JobAngel Az álláskeresők védangyala

Csak egyoldalas önéletrajzot olvasnak?

2018. december 17. 10:00
44 hozzászólás

laziness.jpgAz előző posztbeli „üdvözletem” célba ért. Kaptam is privátban annyi védekező, kioktató, pallérozott és kevésbé kifinomult stílusú levelet, hogy magam is meglepődtem. Ez nem olyan témának tűnt… Hanem… sokan olyan küldetéstudattal védték az egyoldalas CV-t, olyan érvekkel, hogy rendesen elképedtem. HR-esek, tanácsadók, mi több álláskeresők is. Nem válaszolok mindegyiküknek egyesével, de lássuk az „érveiket”. Csendben azért megjegyezném, hogy a vezetői portfólió lényege, hogy elég egy oldalt elolvasni, még akkor is, ha 10-12 oldal… mert úgy van összeállítva.

  1. Neki többre nincs ideje

Ezt mindhárom csoporttól megkaptam. A HR-esek védekeztek ezzel leginkább. Na de kérem, ha van egy egyoldalas, nulla információértékkel bíró CV, akkor azt minek olvasod el? Az az igazi időpocsékolás, hogy egy általánosságokkal teleírt anyagot olvass, gondolj át, dönts róla. Ja, hogy 10 másodperc alatt olvastok egy CV-t? Akkor egy kétoldalason mennyi időt is veszítesz? 10 másodpercet? Az még 100 CV-nél sem lenne nagy idő, de 100 CV már nem jön egy álláshirdetésre. Néha kettő sem. Nem véletlenül.

Másképp nézve: Mekkora kockázata van annak, hogy egy igen jól képzett emberrel nem kezdünk el tárgyalni, csakmert az 1 oldalas önéletrajzából nem tudott kiderülni, mennyire jó ember ő? Vagy fordítva: aki 1 oldalba bele tudja taposni a 25 évnyi tudását, tapasztalatát, az vajon mennyire lesz jól kvalifikált ember? Ha egy oldalba kifér minden, ami fontos volt a szakmai életéből, akkor az mennyire mély szakmai tudást jelezhet? De ha nem is erős, specifikus kompetenciákkal rendelkező embert keresel, akkor vajon mi alapján döntesz a több „általános titkársági feladatok”-at felsoroló jelölt közül? Melyikkel akarsz állásinterjún találkozni? Hogy lesz ebből felelős, szakmai döntés?

Mellékszál most, de eszembe jutottak a „csak 20 perc” robotos videóinterjúk. Ha nem olvasol el 2 oldalas CV-t sem, mert nincs időd, akkor vajon elhiszik-e majd rólad, hogy jelöltenként 20 percnyi videót megnézel? Ezt végiggondolva a szakmai hitelesség mennyire fontos neked?

Álláskeresők figyelem! A fenti érv nektek is szól. Tényleg nem volt annyi fontos momentum a tizen-huszonévnyi szakmai munkádba, hogy ne tudj megtölteni vele pár fejezetet? Milyen állást kaphatsz egy olyan önéletrajzzal, ami nem szól rólad, vagy alig szól rólad…? Neked való lesz? Jó nagy általánosságban írod le a saját tudásod, úgy, ahogy mindenki más? Mi fog dönteni így arról, hogy megkapod-e az állást? Hogy válaszolnak-e az önéletrajzodra?(Elárulom: a szerencse. Elég szerencsésnek érzed magad? Vagy előfordult már veled, hogy tömegesen küldtél önéletrajzokat, és nem válaszoltak rá?)

  1. Sok munka van vele

Igaz. Amikor dolgozunk, akkor az bizony azzal jár, hogy dolgozni kell :) Pl. nem elég ránézni egy CV-re, jó lenne érteni is, megérteni is, és a benne foglaltak alapján felelős döntést hozni az adott jelöltről. Ez a cégnek, szakmai hírednek, hitelességednek is jót fog tenni.

Álláskeresőként az igazán jó cégek felelős döntéshozóit távol is tartod magadtól az 1 oldalas sablonpályázatokkal. Az álláskeresés munka, ráadásul kemény, és még csak nem is fizetnek érte. Ezért aztán az a racionális, ha hatékonyak vagyunk benne. Minél kevesebb időt töltünk vele és mégis minél gyorsabban eredményre jutunk. De az úgy nem fog menni, hogy összecsapott sablonanyagot küldünk. Inkább írjunk 3 jól specifikált pályázatot, amiből kettőre jön visszajelzést, mint 100 általánost dobáljunk szét ismeretlen cégek álláshirdetéseire, nulla visszajelzést generálva. Az időtartam ugyanaz lesz. Az eredmény garantáltan más.

