JobAngel Az álláskeresők védangyala

Egy álláshirdetés, amire lehetetlen jól jelentkezni

2014. január 27. 09:00
61 hozzászólás

Az előző posztban a cégek kommunikációjával foglalkoztam, és találtam egy igen rossz példát is, amin keresztül megmutathatom, miért nem jó általánosságokba burkolózni. (Több hirdetést jelöltem meg erre magamnak, de ez lett a "tuti" - mert ez az a munkakör, ahol a lehető legrosszabb hirdetések és állásjelentkezések születnek). Túl sokáig nem kellett keresnem, ez a fajta szóhasználat, hozzáállás a jellemző, mert a hirdetők is sablonokból dolgoznak - nem értem, miért gondolják, hogy erre van szükség. Ez a hirdetés már lejárt, a termékcsoportját kitakartam, hogy a hirdető renoméját ne érje kár. Így utólag talán tanulságos megnézni közelebbről az esetlen hirdetést.

rossz-hirdetés2.jpg

xxxxxkereskedelemmel és xxxxxxxxx foglalkozó piacvezető vállalat keres

Megnevezték a terméket, ami jó, mert el tudja dönteni a jelölt, ilyen profilú cég érdekli-e vagy valami miatt kizárja a lehetőségei közül.

Irodavezetőt

 

az iroda operatív folyamatainak irányítására, a tevékenységhez szükséges és megfelelő szintű szakmai ismeretekkel.

"Megfelelő szintű szakmai ismeretekkel"?? De mégis milyenekkel? Itt még reménykedünk, hogy lesznek konkrétumok. És mi a megfelelő szint náluk? Találja ki a jelölt?

Főbb feladatok, munkák:

 

- Iroda koordinálása és működésének vezetése

A koordinálás és vezetés mégis miből áll náluk? Hátha megtudjuk később…

- Munkatársak feladatinak irányítása és ellenőrzése

Milyen munkatársak milyen feladatait kell irányítani? Mit kell ellenőrizni?

Kereskedelmi cég, lehet, hogy a kereskedők teljesítményét? Vagy az ügyfelek anyagi hátterét? Lehet, hogy a titkárságon vannak adminisztrátor beosztottak, és őket kell vezetni, az ő munkájukat koordinálni? De ez csak találgatás, ha ilyeneket írunk a CV-be, vagy betalálunk vele, vagy nem.

- Gazdasági kimutatások

Készítése? Értékelése? Beszerzése külső elemző cégtől? Vagy mégis mit jelent ez? Rendkívül misztikus így…

- Számlakezelés, szállítói számlák ellenőrzése, kimenő számlák kiállíttatása

Na végre, valami konkrétum.

- Szerződések megkötése, értékesítés

Micsodaaaa? Akkor tehát értékesítőt keresnek? Vajon az értékesítési feladatnak melyik részét kell csinálni? Lead-generálás? Hideghívással időpontegyeztetés?  Ügyféligények begyűjtése? Konkrét árajánlatok kiadása? Vagy mégis mit? Kérdés, hogy ha ennyiféle munkája lesz, ennyi embert kell támogatnia, mennyi ideje marad az értékesítésre? És ha kevés, akkor vajon elbocsátják-e, mint gyenge teljesítményű értékesítőt azt az embert, akinek irodavezetői pozíció van a munkaszerződésében.

Vagy jogászt keresnek? Vagy mégis milyen szerződések megkötése? Az iroda fenntartására vonatkozó szerződéseket még érteném egy titkárságvezetőnél. Egy értékesítési szerződést nem valószínű, hogy az ő hatáskörébe kell szervezni…

- Cégvezető és a pénzügyi vezető munkájának támogatása

Mivel kell támogatni a munkájukat? Elég a naptáraikat kezelni, a napjaikat szervezni, esetleg levelezést kezelni, aláírandókat összegyűjteni, üzleti útjaikat szervezni vagy van valami szakági munka is? A misztikus "gazdasági kimutatások" arra utal, nemcsak operatív munka kellhet.

 

- Felső vezetők és kollégák szakmai munkájának segítése, támogatása

És tényleg nem csak operatív munka kell! De szakmai munka alatt ágazatonként mást értünk. Az egyes vezetők szakmai munkája jelentősen eltér,  jó lenne tudni, mihez értsen a jelölt. Pénzügyhöz biztos, és még? Kik azok a "felső vezetők és kollégák" és mi a szakmájuk, amit szakmailag - és nem operatívan - támogatni kell?

- Kapcsolattartás a partner cégekkel

Kik azok a partnercégek? Mi a kapcsolattartás célja? (Eladás, beszerzés, szerződés hosszútávú fenntartása, új/újabb szerződések kötése, esetleg pénzbehajtás? Nem mindegy.)

- Szervezési és általános asszisztensi feladatok ellátása

 

Mit kell szervezni, és honnan tudja a jelölt, mit csinál egy „általános asszisztens” az adott cégnél?

 

Az álláshoz tartozó elvárások:

 

- Felsőfokú végzettség

Ebből még mindig nem derül ki, vajon mit és kit is akarnak, olyan, mintha ők sem tudnák. Felsőfokú végzettség kicsit túl nagy merítés: lehet pedagógus, mérnök, közgazdász vagy bármi más. Tudnia kellene a hirdetőnek, ki felel meg leginkább erre.

- Kereskedelmi szemlélet

Kereskedelmi szemléletet értem egy kereskedelmi cégben. De mégis mit értünk ez alatt? Ügyfélközpontúságot, termékismeretet stb.? Ha a cég tevékenységében megjelölt terméket kell értékesíteni, ahhoz vajon miért nem kérnek hozzáértést?

