JobAngel Az álláskeresők védangyala

Énmárka és kirúgás egy tévéműsor miatt

2013. szeptember 17. 15:40
42 hozzászólás

mitru-timea.jpgMegdöbbentett a hír, hogy az X-faktorban hörgő szolfézstanárnőt kirúgták, mégpedig produkciója okán (cikk az ügyről pl. itt). A produkciója ugyan nekem sem tetszett, de eszembe sem jutott, hogy ezért az állását is elvesztheti a hölgy. Ráadásul a zsűri bizalmat szavazott neki, így gyakorlatilag sikeres volt, most mégis úgy fest, rosszul jött ki belőle. (Persze, ha megnyeri a versenyt, akkor ez majd előlép élete legjobb hibájává)

Zenei ízléseken kár vitatkozni, de felmerült bennem jónéhány gondolat a története kapcsán. Mert mindannyian élünk magánéletet, lehet furcsa vagy kevésbé furcsa hobbink és olyan meggyőződésünk egyes témákról, amiket szívből képviselünk. Ezek részei az életünknek, szeretjük és szívesen csináljuk, felvállaljuk. Ezekből is áll a mások által rólunk alkotott kép, ami alapján megítélnek bennünket (énmárka). Érdemes hát ezt tudatosan kezelni, mert hasznunkra és kárunkra egyaránt válhat. Az énmárka-építés egy nagy téma, sokan külön blogokban foglalkoznak ezzel, én most röviden érintenék pár területet, ami befolyásolhatja az álláskeresésünket.

Online megjelenés

Anélkül, hogy arról értekeznék jó-e vagy sem, hogy közösségi oldalakon néznek utánunk, inkább arra koncentrálok, hogy ezt hogyan használhatja fel a jelölt a maga javára. Szakmai fellépésre kitűnő terep a Linkedin szakmai csoportjainak beszélgetései, a szakmai listák, karrieroldalak. Itt is óvatosnak kell lenni, akár egy e-mailcím is vethet rossz fényt a jelöltre. Megtörtént eset, hogy a CV-ben szereplő e-mailcímre keresve a Google-ben azt találtuk, hogy a jelölt sikerrel értékesít illegálisan gyógyszert. Vajon akarok-e ilyen jelöltet felvenni, interjúra ajánlani? Legalább külön mailcíme lett volna álláskeresésre, hogy sose találjunk rá. Az unásig ismert intelmek a Facebookon posztolt részeg bulik fotóiról is hiábavalók néha: hölgyek hiányos öltözetben, férfiak vécén ülve, részegen és egyéb nem publikusszituációkban jelennek meg a Facebookon, publikusan.

Hobbik

Azt szoktam javasolni, írja be minden jelölt a CV-jébe, mert megkülönböztető jegy, ebben biztosan eltér a többi jelölttől. Remélhetőleg a hobbija nem köthető valamiféle nem támogatott meggyőződéshez (pl. politikai szélsőséghez). Gyűjtőszenvedély, sport, kreatív hobbik, hobbiállatok, nyelvtanulás, zene, utazás mind lehet a CV hobbi rovatában, ha kellően tematizált és nem kelt megbotránkozást.

Blogok

A szakmai blogok vezetése kifejezetten lehet előny egy állásnál, de az énblogok, politikai és egyéb véleménynyilvánító blogok már veszélyesek a blogoló álláskeresőre. Gasztroblog, fotóblog, gyereknevelős, divatblog stb. mind jellemezheti a jelöltet, többnyire pozitívan. Rávilágít a világképére, látásmódjára, kifejezésmódjára. Látható a helyesírása, fogalmazáskészsége, kommunikációs készsége. Fontos, hogy a blog ne legyen összeférhetetlen a munkával. Ha teljesen másról szól, mint a munkád, akkor tényleg csak hobbi, úgy is kezelik általában. Ha több annál, jobb nyíltan vállalni.