  1. Ő csak egyoldalas CV-t olvas – mondja egy nagy cég HR-es vezetője

A fentiek mellett ebben az a tisztességtelen, hogy az álláshirdetésekben nincs benne, ha valaki ezt követeli meg. Mert akkor esetleg megértem. Beírtad, hogy ilyet kérsz, nem ezt kaptad, a jelölt elbukja az állást. Nem túl ésszerű elvárás, de mivel könnyű teljesíteni, érdemes teljesíteni – kérdés, hogy akarja-e az álláskereső elveszíteni a specifikus álláskeresés adta előnyöket. Persze a többi „én csak…” felkiáltásokat is hasonlóan értékelem: akinek csak PDF jó, akinek csak Europasst van úri kedve elolvasni, legalább jelezze. A „kedvencem”, mikor azért nem áll szóba a jelölttel, mert nem találta meg a Facebookon. A Facebook-profil megléte feltétel? Akkor írd bele a hirdetésbe! Ja, hogy ciki beleírni? Akkor elvárni is ciki! Az álláskeresők számára is szűrő ez… akarunk-e olyan cégnél dolgozni, ahol Europass…? Így persze már veszélyes elvárások ezek: megvan az esélye annak, hogy senki sem jelentkezik az álláshirdetésre. Akkor meg jobb álláshirdetést kell majd írni, és el kell olvasni a pályázatokat, még akkor is, ha nem egyoldalasak lesznek. Még a végén dolgozni is kell velük. Mármint az önéletrajzokkal, aztán az álláskeresőkkel.

# # #

Tetszett a poszt? Lájkold, oszd meg!

Ha neked is személyes segítségre van szükséged az álláskeresésedben, karrierváltásodban, válogass tematikus szolgáltatásaimból vagy ingyenes online önéletrajz-konzultációért írj nekem! További információkért látogasd meg Facebook-oldalam!

# # #

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr1814494306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

babona 2018.12.17. 17:51:38

"Ő csak egyoldalas CV-t olvas – mondja egy nagy cég HR-es vezetője" - Üdvözletem. Ha kiderül melyik cég, szinte csak olyat fog kapni,a minőség nem számít. Szivatásból dolgoztat? Mindenkit? "Neki többre nincs ideje" Ha elolvasná, nem kellene annyit keresgélni, lehet hamar találna megfelelő jelöltet,és még ideje is maradna-tipikus felesleges munka. Látszattúlterhelt a HR. Mintha attól lenne hangos minden hogy nem érnek el egy csomó embert az álláshirdetések. De, csak a felesleges köröket utálja mindenki. Persze elérte HR-t is a látszatmunkavégzés ördöge, ha 300 a norma akkor 300-at kell teljesíteni,mindegy milyen lesz a végeredmény, lényeg hogy lássák:dolgozunk. Mi van, ha kreatív emberként egyedi önéletrajzot ad(nék) egy HR-robotembernek? Ha már kreatív embert keresnek. Persze csak stílusosat... Nem végezne 20 másodperc alatt, kiszórná? (Lehetne bikanagy hiba,de legalább többnyire nem derül ki. Lám, de jó meló is ez, alacsony tudású HR-esnek.) FB: melyik profilomat tegyem bele? :) stb, hibák tömkelege. Hol van a szakmaiság?

Balfredo Alfredo 2018.12.17. 20:36:44

A sokadik eset, amikor a cv milyenségéről cserélünk eszmét, feleslegesen. A HR-es úgy is csak azzal a cv-vel foglalkozik, amivel ő akar, függetlenül a cv tartalmi és formai milyenségétől.
Jobangel írása csak megerősített benünket abban, hogy a HR-esek alapvetően az álláshirdetésekben nem szereplő szempontok alapján dobálják félre a cv-ket. Pedig a látható és publikus megkötés is egyre több, elég sok helyen csak angol (vagy angol és magyar), továbbá fényképes életrajzot várnak.
Megint ott tartunk, mint egy hónapja vagy egy éve: a jobb sorsa érdemes álláskereső nem tudja, milyen stílusú cv-t írjon. Az sem megoldás, ha egyazon állásra beküld 1 oldalast is, meg 3 oldalasat is, meg fb oldalra mutatósat is, mert akkor a HR-es azért dobja félre, mert azt hiszi, szórakozik vele. Holott valójában pont fordítva van: a HR-es szórakozik az álláskeresőkkel.

