell mesélned, erre legyen sztorid, erre koncentrálj. Ha neked ez csak napi 1-2 órát jelentett eddig, és kedved van hozzá, hogy ezek legyenek a fő feladataid, akkor lelkesen és sokat beszélj róla. Ne úgy nézzen ki, mintha csak belekotnyeleskedtél volna ebbe is, hanem úgy, mint aki képes ezt jól megoldani, mert látott már ilyet, és nem ijed meg a lehetséges problémáktól sem. Különösen fontos ez, ha más iparágból érkeztél: egy textilipari cégnél is lehetsz jó beszerző, még akkor is, ha közszférából érkeztél. „Csak” jól kell kommunikálni az eddigi feladatod, tudásod, rutinod.

----

Tetszett a poszt? Lájkold, oszd meg, hátha ezzel te is segítesz másoknak!

Ha személyes segítségre van szükséged az álláskeresésedben válogass tematikus szolgáltatásaimból vagy ingyenes online önéletrajz-konzultációért írj nekem!

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr3912468589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.02. 06:14:06

Ez alapvető: nem szabad sose szidni a korábbi munkahelyet, akkor se, ha megérdemelné.

Én azt szoktam mondani interjún "jó volt, azonban a követelményeik nem egyeztek azzal, amit én képzeltem el".

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.05.02. 09:30:12

@MaxVal BircaMan HJCD: Ez rendben van próbaidős felmondásnál, de 3-4 év munkaviszony után már nem állja meg a helyét...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.02. 10:43:29

@Online Távmunkás:

Kis kreativitással bejön mindig. Én most éppen ezt a szöveget nyomom.

A Coca-Colánál dolgozom 2 éve, s keresek mást. S pont ez a szövegem.

aet 2017.05.02. 11:48:12

Kedves Jobangel,

"nem célozgatva arra, hogy korrupt volt".

Mi a helyes válasz vagy megközelítés, ha tényleg a "vezetőd" által teremtett uram-bátyám viszonyok (szeretők, rokonok pozícióba helyezése, baráti beszállítók kötelező kiválasztása) vezetett oda, hogy el kellett válnod a cégtől? Nem állami szféráról van szó, hanem valódi multinacionális versenyszféráról.

Lehoz Tamas 2017.05.02. 12:05:16

@MaxVal BircaMan HJCD: a te szinteden ez működik is. De olyan állások esetében, ahova több kell mint 8 általános, ez már kevés.

Lehoz Tamas 2017.05.02. 12:33:32

@MaxVal BircaMan HJCD: adatrögzítéshez egyetem? És hogyan hasznosítod a Coca Cola-nál a katolikus egyetemen tanultakat? Te áldod meg a kamionokat?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.02. 12:59:25

@Lehoz Tamas:

1. Nem adatrögzítő vagyok.

2. A katolikus egyetemen nem csak papképzés van.

3. Nem csak a katolikus egyetemre jártam.

Lehoz Tamas 2017.05.02. 14:27:39

Nehogy azt mond, hogy nem keszultem fel beloled : Coca-Cola Hellenic / Account Receivable Associate.
Ez a poziciod. Na most ez egy belepo szintu pozi, ahogy latom word-ot es excel-t kernek hozza. Felsofoku vegzettseg csak a fonokodnek kell, Associate poziban ahogy latom nem kerik. Amugy is mennyire lehet komoly az a munka, ahol van idod heti 5 napban napi 6-8 oraban trollkodni?
De termeszetesen szivesen olvasnek toled egy reszletes leirast arrol, milyen napi szintu feladataid vannak.