A nyíltság feltétele, hogy bármit, amit leírsz, névvel, arccal is vállald. Én megteszem, másnak is ezt javaslom. Tekintve, hogy a teljes inkognitó megteremtése szinte lehetetlen, ez tűnik járható útnak. Ha olyan mondanivalód van, amit névvel-arccal nem vállalsz, akkor érdemes önvizsgálatot tartani: miért is nem mered képviselni az álláspontodat? Talán te is tudod, hogy vállalhatatlan?

Civil tevékenységek

Ezek közül is vannak általánosan elfogadott és vitatott tevékenységek. Egy szabadidejében mentőn dolgozó informatikuson nem találhatnak fogást, egy radikális környezetvédelmi csoport aktivistáját viszont nem biztos, hogy szívesen látják minden cégnél. Jótékonyság, segítségnyújtó tevékenységek mindig pozitívak, érdemes beírni őket a CV-be.

Rajongás

Szintén ízlés dolga kinek ki a kedvenc színésze, énekese, focicsapata, Forma-1-es pilótája stb. Fontos, hogy ezt úgy képviseld, hogy ezzel másokat ne bánts, ne alázz. Ezeket már nem javaslom CV-be írni, sőt publikussá tenni sem. Mert mi van, ha a közösségi oldalakon rád kereső kiválasztó épp másik pilótát kedvel, vagy másik focicsapatnak szurkol…

Vallási és politikai aktivitások

Az általam legkényesebbnek tartott téma: nincs olyan, hogy egy cég összes dolgozója teljesen egységes álláspontot képviseljen ezekben a témákban, így rendszeres konfliktusforrás lehet, ha a cégkultúra ezt hagyja. Jobb helyeken jól együtt tud dolgozni széljobbos és szélbalos, ateista és hithű katolikus, de ennek feltétele, hogy vagy intelligensen tudjanak vitatkozni a témáról, vagy egyáltalán ne kerüljön szóba. Multicégek etikai kódexe ez utóbbit írja elő, nem véletlenül.

MLM

Sokan ezt összetévesztik a hobbikkal, szabadidős tevékenységekkel. Nem szabad, és nagyon ritkán ajánlom, hogy említésre kerüljön a CV-ben. Lehet, hogy a kiválasztónak volt már olyan élménye, ami negatívvá tette számára, utálja az egészet. Lehet, hogy ő maga is csinálja, sőt a cégnél is promotálja, akkor konkurenciának ítél majd. Lehet, hogy fogalma sincs, mi az az „FLP”, akkor meg felidesíti, ha utánaguglizva megtudja, hogy egy MLM-et nyomozott több értékes percen át.

----

Tolerancia és nyíltság

Ez a két dolog kell ahhoz, hogy az énmárka ne akadályozzon a karrieredben. Ha azt mutatod, hogy a saját álláspontodon kívül másnak is hajlandó vagy teret engedni, ha hasznára vagy egy közösségnek, akkor nyert ügyed lehet.

A nyíltság a kellemetlen munkahelyi percek elkerülésére kell: ha a főnököd tud a tevékenységedről, ha nem kevered a munkáddal, általában nem lehet gond belőle. Nem szívesen vagyok az ördög ügyvédje, de az említett tanárnő talán itt hibázott: lehet, hogy nem mondta el előre, hogy vannak ilyen tervei, lehet, így hideg zuhanyként érte mindez a főnökeit. Ha ez így volt, talán előre egyeztetnie kellett volna: ha van esélyük szólni neki, hogy támogatják-e vagy sem az ilyetén megnyilvánulást, illetve hogyan, akkor talán nem kirúgással végződik az ügy. Persze most csak találgatok. Egyébként sem értem, hogyan gondolta végigvinni az X-Faktort munka mellett? Fizetés nélküli szabadsággal? Speciális munkarenddel? Arról sem ártana előre tudnia a munkáltatónak, ugye? Attól tartok, nem a piercing idegesítette fel a munkáltatót, hanem, hogy a hölgy eljárása előrevetített olyan problémákat, amiknek inkább elejét vették. Próbaidőben kirúgni őt és felvenni helyette egy stabil munkaerőt racionális HR-döntésnek látszik. Mindez persze csak akkor igaz, ha nem egyeztetett előre, de erről nem írnak a cikkek, inkább a piercingjeiről. Erről már régebben írtam itt: ha szándékosan megbotránkoztató a külsőd, ne csodálkozz, ha megbotránkoznak rajta és viseld következményeit.

