JobAngel Az álláskeresők védangyala

Álláskeresői kérdések, amikre egyszerű a válasz

2015. október 12. 06:00
35 hozzászólás

Álláskeresési tanácsadó munkám során tapasztalom igen sokszor, hogy egyszerű problémákat is túldimenzionálnak, túlgondolnak az álláskeresők. Nem tudom, mi okozza ezt, de sejtem, hogy az álláskeresés „tudományát” misztikumnak beállító cikkecskék, és a „jaj, nehéz állást találni”, „kiszolgáltatott vagy” szólamok is sokat ártanak a józan gondolkodásnak. Íme, néhány kérdés, amit fel sem kellene tenni, mert annyira kézenfekvő a válasz.

  • Azt hogy lehet megtudni, hogy … (és itt kérdez pozícióról, fizetésről, cégről stb.)
  • Meg kell kérdezni. Bármire kíváncsi vagy, általában egy egyszerű kérdéssel meg lehet tudni rá a választ. Biztos vannak komoly, a Mission Impossible sorozat forgatókönyvíróit is megihlető módszerek, de általában egy egyszerű kérdés is elég. Ha mégsem, akkor akarsz-e olyan helyen dolgozni, ahol az egyszerű kérdéseidre sem tudnak normálisan válaszolni?

 

  • Mit csináljak, ha megalázóan bántak velem az állásinterjún?
  • Tegyél panaszt. Így.

 

  • Nem kaptam meg a fizetésem, nincs munkaszerződésem, és félek, hogy kirúgnak, ha reklamálok. Mit csináljak?
  • Ha nincs munkaszerződésed, felmerül a kérdés, bejelentettek-e egyáltalán, mint munkavállalót. A NAV külön foglalkozott a bejelentés ellenőrzésének kérdésével, hasznos cikk a témában tőlük itt.

    A gyakorlati teendők: ha nem jelentettek be, akkor nincs is állásod, tehát nem tudnak kirúgni sem. Sajnos, jó eséllyel nem fogod megkapni a munkádért járó pénzt, mert nehéz bizonyítani, hogy az neked jár. Próbálj meg reklamálni, követelőzni, ügyvéd segítségét is kérd! Attól még véletlenül se félj, hogy kirúgnak a nem létező állásodból. A nem fizető „állásba” be se menj többé, a rendkívüli felmondást ügyvéd segítségét kérve, az ő tanácsait megfogadva intézd! Utána koncentrálj az álláskeresésre! Az, hogy dolgozol nekik, és nem fizetnek, rosszabb, mintha nem dolgozol, és úgy nem kapsz fizetést, de közben legalább tudsz a jövőddel foglalkozni.

 

  • Érdemes jelentkezni arra az állásra, amire… (nincs végzettség, csak tapasztalat, nincs tapasztalat, csak végzettség, messze van, de költözne miatta, stb.)
  • Meg kell próbálni, mert ha felmerült benned, hogy azt a munkát el tudnád végezni, akkor valószínűleg meg is tudod indokolni, miért gondolod, hogy el tudod végezni. Ezt kell leírni az álláspályázatodban, motivációs levél gyanánt. Mit veszíthetsz, ha beadsz egy álláspályázatot?

Az álláskeresés nem rakétatudomány, egyszerű kommunikációval szinte bármi megoldható. Mindig arra gondolj, hogy az interjúztató is csak ember, lehet tőle kérdezni. A munkáltatónak pont annyira kell egy munkavállaló - talán éppen te - ahogy neked kell az állás. Ne legyenek félelmeid, mert nem használnak. Megfelelő hozzáállással nem tudsz úgy elrontani egy interjút, egy álláspályázati anyagot, hogy ne lehessen kijavítani a hibát.