Bambano 2017.05.02. 15:12:20

kisebb késés, hehe... legutóbb sikerült másfél órával hamarabb érkeznem :P

élhetetlen 2017.05.02. 15:37:53

Jó tanácsok? Nincsenek. Régi sztori, mert utoljára 20 éve voltam állásinterjún. A munkahelyemen jól megvoltam, egyetlen dolog zavart, az adott kollégáknál kevesebb fizetésem, de tudomásul vettem, hogy aki az előző számlázásról került oda, többet keres, mint én, aki a fejlesztéstechnológián tanulmányokat irogattam. A lényeg, egy kollégát „leépítettek”, elhelyezkedett egy német cégnél, és szólt, hogy kéne még ember. Megnézem. Nem HR, a leendő főnök, ráadásul a világ végén, tehát a kedvem már egy kicsit elment. Fél órát várakoztat, aztán beszélgetünk, aztán a miért akarok eljönni. Mondom, szeretem a munkát, kijövök a kollégákkal, nincs bajom a főnökömmel, egyszerűen pénzért. Itt lett vége az interjúnak. Kaphatott volna egy korrekt, jól képzett munkaerőt, de neki az kellett volna, hogy utálom a …, utálom a…, és életem leghőbb vágya az volt mindig is, hogy önnél dolgozhassak. Magyarul, hülye volt.
Még régebbi, hogy min múlhat. Ez már HR, azaz ők akartak egy informatikust a napi munkákra. Kikértek a főnökömtől az interjúkra, hogy segítsek. Ötven körüli úr, megfelelőnek látszik, előtte egy francia cégnél dolgozott. A HR-es főnök (régi becsípődés), megkérdezte, hogy mennyit keresett. Sokat. Hát sajnos, mi nem tudunk annyit adni. Ez már nem szakmai kérdés volt, de beleszóltam, mondván, de kérdezd meg azt is, hogy mennyiért vállalná a munkát. Jé! Mennyiért? Az úr részéről egy hálás mosoly, és még évekig a folyosón is. Persze, mondhatta volna magától is, de én is régi vágású vagyok, én megértettem.

velizar 2017.05.02. 15:54:03

@aet: előrelépés hiánya?

CoolKoon 2017.05.02. 17:54:05

@Online Távmunkás: "de 3-4 év munkaviszony után már nem állja meg a helyét..." - Ja. Akkor a bullshit-generátornak seed-ként már a "valami mást akarok" kifejezést kell megadni, és a kapott eredményeket elpuffogtatni :P

CoolKoon 2017.05.02. 17:55:54

@MaxVal BircaMan HJCD: Érdekes, a múltkor még online szerencsejáték-szolgáltató cégnél dolgoztál, és az bizony nem két éve volt (hanem mostanában)....

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.02. 18:21:20

@Lehoz Tamas:

Mi a konkrét kérdésed a munkáról? Szívesen válaszolok mindenre, amire nem vonatkozik titoktartási kötelezettségem.

agarik 2017.05.02. 18:56:53

Kivéve, hogy a HR-es a valóságban SZART SEM MOND. Továbbá semmit nem tuda betöltendő munkakörről.

A HR-es egyetlen feladata hogy be tudja darálni a kérdést, amit egyébként azért kell feltennie mert analfabéta: "meséljen magáról".

Már feltéve hogy egyáltalán fárad az interjúztatással.

H?P? 2017.05.02. 19:07:57

"Az előző munkahelyeidről nyilván azért kerültél el, mert valami nem stimmelt. "

Egyertelmu, hogy felesleges ilyenbe belemenni, egy interjun, nincs lehetoseg a reszletek kifejtesere, anelkul meg csak a szokasos sertodott vagdalkozasnak tunhet. Ha egyaltalan szoba kerul, akkor valamilyen semleges dologgal kell elintezni. Peldaul altalanos letszamlepites volt es kesz. Ha peldaul elmebeteg volt a fonok, tulajdonos, azt ugyse tudom orvosi papirokkal alatamasztani. De meg ha lenne is, akkor is furcsan neznenek az emberre, ha ilyet mutogatna egy allasinterjun :))

sírjatok 2017.05.02. 19:38:32

@Lehoz Tamas: "Amugy is mennyire lehet komoly az a munka, ahol van idod heti 5 napban napi 6-8 oraban trollkodni?"

hát mondjuk pont az adatrögzítés meg egyéb kulimunka mellett lehetetlen ez kb.