- Problémamegoldó, elemző képesség és stressz tűrő képesség

Mégis milyen problémák merülhetnek fel nagyjából? Van, aki nagyon tud improvizálni, van, aki módszeres, hosszú tárgyalással old fel egy konfliktust. Melyik hozzáállás kell inkább?

Ügyfélreklamáció pl.? Van, aki ideges ügyfelek kezelésére alkalmatlan, de ettől még kitűnő irodavezető lehet, ha belső ügyekkel kell foglalkozni, kivéve, ha nyakába varrtak értékesítést is, mert abból úgy tűnik, külső ügyek is lesznek. De már megint csak találgatni tudok.

A stressztűrő képesség kérését mindig rosszallva nézem: nem egy egzakt kategória,mindenkinek máshol a határ. Van, aki annak hiszi magát, át is megy az állásinterjún, aztán próbaidőben kiderül, van az a stressz, amit nem tud elviselni.

- Kiváló kommunikációs, tárgyaló és szervező készség

Mit kell szervezni, miről kell tárgyalni és milyen célból? Kivel kell tárgyalni?

- Pontos, megbízható, precíz, határozott munkavégzés

Ez is egy használhatatlan lózung, van-e cég, ahol a trehány, megbízhatatlan, hektikus munkavégzés az elvárás?

- Magas szintű számítógépes ismeret (Word, Excel, PowerPoint, Internet)

Végre egy újabb konkrétum. Azért az internet elég nagy téma ahhoz, hogy meg kelljen közelebbről határozni: felhasználói tapasztalat kell, vagy néha bele kell szerkeszteni egy-két dolgot a cég honlapjába pl.? Powerpointból azt sejtem, preziket kell készíteni, kérdés, hogy ezt miért nem tudták feljebb leírni, hogy pl. melyik vezetőnek kell ilyesmi?

 

Hiba1: a konkrét feltételek hiánya

Ez tipikusan egy olyan hirdetés, amire szerintem érkezett többszáz jelentkező, akik ezeknek a kiírásoknak mind megfeleltek. Gyakorlatilag a felsőfokú végzettség az egyetlen kikötés (de nem feltétlenül főiskola vagy egyetem, itt OKJ-s emelt szintűek is lesznek), talán még a magas szintű számítógépes ismeretek, mint elvárás hoz némi szűkítést. De az álláspályázati anyagból alig fog látszani, van-e magas szintű számítógépes ismeret, erre külön tesztet lenne érdemes íratni, így a CV-k kiválogatásában alig segít. Ezek után szakmai döntést nyilván nem tudnak hozni a CV-k előszűrésekor, hiszen nincsenek meghatározva szakmai elvárások. A cég pedig valószínűleg arra fog panaszkodni, hogy sok, teljesen más profilú jelölt is jelentkezett.

Ha írtak volna kereskedelmi múltat – ha már értékesíteni kell -, vagy bármilyen más szűkítő, de reális elvárást (pl. jogi ismereteket, ha már szerződést kell kötni), más lenne a helyzet.

Hiba2: a cég ajánlata

Amit a cég ajánl, túl általános és a nem konkrét "ajánlat" az nem "ajánlat". Kiemelkedő juttatások? Ez jó, de mégis miben kiemelkedő? Bónuszok, jutalékok, cafeteria? Egy irodavezetőnél nem általános, hogy eladások után járó jutalékért dolgozik, ha ilyen az ajánlat, az sok jelöltet elriaszthat, mert ők inkább a havi fixet szeretik. Ha jutalékért akarna dolgozni, értékesítőnek menne. Ez így nyilván csak az első állásinterjún fog kiderülni (ha egyáltalán), így mindkét fél vesztegeti az idejét. Tisztázni kellene már a hirdetésben, hogy ne vetődjön árnyékra egyik fél sem.

Az "igényes irodai környezet" megint egy teljesen általános dolog, ez nem vonz önmagában senkit. Mindenki igényesnek tartja a maga környezetét. Kicsit olyan ez, mint a lakáshirdetések: ha én pörgős, zajos környéken akarnék lakást venni, olyan a hirdetések szerint nincs. Minden lakás csendes, nyugodt, rendezett környéken van (legalábbis a hirdetések világában).

A "fiatalos csapat" miért az ígérvények között van? Egyáltalán látott már valaki, "öreges" csapatot? Ha pedig ez egy burkolt diszkriminációs kitétel...

-----------------

Ahogy egy olvasóm megjegyezte, talán HR-est kellene felvenniük először ;)

-----------------

A következő posztban leírom majd, erre a lehetetlen hirdetésre hogyan érdemes mégis jelentkezni az én meglátásom szerint.

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr225736132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zewadeluxe 2014.01.27. 11:52:21

Szerintem erre konkrétan sehogy se kéne jelentkezni.
Talán 1 hirdetésbe bele se férne ha minden elvárást leírtak volna. :D
Felsőfokú végzettség... a kedvencem. Az oldalon ahol ezt találtad, már lassan a hirdetők a portástól is felsőfokú végzettséget kérnek.

Végigszemeznek néhány hirdetést és az alapján írják meg a sajátjukat!
Teljesen mindegy, hogy adott munkakörhöz teljesen más elvárásokat kellene támasztani, illetve kellene írni egy bővebb leírást a munkakörről... A legegyszerűbb lemásolni egy másik hirdetést.

==T== 2014.01.27. 16:06:01

Sziasztok!

Előre is elnézést az OFF-ért.

Először is szeretnék gratulálni a blogírónak a blogjához, mert ez valóban egy hasznos oldal, tényleges tartalommal.

