JobAngel Az álláskeresők védangyala

Minek nekünk motivációs levél?

2018. március 12. 06:00
78 hozzászólás

 motivacio.jpgKözkívánatra beszélgessünk egy kicsit a jó öreg motivációs levélről, ami mindenki mumusa, pedig nem kéne, hogy az legyen. Nagyon sok cikket lehet róla olvasni, mintákat lehet letölteni arról, hogy hogyan is nézzen ki, mi is legyen beleírva, stb. Engem is sokan megkerestek, kétségbe esve, hogy most mi lesz, mert kérik a jelentkezéshez. Hát vágjunk is bele!

Kezdjük csak a nevével. Motivációs levél. Azaz egy levél, tehát a levélre vonatkozó szabályok biztos, hogy illenek rá. Azaz kell egy címzett, kell egy feladó, kell egy megszólítás, a végén pedig dátum és aláírás. Még szebbé teheted, ha elektronikus aláírást teszel bele. Ezzel meg is lennénk.

De ugye jön a nagy kérdés, mi a francot írjak bele? Megoszlanak a vélemények a HR-es munkatársak között is e tekintetben. Vannak szakemberek, akik azt mondják, hogy annak ellenére, hogy az a neve, hogy motiváció, igazából az eredményeidről kell, hogy szóljon. A másik oldal meg azt mondja, hogy hát az a neve, tehát írj a motivációdról. Én meg azt mondom, hogy mindkettő. Nagyon fontosak az eredmények, legyél rájuk büszke, is írd bele, hogy tudja a pályáztató, milyen előnye származik, ha veled köt üzletet. Az eredményeknél nagyon fontos, hogy ha lehet, objektív számadatok segítségével mutasd be őket. Itt hozzáfűzheted a készségeidet is, egy csokorba szedve, hogy melyik milyen eredmény eléréséhez segített hozzá.

Az eredményeknél figyelj arra, hogy ne csak azt írd le, hogy „én voltam a 2. legjobb értékesítő a cégben.” Jó, de mennyiből? Rögtön jön a kérdés. Ha azt mondod, hogy 3-ból, már annyira nem is nagy eredmény. De, ha azt mondod, hogy 25 értékesítő kolléga közül, annak már van mondanivalója. De én azt is tanácsolom nektek, hogy tényleg szánjatok rá időd és gondoljátok át, miért is akartok oda jelentkezni. Ne csak azért, mert „valahol kell dolgozni”! Életünk legnagyobb részét a munkahelyen töltjük el, ne legyen mindegy, hogy milyen minőségben. Bízzatok magatokban, higgyetek a tudásotokban és merjetek nagyot álmodni, és a vágyott vállalatot kiszemelni. Tegyétek bele az érzéseiteket, mondjátok el, hogy mennyire büszkék lennétek, ha azon a helyen, abban a pozícióban dolgozhatnátok a vállalatnál. Ne azt írjátok bele, amit már az önéletrajzba beleírtatok. Nem arra kíváncsiak. Hanem arra, ki vagy Te? Miért akarod őket választani?

A motivációs levél ezen kívül nagyon jó eszköze a kifogáskezelésnek. Ez azt jelenti, hogy ha például te egy ideje bármilyen okból kiestél a munkaerő-piacról, és szakmailag szükséges egy kis felzárkózás, máris elháríthatod azokat a feltételezéseket, amiért téged esetleg elutasítanának. Tehát célja, hogy növeld az esélyedet. Megerősítsd a pozíciódat.

Ugye, hogy nem is olyan rossz, ha motivációs levelet kérnek?

És persze a motivációs mellé kell még egy jó önéletrajz is. Ingyenesen letölthető mintákat mindenféle szakterületre, élethelyzetre itt találsz.

 ******

Tetszett a poszt? Lájkold, oszd meg, hátha ezzel te is segítesz másoknak!

a személyes segítségre van szükséged az álláskeresésedben, karrierváltásodban, válogass tematikus szolgáltatásaimból vagy ingyenes konzultációért gyere a Facebook csoportomba!

******

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr9413712612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.12. 15:29:38

Két helyen dolgoztam, ahol kötelező volt motivációs levelet írni. Az egyiken kiderült, hogy elvileg kikapcsolták ezt a funkciót a honlapon, de az mégis bekérte a jelentkezőktől. A másikon az előszűrést végző gyakornok nem továbbította az interjúztatónak...

KissMárti 2018.03.12. 15:40:23

@Online Távmunkás: Hát előfordulnak hibák, ott is emberek dolgoznak. De úgy gondolom, hogy az interjú során feltettek olyan kérdést neked is, ami a motivációdra utalt, ha te ezt nem is vetted észre. De biztos, hogy motivált ember lehetsz és nyitott szemmel jársz a világban, ha ilyen blogokat is olvasol.

Meridian74 2018.03.12. 18:35:44

Manpoweres HR-s hölgy nekem álláskeresés felkészítő tréningen azt mondta, motivációs levél felesleges. Még akkor is ha odaírják legyen. Senki nem olvassa el, a CV-ben is kulcsszavakra keresnek rá.
A CV legyen minél rövidebb, vagy a lényeg az elején, mert egy perc max amíg beleolvasnak, akkor is csak azért mert kulcsszavakat keresnek benne. A többi sallanggal nem foglalkoznak.

Joecy 2018.03.12. 18:56:34

@Meridian74: Ha veszem a fáradtságot és elkészítem és elküldöm nekik, vegye a fáradtságot elolvasni és figyelembe venni. Nekem kellemetlen, mikor szakmai dolgokról úgy kérdeznek, hogy le volt írva.
Egy HR-es mondta anno személyesen, hogy ő nem hisz benne és ezzel nem foglalkozik, persze kellőképpen lenézően. Szívesen válaszoltam volna neki, hogy "én pedig a magad fajta HR-es kollégában nem hiszek, jelenleg is gyenge másodhegedűsként ülsz itt, mikor a szakmai vezetővel tárgyalunk".