CoolKoon 2017.05.02. 19:47:15

@MaxVal BircaMan HJCD: Hát, amikor említetted a dolgot, úgy tűnt, hogy még mindig ott dolgozol, és az szerintem nem 2014-ben volt. De mindegy is.

CoolKoon 2017.05.02. 19:48:25

@igaz_ember: Hát tudod, ha az ember igen sok pénzt (rubelt :P) és energiát fektet a saját hírnevébe, az a rengeteg munka előbb-utóbb meghozza a gyümölcsét :D

Circus 2017.05.02. 19:49:51

@aet: +poszt, úgy általában

Meg szokták kérdezni, hogy miért jött el valaki az előző helyről. Nyilván van oka, de egyrészt nem igazán tudom, hogy miért kellene rögtön nekiállni színezni a dolgokat - én pl elmondom, hogy mert megszűnt a bizalmam a cévezetéssel eszemben. Részben, mert nem azt kaptam, illetve nem az történt, amiről az elején szó volt, másrészt meg történtek dolgok. Ha rákérdez, elmondom picit részletesebben, egy bizonyos szintig. Lehet, hogy ez rögtön egy előszűrő, de oda-vissza az - ha emiatt nem vesznek fel, akkor jó eséllyel ugyanazt játszanák el, akkor meg minek raboljuk egymás idejét?

Egyébként ez a rákérdezősdi erősen vicces, amikor a gazdasági helyzet hektikussága folytán az elmúlt tíz év kb másról sem szólt csak a folyamatos változásról. Cégek szűnnek meg, olvadnak össze, stb.
Miért meglepő munkavállalói oldalon, ha valaki 2 év után már vált?
Csak a cégek pörgethetik az állományt?

CoolKoon 2017.05.02. 20:04:58

Ami a cikket illeti, nem rossz, de lenne azért némi hozzáfűznivalóm:
"Akármi is volt, már elmúlt, sértettség nélkül kell róla beszélni." - Ez jól is hangzana, ha nem kísértene a téma továbbra is minden álláskeresésem alkalmával (pl. mert feketelistás vagyok a cégnél, csupán azért, mert 2 hónap próbaidő után kivágtak, mert csak; mert a cégtől 3 nap után elküldtek, és nem fizettek ki, de az állásközvetítő ugyanazt a pozíciót ajánlja ugyanannál a cégnél stb.). Ergo őszinte választ az interjúztató biztosan nem kap, még akkor se, ha van annyira hülye, hogy ezt várná el.

"A személyes konfliktusokat is megértik egy állásinterjún, ha megfelelően kommunikálod." - Nagyon kíváncsi lennék arra, hogy hogy lehet diplomatikusan lekommunikálni azt, hogy az egyik kollegám egyszer a csapat jelenlévő tagjai előtt (hétvégi műszakon, amikor nem volt bent a főnök) azzal jött, hogy "lebasszak egyet?!" (IT-s multinál), aztán amikor ezt említettem a HR-nek, a főnököm "jutalomból" (elég erősen) fúrni kezdett. Szerintem leginkább sehogy.

"Gyanús, ha valaki az összes munkahelyéről ilyesmiket mond" - Az a helyzet, hogy eleinte egyik munkahely se rossz, csak később válik azzá. Na és olyankor szokott az ember elmenni onnan. De az interjúztatók szerint ez nem létezik, úgyhogy nincs értelme igazat mondani.

"Érdekel, hogy eddig milyen stratégiával dolgozott, milyen eredményei voltak, a kapcsolatrendszere is, és a tárgyalási stílusa is." - Igen. Erre van a próbaidő, ami alatt mindezt nagyszerűen meg lehet állapítani. Egy interjún ezzel próbálkozni szinte felesleges.

"A túlértékelés is egyértelműen káros: ha komoly feladatként beszélsz valamiről, ami egyébként kis rutinnal, nem túl nagy tárgyi tudással megoldható, akkor abból az látszik, hogy neked az egyszerű feladat is összetett és megterhelő (valószínűleg nem ezt akartad közölni)." - A gond csak az, hogy a legtöbb (na jó, MINDEN) szakmai pozíciónál az interjúztatónak általában halványlila gőze sincs arról, hogy mi az, ami a szakterületemen komoly feladat, és mi az, ami apróság. Ezért is tudják a nagydumások az összes üresfejű HR-est (meg nem egyszer a hasonló képességekkel rendelkező menedzsereket is) beetetni mindenféle baromságokkal, gyakorlatilag anélkül, hogy a valódi tudásukról egy kicsit is számot adnának.