Másodszor lenne egy kérdésem.

Szerinted ha egy megpályázott helyről visszajeleznek, és behívnak interjúra, mennyivel a felajánlott időpont előtt illik telefonálnia a cégnek?

A posztban ismertetett hirdetés eléggé tipikus, sőt, számos nyomtatott kiadványban megjelenő társához képest még kifejezetten informatív is.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.01.27. 16:16:35

@==T==: Szia, köszi az elismerést.
Ha állásinterjúra hívnak, azt úgy illik, hogy megkérdezik, neked mikor jó. Neked meg legyen a lehető leghamarabb jó :)
Ha egy szervezett esemény az állásinterjú (AC, csoportos teszt), legalább 1 héttel előtte, de inkább többel illene. Üzleti protokoll szerint min. két hét vagy 10 nap az illendő, elvégre egy ilyet egy hónappal előre már leszerveznek.

==T== 2014.01.27. 17:03:38

@jobangel: Köszönöm a gyors választ. Akkor jól érzem, hogy hagyományos interjúnál ha benyögik, hogy másnap, vagy holnapután finoman szólva sem korrekt (még akkor sem, ha utána rákérdeznek, hogy ugye megfel Önnek?)

Perz 2014.01.27. 18:14:32

Üdvözletem! Csatlakoznék ==T== "kolléga" gratulációjához, tényleg egy értékes oldallal és azt gondolom egy értékes blog szerzővel van dolgunk.
Aktív munkakeresőként, sajnos két éve munkanélküliként, nap mint találkozom hasonló hirdetésekkel. Vezetőként veszítettem el a munkám egy államosítás alatt lévő iparágban. Annak ellenére, hogy foglalkoztam kereskedelemmel, operatív vezetéssel, több mint 7 éves projektmenedzseri tapasztalatom van szoftver és szervezetfejlesztési területen, nem találok munkát. Sajnos beskatulyáztak az iparágba:(. Kezdetben kerültem az ilyen hirdetéseket, de mára már ott tartok, hogy "leadtam". Megviselt az elmúlt két év, így már én is elkezdtem kamuzni, persze lefele, azaz lebutítottam saját magam. Jelentkeztem egy hasonlóan sokat mondó hirdetésre, be is hívtak az első körre. Egyértelműen látszott az interjúztatón, hogy nem tudja mit akar, lényegében én fogalmaztam meg nekik, hogy mire is lenne szükségük. Megbeszéltünk egy próbafeladatot. Kiküldték e-mailen hiányosan, teljesen mást, de legjobb tudásom szerint megcsináltam. Eltelt egy hét, behívtak újabb körre, reggel 9kor felhívtak, hogy be tudok-e menni este 5re. 1 órát vártam, mire előkerültek. Persze a feladatot meg se nézték. Ketten voltak bent, indokolatlan, a pozícióhoz nem illő kérdéseket tettek fel, de ekkor még álltam a sarat. Közben folyamatosan a notebookot nyomogatták. Végül kiderült, hogy engem nézegettek LinkedIn-en,korábbi munkáimat, publikációimat nézegették. Persze rákérdeztek, hogy miért nem írtam valós adatokat a cv-be. Erre elmondtam, amit az első interjún is, hogy két éve nem találok munkát és dolgozni szeretnék. Erre hazugnak neveztek. Itt felálltam és megköszöntem a lehetőséget. Szégyen, nem szégyen, férfi létemre könnyes szemmel vezettem haza.
Ennyit az ilyen hirdetésekről...

kukatr 2014.01.27. 23:35:28

@==T==: Rekorder, este hétkor hív, hogy másnap be tudok-e menni interjúra. Háát, ööö, igen, de nem reggel... Nos, azóta a cég már kvázi becsődölt.:)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.01.28. 08:28:01

@Perz: Szomorú a történeted, de kamuzni nem kellett volna. Be kellett volna írni az álláspályázati anyagba, el kellett volna mondani az állásinterjún, hogy most olyan helyzetben vagy, hogy minden lehetőség érdekel, segítsenek. Sokan vannak olyan helyzetben, mint te, de mindig ez a megoldás. Elhallgatni, letagadni, mást mondani nem érdemes, mert úgyis lesz egy ismerős ismerőse, aki tudja az igazat. Ha pedig az igazat írod, akkor olyan céghez kerülsz, ahol téged értékelnek, úgy, ahogy vagy, ami megint nagy előny.

Általában multiból kiesett 50-es középmenedzsereknél probléma ez: mindenki azt hiszi, hogy csak ugyanolyan pozíció felel meg neki, tehát le kell írnia a pályázatában, hogy mi és miért érdekli (nem azért, mert kihívásokat keres, ugye). Következő előítélet, hogy "sokat kér". Ezért kell beírni a fizetési igényt, ami a megpályázott pozícióhoz is passzol, és a jelölt is egyenesbe jön vele (havi nettó millióból is vissza lehet esni havi nettó 300-ra, de ez még mindig jobb, mint munkanélküliként 0 Ft).