IT Knight 2018.12.17. 23:15:01

Önéletrajz? A munkáltatónak kellene pályázatot összeállítani, hogy eldöntsem, őket válaszom-e.

kukatr 2018.12.17. 23:38:03

Szakterületemen 30%-os rotáció van, tessék csak iktatni a többoldalas, fénykép nélküli önéletrajzomat. :)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.12.18. 08:25:59

@Balfredo Alfredo: A mi dolgunk, hogy a mi CV-nkkel akarjon foglalkozni. Én ebben elég jó vagyok, és pont azért, amit leírok: mert oda kell figyelni arra, milyen az a CV. És igen, lusta CV-olvasó mindig lesz (nem feltétlenül HR-es), de manapság egyre kevesebb. Ha annak idején hagyták volna, hogy a HR stratégiai terület legyen, akkor nem így állnának hozzá a munkájukhoz. De nem ez az első eset, hogy nagyvállalat HR-esét "üdvözlöm" itt a hülyeségeivel... :)

balage28 2018.12.18. 08:43:50

@IT Knight: semmi olyant nem tudsz, amit más ne tudna - legfeljebb kisebb arccal...

Meridian74 2018.12.18. 16:54:42

A cég tulajdonosa helyében páros lábbal rúgnám ki az ilyen HR-est... nem azért fizetem, hogy kényelmeskedjen, mikor a számomra legmegfelelőbb és fontos embert kellene megtalálnia.

Persze a cégek tulajdonosai, és vezetői mit sem tudnak erről.

gergerg 2018.12.18. 17:54:10

Ez pályakezdőkre is vonatkozik? Ha pályakezdők kédeznek, én 1 oldalasat (és a blogodat) ajánlok.

Anselmo 2018.12.18. 18:02:37

Annó rengeteg értékes jelöltet (és leendő kollégát) kukáztam ki a cégünk önéletrajz-adatbázisából, és látszott az adatlapon, hogy bár beküldték az önéletrajzukat, még senki se hívta állásinterjúra őket.
Igaz, hogy a fél munkaidőm ráment, hogy ezeket olvassam, kukázzak. De megérte.

kisf 2018.12.18. 18:39:28

@babona: Van olyan cég is, ahol a HR/HR cég ment a kukába.....A cég egyik prominens vezetője interjúztatott, hiszen az ő kollégái lesznek, ő látja, hogy egy (szakmai) nyelvet beszélnek.

Nerevaryne 2018.12.18. 19:13:32

Borzasztó egyszerű a megoldás. Egyoldalas CV kell, az alján egy LinkedIn hivatkozással, ahol meg szépen fel van sorolva tételesen minden.

Ha egy oldal alapján stimmelsz, megnézi a LinkedIn profilt a HR-es, mert akkor már a Facebookon is keresne.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.12.18. 19:31:27

@Mate12345: Az ajánlást köszönöm :)
Ha pályakezdő nem tud megtölteni két oldalt, az nem baj. A CV mindig legyen informatív, de az nem szempont, hogy férjen bele egy oldalba. Néha pályakezdő is tud annyit, hogy ne legyen elég egy oldal. Vagy a helyét keresi, és leír, mindent, ami tud, tapasztalt, hátha majd más meglátja benne, mire specializálódhat. Ez pl. egy ilyen CV: jobangel.hu/wp-content/uploads/2016/09/CV_minta_%C3%A1ll%C3%A1sb%C3%B6rze.png

Fogalma sem volt, mit akar, programozni vagy üzemeltetni stb. Így leírta, amit tud, elcsattogott egy állásbörzére, és megnézte, mire keresik. Ez határozta meg a későbbi karrierjét. Így már lett nálam kezdő faipari mérnökből autóipari gyártócégnél projektmenedzser is :) De egy fejvadász ismerősöm viszi a prímet, ő madárbiológusból csinált business analyst-et...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.12.18. 20:27:01

@Nerevaryne: Igen, ilyet is lehet, főleg, ha valakinek túl hosszú lenne a CV-je. De az a gond, hogy ha 10 másodpercet szán rá az olvasó, akkor a Linkedinre se megy rá. Lustaság, nemtörődömség ellen nem sokat tehetünk, csak esetleg kínossá tesszük.