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr457848236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hatar.comment 2015.10.12. 14:57:07

Szeretem ezeket a cikkeket. Sokat interjúvolok jelentkezőket és magam is járok interjúkra (tesztelési célból).
1. Érdemes jelentkezni arra az állásra, amire… --- határozott igen. A hirdetésekben superman-eket keresnek a munkáltatók, aztán ha találnak is ahhoz közelit, akkor nem tudják megfizetni vagy a jelentkező mond nemet, stb. Szóval bátran, veszíteni való nincs!
2. Mit csináljak, ha megalázóan bántak velem az állásinterjún? --- bevallom én nem tettem még soha panaszt. Aki nem tud tisztességesen bánni velem az interjún (előfordult velem is: nagy multi HR-es 'kislánya' lekezelően lerendezett 15 perc alatt) az nem érdemli meg, hogy időt pazaroljak rá a későbbiekben és a cég sem érdemli meg, hogy a dolgozójuk legyek.
3. Nem kaptam meg a fizetésem, nincs munkaszerződésem, és félek, hogy kirúgnak, ha reklamálok. Mit csináljak? --- ügyfélkapun le lehet ellenőrizni, hogy bejelentettek-e minket, sőt a NAV értesítést is küld róla (legalábbis ügyfélkapus mappába). Nem szabad olyan cégnek dolgozni, amely ilyesmit megenged magának. Ha senki nem enged az ilyen cégeknek, akkor munkaerő nélkül maradnak.
4. Azt hogy lehet megtudni, hogy ... --- volt már, nem is egyszer, hogy az interjú után én mondtam nemet a cégnek. Az interjút vezetők stílusa, kérdései, válaszai (illetve maszatolás), szervezettség hiánya, mire teszik a hangsúlyt, nagyon árulkodó tud lenne. Nem csupán ők keresnek munkaerőt, hanem én is egy jó munkahelyet. Kölcsönösen elégedettnek kell lennünk, csak így érdemes.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2015.10.12. 20:25:17

Azt hogy lehet megtudni, hogy mennyit fizetnek?
Nyilván meg lehet kérdezni, de az, hogy nem írták ki a hirdetésbe, feltételezi, hogy hétpecsétes titok.
Bevallom, nagyrész angolszász kultúrában dolgoztam eddig, ahol kivétel nélkül, minden álláshirdetés mellett ott van, hogy mekkora az éves fizu. Legalább egy tól-ig. Ekkor, mint munkakereső, el tudom dönteni, hogy egyáltalán pazaroljak-e 5-20 percet arra, hogy jelentkezzek? Esetleg egy jó jelzés, hogy ha eddig az ötödét kerestem, szerintem hasonló pozícióban, akkor ez lehet, hogy egy feketeöves-nindzsa állás, és nem vagyok rá alkalmas. De persze, meg kell próbálni.

Szóval a "versenyképes" fizetés az elég relatív...

Who111 2015.10.12. 20:50:18

A versenyképes fizetésről elég érdekes elképzelései vannak egyes munkáltatóknak. Beszélgettem egy HR-es hölggyel, (nem állás ügyben, csak ismerős) és nem értette, hogy miért nem találnak munkaerőt, illetve miért nagy náluk a fluktuáció? Hiszen ők versenyképes fizetést adnak. Kérdeztem, hogy mi a versenyképes? Azt mondta, hogy megnézték, hogy abban a régióban mennyit fizet a többi cég, és ennek alapján ők versenyképesek. Mondtam neki, hogy a szakemberek már külföldön vannak, ezért inkább annak a fizetésnek legalább a felét próbálják meg megcélozni. Erre megsértődött...
Ez volt 1 éve, azóta kezdenek határozottan többet fizetni a szakmunkáért a cégek. Úgyhogy hajrá, fogjon mindenkinek vastagon a tolla a bérigénynél! Csak így lehet kiharcolni a normális bért. És ha a munkáltató nem akar bérfeszültséget, akkor a többinek is kénytelen emelni, nehogy elmenjenek.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2015.10.12. 22:03:07

@Who111: Bizony, nem kell szégyellősködni. Múltkor egy pékség hüppögött a Facebookon, hogy 550 Ft nettó órabérért nem talál munkaerőt (vasárnap is dolgozni kell, két műszak stb.), hát nem igaz, ilyenek ezek, nem akarnak dolgozni. Megmondtam neki a tutit: a duplája reális, de lehet, hogy másfélszereséért már talál valakit. És ne álmodozzon, hogy majd sorbanállnak a jelentkezők, az a világ elmúlt. Tetszőleges pláza kajás részlegét végigjárva szinte mindig van 2-3 kiírás, felszolgáló, pultos, konyhás felvétel van folyamatosan. Munkaerőhiány van könnyű fizikai munkáknál - legalábbis Közép-Magyarországon- , úgyhogy a munkáltatók vagy fizetnek, vagy maguk fogják meg a felmosófát (lsd. nyáron a balatoni éttermek sirámai, hogy nem találnak takarítót nettó 100-ért).