"Amikor a feladataidról mesélsz, mást jelölsz meg specialitásodnak, kedvenc feladatodnak, mint amiből náluk sok van." - Mivel a pozícióról a legtöbb helyen általában semmi konkrétat nem szoktak elmondani, ez színtiszta lutri. Vagy mázlim van, és akkor elég nagy az átfedés az eddigi tapasztalatom és a leendő cég igényei között, vagy pechem van, és akkor minimális. Ezt még feltűnően rámenős kérdésekkel is szinte lehetetlen kipuhatolni.

"Az állásinterjú elején a pozícióról általában elmondja az interjúztató, amit fontosnak gondol" - Az esetek 99%-ában igazából csak elismétli nagy vonalakban azt, ami az álláshirdetésben is benne van. Néha hozzá szoktak tenni pár apró részletet, de általában inkább nem.

"Ne úgy nézzen ki, mintha csak belekotnyeleskedtél volna ebbe is" - Ezzel csak az a baj, hogy hogyha elkezdek az előző munkahelyem szakmai oldaláról beszélni, az 5. másodperc után opálosodni kezd az (általában HR-es) interjúztató szeme, és ha nem állít le azonnal, akkor 1, legfeljebb 2 perc után talán el is alszik.

Talán nem ez volt a blogposzt célja, de nekem a sorok között mégis az jön le belőle, hogy az ember egy állásinterjúan (a saját érdekében) semmiképp se legyen őszinte, viszont próbálja meg a lehető leghitelesebben előadni azt, amit előad. És ha még a képe se túlságosan unszimpatikus az interjúztatónak, akkor sokkal nagyobb eséllyel kapja meg az állást azoknál, akik bedőltek az "állásinterjún magadat add!!!!" nevű ostoba maszlagnak.

CoolKoon 2017.05.02. 20:09:31

@MaxVal BircaMan HJCD: "nem szabad sose szidni a korábbi munkahelyet, akkor se, ha megérdemelné." - Igen. Ezt csak és kizárólag a próbaidő letelte után szabad elkezdeni :D

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2017.05.02. 22:13:29

@agarik: Akkor kérdezni kell. Ha nem mond semmi értelmeset, akkor nem tudja - nem hiszem, hogy jó olyan helyen dolgozni, ahol ennyire készületlen valaki - vagy nem akarja, akkor meg pláne ne dolgozzunk ott, ahol takargatnak dolgokat.

@aet: Nagyon diplomatikusan azt mondanám, hogy "a cég kezd családi vállalkozás jelleget ölteni, és ebben nem találom a helyem, nem látom az előrelépési lehetőségeket sem szakmailag, sem pozíciók szintjén... " ill. elmondani, hogy a családiassággal nincs is igazán baj, de ettől kézivezéreltté vált minden szakmai folyamat (abból amit írsz, ez egyenesen következik), ami nem tesz jót az üzletnek. És akkor elmondtál mindent, de mégsem célozgattál.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2017.05.02. 22:16:20

@CoolKoon: Add magadat oké, de nem elég, úgyhogy - szokás szerint - jól látod. Én úgy fogalmaznám meg röviden, hogy "azt add magadból, ami nekik kell".

2017.05.02. 23:17:15

@igaz_ember: igen, van hasonlóság. Tavaly Birka még Plovdivban volt, egyetemen dolgozott. A felesége miatt költözött, aki bolgár. Kicsit hamis a baba. Mondhatjuk, alternatív vilâgban él. Még mindig azt mondod, hogy hasonlítsuk Orbánhoz?

2017.05.02. 23:33:26

@MaxVal BircaMan HJCD: magyarul tartozás behajtó.