Balfredo Alfredo 2018.12.18. 20:27:37

@Jobangel: "A mi dolgunk, hogy a mi CV-nkkel akarjon foglalkozni. Én ebben elég jó vagyok, és pont azért, amit leírok: mert oda kell figyelni arra, milyen az a CV."
Nem érted, vagy nem akarod érteni, amit írtam. Pont arról van szó, hiába figyelünk oda, nem tudjuk, mi legyen a cv-ben ahhoz, hogy a HR-es foglalkozzon vele.

Egy már nem junior, de még nem is szenior, több munkahelyet megjárt álláskereső simán össze tud hozni 3÷4 oldalas cv-t, amiben szakmai állomásai és eredményei mellett nyelvtudását, számítógépes ismereteit, hobbiját is leírja. Ezzel megint simán megbukhat, mert a HR-es félredobja fb oldal hiánya miatt. Ha az álláskereső piros sormintát tesz az első lapra, az eléggé feltűnő. Ha olyan a HR-es, akkor ezt egyedi módon figyelemfelhívónak találja és végigolvassa a cv-t. Ha meg olyan a HR-es, akkor túlzottan és hivalkodóan figyelemfelhívónak találja és csakazértis kidobja. Egyszerűen bármit csinálhatsz, mindenképp van esély, hogy félredobják.
Mellesleg az álláskereső állást, érdekes feladatot, kihívást keres, nem pedig mindenféle HR-esekkel való értelmetlen eszmecsere és felesleges bájcsevegés lehetőségét.

m.t. 2018.12.18. 21:17:21

Nekem úgy tűnik hogy a HR-es lustaságát ostorozva elsiklunk egy fontos dolog mellett:

Az egyoldalas CV azt igazolja hogy mennyire képes a pályázó kiemelni a fontos részleteket és érthetően, röviden prezentálni. Ez manapság kb alapvető kommunikációs elvárás bármilyen értelmiségi melóhoz.
A kétoldalas CV ronda. Az egyszerűség szexi. Egy egyoldalas CV szerkezetén látszik a gondoskodás, míg a többoldalas azt a benyomást kelti hogy a pályázó elvész a részletekben, és nem ismeri a saját erősségeit, vagy fogalma sincs mit várnak tőle a megpályázott helyen. Még ha több évtized tapasztalattal is rendelkezik az illető, biztos hogy mind releváns az adott kontextusban? Ha még van mondanivalód, azt fejtsd ki a motivációs levélben (szintén ne legyen több egy oldalnál).

Mindez a személyes véleményem, semmi közöm a HR szakmához.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.12.18. 21:26:54

@m.t.: nemsokára megjelenik egy ilyenvolt-ilyenlett CV átalakításom a HRportálon. Azon fog látszani, miért csak elméletileg van igazad :) Igen, az egyszerűség lehet jó. Kérdés, akarom-e, hogy egy kontrollercsapat vezetője egyszerű legyen, vagy inkább minden részlet legyen fontos neki. Ha az álláshirdetés fél oldal, és abban csak általános, vázlatpontos leírások vannak, ugyanazokkal a sorokkal válaszolni már önmagában egy oldal, de értéktelen. Pl. feladatkiírás: "havi menedzsment-jelentések készítése" Önéletrajzban: havi jelentések készítése ilyen BI eszközzel, ilyen nézetekből, angolul és németül" Vagy "3-5 év iparági tapasztalat" Válasz rá: "Blabla pozíció, Másik Kft. 2005-2010" De még írnod kell egy mondatot a Másik Kft-ről is. A pozíciótól függően árbevétel, létszám stb. jellemzőkkel.

Nerevaryne 2018.12.18. 23:34:32

@jobangel: Ezért kell megírni úgy, hogy 10 másodperc alatt végigfutva ki tudja pipálni a listáját, majd megnézi a LinkedIn profilt amikor be akar hívni interjúra.