A versenyképes fizetés fogalma egy ideig működött, mostmár meg kell adni, amit a munkavállaló kér. Ez jó hír. Annak, hogy beleírják az álláshirdetésbe, mi az ajánlat, továbbra sem vagyok híve, mert nálunk még lefelé licit indulna, tönkretéve a bérszínvonalat, ami most elkezdett emelkedni (ezt a kivándorlás hatásának tulajdonítom). De még mindig sok a kétségbeesett álláskereső, aki bármennyiért elvállal bármilyen munkát, csak legyen már.

Macskond 2015.10.12. 22:20:12

Nahát a HR nálunk is hónapokon keresztül csodálkozott hogy az ajánlott pénzért nem találtak IT-st, aztán 3 hónap után kicsi többért azon hogy aki elfogadta volna az ajánlatot az tök hülye , semmihez sem ért, aki meg értett valamihez, az meg röhögött hogy ő ennek a dupláját, vagy másfélszeresét gondolta.
Kiderült hogy az OV úgy gondolta "nehogy már több pénzt adjanak mint amit ő kap."
A röhej hogy most valami koncepció váltás van,mert korábban vállalkozóként többeknek adtak jóval többet, de most beléjük van gyógyulva hogy minden áron alkalmazottat akarnak.
Értelme -> 0

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.12. 23:40:52

@Macskond: Vannak még olyan álomvilágban élő cégek, ahol azt hiszik, hogy nettó 300-ért majd zseni programozókat vesznek fel...

@jobangel: Azt is tegyük hozzá, hogy a sok plázás kajás-boltos részen se igazán akarnak a minimálbér fölé menni, ezért vannak kint állandóan a munkavállalót kereső cetlik...

tzi 2015.10.13. 13:44:18

@hatar.comment: "ügyfélkapun le lehet ellenőrizni, hogy bejelentettek-e minket, sőt a NAV értesítést is küld róla (legalábbis ügyfélkapus mappába). Nem szabad olyan cégnek dolgozni, amely ilyesmit megenged magának. Ha senki nem enged az ilyen cégeknek, akkor munkaerő nélkül maradnak. "
Ez jól hangzik, csak a valóság nem így működik sajnos. Jellemző módon nem a komoly multik ügyeskednek a bejelentéssel, hanem a "sarki fűszeres". A sarki fűszeres és tárasi cégeknél pedig jellemző módon nem a 2 diplomás, nyelveket beszélő értelmiségiek szoktak dolgozni, hanem egyszeri Marisok. Akik pedig nem abban a világban élnek, amiben te, hanem abban, ahol pofa be van és "örülj, hogy van bármilyen munkád", és ezt sajnos komolyan is gondolják, mert 1: igen, tényleg annyira szar a helyzet sok helyen (most mit cisnáljon egy szabolcsi falu egyetlen boltjában eladóként funkcionáló 47 éves, szakmunkásképzős munkaerő? Örül ha kap néha fizut, pofázni meg nem mer, mert kirúgják, még annyi se lesz), 2: mert fogalmuk sincs jogokról, lehetőségekről, és meg lehet őket félemlíteni. Az már csak hab a tortán, hogy az "illetékes" réteg az egyben az is, amelyik a legritkább esetben fog ilyen-olyan blogokból tájékozódni, lévén még normális TV adóra se telik, nem hogy internetre.
A valóság az, hoyg embereket a legnagyobb lelki nyugalommal kihasználnak, felvesznek papírok nélkül, dolgoztatják amíg kedvük van, nem fizetnek, de még ki is vágják és az egyszeri emberke tök tehetetlen. Mert persze, majd az ügyvéd segít neki. Akit nyilván abból a minimálbér alatti fizetésből fog finanszírozni, amit amúgy meg se kapott már 2 hónapja, de otthon legalább éhes a kölyök.
Jó reggelt, ez Magyarország, 2015.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2015.10.13. 14:10:43

@tzi: Hát igen, a falusi sarki fűszeres pont az ügyeskedő kategória, és pont nem nagyon mernek neki ellentmondani a munkavállalói, ebben igazad van.