KissMárti 2018.03.12. 19:38:01

@Meridian74: Sajnos vannak kevésbé felkészült szakemberek, akik ilyen információkat híresztelnek. Nem tudok minden HR szakember nevében nyilatkozni, de én, mint gyakorló HR-es elmondhatom, ha kérek motivációs levelet, akkor el is olvasom. Számtalan információt tudok meg a jelöltről. Szomorú, hogy egy szakember ki meri nyilatkozni, hogy egy jelöltre 1 percet szán. Hát én nem. Bizony alaposan átolvasom és értelmezem az önéletrajzokat. Nem általános a szakmában a kulcsszavakra való keresés. Én nem vagyok híve. Engem érdekel a jelölt. Javaslom, ne húzd rá minden HR szakemberre ezt a vizes lepedőt, mert 1 ezt állítja.

Meridian74 2018.03.12. 19:38:11

@Joecy: ezt én nap mint nap megtapasztalom. És erre alapozta a Powerman-os HR-es az állítását is, a kutya nem nézi a motivációs levelet.

Bambano 2018.03.12. 20:40:00

@KissMárti: beesik egy keresésre 300 önéletrajz. mindet elolvasot motlevéllel együtt? nem hiszem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.12. 22:14:46

@KissMárti: Nagyban függ a meghirdetett pozícióktól, hogy mennyi CV érkezik be. Ha egy népszerű, alacsony elvárásokat meghirdető cégnél a 20 nyitott pozícióra beérkezik hetente 500-1000 jelentkezés (láttam már egy hét alatt 300 pályázót pályakezdő állásra), amiket egy recruiter dolgoz fel és neki kell interjúztatnia is, akkor meddig nézegeti a CV-ket? Az átlag 1 perc lesz és az időhiány miatt egy részét nem tartalom alapján, hanem ránézésre válogatja ki (az már személyfüggő, hogy pl. a rózsaszín szöveg elolvasásra vagy kukába iktatásra ingerel, vagy hogy egy fotó vonzalmat, utálatot vagy éppen irigységet vált ki). A másik megoldás a gépi feldolgozás, amikor a CV-k többségét nem is olvassa el ember, csak a legjobbként megjelölt néhány jelentkezőét.

@Meridian74: Mostanában egyre többen mondogatják, hogy aki 1 oldalas CV-t tud írni, az még nem tett le semmit az asztalra... A lényeg legyen az elején, de utána mindenképpen szerepeljenek a kulcsszavak, amik közösek a tapasztalatod és a vágyott állás leírásában. Ez igaz a CV mellett a LinkedIn profilra is.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2018.03.13. 08:25:31

A motivációs leveleket senki nem olvassa el vagy ha igen, akkor az olyan munkahely, ahol pótcselekvésekre megy el az idő.

KissMárti 2018.03.13. 08:29:06

@Meridian74: Ez nagyon szomorú, de hidd el, vannak HR szakemberek, akik elolvassák.

KissMárti 2018.03.13. 08:32:49

@Bambano: Egy HR szakember, ha meghirdet egy pozíciót, pontosan tudja ki a célcsoportja és hogyan szólítsa meg. Nem az a cél, hogy nagyon sokan jelentkezzenek, hanem az, hogy minőségi jelöltek jelentkezzenek. Persze vannak olyan pozíciók, amelyekre alapvetően nagyobb beáramlásra lehet számítani. Ha ilyen történik, akkor erre a HR-es felkészül. De, ha nincs software, akkor bizony mi mást tehetne, minthogy elolvassa.

KissMárti 2018.03.13. 08:35:37

@Online Távmunkás: Ha 20 pozíciót hirdet meg egy cég, az tuti, hogy azt nem egy ember végzi vagy toborzó sorfware-rel rendelkezik. Én ilyen nagy beáramlást még nem tapasztaltam, mert úgy fogalmazom meg a hirdetést, hogy ne jelentkezzen rá boldog, boldogtalan. De ez már a szakma.

KissMárti 2018.03.13. 08:39:00

@Online Távmunkás: Valahol el kell kezdeni, és a pályakezdő valóban nem fog tudni leírni több oldalas önéletrajzot. De ezzel szerintem semmi gond, ha pályakezdőket is várunk a meghirdetett pozícióra. Az önéletrajz pályázathoz való idomítása valóban nagyon hasznos. Ezért is tanítom mindig az ügyfeleimnek, hogy az önéletrajzot mindig az adott hirdetéshez, állásajánlathoz kell formálni.

Nancsibacsi 2018.03.13. 08:41:40

Az önéletrajznak van értelme, de a motivációs levél fölösleges - el is mondom hogy miért.
1. Az önéletrajzba nem érdemes kamuzni, hiszen egy szakmai felvételin úgyis kiderül, ha hamis dolgokat állítunk. A motivációs levélbe BÁRMIT beleírhatunk - ezért is kérnek JÓ motiv levél mintát az emberek -, mert ha az hazugság, akkor legfeljebb a próbaidő alatt derül ki, aminek meg minden megkezdett napját fizetik.
2. Akinek számít az, hogy szívszerelemből, a cég mindenek előtt, akkor is ha nincs pénz, a fél vesém is odaadnám hogy veletek dolgozhassak - az komolytalan, sóher cég: NE MENJÜNK ILYEN HELYRE! Ha fel is vesznek - nem lesz jó.
Éppen ezért én azt javaslom, hogy vagy ne küldjünk motiv levelet. Ahogy a fényképes önéletrajzról is hagyjuk le a fényképet - hiszen fénykép alapján dönteni jogsértő. Ha mindenképpen kötelező a motiv levél, akkor
A. Skipeljük a céget. Van másik: munkaerő hiány van - a cég megbukott a felvételin. Neki nem lesz embere, neked lesz munkád, máshol.
B. Ezt küldjük el nekik:
"Tisztelt Hölgyem/Uram!

Pénzért szeretnék dolgozni.

Üdvözlettel: XY"
Aztán ha visszahívnak 3 napon belül akkor jó, ha nem, A. pont. Olyannal megint csak nem érdemes foglalkozni, aki 3 munkanapon belül nem jelez vissza, mert szintén komolytalan - csak adatbázist gyűjt, nem kell neki igazán az ember. Mikor én beküldtem az önéletrajzomat 1 éve este 10-kor, reggel 8:02-kor már csörgött a telefonom, másnap 8-kor - mert dolgozok, és akkor érek rá - már felvételiztetett a cég egyik tulaja, HR-est nem is engedtek a közelembe, hogy el ne riasszon. Nekik kellett az ember :-)

#szájbergyerek# 2018.03.13. 08:47:04

A kérdés jó.
A válasz: Ahol ilyet kérnek, ott nem szeretnék dolgozni.
Hát, röviden ennyi.