Pl. az van az előző munkahely alatt, hogy ERP - SAP. A LinkedIn profilon meg tételesen le van írva, melyikkel mennyit és hogy dolgozott, az már ugyis szakmai kérdés, az önéletrajzban elég annyi, hogy ott van.

Lehet valakinek 10 munkahelye 25 évre, biztosan ki tudja válogatni, a pályázott munkahelyre melyik a releváns, ha abból is 8 van akkor meg elég a legfrissebb, legmenőbb néhány.

Amíg van link oda ahol minden ki van fejtve nem gond. Legutóbb kihagytam a linket, az interjún megkérdezték mit csináltam akkor, mondtam hogy dolgoztam csak nem releváns pozícióban, tetszett nekik. Bár egy eset az még nem minta.

Szerintem rendben van az egyoldalas CV, én se lennék rá kíváncsi, hogy mely cégeknél dolgozott irreleváns pozícióban a jelentkező, vagy hogy hány cégnél csinálta gyakorlatilag ugyanazt.

A szelektálás is skill.

Persze az megint más tészta, ha hiába van benne minden fontos, olyan baromságok miatt dobja ki, hogy nem tetszik neki ahogy a hajam fésülöm, erre szoktam azt mondani, hogy ilyen céghez nem is mennék.

Gracious 2018.12.19. 00:05:05

A komoly HR-s bizony végigolvassa a több oldalas anyagot is, kihámozza belőle a lényeget és törekszik rá, hogy meglássa a jó jelöltet. Ez a dolga, a cégvezető ezért alkalmazza. A személyes első v. második körös interjún pedig a cégvezető/szakmai vezető pedig majd átvilágítja a jelöltet.Így kellene működni, és a mostani keresleti helyzetben nem a fancy,sexi cv-kre törekedni.

babona 2018.12.19. 09:08:40

@m.t.: Kereslet-Kínálat. Bukhatod az állást a rossz önéletrajzon- a cég meg bukhatja a munkavállalót. De ha az első (jelenleg legkevésbé fontos, mert elvileg munkaerőhiány van, de inkább megfizethető szakemberhiány) szűrőn is kiszórják a lehetséges (majdnem legjobb:-) jelölte(ke)t, akkor most ki bukik nagyobbat? Pozíciófüggő, egy 30-40-es korosztályba tartozó szakember, akinek nem is sürgős elhelyezkedni, bead valahova egy önéletrajzot, b*szik arra hogy ráfér-e egy oldalra, mert a másik 9 helyen nem törődnek ezzel. Más dolga is van, mint hogy addig reszelje hogy tényleg elfogyjon a tartalom belőle. Ha leírom hogy SQL, akkor évekig faragtam az adatbázis hibáit, Ha c# akkor rendezett használható saját függvénykönyvtáram van, amiből mondjuk ezt-azt írtam, évek óta. Ha AD, akkor x-x00 fős cégnél kezeltem a hálózatot, amit ugye megtanítanak iskolában is valamennyire, de gyakorlat nélkül kicsit lassan/nehezen fog menni. /ez csak egy hiányszakmás példa, nem a fejem ekkora:)/

pizo 2018.12.19. 09:13:46

@jobangel: "Így már lett nálam kezdő faipari mérnökből autóipari gyártócégnél projektmenedzser is :)"

Baszd meg. Én erre nem lennék büszke, de a munkáltató sem lehet. Tudod képeznek ám Mo-n kifejezetten gépjárműves mérnököket (gyártós és tervező), van 4-5 autógyár Mo-n, fura módon mi szakmai végzettségűek mégsem tudunk elhelyezkedni. A faipari mérnök olyan messze van az autógyártástól mint Makó Jeruzsálemtől. Kezdem érteni miért nem tudok elhelyezkedni.

Zoli

pizo 2018.12.19. 09:18:44

@jobangel: "De egy fejvadász ismerősöm viszi a prímet, ő madárbiológusból csinált business analyst-et..."

Kezdem érteni miért működik (nem működik) ez az ország úgy ahogy. Itt mindenki mást akar csinálni, vagy csinál mint amire a végzettsége, gyakorlata, tudása alapján képes lenne - tisztelet a kivételnek. És arra megy el rengeteg energia, hogy a nem tudásból adódó felesleges köröket megtegyük mindenhol. Két helyen dolgoztam eddig, ahol MINDEN pozícióra az oda megfelelő ember volt - sikeres is volt mindkét cég, kevés emberrel termelt rengeteget azok kizsákmányolása nélkül magas fizetésekkel. Töltelékek ott nem voltak.