De ezt budapesti junior informatikussal is eljátsszák, meg 40 fölötti marketingessel is, magyar középvállalatnál. És ők is szoronganak, hogy jaj, mi lesz, ha "kirúgják". És akkor jön a döbbenet, mikor megkérdezem, mégis miből rúgnak ki, ha állásod sincs, nem is fizetnek, csak dolgozol, ingyen? Ja, tényleg...

Rajta vagyok, hogy kilépjek az online világból, és ne csak neten írogassak, de az melós ám, főleg főállás mellett :)

hatar.comment 2015.10.13. 14:11:52

@Eltévelyedés: igen, igen. Teljes mértékben egyetértek. A cégek is rengeteg időt és pénzt tudnának megspórolni azzal, ha átvennék ezt az angolszász gyakorlatot. Sokszor csak a 3. körös interjú után derül ki, hogy kevesebbet tudnak fizetni, mint amit a jelölt szeretne. Addigra már kb. 4-5 ember összesen kb. 2 napnyi munkája van a jelöltben (CV olvasás, egyeztetések, interjúk, stb.). Sok-sok jelölt esetén ez milliós összeg, könnyen számszerűsíthető. (Mielőtt tzi visszaír - nagy cégekről, multikról elmélkedek, nem szabolcsi boltról.) Mindenkinek jobb lenne egy átláthatóbb rendszer. A neten található 'mennyit lehet keresni, mennyit fizetnek' c. névtelen bevalláson alapuló honlapoknak pedig nem hiszek.

hatar.comment 2015.10.13. 14:14:55

@tzi: Ez is Magyarország ;) Továbbra is úgy gondolom, hogy mindenki felelős önmagáért és ha mindenki nemet mondana az ilyen simlis munkaadóknak, akkor kénytelenek lennének változtatni. Összefogás kellen. Más téren is ...

tzi 2015.10.13. 14:17:31

@jobangel: a hangsúly alapvetően a "magyar"-on van. Nekem az az észrevételem, hogy ha egy cég magyar kézben van, mindegy mekkora, ott tuti sumákolás lesz. Kivétel ez alól az általunk futtatott cég, természetesen :D
De viccen kívül, én még nem láttam olyan magyar céget, ahol valamilyen ügyeskedés ne ment volna. Értem én a munkaadó okait is, én is szívok a járulékokkal, ettől függetlenül nyilván a law enforcement-el is elég komoly problémák vannak, hogy ez megtörténhet.
A változás nem lentről fog jönni. a legtöbb esetben olyanokról van szó, mint a kedves posztot toló, aki a nevét se képes helyesen leírni, nyilván jobb pillanataiban ő is pontosan tudja, hogy neki ennyi jut az élettől, mert ezekkel a képességekkel... bizony, ki fogják használni. Lázad, írt egy blogra. ennyit tehet. Fentről kéne jöjjön a dolog, hoyg kiszolgáltatott emberek helyzetével senkinek ne jusson eszébe ilyen szinten visszaélni.
Erre viszont várhatunk még... hűű. jó sokáig.

hatar.comment 2015.10.13. 14:25:41

@jobangel: ezt a lefelé licitet nem értem. Ha kiköt 3-5 év szakmai tapasztalatot és 350 -450 bruttót ígér, akkor 3 évre 350, 4-re 400, 5-re 450, amennyiben beleírja a hirdetésbe, hogy szakmai tapasztalattól függően. Azért ez egy nagyon jó támpont lehetne a jelentkezőknek és máris nem jelentkezne az, aki a leírás alapján tökéletes a pozícióra, de min. 500-at akar keresni. Máris egy csomó munkát és időt megspórolnak mindkét oldalon. Én nagyon szeretnék látni -tól -ig számokat a hirdetésekben. Nem olvastam sehol, hogy ez az angolszászoknál bármi problémát okoznak. Kiváló előszűrés.

Doubledeceker 2015.10.13. 19:15:06

@hatar.comment:

Nálunk csak azért okozna problémát, mert egy csomó cég, csunyán beszopná, nem tudná lenyomni az árakat.