Nancsibacsi 2018.03.13. 08:47:50

@Online Távmunkás: "Ha egy népszerű, alacsony elvárásokat meghirdető cégnél a 20 nyitott pozícióra beérkezik hetente 500-1000 jelentkezés"
Mondjuk összeszerelő üzem, ahol a nyomatékra beállított csavarhúzóval be kell csavarnia 4 csavart, és ugrás a ciklus elejére? Ilyen pozícióra minek felvételiztetni, meg önéletrajzot írni? Lehet hogy beszélni se tud, meg írni se, mert mondjuk szellemileg sérült, de simán kiválóan be tudja azt a 4 csavart tekerni napi 3000x. Ha a pozícióhoz kevesebb intelligencia kell, mint egy önéletrajz megírásához, akkor ott eléggé öngól önéletrajz alapján dönteni.

Artúr a kutya (törölt) · http://arturakutya.blog.hu 2018.03.13. 08:50:32

@KissMárti: akkor döntsd el végre, hogy hr-es vagy, vagy sem! A blogod elején még azt mondtad, hogy te ugyan nem vagy hr-es. Kamublog, sok hülyeséggel, amit sajnos pont azok vesznek komolyan, akik ilyesmivel foglalkoznak, ezzel még nehezebbé téve a munkakeresést sokaknak. Motiváció: ha az ilyeneket páros lábbal rúgnák ki a munkahelyükről a kedvemért, az lenne csak a motiváció! :D

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.13. 09:03:55

100%-ban felesleges a motivációs levél. Csak a régi bedohosodott dogmákat majmoló helyeken kérik, illetve ott, ahol annyira semmi nem kell a munkához, hogy már ilyennel szűrnek.

Én eddig 1szer nem küldtem motivációs levelet, de szvsz ahova emiatt nem vesznek fel, oda jobb is hogy nem kerültem be.

Alapból milyen képmutatóság már motivációs levelet kérni. Mi motiválja a munkavállalót? A pénz szerzése. SOK pénz szerzése. A munkavállalók egy elhanyagolhatóan kis része megy más indok miatt egy céghez, szal azt akarják megtudni mennyire tudsz szépen hazudni?
Ez olyan mint a "hol képzeled el magad 5 év múlva" típusú kérdés. Te is és az interjuzató is tudja, hogy neked már hűlt helye sem lesz annál a cégnél 5év múlva, de azért kíváncsi arra, hogy hogyan kamuzol...

Serény Vélemény 2018.03.13. 09:19:07

@Berelhetoreklamfelulet: "Mi motiválja a munkavállalót? A pénz szerzése. "

Engem pl nem a pénz az, ami a leginkább motivált a jelenlegi munkahelyemre való jelentkezéskor. És amikor majd elmegyek innen, akkor sem a pénz lesz a legfontosabb.
Elmondom még mi tud fontos lenni a pénzen kívül:
-- távmunka
-- korszerű, modern technológiák használata és lehetőség arra, hogy a következő modern technológiát megtanulja az ember (beleértve normális hw és sw környezet)
-- normális munkatársak és főnökök.

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.13. 09:31:46

"A munkavállalók egy elhanyagolhatóan kis része megy más indok miatt egy céghez"

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.03.13. 09:39:05

@Artúr a kutya: Közben ketten lettünk, KissMárti a társam, HR-es. A blogom elejétől én nem vagyok HR-es, a jövőben sem leszek. El van döntve mindkettőnk részéről :)

Pisti 90 2018.03.13. 09:40:44

Tényleg sok értelme van. Egyszer 4 (!) órát szaroztam, hogy összedobjak egy jó motivációs levelet (ez fél munkanap). Aztán tök jó lett, ellenőriztettem, mindenki azt mondta, hogy ez így jó. A tisztelt cég (külföldi tőkeerős vállalat) pedig még válaszra sem méltatott. Hát ennyit arról, hogy megéri-e feleslegesen időt pazarolni motivációs levelekre (nem).

kukatr 2018.03.13. 09:45:31

@Berelhetoreklamfelulet: Te meg a munkavállalók elhanyagolhatóan kis részének a véleményét ismered.

Juronicsné Gyula Gizella 2018.03.13. 09:52:31

motivacios levelet csak olyan poziciora szabadna kerni, ahol van ertelme. Nyilvan egy muvesz,tanar,orvos, de meg akar az epitoipar egyes reszein is lehet szeretni a munkat,az eredmenyt. Aki viszont penztaros,ugyintezo meg a tobbi atlagos robot melokhoz var motivacios levelet,az lenyegeben elvarja a jelentkezotol, hogy nezze ot hulyenek,hazudjon minel nagybbat

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.13. 10:04:46

Azért maradjunk annyiba, hogy Magyarországon elhanyagolható olyan állás van, ahova azért menne az ember, mert annyira érdekes ott a munka.
A legtöbb helyen csicska munkát végeznek, olyat, amit kiszerveztek a nyugatról, mert nem éri meg az ottani fejlesztőkkel csinálni pl.
Nyilván a következő generációs AAA játékot fejleszteni lenne kedve az embernek, de ilyen fejlesztés nincs Magyarországon.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.03.13. 10:12:48

@Juronicsné Gyula Gizella: Ezt rosszul gondolod. Rengeteg csillogó szemű embert láttam már azokban a pozikban, amit te robotmunkának titulálsz. Amikor egy biológiai anyagok beszerzője azt meséli, mint egyéni sikertörténete, hogy talált egy hiánycikknek számító speciális táptalajt a laborba, amivel valószínűleg egy ember életét mentette meg, akkor elhiszem, hogy ő motivált. Pedig külső szemlélőnek "csak" egy magánlabor beszerzője, aki egész nap exceleket rajzol. Az egy szocialista csökevény, hogy a munka hőstett és szenvedés. Lehet szeretni is :)

Kivlov 2018.03.13. 10:54:57

Semmi értelme.
Elvből nem küldtem soha.
Ha CV alapján nem hív be, nem hív.

para_noir 2018.03.13. 11:14:54

Úgyse nagyon olvassák el, felesleges, főleg úgy, hogy az álláshirdetések többsége valami rejtvényre hasonlít inkább, konkrétumokat elvétve írnak, úgyhogy legyél motivált baromira egy olyan hirdetésnél, amiből annyi derül ki, hogy irodába keresnek embert :))) Plusz ha el is olvassák, általában olyan hr-es picsák teszik ezt, akik akkor se tudnának belőle kisilabizálni megfelelő következtetéseket, ha akarnának, de úgyse akarnak.

j311 2018.03.13. 11:17:06

10-ből 11 HR-es nem olvassa el a motivációs levelet. Főleg ha sok a CV.