Csak bátran légy őszinte, ne "butítsd le" magad, mert abból nem lesz állásod.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.01.28. 08:30:51

@kukatr: és @==T==: Egy érdekes ellenmondásra azért rávilágítanék: az álláskeresők elvárása, hogy gyors legyen az álláskeresési folyamat, de ha 1-1,5 hetet kell várni egy jelöltre, hogy eljöjjön állásinterjúra, akkor az ugye 2 hét várakozás az első interjúzónak... Mire végighallgatnak mindenkit, mert 2-3 hétnél járunk, döntés 2-3 nap, kettő visszamondta a második kört, akkor még keresni kettőt, akire megint várunk 2-3 hetet. Így repül el két hónap mire 5 jelölttel lemegy egy kétkörös interjú.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.01.28. 08:35:14

@==T==: Nem feltétlenül inkorrekt, inkább csak kapkodós, ami nem jelent mindig jót (rosszat sem). Arra is építhetnek, hogy ha az illetőnek nincs munkája, akkor ráér bármikor. De ha nem jó neked a felajánlott időpont, meg lehet mondani, hogy az nem jó, de ekkor meg akkor jó, és addig egyezkedni, míg meg nem lesz a közös pont.

Perz 2014.01.28. 09:33:39

@jobangel: Nem 50-es középmenedzser vagyok, hanem 30-as, munkaereje teljében, aki egy új iparágban akar elölről kezdeni mindent. Eddig 12 éves korom óta dolgoztam, küzdöttem fel magam. 1,5 év munkanélküli kudarc után döntöttem úgy, hogy kamuzok, mert nem egy olyan interjún voltam, ahol elmondtam mindazt amit leírtál de az interjú végén mindig az a kérdés fogadott, de hát maga vezető volt; miért; nem fogja zavarni???? Őszintén elmondtam, hogy iparágat akarok váltani, újrakezdeni és bármilyen megoldás érdekel, mert van egy családom. Persze ezek után nem lett enyém az állás, ilyen kifogásokkal: túl ambíciózus, sok vagyok a pozícióhoz, nem én vagyok a megfelelő, stb... annak ellenére, hogy minden szakmai hátterem megvolt hozzá.
A legnagyobb ellenség ilyenkor a lelki állapot, amikor az ember elkeseredettségében megpróbál megtenni mindent. Én is ezt teszem és ez már a magánéletemre is rányomta a bélyegét.
Félreértés ne essék, nem keseregni akarok, nem sajnáltatni magam, főleg nem szánalmat kelteni. Ragyogó, hiánypótló dolgok ezek, amelyek a bejegyzésekben, hozzászólásokban érkeznek, ahogy írtam feljebb, talán a leghasznosabb blog amit eddig olvastam (persze a világevő után:):) ), de egy ilyen helyzet egy személyes kudarc, ami hosszabb idő után megviseli az embert lelkileg és persze azokat is akik körülötte vannak. Persze a megoldás a kitartás, de pont ez a kitartás az a démon, amivel nap mint nap meg kell küzdeni.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2014.01.28. 10:32:49

@jobangel: Tulajdonképpen, ha van 5 jelölt az első kör végén, ebből kettő nem jön el a második körre, akkor miért is kell keresni a helyükre két új jelöltet? Valami törvény írja elő, hogy kötelező 5 embert interjúztatni a második körben?

Én örülnék, ha ketten nem jönnének el, és csak 3 maradna, mert egyrészt megkönnyítenék a kiválasztási munkám (kettő már eleve "kiszavazta" saját magát), másrészt három emberrel hamarabb végére érek a folyamatnak, mint öttel.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.01.28. 10:36:19

@HTünde: Nem törvény írja elő, hanem általában a közvetítő ügyfele, vagy a HR-es főnöke, vagy a HR-es "megrendelője", a szakmai vezető, akinek az ember kell. Mert az 5 az olyan szép kerek szám, vagy mert... nem tudom, miért :)

ben2 2014.01.28. 14:12:35

Az ilyen hirdetések arra jók, hogy a végén a főnök felvegye valamelyik ismerősét, esetleg az ismerősének az ismerősét, mégis elmondhassa, hogy előbb meghirdette az állást, de a sok száz jelentkező között nem találta meg a megfelelőt. Minél kevesebb konkrétum, annál inkább elfogadott a szubjektív, egyszemélyi döntés.
A cikk amúgy kitűnő, rávilágít, hogy nem csak a munkaadóknak, hanem a munkavállalóknak is szelektálniuk kell az ajánlatok között, akármennyire is kétségbeesett helyzetben érzik magukat.

levendulabandi 2014.01.28. 14:16:27

@Perz: Ne izgulj, más is van így. A bnőm ( 40 feletti nő, 2 egyetemi diplomával, több nyelv ffokú tudásával, utolsó beosztásában br 1millás vezetői fizetéssel) sem talált 2 évig állást. Pályázott, pályázott, ő is túl sok volt, túlképzett, nem illik a fiatalos csapatba, miért akar adminisztrátor lenni, ha nemrég még vezető volt, meghirdetett állás, de kiderült már rég ott dolgozik, akinek a helye meg volt pályáztatva stb. Mindent megválaszolt a motlevélben, interjún-mégsem kellett.
Most febr 1től megy dolgozni! Ismerős útján helyezkedett el, sokkal kevesebb fizuért, nem volt interjú, nem voltak körök,nem voltak kérdések, rögtön vitte be a papírját a céghez és írták alá a szerződést. Most elhatározta, h csak ismerősöket gyűjt ezentúl, mert kevés, h vki szakmailag jó, jópofizini, seg.et nyalni is tudni kell a mai világban.És soha többet nem fog pályázni. :-)

McKinney 2014.01.28. 14:26:13

Az általánoskodás diszkréten sejteti, hogy aki erre az állásra jelentkezik, az jobb ha tudja, hogy úgyis MINDENT kell majd csinálnia. Semmi értelme részletesen felsorolni, még a végén kimaradna valami, csak vita lenne belőle.
Ha meg egy (pl.) titkárnő a kapott feladatoknál azon problémázik, hogy ez most benne volt-e a hirdetésben/szerződésben/munkaköri leírásban vagy sem azt már megette a fene.