2017.05.02. 23:43:29

@MaxVal BircaMan HJCD: Szóval hogyan is van? Most keresel állást, még nem találtál, de a Coca Cola már hirdeti a jelenlegi állásodat.
Vagyis kirúgtak...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 05:21:48

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Nem, az a másik részleg. Egyébként ha hátranézek, pont mögöttem ülnek ezek a kollégák.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 05:24:45

@CoolKoon:

Nem, akkor se.

Nekem pl. az utóbbi 10 évben 1 olyan munkahelyem volt, mely egyértelműen rossz volt. Ott alig 11 hónapig voltam. De amikor elmenve kerestem mást, egy rossz szót se mondtam róla. Nyilván másoknak elmondom a valóságot, de ez a téma nme állásinterjúra való.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 05:28:25

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Nem rúgtak ki. Életemben egyetlen helyről rúgtak ki, 1997-ben Budapesten, egy bankból.

Hozzáteszem: nem szégyen a kirúgás.

Szerinted egy cég mikor kezd hirdetni egy pozíciót? Amikor az alkalmazott felmond, vagy várnak, míg elmegy, s csak aztán?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 05:30:54

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Hozzátenném: a tartozásbehajtó nem egy szégyenmunka. Semmiképpen se az, amikor ez ímélt és telefont jelent. Kevered a maffiabehajtóval.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 05:33:12

@Lehoz Tamas:

Kommentelni szoktam, ami kb. napi 2 óra összesen. Az átlag dolgozó többet eltölt cigizéssel, kávézással.

CoolKoon 2017.05.03. 08:38:42

@MaxVal BircaMan HJCD: "ez a téma nme állásinterjúra való" - Nem olvastad el, hogy mit írtam? Én is pont arra utaltam, hogy az állásinterjún nem szabad ezt csinálni. Viszont ha szemetek voltak velem, akkor ezt miért ne mondanám el akár az új helyen is olyan kollegáknak, akikkel jóban vagyok?

CoolKoon 2017.05.03. 08:40:14

@MaxVal BircaMan HJCD: "Semmiképpen se az, amikor ez ímélt és telefont jelent." - Akkor se, ha a munkáltatót történetesen Providentnek vagy Cofidisnek hívják? Mert állítólag azok is főleg ez utóbbi csatornán szoktak behajtani.....

CoolKoon 2017.05.03. 08:41:35

@MaxVal BircaMan HJCD: "Sorosnak külön akciócsoportja van a független bloggerek, köztük én ellenem." - Szóval akkor már megkezdték a kezelésedet valami bolgár szanatóriumban, ugye? :P

Lehoz Tamas 2017.05.03. 09:11:02

@MaxVal BircaMan HJCD: "a tartozásbehajtó nem egy szégyenmunka". Teljesen egyetertek! Ahogyan az utcasepro vagy a mosogato sem az.
DE azert toled tobbet vartunk volna!
1. Kulfoldre jartal kozepiskolaba, 18 eves korodra tokeletesen beszeltel spanyolul
2. 3 egyetemre is jartal
3. szuleid jomoduak voltak, ugye eppen most orokoltel toluk nem is keveset.

Ezek utan tartozasbehajtokent vegezni Bulgariaban...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 10:35:25

@CoolKoon:

A kóla nem csinál ilyet. Ha végképp nem megy a behajtás, jön a bíróság. A cég nem adja el a tartozásokat másoknak. Az okát ne kérdezd, de ez a gyakorlat.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 10:36:04

@CoolKoon:

Csökken a hatalmuk, így nem tudják diliházba küldeni az ellenfeleiket...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 10:39:20

@Lehoz Tamas:

Ismétlem, nem a behajtási osztályon dolgozom. De ha ott dolgoznék, azt se szégyellném.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 10:41:03

@Lehoz Tamas:

"1. Kulfoldre jartal kozepiskolaba, 18 eves korodra tokeletesen beszeltel spanyolul
2. 3 egyetemre is jartal
3. szuleid jomoduak voltak, ugye eppen most orokoltel toluk nem is keveset."

Ez mind igaz, de mit akarsz ebből kihozni?