Meg még egy fontos, ismerősöktől tudom, hogy it-ben is megy a szopatás, pedig elvileg ott hiány van. Azaz, beígérik a versenyképes fizut, ebből állásinterjún lesz mondjuk bruttó 400 meg egy ígéret, hogy 3 honap után emelnek, aztán mire szerződés kötésre kerül a sor, már csak 350 van meg kafetéria.

De az egész ország minden szinten hazúgságokra, és igazságtalanságokra épül, + k magas adók, nem tudom fog e ez valaha változni.

hatar.comment 2015.10.13. 19:40:50

@Doubledeceker: úgy látom szerencsés vagyok - igaz rengeteg munkám van benne ;) Engem valamiért soha nem sz...nak. Persze én soha nem is használom ezeket a szavakat. Legutóbb 35%-kal többről jött az ajánlat, mint amennyit az interjún kértem, pedig az sem volt kevés. Adhatták volna a kevesebbet, de nem. Ők jócskán ráraktak.
Persze kellemetlen interjúkban és elutasításban nekem is volt már részem. Hazugságban (rövid u-val) nem.
Na, nem is olvasom többet ezeket a blogokat és kommenteket, mert ...
Szóval azért történnek ám jó dolgok is!

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2015.10.13. 20:10:59

Angel Angel, tudod, régi kommentelő vagyok, sokszor ellenvéleménnyel. Érdekelne a véleményed: Interjúzok nagyban és megvolt az utolsó kör - nem értem mi is a helyzet. Az elmúlt 3 bejegyzésem erről szól, a lényeg a 3. részben, az első kettő csak kontextust ad:

1. rész: gumimacik.blog.hu/2015/09/25/change_of_plans_419
2. rész: gumimacik.blog.hu/2015/10/06/change_of_plans_vol
3. rész: gumimacik.blog.hu/2015/10/13/utolso_felvonas_458

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.13. 20:43:55

@Eltévelyedés: Voltam egyszer egy állásinterjún, ahol a végén azt mondták, hogy szimpatikus vagyok, de más jelölteket is meghallgatnak. Az utólag derült ki, hogy a követelményeket és a teszteket olyan magasan határozták meg, hogy másfél hónap alatt én voltam az egyetlen, aki eljutott az utolsó körbe, de a céges policy miatt minimum két ember közül kellett választaniuk...

@hatar.comment: Ha 35%-kal többet ajánlottak, akkor nem vagy tisztában a munkád értékével és eddig alulfizettek.

@Doubledeceker: A HR-es mindenhol HR-es és hajlamos a bruttó fizetésbe beleszámolni a cafeteriát és akár a céges telefont is... Ezért tilos bármilyen bérigényről beszélni a juttatási csomag ismerete nélkül.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2015.10.13. 21:11:10

@Eltévelyedés: Helló. Átolvastam. Igazából ilyenkor szoktam coach-kodni, és annyi kérdést feltenni, amiből kiderül a jelöltnek, mit akar inkább A állást, vagy B állást. Te jól összeszedted a pro és kontra érveke, amik neked fontosak, ezzel nincs dolgom.

Ha jól értem, a HR-es mondta, hogy nincs relocation package, és a fejvadásszal tárgyaltál róla, és akkor már volt. A fejvadásznak viszont te vagy a kihelyezendő jelöltje, fontos neki, hogy te is elégedett légy, neki az nem üzlet, ha te nemet mondasz a költözésre, így nekiállt alkudni az ügyféllel. Ez nem rendellenes. Lehet, hogy van másik két jelölt, lehet, hogy azok is elégedetlenek egyes feltételekkel. Azt nem hiszem, hogy bekamuztak volna még két jelöltet. A fejvadász viszont legyen sales a talpán, és tudja meg, mi van. Szerintem....

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2015.10.13. 21:14:13

@Online Távmunkás: Nem feltétlenül volt alulfizetve eddig Határ.comment kollega. Egyes cégeknél hasonló esetleg kisebb előrelépést jelentő pozijaiba simán benne van plusz 35%. Ha úgy nézed, mondjuk plusz 10-15%-ért nem éri meg a váltás, a kockázat.
És az is lehet, hogy eddig alulfizették, aminek oka volt. Pl nálam épp: tisztában vagyok vele, hogy kb 20%-al kevesebbet keresek, mint kellene, de vagy maradok mégkevesebbért a helyemen, vagy elfogadom ezt, popóm alá tettek mindent, vízumot, repjegyet, csak jönnöm kellett. És nekem ez megérte.