McKinney 2014.01.28. 14:30:55

@ben2: jó de akkor miért költenek hirdetésre?

ben2 2014.01.28. 14:36:33

@Perz:

A legtöbbször úgy ragadnak az emberek hosszú távon a munkanélküliségbe, hogy mindig van valami, amire várnak: beadtam a jelentkezésem, _várom_ hogy visszahívjanak. Visszahívtak, _várom_ az interjút. Voltam interjún, _várom_ az eredményt. És így tovább.
Aki pl. adott már el lakást, az hamar megtanulja, hogy nem várunk senkire. Itt járt, tetszett neki, megalkudtunk az árban, mindez semmit sem jelent, amíg a másik félnek nincs veszteni valója, ha valamiért kihátrálna az adásvételből.
A kitartás tehát nem azt jelenti, hogy ne add fel a munkakeresést (azt úgysem tennéd), hanem hogy ne add fel a keresést az első pozitív visszajelzésre.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.01.28. 14:39:16

@McKinney: Igazad van, de azért azt tudjuk, hogy az álláshirdetés nem munkaköri leírás, tehát nem a problémázás elkerülése lehet az általánoskodás oka. Magánvéleményem és tapasztalatom szerint sima lustaság és a tudatosság hiánya. Mert jól szervezett cégben tudják, hogy ha mindenki mindent csinál, akkor valójában alig csinál valaki valamit. Felelősségi körök híján könnyű elkenni a hibákat, elmaradt melókat, elvesztett ügyfeleket stb. Ez az "irodavezető" majd mondhatja, hogy az általa elhanyagolt ügyfelet miért nem kezelte az értékesítő inkább?

A "mindent" is körülírható konkrétan. Pl. ebből a hirdetésből nem derül ki, hogy jogosítvány kell-e a "partneri kapcsolattartáshoz", azaz ki kell-e járni hozzájuk, vagy levelet kell nekik írni, vagy telefonálni kell sokat. Nem írtak jogosítványt elváráshoz, de azért nagyjából tudjuk, hogy az értékesítés ügyféllátogatással jár. Ahhoz meg illene jogosítvány. Mennyivel egyszerűbb lenne úgy tisztázni, hogy "kapcsolattartás partnerekkel, telefonon, írásban, személyesen" és az elvárásokhoz beírni, hogy jogosítvány.

Ha már munkaköri leírás szóbakerült, látott-e már valaki olyan munkaköri leírást, aminek nem az az utolsó mondata, hogy "egyéb rábízott feladatok"?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.01.28. 14:41:12

@Perz: A kitartást jól látod, arra nagy szükség van. De 30+-osként végképp ne írd le magad! Ha másképp nem megy, akkor külföld...

ben2 2014.01.28. 14:47:41

@McKinney:

Jó kérdés.
Miért írnak ki a cégek tendereket, ha már előre eldöntötték, hogy kit fognak megbízni a melóval? (Itt most nem az állami mutyikat értem, annak a racionalitása nyilvánvaló, de a magáncégeknek miért jó, ha ugyanúgy mutyiznak, mint az állam?)
Nyilván fedezik magukat valamilyen irányba (tulajdonos, felső vezetés, munkatársak, stb. felé), esetleg a látszólagos versenyeztetéssel próbálnak javítani az alkupozíciójukon.
Jah és a nettó emberi hülyeséget, illetve a hozzá nem értést sem érdemes kihagyni a lehetséges okok közül: fogalma sincs hogy kellene csinálni, ezért úgy csinálja ahogy a könyvben van anélkül, hogy felfogná a valódi értelmét.

vajdasagi 2014.01.28. 15:17:33

Hasznos a téma, amellyel foglalkozol. És nyilván sok tekintetben igazad van. Azonban az a benyomásom, hogy Te nagyon is a multik világát látod. A nagycéget, amelyben pontosan belőhető, hogy ki mit fog csinálni az irodában. Merthogy olyan sokan vannak, és már olyan régóta csinálják ezt.

Képzeljünk el azonban egy kis magyar vállalkozást, amelynek eddig nem volt 'titkárnője', ámde lassan, de folyamatosan növekszenek, és most jött el az ideje, hogy felvegyék az első olyan munkatársat, aki 'nem pénztermelő munkát végez', hanem belső adminisztratív feladatokat. Ennek a kisvállalkozásnak eléggé ehhez hasonló álláshirdetése lesz, nem? És korántsem biztos, hogy az egy rossz munkahely lesz. Különösen nem azért lesz az rossz munkahely, mert a netről vadászta le az álláshirdetési szöveget és kicsiny módosításokkal ő is azt a szöveget használja.
Én már túl vagyok ezen, de bevallom, amikor ott tartottam, egy ehhez hasonló hirdetéssel találtam magamnak nagyon jó munkatársakat. Igaz, hogy sokan jelentkeztek, de vettem a fáradtságot és kerestem közöttük. És ha szűkítettem volna a leírást, jó eséllyel nem találok rá egyik mostani munkatársamra, pedig azóta is aranyat ér a munkája.