Az én proritásom nem a munka. A munka számomra csak egy kényszer, mert vagyonom nem elegendő a bérnélküli megélhetéshez. Ennyi az egész.

Priritásaim mások.

Ez bűn lenne?

CoolKoon 2017.05.03. 10:41:21

@MaxVal BircaMan HJCD: Hát igen. Amíg az üldözési mániád nem ön- és közveszélyes, addig sajnos tényleg nem lehet :P

"A kóla nem csinál ilyet. Ha végképp nem megy a behajtás, jön a bíróság." - Én ezt elhiszem, csak te előzőleg azt írtad, hogy "a tartozásbehajtó nem egy szégyenmunka.". Ez viszont nem minden cégre igaz.

FlybyWire 2017.05.03. 11:19:06

@CoolKoon: nagyjából spot on.
Egészen durva helyekre is el tudja magát adni az ember. Van olyan ismerősöm, aki addig lépegett így felfelé (részleges szakmai tudással), hogy ma már igazgatói szinten van egy nemzetközi, mindenki által ismert játékgyártó multinál.
Elment az interjúkra, ledumálta a hajukat, az új melóban a résztudására építve kidumálta magát mindenből addig amíg meg nem tanulta annyira, hogy simán elmotorozott picivel jobban az átlagosnál (csak 1-2 évet kell kihúzni), aztán megfelelőre színezett CV-vel dobbantott még sokkal jobb pozikba, nagyobb cégekhez.

Stabil, kiváló nyelvtudás, átlag feletti IQ, jó tanulási képesség, óriási szövegláda: ma ennyi kell a karrierhez, nem több.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 11:41:41

@CoolKoon:

S hol az ellentmondás?

Én nem csinálnék igazi behajtást, mert nem szeretek embereket zaklatni.

Távolból csinálnám, ha nem lenne más munkalehetőségem. De eddig mindig volt.

Ez meg egy nagy cég, nem érdekli őket annyira, hogy eladják a tartozást. Kivárják a jogi utat: bíróság és végrehajtás.

CoolKoon 2017.05.03. 11:42:07

@MaxVal BircaMan HJCD: Hát, pedig a "Sorosnak külön akciócsoportja van a független bloggerek, köztük én ellenem" típusú kijelentések erősen ezt sejtetik. Vagy megint előkeressem az ortodox kommunista ömlengéseidet is az elnyomó kapitalistákról meg a többi agyrémet? :D

CoolKoon 2017.05.03. 11:44:27

@MaxVal BircaMan HJCD: "S hol az ellentmondás?" - Ott, hogy a "tartozásbehajtó nem egy szégyenmunka" kijelentés kifejezetten általánosan hat, miközben ez messze nem igaz. A Coca-Colára esetleg igen, de más cégekre nagyon nem.

CoolKoon 2017.05.03. 11:46:10

@FlybyWire: "Stabil, kiváló nyelvtudás, átlag feletti IQ, jó tanulási képesség, óriási szövegláda: ma ennyi kell a karrierhez, nem több." - Igen, sajnos ez így igaz. Csak hát mit csináljon az, akinek nincs ilyen jó (=hitelesen hangzó, de kissé szélhámos) dumája? Kb. semmit...

FlybyWire 2017.05.03. 11:51:29

@CoolKoon: valamennyire tanulható, én közel 40 éves koromra tudtam felépíteni azt a kellő magabiztosságot, hogy akármekkora szintű topvezetők előtt is halál nyugisan el tudom adni magam.
Raádásul őket tényleg nem a szaktudás apró részletei érdeklik, hanem az átfogóbb dolgok :)

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 12:39:20

@CoolKoon:

Szerinted Soros hülye és direkt nem figyeli a független bloggereket?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 12:40:31

@CoolKoon:

Az ajtón kopogtatós behajtás szerintem szégyenmunka, az irodai nem az. Ezt akartam mondani.