Nyilván az adott munkahely is profitálhatott volna abból, hogy egy "híresség" dolgozik náluk. Valamiért nem ezt az utat választották, erről nem szeretnék találgatni. Én, ha cégvezető lennék, biztos nem rúgnám ki a celeb-alkalmazottamat, hanem marketingelnék vele :)

Mindezek ellenére nem gondolom, hogy egy ilyenért ki kellene rúgni valakit. Mert a munkáltatótól is elvárható, hogy toleráljon bizonyos személyes megnyilvánulásokat, hagyja, hogy a munkavállalói a magánéletüket éljék. Ha mindebben korrekt akar lenni, a legjobb, ha kiad egy etikai, viselkedési kódexet. Akkor lenne hivatkozási alapja mindenkinek arra, hogy egy adott viselkedés, cselekedet megfelel-e vagy sem a munkáltató szabályainak.

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr785519384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.09.17. 17:14:41

Bár nem ez a bejegyzés lényege, de az intézmény szerint nem igaz a kirúgás:

www.hir24.hu/szines/2013/09/14/kirugtak-a-hangja-miatt-az-x-faktor-tehetseget/

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.17. 21:33:49

@tff: Ebből sem lesz már "best mistake"...

2013.09.18. 08:46:58

"Ha olyan mondanivalód van, amit névvel-arccal nem vállalsz, akkor érdemes önvizsgálatot tartani: miért is nem mered képviselni az álláspontodat? Talán te is tudod, hogy vállalhatatlan?"

Az alkotmányunkban le vagyon fektetve a szabad véleménynyilvánításhoz való jog fogalma, ami annyit jelent, hogy nézetemet véleményemet vállalava, semmilyen hátrányos megkülönböztetésben nem szabad részesülnöm. Nos ez a papírforma. A valóságban pedig baromira nem működik. Tehát álláspontom nem feltétlenül vállalhatatlan, csak legfeljebb komoly esélye van, hogy nem tetszik valaki(k)nek, akinek hatalom van a kezében, és aki adott esetben nem lesz rest visszaélni vele. Jelesül a munkáltatónak.

De pl; egy Jobbikos tüntetésen sem feltétlenül azért lézeng csak néhány száz ember, mert vállalhatatlan, hanem mert központilag megfogalmazták, hogy minden platformon el kell lehetetleníteni, a résztvevőket pedig vegzálni. Aztán meglepődik az ember, hogy 10 ismerőséből 9 szimpatizál a Jobbikos eszmékkel, persze csak halkan, nehogy a valaki meghallja.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.18. 08:52:46

@Jankove: Jól látod, de pont ez a fajta nyomásgyakorlás nem működne, ha az emberek nem félnének, és a maximum "büntetés" egy véleményért az lenne, hogy hülyének nézik. Ez lenne az ideális világ, de ugye pont az új Mt. nem a munkáltató toleranciáját szorgalmazza.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.09.18. 10:56:34

SZintén az ördög ügyvédjeként: Mi van, ha az iskola azért rúgta ki, mert önmagát konzervatív intézményként definiálva félt a szülők reakciójától? Persze, a riportban az ment, hogy mennyire szeretik a gyerekek, de lássuk be, melyik gyerek ne szeretne egy laza tanárnőt? A szülők viszont, lehet, hogy nem nézik jó szemmel Halálhörgős Helgát. És ők itt a végső döntéshozók, nem a djerekek, és nem az igazgatóúr.
Azon már lehet morgolódni, hogy miért ilyen szemforgató a világ, a tanárnő lehet kiváló pedagógus ettől még, hogy van egy hangyás hobbija. Majd ha közösen kecskét áldoznak a szolfézsóra végén, akkor lehet elkezdeni fejet csóválni.