Röviden: nem szabad általánosítani, és nem csak egyfajta munkahely létezik.
Ettől még jó és hasznos a Te ténykedésed, csak úgy látom, nem a munkaadók teljes spektrumát látod/tárgyalod.

ancsimancsi 2014.01.28. 15:20:27

En azt nem ertem, hogy a cegek miert ragaszkodnak allandoan a felsofoku vegzettseghez. Konkretan a fent korulirt munkakor az, amihez nem kell. Csak a sajat peldambol kiindulva: nekem nincs felsofoku vegzettsegem - amikor erettsegiztem muszaj volt elmennem dolgozni, mert a szuleim nem engedhettek meg a nappali oktatasunkat, most meg mar boven tulkoros vagyok, kizarolag a fizetos johetne szoba, de nincs ra keret. Viszont pont a fentieket csinalom kb 15 eve. Tehat ha most akarnek valtani, akkor nem szamit, hogy csukott szemmel eliranyitok egy irodat es az osszes feltetelt ki tudom razni a kisujjambol, nem vagyok ra alkamas, mert nincs felsofoku vegzettsegem. Vicc. Mikor jutunk mar el oda, hogy nem azt nezik, hogy milyen papirod van, hanem hogy mi tudsz??

monddazigazatmar 2014.01.28. 16:09:01

@jobangel: "Kik azok a partnercégek? Mi a kapcsolattartás célja? (Eladás, beszerzés, szerződés hosszútávú fenntartása, új/újabb szerződések kötése, esetleg pénzbehajtás? Nem mindegy.)"
Szerinted úgy kéne megfogalmazni egy hirdetést, hogy az irodavezetőnek hetente fel kell hívni a Gyulát a KZFGF Kft-nél, hogy mi újság náluk?
Könyörgöm, akármi is a kapcsolattartás célja, lényegében ugyanazok kellenek hozzá. Telefon, mail, fax, skype. Magyarul a pályázó tudjon szépen beszélni, meg írni helyesen, kezelni az eszközöket.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.01.28. 16:09:35

@vajdasagi: Köszönöm az elismerést :)

Azt nem tudom, miért ezt látod. Láttam belülről nem kevés kis magyar vállalkozást, összesen egy évtizedet dolgoztam közvetlenül ilyen cégek tulajdonosai mellett, akik maguk is tolták a szekeret, ismerem a problémáikat.
Igaz, hogy a multikat jobban szeretem, de ennek pont az ilyen hozzáállás az oka: szervezetlenség, ad-hoc döntések, koncepciótlanság, szubjektív szempontok a napi munkában, tudatosság teljes hiánya, folyamatok hiánya, és főleg: igénytelenség. Mert egy ilyen hirdetés simán igénytelen: összeollózott pár sablont, gondolta, majd jönnek többszázan, és lesz választék. Persze csak az első 20 pályázat átolvasására lesz elég ideje/ereje/türelme, a többi hiába dolgozott. És majd vinnyog, hogy jaj, de nehéz a munkáltatónak jó munkaerőt találni.

Fatal Error! System Halted! 2014.01.28. 16:10:56

Az álláshirdetések 90%-a (legalábbis az irodai hirdetés) ilyen. Semmitmondó, konkrétum nélküli lózungokból áll.

Persze, ahogy lenni szokott az elvárás mindig jelentősen hosszabb, mint amit kínálnak.
31 éves vagyok, de számomra a fiatalos, dinamikus stb. csapat baromira nem vonzó. Nem kell, hogy 60+-osokból álljon, de nehéz elhinni, hogy ennyit tud kínálni egy cég.

monddazigazatmar 2014.01.28. 16:12:11

@levendulabandi:
"Ne izgulj, más is van így. A bnőm ( 40 feletti nő, 2 egyetemi diplomával, több nyelv ffokú tudásával, utolsó beosztásában br 1millás vezetői fizetéssel) sem talált 2 évig állást."

Nem személyeskedés. DE! Ez így hogy? Ha ekkora spíler, akkor miért vesztette el az állását? Ha meg tönkrement a cég, akkor vezetőként mégsem annyira jó.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.01.28. 16:17:34

@monddazigazatmar: Vagy hírlevélírás, személyes megkeresés, szerződéstervezet megfogalmazása stb. A kapcsolattartás az is, ha rátelefonálok hetente, hogy "helló, hogy vagy", meg az is, ha azzal hívom fel, hogy "helló, új szolgáltatásunk van, mesélnék róla egy órácskát, mikor érsz rá". Ez utóbbi esetben a szolgáltatást is érteni kell. Vagy esetleg, az is kapcsolattartás: hogy "helló, fizetni kéne, mert lejárt a számlád". Konkrétumot kell írni, abból ért mindenki.

Perz 2014.01.28. 16:19:02

@levendulabandi: ebben igazad van sajnos. En is erre a kovetkeztetesre jutottam. Itthonrol nehez, igy marad online, illetve az iskolapad, ahol meg ezzel probalkozom.

hekhekhekhekkinen 2014.01.28. 16:19:24

Nem igazán értem mi a célod.
Ez a hirdetés ugyanolyan, mint minden második hirdetés. Ma ez az átleg.
Hatezerszer leírták már mindehol hogy szar, mégis ez van. Falra hányt borsó.
Tehát te most itt reformálni próbálod a HR-t azt kihasználva, hogy HR-esnek állítod be magadat a blogodon (ergo a véleményed többet kell érjen mint egy átlag kommentelőé), vagy valami más a cél? Nem látom.

Perz 2014.01.28. 16:21:10

@ben2: ebbe a csapdaba is beleesetem egyszer. Tudod, okoks ember sajatkaran tanul. Meg okosabb masen...:)

levendulabandi 2014.01.28. 16:21:32

@monddazigazatmar: Nem akkora spiler, csak vicc, h 2 évig sehova sem kellett-ilyen végzettséggel. Nem vezetői állásra pályázott, mert azok nem voltak sajnos.
Ő mondott fel az előző cégnél, mert nem bírta elviselni már ami ott ment. Nem vezérigazgató volt, nem ő csinálta a gazdasági dolgokat-így nem miatta van csődben a cég. Amúgy a cég: állami, folyamatos csődben van évtizedek óta, Te, én, meg mindenki finanszírozza. :-D

Perz 2014.01.28. 16:25:21

@monddazigazatmar: en pl. allamositas miatt veszitettem el a vezetoi allasom egy piacvezeto cegnel. Azota a multibol magyar mutyiceg lett. Ez szemelyeskedes??