CoolKoon 2017.05.03. 13:21:36

@MaxVal BircaMan HJCD: Még ha figyeltetné is a "független" bloggereket, az se bizonyítaná, hogy kommenthadsereget tart fenn, mint ahogy azt te képzeled. Szerintem túlságosan is fontosan hiszed magad, mert az megnyugtatóbb, mint szembesülni a valósággal, hogy igazából senkit nem érdekelsz....

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 13:58:28

@CoolKoon:

A legfontosabb média ma az internet. A háttérhatalom és a globálkulákok érdekeinek képviseletében Soros egyszerűen nem teheti meg, hogy ne figyeljen oda erre.

CoolKoon 2017.05.03. 14:34:26

@MaxVal BircaMan HJCD: "a háttérhatalom és a globálkulákok érdekeinek képviseletében" ROFL ebből a "gyűjteményből" már csak a gyíkemberek hiányoznak :D
Mellesleg én is (részben) kulák családból származok, ez is az egyik oka, hogy mirt fogom mindig is utálni a kommunistákat, függetlenül attól, hogy vörös, narancssárga, vagy nemzeti színbe öltöznek-e.

"Soros egyszerűen nem teheti meg, hogy ne figyeljen oda erre" - Szerintem még mindig túlbecsülöd magad, ám legyen.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 15:18:59

@CoolKoon:

Nem a kommunista kulákokra utaltam, hanem a globálkulákokra.

A gyíkemberek egy idegen faj, nem vesznek részt a politikai életünkben.

CoolKoon 2017.05.03. 15:35:30

@MaxVal BircaMan HJCD: Miért, mi a különbség a kommunisták által "kulákoknak" csúfolt módos gazdák és az általad "globálkulákoknak" nevezett nagytőkések között? Én úgy tudtam, hogy mind a kettő "a dolgozó nép kizsákmányolására tör" a marxista dogmák szerint....

CoolKoon 2017.05.03. 16:09:44

@MaxVal BircaMan HJCD: "Nem vagyok marxista." - LOOOOOOOOOOOOL, hát ezt ki kell nyomtatnom, és be kell kereteztetnem! :D :D :D Hanem mi vagy?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 16:28:25

@CoolKoon:

Baloldali konzervatív populista vagyok, talán ez rám a legpontosabb meghatározás.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.03. 16:29:22

@CoolKoon:

Hozzáteszem: természetesen nem utasítom el Marx minden gondolatát, de éppen az alapgondolatát igen.

CoolKoon 2017.05.03. 21:24:37

@MaxVal BircaMan HJCD: "de éppen az alapgondolatát igen" - Na! Éspedig?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.04. 06:05:19

@CoolKoon:

Az alapok alapja, az értéktöbblet-elmélet, s az ezen keresztül meghatározott kizsákmányolás.

Ez számomra abszolút zsákutca.

Az értéktöbblet így nem vezethető le soha. S a kizsákmányolásnak nem ez a lényege.

Ha már marxizmus, akkor az egyik újmarxista, Immanuel Wallerstein más szempontú magyarázata a helyes számomra. (Én erősen kétlem egyébként, hogy ő újmarxista lenne, mert éppen az alapban látja a gondot ő is.)

Lehoz Tamas 2017.05.04. 09:17:57

@MaxVal BircaMan HJCD: megprobaltam megnyitni a linket, de a biztonsagi szoftver letiltott. Azt irja, az oldal egy ismeretlen orosz IP-re kivanja kozvetiteni az adataimat :D

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.04. 09:59:15

@Lehoz Tamas:

Kanadában van regisztrálva populista mádiánk, a szerver pedig bolgár.

CoolKoon 2017.05.04. 11:06:08

@MaxVal BircaMan HJCD: "Az alapok alapja, az értéktöbblet-elmélet, s az ezen keresztül meghatározott kizsákmányolás." - És ennek ellenére mégis szilárdan hiszel a kizsákmányolásban. Nem abszurd egy kicsit ez a paradoxon? Mert szerintem nagyon is....

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.04. 12:17:57

@CoolKoon:

Miért ne higgyek egy tényben?

Marx egyszerűen rosszul fogta meg a kérdést, ennyi az egész.