gazell16 2013.09.18. 12:10:38

Megpróbálok higgadtan írni a témáról, de mélységesen felháborít: kiveri a biztosítékot stb.
Maradjunk tényszerűek: a leányzó MÁR oktatott szolfézst. vagyis van papírja róla.Tehetség megvan.
Ezenfelül felvállalja önmagát.
Ezenfelül a tehetséget elismerni nem ízlés kérdése: Lehet szeretni vagy nem Dalit, de elképesztően zseni.
A lány egy számon belül énekel tisztán nagyjából, és hörrrrög korrektül. A hörgés műfaja egyrészt adottság másrészt baromi nehéz technikailag. ráadásul ő különböző erősséggel, technikailag magas szinten hörög.
VAgyis adott egy lány aki a kötelező szakmai tudáson felül hordoz egy plusz, egy extra különleges tehetséget, ráadásul egyénisége is van.
Na a nyugger iskolaigazgató vagy ki, aki visszamondta a munka okán, az hűen tükrözi a csőlátást: az 50 év kommunista eszmék okán keletkező
beszűkült látásmódot, valamint az egyenbárány effektusra nevelést: ez a lány olyant csinál amit én nem értek, és nem is tetszik,ezért kirugom habár több mint én ezáltal.
Háááát a k... életbe az ilyen emberrel.
Kikötném egy székhez és 6 hónapig felváltva napi 14 órában fejre kötött studióminőségű fülessel hallgattatnék vele arch enemyt, sepulturat, napalm deathet, gorgorothot, Tristitiat, dimmut, cradlet stb amíg rá nem érez arra hogy mekkora egy istenverte luzer. A tnár, aki kirúgta. AZ!
A fenti leírt: hogyan használjuk és feleljünk meg a mai személyes adatszolgáltatásokkal meg mélységesen nem értek egyet. Aki nem vesz fel mert nincs faecebook oldalam vagy mert a skypon az a nevem hogy Necronomicon, ott nem is akarok dolgozni, sőt megvetem.
Sztem nekem van igazam
És még egyszer: ha tényleg emiatt rúgták ki akkor az illető egy tüpe-mutuj-szatyoragyú amőba.( jól hangzik)

gabcigirl 2013.09.18. 12:50:29

@gazell16:

Hasonló a véleményem. Nem tetszik nekem se a zenei stílus, amit művelt, de csak ezért kirúgni valakit, háááát...ez olyan hoffmanrózsás viselkedés, na.

Ráadásul a törvény sem egyértelmű a kérdésben. Van ugye a hivatkozás a"munkáltató érdekeit nem sértheti" címszó alatt, de az, hogy ez mennyire sérti, tök szubjektív. Gyakorlatilag csak a főőőőnök jóindulatán múlik a dolog. Az meg ugye, itthon nem igazán jellemző árucikk :S

Démonmac1 2013.09.18. 13:31:10

@Jankove:" Madarat tolláról, embert barátjáról"
meg aki korpa közé keveredik azt megeszik a ..:)

movhu 2013.09.18. 14:20:52

"a teljes inkognitó megteremtése szinte lehetetlen"

Ha csak nem direktben a saját magánéletedet blogolod, akkor az inkognitó felfedése még alacsony intelligenciával is sikerülhet. Ha a magánéletedet blogolod, akkor lesz talán néhány személy, aki rád ismer, de a többség számára akkor is rejtve maradsz.
Ha csak a blog.hu-t nézzük. Bármikor kreálhatsz magadnak itt egy email címet, nicket és már írhatod is a blogod bármilyen témában. Míg te magad nem feded fel valakinek a kiléted, akkor lehet, hogy a munkahelyen a veled egy irodában dolgozónak sem lesz fogalma arról, hogy kinek az írásait olvassa.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.18. 14:36:07

Alapvetően óvatosnak kell lenni.

Nálunk eleve megnézik a HR a FB-profilt. S a gusztustalan meg szélsőséges alakokat kiszórja. S azt is, akinek nics semmilyen profilja.

Senki sem szeret olyan alkalmazottat, aki marginálisnak tekintett ügyekben vesz rész.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.18. 14:37:10

@movhu:

Én a másik utat választottam, nickem nyilvános, így nem vagyok zsarolható.

Mária 2013.09.18. 15:26:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"S azt is, akinek nics semmilyen profilja."