Zoli

kukatr 2018.12.19. 09:23:48

@m.t.: Ennyi erővel kihagyhatjuk a CV elküldését is, kezdhetjük a LinkedIn linkkel...

babona 2018.12.19. 10:22:35

@pizo: Projektmenedzser kerestek. Ha a beadott CV alapján be sem hívtak, nagy hiba. (végzettség gondolom megvolt :) Ha behívtak hiányozhatott valami. (Német nyelv?)

pizo 2018.12.19. 10:34:22

@babona: Be sem hívtak. Amúgy meg épp a mostani álláskeresésem alapján jöttem rá, hogy a fejvadász cégeknél a huszonéves kislányok nem tudják értelmezni azt, amit leírsz. Leírom hogy járműgépész tervezőmérnök vagyok, a terveim alapján 3 katonai terepjáró épült Mo-n,

www.facebook.com/Haditechnikalexikon/posts/sz%C3%B6cske-k%C3%B6nny%C3%BB-terepj%C3%A1r%C3%B3-j%C3%A1rm%C3%BBa-fejleszt%C3%A9s-t%C3%B6rt%C3%A9neteafejleszt%C3%B5i-munk%C3%A1t-1990-ben-/1090804837678919/

erre megkérdezi: de biztosan ért az autóhoz? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ - nem basszus, még csak képről láttam.

Zoli

babona 2018.12.20. 12:31:48

Jah, vannak gondok. Az egyoldalas CV arra lenne megoldás, hogy a lusta idomított hörcsög is el tudja olvasni :) bocs, de ez jön le. Nem lehetne egy kitöltött excel tábla? A munkakereső-főnök interfész CV-olvasó eljárása eléggé bugos.

2018.12.20. 13:42:12

@Nerevaryne:
És ha a releváns tapasztalat sem fér rá egyetlen oldalra?

Szerintem a legnagyobb gond az egyoldalas CV-vel, hogy tapasztalataim szerint a szakmai vezetők ennél jóval bővebbet akarnak, pl. IT szektorban legalább felsorolás szinten, hogy milyen technológiákkal dolgoztak, ami persze tök jogos igény, mert interjún aztán ez alapján tudnak kérdezni. De nem szokás sehol sem két önéletrajzot beküldeni, a motivaciós levél meg utóbbinak nem jó, mert nem vázlatos szerkezetű. Tehát egyszerre nem tudsz megfelelni egy munkáját elvégezni nem akaró HR-esnek, meg egy szakmai vezetőnek is. Szerencsére nem mindenhol ennyire egybites a HR-es, vagy már eléggé leszűkítették a hatáskörét, hogy egy többoldalas CV-t ne dobhasson ki csak úgy lustaságból.

Egyébként vicc az egész, ha kap 60 darab kétoldalas CV-t, akkor ha mindegyiket 2-2 perc alatt átfutja, az 2 óra. Amelyik cégnek ennyi munkaórát nem ér meg az előszűrés, az nem is akar megfelelő munkaerőt.

2018.12.20. 13:52:35

@pizo:
Nem értek egyet. Pl. egy rakás vegyészmérnök van, aki átnyergelt IT szektorba, egy csomó meg közgazdász lett, mikor a 90-es években munkanélküliség fenyegetett a vegyiparban. Ha megvan hozzá az agyuk, akkor képeseknek kell lenniük más területen is boldogulniuk. Arról nem is beszélve, attól hogy elvégzel egy szakot, még nem biztos, hogy nem jössz rá később hogy nem ez ami érdekel.

pizo 2018.12.20. 16:10:31

@Zabalint: Nem arról beszélek hogy elvégzel egy másik szakot, mert akkor van egy másik szakmád. hanem arról, hogy egy faipari mérnök nem rendelkezik azzal a gépjárműves tudással (és háttértudással) ami a járműipari munkához szükséges lenne. Én pl. faiparba nem is jelentkezem. Az IT-t meg nem vegyük ide, az valami egészen különálló dolog az álláskeresésben. Ahogy én látom.