Egyszer sem küldtem még. Oda is felvettek, ahová kifejezetten kérték és nem küldtem. Akkor mégis minek?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.03.13. 11:20:43

@j311: Amikor a motivációs levél volt az egyetlen reménye az álláskeresőnek (mert a CV-jét nem lehetett jól megcsinálni), akkor megírtuk jól, és lett állása. Ezért kell leginkább.

erkölcsi hulla 2018.03.13. 11:27:59

Motivációs levél = képmutató sablon, hogy te mennyire a legeslegrabszolgább bérmunkás szeretnél lenni, aki elvisel bármit azért a havi bérért, amit kap.

Köszönőviszonyban sincs a valósággal, a cégeknek azt írják, amit azok elvárnak, hogy olvassanak.

erkölcsi hulla 2018.03.13. 11:31:47

Esetleg akkor lenne értelme, ha a kedves cégek sem himihumiznának azzal, hogy mennyi bért adnak, mint sok más helyen a világon. De amíg még a multiknál is megy a szarrágás, hogy nem tudhatja az ember, hogy ugyanabban a munkakörben a másik mennyit keres, mert 'titok' azaz folyamatosan bizonytalan, vajon az ő munkáján mennyire szedik meg magukat a cégek.
Ha nyíltan ki lenne írva hogy a munkakörre mennyit adnak, esetleg írnék motiválódó levelet.

j311 2018.03.13. 11:41:23

@jobangel: Ja, ez kb. olyan mint aki nem köti be a biztonsági övet, mert 100 000-ből 1 autós azért élte túl a balesetet, mert nem volt bekötve.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.03.13. 11:49:10

Már csak azt kellene valakinek elárulnia, hogy mit kell írni a motivációs levélbe akkor, amikor tényleg az a legfőbb motivációm, hogy valahol végre találjak valami munkát. És azért jelentkezem a szóban forgó helyre, annak ellenére, hogy soha nem hallottam róluk, és nem is nagyon érdekel, hogy mit csinálnak, mert most éppen ők hirdetnek olyan állást, amit én el tudok vállalni.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.03.13. 11:53:59

@erkölcsi hulla: "Esetleg akkor lenne értelme, ha a kedves cégek sem himihumiznának azzal, hogy mennyi bért adnak..."

Igen, minden álláshirdetésben ott áll, hogy "amit kínálunk: versenyképes fizetés". Konkrétabban?

Amit még utálok, az a "fiatalos, dinamikus csapat". Akkor is, ha a munkahelyen csak punnyad egy csomó ember, és papírokat tologat ide-oda. És mi van, ha én pont ilyen helyre vágyok, és mi több, ők is ilyen emberrel akarnak létszámot tölteni? Ahogy a hirdetés fele kamu, úgy a motivációs levél fele is az. Lehet, hogy igazából azért van rá szükség, hogy lássák, ki értelmes annyira, hogy ebben a kamujátszmában képes részt venni.

pippa2011 2018.03.13. 12:03:54

Hadd villantsam fel a másik oldalt, bár nem vagyok HR-es, de hozzám szoktak befutni az önéletrajzok.
Hihetetlen, hogy a 21. században, amikor minden e-mailen megy át, még mindig nem tudnak az emberek egy, azaz 1 értelmes kísérőmondatot írni. Még mindig van, aki anélkül dobta oda az önéletrajzát. Ez már önmagában egy szűrő!

A megszólításról nem is beszélve. Kedvencem a "Tisztelt ..." és itt jön egy keresztnév. Középfokú végzettségűekről beszélek. Lehet jó szakember, de ha nem tud viselkedni, nem fog beilleszkedni. Ki akar bunkókkal dolgozni?

Minél több jön, annál inkább meglátszik,hogy melyik van összedobva és melyik átgondolt. El sem kell olvasni.
A motlevél ugyanez. Ha már veszed a fáradságot, plusz pont. Ha nem sablonos még egy plusz.

j311 2018.03.13. 12:07:02

Magyon meg tudnak sértődni a HR-esek, amikor az első kérdés, hogy mi a minimum és maximum fizetés a pozícióban.
Pedig mennyivel egyszerűbb lenne beleírnia hirdetésbe vagy válaszolni a kérdésre. Nem rabolnánk egymás idejét órákon át, hogy a végén valamelyikünk mondjon egy összeget, amit a másik kiröhög, mert annyira komolytalan.

okleveles naiv 2018.03.13. 12:21:06

@KissMárti: Te "HR szakemberről" beszélsz, akit mi egyszerű halandók nem ismerünk.
Mi ún. HReseket ismerünk, akik reggel 8-tól du 4-ig kávészüneten vannak, munka helyett mobilozgatnak (neeeeem, nem munkaügyben) és az interjúra olyan felkészülten jönnek be, h nem tudják, h melyik pozícióra felvételiztetnek (bár a konkrét interjún a két agyhalott hölgy közül a nagymellű szőke nagyon bejött... huhh...)
Ezeknél az új generációs "HReseknél" még az átképzett orosztanárok is jobbak voltak... :D

bontottcsirke 2018.03.13. 12:22:10

...jelenleg gázszerelőként dolgozom....

j311 2018.03.13. 12:23:25

@bontottcsirke: Jelentkezz fideszes alvállalkozónak, nagy karrier áll előtted.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.03.13. 12:52:28

@j311: De miért kérdezel te ilyet? Te tudod, mennyit akarsz kapni, annyit adjanak.

@okleveles naiv: Nem véletlenül választottam Mártit társnak... Ő az a fajta HR-es, aki tudja a szakmáját is, meg a küldetését is.