És akinek van, de csak az ismerősök tudják megnézni?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.18. 15:32:58

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Na, itt a városi legenda, akkor a ti HR-esetek kezdte? Mi az, hogy kiszórják, akinek nincs FB profilja? Hol van leírva, hogy lennie kell? Az álláshirdetésben pl.? Vagy lehet, hogy van profilja, csak a jelöltet Kovács Erzsébetnek hívják, és 300 találat van az adott névre. Végignézi a 300-at, vagy kiszelektálja a CV-t?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.18. 15:53:04

@jobangel:

Keres. Ha nincs, kidobja. Mivel a CV-ban kötelezően van fénykép és más adat is, ez segít az azonosításban.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.18. 15:56:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Arra gondoltak már a cégnél, hogy ezt a hr-est kéne kidobni? A főnöke legalább tud róla? (ha igen, őt is ki kellene dobni) Fénykép és más adat kötelezően? Milyen más adat? Miért kellene az FB-profilképnek az önéletrajz-fényképpel megegyezni? Mi van, ha a 4 éves gyereke róla készült rajza lett a profilképe? Vagy a kedvenc virágzó kaktuszáé?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.18. 16:00:22

@jobangel:

Ha túl bonyolult eset, akkor kosár.

Egyébként nem csak a FB-ot nézik, hanem a Linkedint is. Ha egyiken szerepel a jelentkező, az elég.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.18. 16:01:36

@jobangel:

"Fénykép és más adat kötelezően? Milyen más adat?"

Születési hely és időpont, családi állapot, lakcím, email, telefon.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.18. 16:03:17

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: ezek közül az e-mail és telefon kivételével a többi mire kell, racionálisan?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.18. 16:05:14

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Tehát akkor minden Kis, Nagy, Tóth, Kovács alapból kiszóródik? Mert bonyolult rátalálni az FB-n?
Linkedinen kutakodni már inkább oké, mint Facebookon.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.18. 16:12:16

@jobangel:

Ezek személyes adatok.

Eleve ez csak az első szűrő.

Minden már felvett alkalmazottat odaadnak egy magándektív irodának, a kockázati tényezők feltárására. Ahol az eredmény negatív, azt próbaidő alatt elbocsátják.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.18. 16:20:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ha olyan a pozi, hogy magánnyomozó kell, ezt értem. Bár itt is fura, hogy miért nem előre nyomozzák le a tuti befutónak gondolt jelöltet, miért próbaidőben (ekkor már több költsége van a toborzásnak). És vajon, ha nincs FB profilja, az miért negatív? Egy nagyon biztonsági-bizalmi pozícióban inkább az lenne negatív, ha van... Egy ilyen ember minél inkább rejtőzködik, annál jobb.

De még mindig nem értem, a születési hely, idő és családi állapot ugyan milyen módon befolyásolja a kiválasztást? Melyik a jobb főkönyvelő/személyi titkár egy budapesti irodába, aki Kaposváron született, vagy aki Békéscsabán? Családi állapotra mi a preferált? Mi történik, ha munkakörének betöltése közben változik a családi állapota? Kirúgják? Ne vedd kötekedésnek a sok kérdés, jelenleg épp tanulom megérteni ezt az attitűdöt, szempontrendszert. Mert racionálisan értelmezhetetlen.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.18. 16:21:18

"A nyíltság feltétele, hogy bármit, amit leírsz, névvel, arccal is vállald. Én megteszem, másnak is ezt javaslom."

Ki is a szerző? Jobangel?! ;)

prkl 2013.09.18. 16:46:32

@jobangel: Miért, a fénykép mire kell, racionálisan? merthogy csak diszkriminációra alkalmas az biztos.

Ez a lyány meg lehet hogy jobban is járt ha kirúgták, nem idiótákkal kell együtt dolgoznia majd. Nem egy Angela Glossow, de azért jól nyomja :)

Felvennétek-e valakit Head of Internal Affairs (jelentsen bármit is ez a cím) pozícióba, aki így néz ki: pbs.twimg.com/media/BDsnacACMAAMZ7A.jpg ?