Zoli

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.12.20. 18:25:04

@babona: Excel-CV-vel ne vicceskedj, van, akik komolyan vették... A közszolgálati önéletrajz törvény szerint egy excelben tákolt sablon. Innen letölhető, ha bárki rosszul lesz tőle, nem vállalom a felelősséget! Az is mutatja a mély hozzáértést, hogy az elkövető neve bennemaradt a sablonfile metaadataiban.
www.antsz.hu/data/cms46243/Oneletrajz_sablon_kttv.xls

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.12.20. 19:17:05

@pizo: Pedig ezek jó példák. Megfelelő helyen megfelelő emberek voltak, nem a papírt nézték, hanem a tudást, hozzáállást és a készségeket. Persze, ha azt írtam volna, hogy ismerek cégeket, ahol nagyon szigorúan csakis végzettség alapján választanak, akkor arra is felháborodtál volna... Pedig ismerek ilyen céget. Most elég nagy gondban vannak, kénytelenek lesznek véleményt módosítani, és rájönnek, hogy mégiscsak tudnak emberek olyasmit, ami nekik kell, papír nélkül is akár.

Balfredo Alfredo 2018.12.20. 19:47:29

@jobangel: "Lustaság, nemtörődömség ellen nem sokat tehetünk, csak esetleg kínossá tesszük. "
A HR-es meg marad ugyanolyan lusta, mint eddig, felveszi a nagy pénzt a "munkájáért", mint eddig és sír, hogy kevés a munkaerő :-((

Balfredo Alfredo 2018.12.20. 19:50:19

@jobangel: "nem a papírt nézték, hanem a tudást, hozzáállást és a készségeket."
A hozzáállás és a készségek még csak-csak védhetőek. De könyörgöm, egy madárbiológusnak honnan lenne business analyst tudása? Vagy kihagytad a poén kedvéért azt az apró, de lényeges infot, hogy munkája mellett levelezőn elvégezte a MBA-t?

Din Serpahis 2018.12.21. 05:35:58

@Zabalint: Persze...Én pl svájci bankoknak tervezek szoftvereket. Az ilyen állások kiírása már eleve olyan, hogy van benne kismillió feltétel, legyen tapasztalatod credit risk területen, regulatory projektben, ismerd ezt meg ezt a módszertant blablablabla... Na most ezt be kell mutatni. Itt a CV fázis egy nagyon erős szűrő, eleve csak 1-2 embert hívnak be interjúra, azok akik legjobban matchelnek, úgyhogy egy jól megírt CV-vel kb meg lehet kapni egy jó állást.

Nekem pl 4 oldalas van, de volt már régen 6 oldalas is, csak azóta néhány irreleváns projektet kikukáztam belőle. Soha nem volt ebből semmi gond.
(Egyszer interjúztattam, aztán egy contractor csaj jött, na ő 20 oldalas CV-t küldött be a projektjeinek a részletezésével, de őt is behívtuk.)

pizo 2018.12.21. 09:24:32

@jobangel: Látom Te sem dolgoztál még a járműiparban, ami nem baj, csak épp nem ismered. Én pl. tudok olyat a szakmámban amit sehol sem tanítanak, a saját munkám során szereztem meg a tudást, ezt egy nem szakmabeli SOHA nem tudja megtenni, mert nincs meg hozzá az alapképzettsége, az alaptudása.

Az évek alatt rájöttem, hogy egy nagy bullshit az egész HR, mindig oda vettek fel dolgozni, ahol HR-es és/vagy fejvadász cég nem volt a képben, vagy csak nagyon kevés súllyal.

Zoli

pizo 2018.12.21. 09:31:07

@jobangel: "Persze, ha azt írtam volna, hogy ismerek cégeket, ahol nagyon szigorúan csakis végzettség alapján választanak, akkor arra is felháborodtál volna..."
Miért háborodtam volna fel? Együtt kell(ene) nézni az embert magát, a végzettségét és a gyakorlatát, ha ezek összejönnek, akkor felvenni.

Továbbra is fenntartom, hogy az egész fejvadászt egy nagy humbug, és a fejvadász cégek jó része szerintem pénzmosoda, mivel látom hogy mekkora apparátusa van némelyiknek, mint vállalkozó cégvezető meg tudom becsülni hogy ez milyen havi költséggel járhat, és nem úgy tűnik hogy el tudnak olyan mennyiségű embert helyezni, amiből származó összeg ezt fedezné.