Ja, hogy a nekem címzettre is válaszoljak: Ebben reménykedem, hogy igazából nincs más komoly jelölt, előttem volt már egy emberük, aki ajánlatkor lépett vissza, így gyorsan akarnak valakit. És ez a 2 rejtélyes jelölt csak egy hete bukkant fel a kommunikációjukban.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2015.10.13. 21:17:41

@jobangel: Köszi, szóval nem tudjuk, bármi lehet:)

Akkora fizut kínálnak, ami relocation nélkül is simán megéri, no brainer. Ráadásul, a jelenlegi helyemen nem látom a jövőmet, tehát menni kellene. Szóval az anyagiakon nem fogom nagyon rágni magam, csak megágyaz annak, ha 2-3 év múlva morcos leszek rájuk. Csak a másik két jelölt aggaszt, el kellene kerülniük a képből. Annyit tudtam meg, hogy egyik sem helyi, tehát ők is szembesülnek a költözés problémájával.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2015.10.13. 21:23:19

@Eltévelyedés: Szívesen :) Találgatni nagy hiba lenne, és vannak hülye céges policy-k. Lehet, hogy náluk az, hogy legyen 3 jelölt, akikből választanak. Nálam pl. az volt a cég dilije, hogy legyen a Linkedinen 5 ajánlásom...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.13. 22:41:06

@Eltévelyedés: Nem azt írta, hogy 35%-kal többet ajánlottak az addigi fizetésénél, hanem azt, hogy annál ajánlottak 35%-kal többet, amit kért. Feltételezem, hogy többet kért az aktuális fizetésénél, ha már azt írja,hogy az se volt kevés...

@jobangel: Valahol két előző munkahelyről kérnek cégvezetőtől vagy közvetlen felettestől ajánlást, nyomtatva, aláírva, lepecsételve.

Macskond 2015.10.13. 23:46:37

@Online Távmunkás: hát kb 350-400 ért akartak tapasztalt javas-t. Meglepő módon nem lett. 800-tól indultak azok akik értettek is már valamihez. Hogy végül mi lett és mennyiért azt még nem hozta el a folyosói hirmondó... :-)
De az érdekelne hogy mi ez a bekattanás hogy most csak az alkalmazott a "jó dolgozó". 2 évvel ezelőttig mindenkit számlásként akartak inkább. Ezeknél a fizuknál jobb pénzekért.

Doubledeceker 2015.10.14. 09:51:26

@hatar.comment:

Nem is tudtam, hogy a nyelvtan náculás ennyire kapós a munkaerő piacon. :)
A hazugság-ért hosszú u-val elnézést kérek, az tényleg csúnya, ámde a többivel nem értek egyet.

Nyugodtan nevezzük nevén a dolgokat.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2015.10.14. 12:58:03

@Doubledeceker: Nem az, sőt már tanítják HR-eseknek, hogy pl. Java fejlesztő önéletrajzában nem nyelvtanozunk. Mert sok területen annyira azért nincsenek sokan, hogy ilyen alapon is válogassanak. De pl. ügyféllel levelezős pozikban még mindig kell.

Alulfizetettség/túlfizetettség: ez teljesen relatív. Ismerek olyat, aki rettenetesen boldog a fizujával, más ugyanannyival elégedetlen, ugyanolyan poziban. Mikor elmennek állásinterjúra, élethelyzetüktől függően mernek többet kérni, vagy ugyanannyit, vagy akár kevesebbet is. A "versenyképes" fizetés fogalma ezért is kopik ki lassan az értelmezhető kifejezések közül.

Doubledeceker 2015.10.14. 13:11:01

@jobangel:

Nálam pont az a poén, hogy nem fogok sokat kérni ha oda kerülök, mert nem szorulok rá, mert mindenem megvan már, és pár évig simán lejjebb tudom adni az életszínvonalamat. Munka kell és nem pénz, tartok tőle, ezzel ki fogok lógni a sorból..... :D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.14. 13:30:30

@Macskond: Ha egyénileg számláztak, akkor valószínűleg rájött a cég, hogy törvénysértően csinálja és törvényesen már nem érné meg. Ha egy nagy alvállalkozónak szervezték ki, akkor simán lehet díjemelés, egyéb változó feltételek, elégedetlenség, stb.