Felvennétek-e valakit egy 10k+ alkalmazottú céghez Sales Director pozícióba ha a facebook profilképén kicsit King Diamondra hajazó arcfestéssel, fekete kalapban, parókában látható?

Felvették őket, igaz nem Magyarországon :)

Vagy mondjuk dobnátok-e az önéletrajzot, ha meglátjátok, hogy így néz ki a jelentkező: si0.twimg.com/profile_images/1474740901/n785048050_1280675_10.jpg ?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.18. 17:01:53

@prkl: Jóindulatú felhasználás esetén arra kell, amire egy újságban a szerkesztői rovat melletti fénykép: hogy arcot adjon a mondanivalóhoz, hogy láttassa, hogy ember áll a betűk mögött stb. Én ezért szoktam javasolni. Aki diszkriminációra akarja használni, az később is diszkriminálni fog, legfeljebb majd állásinterjú után. Ezzel viszont már az álláskereső is veszít időt, pénzt. Akkor inkább szelektáljanak fénykép szerint.

is 2013.09.18. 17:46:07

@prkl: mindegyik fotóra az a válasz, hogy melyik cégbe, az utolsónál, hogy melyik pozícióba. az első lány egy játékfejlesztő cégnél, lemezkiadónál, goth merchandize cégnél stb. stb. pl. tökéletes lehet. a második srác meg tipikus rendszergazda, szoftveres, esetleg programozó. 10-ből 9 rendszergazda így néz ki, persze, hogy ilyet keres mindenki.

prkl 2013.09.18. 18:00:04

@jobangel: Így is meg lehet közelíteni, de azért nem mindegy, hogy a HR-es végignéz egy halom CV-t, ahol a fotó jön rögtön szembe mint első benyomás vagy a már szakmai alapon kiválogatott emberek közül bejön egy "csúnya" ember interjúra, ahol esetleg van esélye bizonyítani hogy megfelel a pozícióra. Persze ha a "szakmai" szempontok között szerepel az is hogy szép legyen a jelentkező, akkor inkább kérjenek fényképes CV-t.

@is: A lány egy telefonfejlesztő cégnél dolgozik. Egyébként így néz ki "civilben", ez nem bulifrizura.
A srác programozó.

2013.09.18. 23:28:39

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Senki sem szeret olyan alkalmazottat, aki marginálisnak tekintett ügyekben vesz rész"

Szerintem ez már kicsit túl van pörgetve. A munkavállaló-munkáltató kapcsolata tisztán üzleti, (kéne legyen) semmi személyes. A szakmai tapasztalataimat fizetésre cserélem, a munkaadó meg profitál ebből. Kalap kabát. Amíg a szerződésben foglaltakat betartom, addig neki legyen már mindegy, hogy ki vagyok, és mit csinálok munkaidőn túl. Személyes magánügy. Persze amíg sok a horgász, és kevés a hal, addig a munkáltató azt csinál amit akar, szomorú hogy ide jutottunk, hogy már az életvitel is felvételi szemponttá nőtte ki magát.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.19. 06:48:11

@Jankove:

Nincs fontosabb a személyes viszonynál. Ha ellenszenv van, az rosszabb mindennél.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.19. 07:06:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: egy profi bárkivel együtt tud dolgozni. A szakmai hiányosságokat viszont nem pótolja egy kellemes személyiség.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.19. 07:27:45

@jobangel:

Mi jobb: egy személye mitt elviselhetetlen profi vagy egy rokonszenves ember, aki nem akkora profi?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.19. 07:34:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: inkább dolgoznék az elviselhetetken profival, mint egy kedves szakmájában félművelttel. A profi jól végzi a munkáját, lehet tőle tanulni, a cégnek is több haszna van belőle. Legfeljebb munkaidőn kívül nem járunk össze, nem nagy ügy.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.19. 07:37:14

@jobangel:

Ideiglenesen elviselnéd a kellemetlen profit, ha NAGYON kell, de hosszú távon nem. Egy munkahelyen az ellenszenv képes mindnt megrontani, s előbb utóbb a teljesítményt is.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.09.19. 09:09:49

@prkl: A színes hajú lányt elsőként venném fel international affirs poziba. Vagy inkább randira hívnám.
A mikulás srác véleményes, egyrészt kikötném, hogy decemberben sem vállalhat adottságainak megfelelő másodállást, másrészt meg kell nézni interjún. Ha ápolt, igényes fényes szakállal érkezik, akkor OK. Ha csapzott csöves hobo, akkor nem oké... És javasolnám neki, hogy egy rendes fotót tegyen be, mert ez a sörözéskor oldal-alulról ez dráma.