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.28. 16:42:38

és mennyi ilyen hirdetés van, sőt sajnos a hirdetések inkább ilyen semmilyenek amik ezeknél az oldalaknál (profession, jobinfo stb) megjelenik. :S

monddazigazatmar 2014.01.28. 16:47:13

@jobangel: És szerinted más készségek kellenek ezekhez? Mondjuk aki helyesen ír emailt, az elront egy hírlevelet? Vagy ha konkrétumban megfogalmazzák, hogy új szolgáltatás bemutatása, akkor nem lehet megkérni az irodavezetőt, hogy szóljon már X nek, hogy lejárt a határidő?

monddazigazatmar 2014.01.28. 16:49:31

@levendulabandi: Aham. Tehát akkor valami állami cégnél tipikusan olyan vezető volt, aki aztán nem felelős semmiért. Aztán a munkaerőpiacon meg nem kell senkinek. Érthetetlen.

monddazigazatmar 2014.01.28. 16:50:16

@Perz: Piacvezető céget államosítottak? Mégis melyiket?

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.28. 16:52:35

@monddazigazatmar:

ez nettó hülyeség, kb. egy troll szintje

HUNlac · http://www.boorze.com/hu/felhasznalo_hirdetesei/2fcab/ 2014.01.28. 16:57:27

- Cégvezető és a pénzügyi vezető munkájának támogatása: kávé főzés

Job Way 2014.01.28. 17:04:22

@monddazigazatmar: nem csak egy céget, egy egész iparágat. De olvasva a kommentjeidet, Benned olyan embert tisztelhetünk, aki egy jól fizető biztos felsővezető a legtutibb cégnél vagy menő vállalkozó. De az biztos, hogy soha nem kerültél hasonló helyzetbe. Te tudsz valamit!!! Örülj ennek.

Circus 2014.01.28. 17:43:06

@ancsimancsi: én ugyanilyen vagyok, csak a másik nem tagjaként. Cca 17 év adott szakmában eltöltött évvel, nagyképűség nélkül ott újat nem tudnak mondani, dolgoztam mindenféle nemzetiségű és méretű cégnél, olyan pozícióban, hogy bármi lehetnék (tulajdonos is, csak oda még nem gyűlt össze a kezdőtőke), de vagy túl sok vagyok, vagy a papírok hiánya miatt 'okmányilag' kevés (írtam ide is, hogy pl. speciális pozícióba jelentkeztem, mert ilyenben már dolgoztam három évet, erre az elutasításban benne volt, hogy sajnos, nincs meg a speciális pozícióhoz szükséges tapasztalat... mindegy :) ).

Viszont, nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik, van olyan cég, ahol nem ezt nézik... mapokon belül kiderül. Tehát akad ilyen, kitartás mindenkinek.

@Jobangel
szépen kivesézted, köszönjük :)
Egyébként pont az ilyenek miatt van a 'hülye HR-es' vélekedés. Rögtön így indulsz, hogy nem mondják meg, mit kellene csinálnod, de te mondd meg, hogy mennyiért (akármennyit mondasz, sok), aztán ők meg majd eldöntik, hogy nincs meg hozzá a végzettséged... és közben reszelgetik a körmüket, mint nyuszika az erdőszélen :)

@ben2: szintén +1, amire Jobangel rányomta

monddazigazatmar 2014.01.28. 18:00:06

@Job Way: A második. Örülök is neki. Azért érthetetlen számomra, hogy ha valakinek van egy tudása, tapasztalata, és jó is benne, akkor miért nem fejvadászok keresik még aktív korában és csábítgatják, miért van munka nélkül.
És tényleg nehezen tudom elhinni, hogy igazi nyelvtudással (többel) ne tudjon találni valaki munkát. Meg 2 rendes diplomával.

levendulabandi 2014.01.28. 18:13:54

@monddazigazatmar: Pedig sokan vannak így, csak légy 40 feletti nő, vagy 50 feletti ffi. Meg amikor a pályázat előre le van vajazva. Hiába vagy jó, nagyon jó, ha megvan előre kinek a hülye fiacskájának kell az állás.

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.28. 18:28:53

@monddazigazatmar:

de kit érdekel hogy te vagy másik mit hisz???
kizárólag az számítana, hogy készítsenek rendes statisztikákat, melyeket lehet megtekinteni és értelmezni.
hiedelmekkel, "szerintem lehet-szerinted nem" -ekkel mégis mit lehet kezdeni?

Perz 2014.01.28. 18:30:26

@monddazigazatmar: mert megváltoztak a piaci körülmények. Az én iparágamban 4 piacvezető cég volt, ebből kettő multi. Mindkét multi kivonult az iparág ellehetetlenítése, államosítása miatt.
És igen, kerestek fejvadászok, annak ellenére, hogy kipróbáltam magam az interjún, nem tudtak elcsábítani, maradtam a cégemnél.