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.13. 12:52:36

@pippa2011:
Jah... ez egy szűrő... mind a 2 oldalról...
Ha valahol emiatt "kiszűrik" az embert egyértelműen szar hely, és még pont, hogy jó, hogy nem pocsékolják az én időmet.
Aztán majd mehetnek sírdogálni, hogy jaj 25000 informatikus hiányzik! vagy csak a mihaszna hres picsa kiszórta a jelölteket...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.03.13. 12:54:05

@Androsz: Ha az a legfőbb motivációd, hogy találj valami munkát, mert bajban vagy, kell a pénz, akkor konkrétan ezt. Írtunk már olyan motlevelet, amiben még az is benne volt, hogy "kérem, segítsenek". Jött is a segítség. Ezért jó az őszinteség.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.03.13. 12:58:50

@Berelhetoreklamfelulet: Az érem másik oldala: nem szűrik ki a szerencselovag salest, aki eladná a fejlesztésedet. Az illető nem adja el, rossz üzleteket köt. Te meg hiába szidod a HR-t, kukába kerül a fejlesztés, utcára az ember.

j311 2018.03.13. 13:01:27

@jobangel: Végül is, mondhatom én hogy 10 forintot kérek a munkámért. HR-es kedvesen mosolyog, majd közli, hogy az interjú alapján eldönti. Ez a rosszabbik eset és esélyes, hogy tovább raboljuk egymás idejét.
Egy fokkal gyorsabb a megoldás, ha megmondja, hogy annyit biztosan nem ad.

Nancsibacsi 2018.03.13. 13:04:54

@Juronicsné Gyula Gizella: Szoftverfejlesztő vagyok, az nem éppen robot szakma, ettől függetlenül a főnökeimnek megmondtam, hogy én egy jó zsoldos vagyok: amit mondanak, azt megcsinálom jól, - pénzért. Sose nézem hogy van-e értelme, sose nézem hogy szép-e a feladat vagy sem, sose fogok amiatt váltani, mert nem nyújt elég kihívást. Ha ki szeretném élni a művészi hajlamaimat - hiszen a programozás is művészet, csak kevesebben tudnak JÓL programozni, mint festeni -, akkor azt megteszem otthon, egy saját hobbyprojecten. Munkahelyre pénzért megy az ember - az NAGYON ROSSZ, ha élvezi a munkáját. Mivel abból az lesz, hogy:
- túlórázik ingyen
- hazaviszi fejben, és otthon is dolgozik rajta, legalább gondolati szinten
- nem érdekli ha a bére nem követi az elvégzett munkájának az értékét
- nem vált mikor jobb lehetőség jön szembe
Szóval ne - soha ne menjünk olyan melóhelyre, ahol élvezzük a munkát - az élvezet otthonra való dolog.

Nancsibacsi 2018.03.13. 13:13:08

@jobangel: "De miért kérdezel te ilyet? Te tudod, mennyit akarsz kapni, annyit adjanak. "
Ez a legnagyobb hülyeség amit tenni lehet. Minden munkakörben van egy plafon, ami fölé nem mehetnek akkor se, ha te vagy a Superman-be oltott Einstein. Ha ennél nagyobb összeget mondasz - elutasítanak. Ha kisebbet - nem fognak többet adni.
A jó megoldás az, hogy nem mondasz összeget: mondajanak ők. Ha jó elfogadod, ha nem jó nem alkudozol, csak simán nem fogadod el. Erre - ha igazán kellesz nekik - megadják a plafont, és nem kell célozgatnod.

Duplaxiii 2018.03.13. 13:20:44

A motívációs levél korunk elsőszámú hazugsága!
Hiszen csak akkor jó, ha pontosan a igényeket lefedő dolgokat írsz bele.
Ha nincs elég, többet hazudsz. Úgy sem derül ki.
Ha tapasztalt róka vagy, nem írhatod meg a valóságot, mert a HR-es összecsinálja magát, a saját tudatlanságára derülne fény, így azonnal kidob!!!
Tehát elemezni kell az előírtakat és arra kell fogalmazni egy pontosan ráillő anyagot.
A HR-es vonalnak a gyengébb eresztés is jobb a profik halmazánál...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.03.13. 15:02:45

@Nancsibacsi: Én azért nem fogok kevesebbet mondani a valós igényemnél, hogy ne utasítsanak el. Ahol nem tudnak megfizetni, ott nem akarok dolgozni.

És ezzel legyen más is így.

Ne a cég "plafonja" legyen az ő igényének a határa, legyenek saját igényei. Ehhez persze még nem vagyunk hozzászokva, pedig kellene. Inkább itt kell önérzeteskedni, nem a motivációs levél írásánál :)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.03.13. 15:06:28

@Nancsibacsi: A munka örömében eléggé nem értünk egyet. Ahogy leírod, te hogy állsz hozzá, abban csak kiégni lehet. Eljön a pillanat, amikor a pénz sem érdekel már, jön és kész, de akkor mi marad... Semmi öröm nem lesz egész nap, csak az, hogy végre vége, mehetsz haza.

Attól, hogy szereted a munkád, még nem kell hazavinni, csak azzal foglalkozni, kizárni minden mást. Pláne nem ingyen túlórázni :) Szóval, ezek rossz érvek az élvezetes munka ellen :)

Juronicsné Gyula Gizella 2018.03.13. 15:27:56

@Duplaxiii: nem mindig. ha mondjuk autot,mobilt,hardvert szeretnel ertekesiteni,es szabadidoben ilyen tipusu weboldalakat bujsz,akkor siman jo lehetsz egy 2-3 soros kamimentes motivacios levellel. ha leirod, h azert szeretnel tesco pezntaros lenni, mert szereted a szkenner csipogasat,akkor azonnal kukazzak a CVt

Juronicsné Gyula Gizella 2018.03.13. 15:30:48

@jobangel: az emberek 90-95 szazaleka mar ebedidoben szamolja a hatralevo perceket. a maradek 5-10% a szerencses kisebbseg. ok vagy jo melot talaltak,vagy nincs eleg eszuk hozza,h felfogjak,mennyire ertelmetlen az eletuk.