CoolKoon 2017.05.04. 12:25:30

@MaxVal BircaMan HJCD: Mert ha egy "tény" nincs semmivel alátámasztva, akkor nem tény többé, hanem dogma. Pont mint az egyes vallások (és ideológiák) dogmái. Felőlem abban hiszel, amiben akarsz, de akkor mondd is ki, hogy azért hiszel benne, mert nálad ez egy "életfelfogás" (hitvallás), nem pedig egy valós, igazolható dolgokon alapuló tény.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.04. 13:23:11

@CoolKoon:

Nem tény, hogy egy kis csoport, a globálkulákok rétege, visszaél erőfölényével és hatalmas, igazolhatatlanul magas részt sajátít ki az emberiség vagyonából?

Szemtelen gazemberek, mint pl. Soros milliárdokat síboltak össze, miközben sok ember nyomorog.

CoolKoon 2017.05.04. 15:13:06

@MaxVal BircaMan HJCD: "Soros milliárdokat síboltak össze" - Na és? Nem másoktól lopta, hanem kereskedelmi tevékenységgel szerezte.

"miközben sok ember nyomorog" - Most jöhetnél akár azzal is, hogy bezzeg Afrikában a gyerekek éheznek, de a kérdésem akkor is ugyanaz lenne: a kettő mégis hogy függ össze? Azok a nyomorgó emberek javarészt azért nyomorognak, mert vagy a saját rossz döntéseik (pl. piálás) következményét viselik, vagy pedig nem rendelkeznek elég tudással/nem képezték magukat/nem gyakoroltak eleget ahhoz, hogy a társadalom számára értékes dolgokat teremtsenek. Ezért olyan dolgokat csinálnak, amiket meg tud csinálni még száz meg száz másik biorobot. Kereslet és kínálat törvénye.

Lehoz Tamas 2017.05.04. 15:28:01

@MaxVal BircaMan HJCD: Mondok jobbat! Amig a legtobb gyerek maximum Csehszolvakiaba jutott el a rendszervaltas elott, a te kommunista kader szuleid elinteztek, hogy Kubaba jarhass kozepiskolaba. Ekkor egy olyan ember elol vetted el a lehetoseget, aki talan meg tudott is volna kezdeni valamit ezzel a paratlan lehetoseggel. Szoval te Kubaban tanultal miközben sok ember(gyerek) csak a sarki iskolaig jutott el.

Ehhez kepest Soros csak kispalyas. Amugy se tereld el a temat, azert vagyunk itt, hogy a te sikertelen eletedet elemezzuk. Hiszen milyen alapon adsz te interju tanacsot barkinek, meg sosem sikerult egyetlen rendes pozicioba bejutnod.
Pedig ugye legalabb 3 nyelven beszelsz, gondolom van 3 diplomad. Ezert is dolgozol behajtokent...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.04. 15:51:26

@CoolKoon:

Igen, a hatalom olyan törvényeket hoz, mely lehetővé teszi számukra a lopást. Ettől ez még nem lesz helyes. Eleve mindenképpen erkölcsi bűncselekmény, ha valaki milliárdos.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.04. 15:52:09

@Lehoz Tamas:

Nem vettem el senki elől semmit. Apám oda ment dolgozni, s vele mentem, ennyi az egész.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.04. 15:53:19

@Lehoz Tamas:

Életem annyira sikeres, hogy az emberek 90 %-a csak álmodhat hasonló életről.

Még sosem dolgoztam behajtóként.

Lehoz Tamas 2017.05.04. 16:19:23

@MaxVal BircaMan HJCD: Meselj kerlek mitol ennyire sikeres az eleted, hogy az emberek 90%-a cserelne veled?

A 150 kg-os sulyod, a ferfinek kinezo feleseged vagy a szakmai sikertelenseged az, ami kiemel teged a tomegbol?
Amugy az "emberek" alatt a 10 millio Magyart erted vagy a 7 milliard foldlakot?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.04. 18:45:55

@Lehoz Tamas:

Súlyom 118 kg, feleségem gyönyörű, s szakmailag sikeres vagyok.

Az egész Földet értettem.
süti beállítások módosítása