@jobangel: Van a piaci átlaghoz képest is alulfizetettség/túlfizetettség, ez az egyéni elképzelésektől független. Például láttam olyat, hogy azonos csoportban, ugyanannyi idős, egyforma tapasztaltú, korábban a cég másik részlegén egyszerre kezdő kollégák között 30% különbség volt a fizetésben. A jobban kereső férfi volt, irreleváns diplomával, a másik nő, szakirányú diplomával...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2015.10.14. 13:31:41

@Doubledeceker: És ha ezt tök őszintén elmondod egy állásinterjún, akkor a fizetési igényed fölé fognak ajánlani... Ezt meg sok jelöltem tapasztalta már. Mert bérfeszültséget nem engedhet meg magának sok cég, így kb. azonos szintre lövik be az azonos pozícióikat.

Doubledeceker 2015.10.14. 13:45:40

@jobangel:

De azt is jelenti, hogyha olcsóbban elvállalnám, mint az átlag azzal nem leszek versenyképesebb. Habár esetleg leveszik belőle, pláne ha elmondom, hogy nekem tényleg a munka a fontos, nyilván kell pénz is, csak ez most pár évig mindegy.

Kiszámoltam kb. most 10 évig tudnék normális színvonalon élni munka nélkül, persze ez nem lehet cél, de ahogy a dolgok állnak, azért a legrosszabb lehetőséget is számításba kellett vennem.... :D

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2015.10.14. 13:52:32

@Online Távmunkás: Ha ilyen van egy cégnél, az HR-hiba (is). Nem lehet ekkora különbség azonos poziban lévő embereknél (végzettség majdnem mindegy, ha felvették, akkor alkalmas oda - vagy azt gondolják róla).
Az átlagolást nem szeretem, mert nem mutat semmi használhatót (kollégáma példája: kórházi betegek átlag testhőmérséklete... És tényleg, hullákat és lázasakat egyaránt számítva kapunk egy jónak tűnő átlagot, pedig... - ugyanez igaz a munkaerőpiacra is, multikban dolgozó adminisztrátorok és közszférában dolgozók között brutális különbség van, az átlaguk meg egész jónak tűnik.

==T== 2015.10.15. 18:12:33

@jobangel: Ez abszolút így van, ezzel együtt csak nem akarnak bért emelni.

Havernak friss targoncás jogsija van, 50km-es körzetben mindenhol ahol nézte bruttó 700 alatti bért ajánlanak (ált. 3 műszak), miközben szinte mindenki keres targoncást, vagyis egyértelműen hiány van.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2015.10.15. 21:34:12

@==T==: Lassan jönnek rá, hogy nincs ember olcsóbban. Én azért missziósan írogatom annak, aki panaszkodik, de az megintcsak lassú evangelizáció.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2015.10.18. 01:07:01

@==T==: Ez nem elírás? Burttó 700 a targoncás munkáért? Értem én, hogy 3 műszak, meg kell hozzá szakirányú vizsga, de azért az csak nem rakétatudomány. 700?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2015.10.18. 10:21:36

@Eltévelyedés: Én ezt bruttó 700 forintos órabérnek értettem. Az mondjuk nem sok...

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2015.10.18. 23:11:48

@jobangel: Ó... Erre hogy nem gondoltam? Közelebb áll a valósághoz. Ami viszont tényleg nem sok, inkább duplázni kellene.

==T== 2015.10.19. 13:09:06

@jobangel:

Így van, 700/óra alatt vannak, ami azt jelenti, hogy családi adókedvezmény nélkül még a műszakpótlékokkal együtt sem igen jön ki a nettó 90/hó, a béren felüli juttatások meg inkább csak jelképesnek tekinthetőek.

A minimálbér órabére jelenleg br 604Ft/óra
Garantált bérminimum esetén ez 702Ft/ó, szóval nem pontosan értem, hogy akkor hogy adhatnak kevesebbet (persze lehet, hogy a targoncavezető nem számít szakmunkásnak).

Kapcsolódó:
www.napi.hu/magyar_vallalatok/mar_lasszoval_fogjak_a_jo_mernokoket.604697.html
süti beállítások módosítása