IT Knight 2018.03.13. 21:00:07

@okleveles naiv: "Te "HR szakemberről" beszélsz, akit mi egyszerű halandók nem ismerünk.
Mi ún. HReseket ismerünk"

én csak személyzetiseket ismerek

IT Knight 2018.03.13. 21:03:37

Ez az én szakmámban úgy megy, hogy a személyzetis vagy a toborzócég ügynöke ír nekem motivációs levelet a LinkedInen.

A motivációs levélben a munkáltató (rosszabb esetben ügynökség) szépen kifejti, hogy miért adjak egy esély nekik. Persze az esetek 90%-ában az anyag nem üti meg a szintet, így válasz nélkül törlöm. :)

Ha már azt akarod, hogy nálad dolgozzak, nézz már egy kicsit utánam, a neten minden fent van. Az a minimum, hogy felékszülj belőlem, mielőtt levelet írsz...

KissMárti 2018.03.13. 21:11:06

@okleveles naiv: Nem hiszem, hogy célravezető pár rossz tapasztalat miatt minden HR szakemberre ráhúzni a vizes lepedőt. Ne általánosítsunk. Nem korrekt.

KissMárti 2018.03.13. 21:13:40

@j311: Nem szoktunk megsértődni, amikor ezt kérdezi valaki, inkább csak levonjuk a következtetéseket. Ha csak a pénz motivál, akkor tudom, hogy 20 ezerért, de van, aki már 5 ezer forint többletért továbbáll egy másik céghez. Nem jó befektetés nekem egy ilyen munkavállaló.

KissMárti 2018.03.13. 21:15:56

@Duplaxiii: Aki eredményesen végzi a munkáját és valódi céljai vannak az életben, az nem szorul rá hazugságokra. A HR-es munkatárs csak örülni tud, ha egy kiváló szakemberre lel. Nem csinálja össze magát, mert ő HR-es, a jelölt pedig jöhet bármilyen szakmában. Teljesen természetes, hogy mindenki a saját szakmájához ért.

KissMárti 2018.03.13. 21:16:49

@IT Knight: Jó hírem van. Ismersz két HR szakembert is, csak ezek szerint nem figyelsz. Engem és Évit. :)

KissMárti 2018.03.13. 21:19:47

@Juronicsné Gyula Gizella: A melót nem találni kell, hanem megcélozni. A siker nem szerencsén múlik, hanem rengeteg tanuláson, munkán, kitartáson, eredményorientáltságon, kitartáson, célkitűzéseken, ami nagy felelősségvállalást is hordoz magában. Na ezt nem szereti vállalni az a 95%. Nagy különbség!

Bambano 2018.03.13. 22:57:16

@KissMárti: "Nem hiszem, hogy célravezető pár rossz tapasztalat miatt minden HR szakemberre ráhúzni a vizes lepedőt. Ne általánosítsunk. Nem korrekt.": hmm. én már láttam egy jó hr-est. én se általánosítsak?

erkölcsi hulla 2018.03.13. 23:40:39

"Ha csak a pénz motivál, akkor tudom, hogy 20 ezerért, de van, aki már 5 ezer forint többletért továbbáll egy másik céghez. Nem jó befektetés nekem egy ilyen munkavállaló."

- Neked milyen munkavállaló a jó befektetés? Komolyan kíváncsi vagyok.

Az egyik legnagyobb ordas hazugságnak azt tartom amikor be kell kamuzni, hogy NEM a pénz miatt érdekel a munka, hanem szakmailag akarok fejlődni, stb stb stb motivált vagyok.

Az a helyzet, az emberek azért dolgoznak mert rákényszerülnek. Még a HR szakemberek is csak ezért PONTOSAN ezért az egy okért kelnek fel minden reggel, és mennek dolgozni. Ha lenne elég pénzük, akkor nem tennék meg, hagynának másokat maguk helyett dolgozni, pénzt termelni, és azzal foglalkoznának amivel akarnak.

Szóval a legnagyobb shit duma, hogy nem a pénz motivál. Ha nem lenne pénz, és minden erőforrás adott lenne, akkor egyik napról a másikra az emberek 90% nem menne dolgozni, és boldogan élné életét, nem félne, hogy holnapra éhen döglik a család. A munka egy kényszer, különösen ha bérbe dolgozol, és mások szedik meg magukat rajtad.

Az emberiség jelenlegi legfeljettebb civilizációiban jelenleg is az az átlag, hogy dolgozol amíg meg nem döglesz, közben talán lesz némi ingóságod, és talán jut majd a gyerekre is. Ez a tömegeknek szóló legjobb felvázolható jövő.

A helyes megfogalmazás: a pénz egy megadott kereten FELÜL nem motivál, de azt itt magyarországon elég nehéz megkeresni. Addig is marad a hazudozás, és az önbecsapás hogy EZT NEM A PÉNZÉRT CSINÁLOM, hanem /shit duma on/

Hát mi a fenéért csinálnád, miért dobod ki az életed 2/3-át az ablakon a munkaadódnak, ha nem azért a minimális juttatott erőforrásért, ami arra kell hogy mire beledöglesz a munkába, legyen felmutatható hasznod belőle? :D

HellsAngel 2018.03.14. 06:39:24

@Nancsibacsi: Szerintem ez az a felfogas, amitol nagyon rafkosnak erzed magad, hogy teged nem hasznalnak ki, te vagy a nyero, megtalaltad a "work-life balance"-ot, pedig igazabol magadnak artasz. Egyreszt rohasztod a kornyezeted, masreszt a sajat jatekod minoseget rontod.

Mert te megcsinalod azt is, ha hulyeseget kernek, ahelyett, hogy veszekednel veluk, hogy baromsag, megtanitanad nekik, hogyan kell, aztan ok is ertelmesebbekke valnanak, es a vilag is javulna egy kicsit, esetleg ha minden kotel szakad, akkor elmennel oda, ahol erre van kozonseg. De nem, a zsoldosnak ez zsenant, gondolkodas nelkul gyartja a feherzajt barhol, ha 5000 Ft-al tobbet fizetnek erte, mint a szomszedban. Kozben egy csomo kepessegedet nem fejleszted, ami a problema helyes kezelesehez kell, es ezek akkor se fognak mukodni, amikor a "hobbidat" szeretned majd noveszteni. Lassuk be, a "helyettesito" hobbi az csak onamitas, mert milyen az a szinesz, aki a szinpadon nem tud tisztessegesen jatszani, mert a kozonseg ezt nem erdemli meg az o nagysagat, csak otthon, a privat maganyban, ahol a csuf vilag nem hasznalja ki. Szerintem ez a felfogas egyenes ut a korruptsaghoz. (Amin nem azt ertem, hogy valaki penzeket csatornaz el, hanem hogy elvesztette az ertekeit, es valamifele cinizmusban el.)