2013.09.19. 11:25:24

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Egy munkahelyen az ellenszenv képes mindnt megrontani, s előbb utóbb a teljesítményt is."

Ez így van. De a munkahelyi ellenszenv legtöbbször pont abból adódik, hogy az alkalmazottak elkezdenek térdig gázolni a másik magánéletében, és szakmai helyett túlságosan személyessé válik a viszony. A párom munkahelye erre a legtipikusabb példa: kis családias légkör, ahol a kollégák produktív munka helyett folyamatosan azzal vannak elfoglalva, hogy savazzák, alátegyenek a másiknak, és távollétében kibeszéljék azt. Párom, aki egyébként igazi szakmai talentum, emiatt viszolyog már a munkájától. A tisztán szakmai munkakapcsolatot nem feszélyezi semmi személyes, az számit mennyit értesz a szakmához. Ettől lesz hatékonyabb. Nem attól hogy mennyire vagy kellemes személyiség, és mennyi közös témátok van a kollégákkal. Én a munkáltatóval, és a kollégákkal nem dugni akarok, nem elkápráztatni, nem tetszelegni, hanem egyszerűen ott dolgozni, a szakmai képességeimet matériára cserélni. A normális munkáltatót magánügyek nem érdeklik. Büfészakon végzett munkaügyiseknél fontos ez, akik szerint a céget a kellemes természetű, modoros, idomított cégkatonák viszik előre, nem a profik, akik értik is a csíziót.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.19. 11:31:50

@Jankove: Szépen összefoglaltad, miért irtózom a "családias hangulatú" cégektől, és miért óvok tőlük minden jelöltet :)

prkl 2013.09.19. 13:11:12

@Jankove: Szerintem könnyebb úgy együtt dolgozni, ha valamennyire személyes is a kapcsolat. Persze nem olyan módon ahogy te írod. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom: egy "családias" hangulatú csapatban a kvázi értelmetlennek látszó munka is jobban ment, mint amikor volt egy vérprofi a csapatban (középsö neve "Magician":) ), érdekes feladatok voltak, de mindenki fapofa volt.

@Eltévelyedés: én inkább ezt az xfaktoros lányt hívnám randira :)
a srácnak meg ha van hozzá kedve (nem úgy ismerem), akkor a monoton monitorbámulós munkából való kikapcsolódásként menjen csak el mikulásnak néha, külsö alapján minden adottsága megvan hozzá :)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.09.19. 15:42:28

@prkl: Legalább nem veszünk össze:) A Mikulásról meg igazad van, menjen, azért írtam, hogy ne tűnjön el nekem Decemberre, amikor szükség van a munkájára. De szabadidejében menjen nyugodtan:)

HellsAngel 2013.09.20. 03:58:55

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: En is az elviselhetetlen profira szavaznek. Egyreszt, mert az igazi profinak a szerelme a munkaja, es ha neked is, rogton meglesz a kozos hang. Es nem azert, mert egy focicsapatot szerettek, vagy olyan jo kavezni es bamulni egymast. Ha az emberek szeretik, amit csinalnak, akkor ez a szenvedely osszekoti oket - ilyenkor a csapat sem lesz fasult, mindenki eloveszi a sajat kis orultsegeit, amit a tobbiek vidaman szetszednek, mig vegul kialakul valami hasznalhato. Annal tobbet senki sem tehet erted, hogy elmondja, miert nincs igazad.

Amennyire buntetes kozepszeru emberekkel egyutt dolgozni, annyira nagy ajandek kivaloakkal, legyenek maganemberkent akar elviselhetetlenek is.
süti beállítások módosítása