Szelid sunmalac 2014.01.28. 18:49:17

@Perz: Kedves baratom! Mi a feneert vagy meg otthon? De most tenyleg? Azt hiszed te vagy egyedul ilyen cipoben? Vagy, hogy majd ugyis javulnak a dolgok? Nem fognak. Lepned kell. Ha valoban nagy vezetsi tapasztalattal birsz, akkor tudnod kell felmerni a lehetosegeket es meglepni a nehez dolgokat is! Irany kulfold! Tart karokkal varnak! (egy szoftverprojektek menedzselesben jartas sorstars)

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2014.01.28. 18:53:24

Én a versenyképes bért imádom, átlag 50% a szórás...
Elég suttyó szokás hogy nálunk nem írják ki a várható fizetéskategóriát, jelentkezik az ember, végigtol 3 interjút, aztán meg közlik a versenyképes bér elképzelésüket amin nem tudni hogy sírjon vagy nevessen az ember.

makika65 (törölt) 2014.01.28. 19:12:34

@Circus: Teljesen egyetértek! A legtöbb HR-nek foggggalma sincs róla, hogy mire kellene embert felvenni. A papir a lényeg. Harminc évet húztam le a szakmámban kettő munkahelyen! Utána az egyik okos Hr-s azt mondta ez nagyon jó mert stabil munkaerőnek számítok! A másik okos HR-s ránézett az önéletrajzomra és feltette világ megváltó kérdését "ENNYI?"
....és így közel 50 évesen nem is találok munkát.

El kellett volna mennem HR-nek.

monddazigazatmar 2014.01.28. 20:06:56

@levendulabandi: Szerintem nincs igazad. Akit én most kerestem, az pont 55 feletti férfi.
Az meg egy szar dolog, hogy nem írhatod le, hogy hány évest akarsz, és milyen neműt, mert rögtön jönnek, hogy micsoda diszkrimináció van.

monddazigazatmar 2014.01.28. 20:12:50

@Deepblue Noir: Aham. Aztán mégis hogy csinálsz statisztikát?
Mert többnyelvet beszélő lehet - orosz, angol, spanyol, kínai meg lehet albán, litván, szotó, és pastu.
A két diploma is lehet informatika, biológia, meg lehet levéltáros, szociológus.

Úgyhogy marad az, hogy azt hiszem, hogy ha van egy tényleges, alkalmazható tudása valakinek, akkor az talál munkát.

PannonBoy 2014.01.28. 21:22:54

Ez egy tényleg semmitmondó hirdetés. A cég sok jelentkező közül válogathat, hiszen sokaknak felcsillan a szeme, hogy erre a pozícióra megfelelnek.
Egy biztos: szakembert nem fognak találni. A szakembernek ugyanis konkrétumok kellenek. A szakemberek döntő többsége irodában dolgozik, szóval ez inkább alap, mintsem plusz. A szakember pont attól szakember, hogy adott területhez ért (pl. pénzügy). Nem fogja a titkárnő feladatait elvégezni, mert nem kihívás neki, nem az a területe.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.01.28. 21:33:52

@monddazigazatmar: Nem értem, mi a "szar" ebben. A diszkrimináció tilalma fontos. Pont azért, mert védhetetlen. Én, a 37 éves nő, ha betegre tanulom, dolgozom magam, akkor sem leszek 32 éves férfi. A kisgyerekes sem lesz már gyerektelen, az 50 éves férfi sem lesz 20 éves nő, hiába tanul, hiába dolgozik. A cigány sem tud semmit tenni az ellen, hogy cigánynak született. Ha teret engedünk az diszkriminációnak, semmi esélye sem marad bizonyos rétegeknek. (Ugyanakkor a "pozitív" diszkriminációnak sem vagyok híve, mert azzal mindig kárt okoznak az adott rétegnek)

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2014.01.28. 22:59:45

@PannonBoy: valószínűleg szakembert nem is akarnak találni, hanem keveset akarnak fizetni valamiért, amiről úgy gondolják, hogy nem kell hozzá szakértelem. Például mert szerintük lehet ellenőrizni a munka mennyiségét azzal, hogy valaki feljegyzi, hogy ki mikor jön meg megy, és hogy kellő számú adminisztrációs tételt gyárt le egységnyi idő alatt.

Hogy ez jó metrika-e, az egy másik kérdés. Az én szakterületemen ez ostoba dolog lenne.

Circus 2014.01.28. 23:07:24

@flugi_: erről van szó - olcsóért akármilyet. A szakember tapasztalattal és/vagy tudással meg drága. A diplomás minimálbér kevesebb, mint a jól megfizetett szakember tudása.
Csak beírják az Excelbe, és az bőven belefér a megálmodott büdzsébe, amit nyilván évről-évre csökkenteni kell (ne menjünk bele az inflációkövető fizetésRENDEZÉSbe, nem emelésről beszélek).

Nagyon sok szakterületen ostoba dolog lenne, de az agyonszabványosítás miatt akkor is ráerőszakolják.
CSAK a számok a fonotosak, ami mögötte van, az nem - a tudás nem számszerűsíthető.

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.28. 23:15:56

@monddazigazatmar:

nem értelmezhető vagy körkörös az "alkalmazható tudás", ill. rosszul hiszed, de statisztika nélkül nem fogjuk tudni meggyőzni egymást.

Perz 2014.01.29. 06:02:05

@Perz: azt hiszed nem gondoltam ra! De van egy csaladom, ket gyerek. Es van egy parom, aki bar most kenyerkereso, de nincs tul jol.

levendulabandi 2014.01.29. 09:06:35

@monddazigazatmar: Te most pont azt kerestél, de a legtöbb cég nem 55 év felettit keres. :-)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.01.29. 09:22:04

@levendulabandi: TÁMOP támogatás van 50 feletti álláskeresők foglalkoztatására. 12 hónapra...
süti beállítások módosítása