Ahogy telik az ido, egyre kevesbe ertem, hogy kepesek emberek ezt tenni magukkal, akiknek egyebkent lenne lehetoseguk masra is.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2018.03.14. 09:32:25

Az elmúlt 12 szakmai évemben sehova nem vettek fel, ahova véletlenül küldtem motivációs levelet. Az a cég óriási tévedésben van, aki azt hiszi, hogy megírom neki "a" levelet, majd két hétig remegve várom, hogy elolvassák és visszahívjanak. Biztos működik, csak el fog tartani 10-20 évig, mire valahova felvesznek.

Ha igazán állást keresel, akkor elküldöd napi 3-5 helyre a jelentkezésedet, ami állásleírás alapján szimpatikus, képes vagy rá, akarod is. Nagy számok törvénye alapján, valahonnan visszahívnak, interjú, satöbbi. Az egy elég vékony réteg, aki őszintén tudja írni, hogy 2 éve egy ilyen cégnél szeretne dolgozni, és annyira motivált, annyira megfogta a cégfilozófia, hogy ő ITT akar dolgozni.

Lóf*szt mama, ti egyike vagytok a 20 helynek, ahova beadtam. Amíg a cég sem hajlandó a jelöltbe fektetni 1-2 munkaórát, (ugye, mind a 300 jelentkezőbe nem kerül ennyi munka?), addig hadd legyen már elég az önéletrajzom.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.03.14. 09:54:53

@Eltévelyedés: Élethelyzettől függ, hogy nagy számok törvénye alapján keresünk állást, vagy hogy olyan állást keresünk, ami nekünk is jó. Ez utóbbi nem fog menni a nagy számok törvényével. Ezzel viszont veszít a munkavállaló, nem az lesz, aki lehetne, hanem az, akivé engedik válni.

KissMárti 2018.03.14. 10:22:07

@erkölcsi hulla: Nem egyértelmű volt a megfogalmazásom. Természetesen, ogy az első számú motivátor a pénz. Ez a túlélés alapvető törvénye. Ebben teljesen igazad van. De emellett mondom azt, hogy a pénzen túl, nagyon fontos, hogy másban is megleld a motivációdat. Gondolok itt arra, hogy pl. tudom, hogy 20 éve a piacon van a vállalat és jól prosperál. Szívesebben adom be egy stabil lábakon álló céghez, mint egy start up-hoz. A másik, milyen jó az, amikor az ember szakmailag olyan vezetőkkel van körülvéve, akik támogatására számíthat az ember, sőt tanulhat tőlük. Sorolhatnám még, hogy mi minden motiválhatja a pénzen túl az embert. De akit csak és kizárólag a pénz érdekel, az el fog menni, ha máshol 5-20 ezret ajánlanak fel. Ezt nem vezetői pozíciókara értem. Ott nagyobb az a bizonyos összeg, de ott már sok minden más is szerepet játszik. Tehát az sem mindegy, hogy milyen pozícióról beszélünk a témán belül. Egy fizikai munkást más dolgok vezérelnek, mint egy vezetőt. Ez teljesen normális. De ismerek segédmunkást, akinek diplomája van, de szereti a munkáját, mert szépet alkothat vele. Szereti a csapatot, akikkel együtt dolgozhat és felnéz a főnökére. Na erről beszélek én.

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.14. 10:46:19

Jah, szal inkább elmégy egy olyan helyre, ami piacon van, így biztos a FIZETÉSED, mint egy olyanra, ahol nem. De várjá...

Elmész oda ahol tanulhatsz, mert később majd a több tudással több lehet a fizetésed? hmm...

Ismersz olyan diplomást? Nane... Sok ilyen "diplomást" láthatsz a mekiben pl. ennyit is érnek az ilyen "diplomák".

Ne legyenek illúzióid... Az emberek 99%-a odébb áll, ha máshol jobban megfizetik. Nyilván nem falt értékben kell gondolkodni, hanem %-ban. 600k-nál nem fog lépni 5k-ért az ember, de 120k-ért már valószínű.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2018.03.14. 12:35:28

@jobangel: Ritka az a szakember, aki tetszése szerint válogathat, dobhat vissza állásokat. Méginkább, ritka az a cég, aki nemcsak a pozit akarja feltölteni, hanem szakmai és emberi szempontok alapján a legjobb szakembert akarja. Ez ugyanis erőforrásigényes, és sokba kerül.

"nem az lesz, aki lehetne, hanem az, akivé engedik válni."
Ezzel egyet értek, ezért nem szabad minden vacak céghez leadni az önéletrajzot. Csak oda, ahol valóban el tudod képzelni magad. Szakmailag meg szinte mindegy, hogy X céghez, vagy legfőbb riválisához kerülsz. Mind a két cég valószínűleg jó abban, amit csinál, és hasznos tapasztalatokat szerezhetsz.

erkölcsi hulla 2018.03.14. 13:20:30

@Berelhetoreklamfelulet: Elég közhelyes szerintem ez a mekis diplomás kijelentés. Tuti hogy a 90%-nak, aki ott dolgozik, nincs diplomája. De persze, jól hangzik. Ha van egy diplomád, akármilyen, és jól beszélsz egy idegen nyelvet, szerintem már nyerő vagy.

erkölcsi hulla 2018.03.14. 13:37:59

@KissMárti:
"De emellett mondom azt, hogy a pénzen túl, nagyon fontos, hogy másban is megleld a motivációdat. "
Motivációt a pénzen kívül az ad, ha jól érzi magát az ember a munkahelyen, ami nagy százalékban nem a munkavállalónak a feladata. Ha faszkalapok a kollégák, rohadék a főnök, akkor marad a pénz, mint motiváló tényezők.
És a legtöbb munkahely nem google iroda.
De a pénz után a második, sőt sokszor az első motiváció, az eljövendő pénz igérete, azaz az feljebb jutás esélye.
"De akit csak és kizárólag a pénz érdekel, az el fog menni, ha máshol 5-20 ezret ajánlanak fel."