De cáfolj meg.

Másik téma: ha állítólag akkor szakemberhiány van, akkor miért a képzett, nyelveket beszélő, releváns gyakorlattal rendelkező munkavállalónak kell kuncsorognia, miért nem a cégek állnak sorban nála? (tudod kereslet-kínálat).

Zoli

babona 2018.12.21. 10:09:26

@jobangel: félelmetes, (XLS), de ez régi cucc(11 up 13). (a nevét direkt nem néztem azóta tanulhatott sokat, meg nem is biztos hogy releváns de kösz a példát).

babona 2018.12.21. 12:34:40

@jobangel: Tetszik a "tagja-e titkos társaságnak?" (itt most nem a ΒΨΩ-ra gondolnak gondolom.) Hanem kormányzati. Az meg külön téma...

2018.12.21. 17:38:24

@pizo:
De nem feltétlenül végeznek el másik szakot, a tudást kell megszerezniük.

HellsAngel 2018.12.22. 01:15:10

Abban en is hiszek, hogy "az eg ovjon a tehetseges amatoroktol", felteve, ha nem valami kreativ szakmarol van szo. (Es igy lettevennem, hogy valaki business analyst vagy autogyarban vezet embereket. Vannak szakmak, aminek sikeres gyakorlasahoz kell valamifele X faktor, es vannak, ahol a szaktudast kell unalmas modon alapanyagbol gdpre konvertalni. Emiatt szerintem bizonyos kepzesek a lehuzas kategoriaba tartoznak.) Peldaul orvosnak, vagy autoszerelonek, vagy gepesznek lenni nem kreativ szakma. Nem tudom miert, a tapasztalt embernek midig mindenrol a ket megfelelo szo jut eszebe, ha kinyit egy konyvet, az mindig a jo oldalon nyilik ki, ha megszolal, azt mindig a megfelelo pillanatban teszi. Ezzel szemben a tehetseges kezdo mindig a legrosszabbkor szolal meg, amit mond, az vagy nagy hulyeseg vagy nagyon igaz, kiszamithatatlan, az ember sem fogast nem talal rajta, sem utalni nem tudja tiszta szivvel, mert valoszinuleg elobb-utobb beletanul.

Abban nem hiszek, hogy pont a felsooktatas lenne az, ami elvalasztana a buzat az ocsutol. Egy idealis vilagban talan. Ebben a vilagban az oktatoi kar tulterhelt, kiegett, az egyetem atpolitizalt, a hallgatok meg direkt elfelejtik azt is, amit kalapaccsal probalnak belejuk verni, mondvan ok nem droidok. (Aztan tethelyzetben, amikor tenyleg csak annak a ket szonak kene beugrania, amit mindig mindenki elmondott, elkezdenek dilettanst jatszani, megszeliditeni az univerzum energiait valami egyszeru feladat kapcsan, kozben lelkesen ecsetelve, hogy az o problemamegoldasi szemleletukre mennyire hatott az egyetem. (Semennyire.))

pizo 2018.12.22. 09:14:08

@Zabalint: Akkor viszont megtévesztő a faipari mérnök az autóiparban meg, az ornitológus mint elemző.

Zoli

babona 2018.12.22. 10:10:47

Érdekes példa az orvos, inkább mennék tehetséges /majdnem kezdőhöz bizonyos esetekben, mert relevánsabb lehet a tudása, és még idealistább maradt (esetleg). Persze nem túl kezdőhöz, és egy sebésznek kell egy csomó gyakorlat (5-10 év). Mondjuk a programozó nem kreatív szakma, az elmondottak alapján, hiszen csak egy feladatot kell átfordítani (ember-gép interfészt játszani), nagyon kötött szabályok alapján. Vagy nem is programozó a hiányszakma hanem az olcsó kódoló? (Váncsa István után szabadon). A felsőoktatási képzés pedig szétszakadt, a lényeg a bevétel, fejpénz, tandíj, stb. Régebben szórták aki nem bírt tanulni, most szórják aki nem bír magolni/fizetni. A tehetséges hallgató meg menekül, és van rá lehetőség=>külföld.

Berelhetoreklamfelulet 2019.01.11. 13:02:32

Nem kell 1 oldal legyen, de aki nem tudja 2oldalba belesűríteni, az már alapból kuka.
süti beállítások módosítása