- Csak részben igaz. Akkor fog elmenni, ha a mostani munkahelye nem nyújt fejlődésre lehetősget. És akkor fog maradni ha látja a hoszzútávú 'befektetés' előnyeit. Ha ötezerért elmegy, akkor az a munkahely hibája nagy részben, a fejlődési lehetőség hiánya miatt, vagy egyéb tényezők miatt, pl. minimálbéres bejelentés, egy hónapot késő borítékos pénz, faszkalap főnök, elvárt ingyen túlórák. Ha nincs feljebbjutási lehetőség, én ezer forint emelésért is elmennék.

" De ismerek segédmunkást, akinek diplomája van, de szereti a munkáját, mert szépet alkothat vele."

- Ez nem érv, mivel sok információ hiányzik belőle.

IT Knight 2018.03.14. 23:51:01

@KissMárti: Évi nem sales vonalon nyomul?

Bár éppenséggel HR szakember bárki lehet, pl én is olvasok HR blogokat meg szoktam interjúztatni, tehát én is HR szakember vagyok. :)

meg még consultant meg life coach is vagyok persze :D

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.03.15. 07:18:58

@IT Knight: Salesben nyomulok, ezért tudom ezt így csinálni. Mivel a többség nem tudja eladni magát, ezt tudom megtanítani különböző tematikák mentén. Persze ehhez jó sok HR-ismeret is kell, mert ismerni kell a vevőt :) Meg pszichológia, meg coaching, mert a "terméket" is ismerni kell, aki ezesetben az álláskereső.

Márti meg azért jó ebben HR-esként, mert a szakmai tudása mellett erős igazságérzettel is rendelkezik, és fontos neki, hogy jó legyen a munkavállalónak is a munkahelyén. Ergo, ismeri a HR-t, ismeri az álláskeresőket, a hozzáállása meg kellően gyakorlatias.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.16. 10:49:25

@Nancsibacsi: Olyan pozíciókra is százával jelentkeznek, mint például recepciós, marketing gyakornok, kommunikációs munkatárs, ügyfélszolgálatos extra nyelvismeret nélkül, stb.

@KissMárti: Hidd el, bőven vannak olyan 1000 fő feletti cégek, ahol egy toborzó keres embert és nincs automatizált rendszer...

@Berelhetoreklamfelulet: A pénz nem motivációs tényező, hanem a kevés pénz demotiváló hatású. A több pénz miatt nem lesz motiváltabb az ember hosszabb távon, viszont a kevés pénzt nem sokáig viseli el és lelép.

KissMárti 2018.03.16. 12:22:47

@Online Távmunkás: Elhiszem. Erről beszélek én is. Tiszában vagyok vele, ez a munkám.

Berelhetoreklamfelulet 2018.03.19. 08:35:00

@Online Távmunkás:
jah... csak az a nem mindegy, mennyibe definiálod azt a "kevés" pénzt...
hint: Magyarországon az állások 99.5%-a kevés pénzt ad...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2018.03.24. 17:56:51

Motivációs levél: elvárt tetszőleges hazugságok gyűjteménye.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.03.25. 08:59:40

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: ha állást akarsz vele, akkor nem az. Ha csak azért írod, mert kell, akkor meg mindegy.

Mavako 2018.07.30. 19:06:26

Valaki el tudná nekem mondani, hogy miért van az, hogy az ezen a blogon kommentelők nagytöbbsége, azaz az informatikusok, ha már látják ők maguk is, hogy szinte csak ők kommentelnek és ezt nyilván ők maguk is látják, ugyanakkor biztos tudatában vannak annak is, hogy a munkavállalási lehetőségeik eltérnek a többség által megszokottaktól (munkáltató keresi őket, ahogy IT Knight is írta), akkor miért kommentelnek úgy, mintha csak ez az egy szűk keresztmetszet lenne a valóság? Ennek az ellenkezője is épp ugyanúgy igaz lehet. Ez a blog nem csak informatikusoknak készült, akiknek egy része csak röhögni tud azon, hogy "álláskeresés... hmmm... hallottam legendákat erről. :) ) ráadásul szabadidejükben érdekes mód álláskeresési portálokra jönnek kommentelni, hogy ez baromira nem így van (hehe -gondolom gondolják sokan magukban-).

Tehát a kérdés: Miért kell mindíg úgy hozzáálni minden bejegyzéshez, mintha ezt nektek írták volna?

@j311: "@jobangel: Ja, ez kb. olyan mint aki nem köti be a biztonsági övet, mert 100 000-ből 1 autós azért élte túl a balesetet, mert nem volt bekötve."

Ezt rosszul érted. Szerintem éppen kb. olyan mintha 100000-en ülnek naponta kocsiba, de csak egy szenved balesetet, és ha bekapcsolta volna az övét, akkor túléli. Tanulság, akár szenvedsz balesetet, akár nem, kapcsold be a biztonsági övet. De ha nem kapcsolod be, akkor is túlélheted, de kisebb rá az esély.

Amúgy én is szenvedek ezzel a motivációs levéllel, meg az állásinterjúval, mert pályakezdőként nem igazán tudok mit kezdeni vele. Nem tudom, hogyan lehetne megoldani olyan felmerülő kérdéseket, amik a hétköznapi dolgokkal kapcsolatosak, melyekre ha válaszolni szeretnék, olyan példákat kell felhoznom, amelyeknek az én szemszögemből semmi tétje nem volt, hiszen iskolai életből szeretne megtudni rólam valamit, ami egy teljesen más dimenzió a munkától. A családi vállalkozás meg ugye "nem munka". Így belőlem a "vizsgáztató" hogyan deríti ki, hogy "rátermett" vagyok egy poszt betöltésére?

Munkakereső pályakezdő élelmiszermérnök.

Giolitti 2018.09.30. 00:21:16

@KissMárti: Pár rossz tapasztalat???? Sajnos ez az általános. Aki esetleg véletlenül nem ilyen, azt retardált baleknnak nézik.
süti beállítások módosítása