JobAngel Az álláskeresők védangyala

Céltudatosság az álláskeresésben

2014. december 16. 12:35
42 hozzászólás

Paradoxonnak tűnik, hogy a munkanélküliek nehezebben találnak új állást, mint azok, akik meglévő állásból keresgélnek. Pedig első ránézésre praktikusabbnak látszik egy munkanélkülit azonnal felvenni, ha alkalmas, mint megvárni egy másik alkalmas jelöltet, amíg a felmondási idejét tölti a régi helyén. A tömeges tapasztalatok azonban mást mutatnak.

Munkáltatói oldalról megnézve már nem is ennyire egyértelmű. A munkanélküliek előnye, hogy azonnal tudnak kezdeni, esetleg járulékkezdvezmény jár az alkalmazásukért. Ez utóbbi viszont – munkáltatók elmondása szerint – olyan adminisztrációs macerával jár, hogy egy-egy újonnan felvett kollégánál nem éri meg ezt mérlegelni (tömeges felvételnél kerül elő igazán). Az azonnali kezdés szinte sosem fontos szempont, mert jó előre megtervezik, mikor kell az új kollégának kezdeni, az álláshirdetést, toborzási folyamatot ehhez a dátumhoz igazítják.

Ami egy munkanélküli mellett szólhat, a kétségtelen lelkesedés, a tettvágy, a bizonyítani akarás. Ezt viszont az álláspályázati anyagban, állásinterjún meg kell tudni mutatni, és egy állásból állást kereső is lehet pont olyan lelkes, pont olyan motivált, mint munkanélküli riválisa, tehát a munkáltató számára a legritkább esetben szempont, hogy a jelentkező munkanélküli-e.

Álláskeresői oldalról érdekesebb a jelenség: egy álláskereső számára az látszik, hogy munkanélküli helyzetből, akár napi nyolc órában állást keres, és akkor is hónapokig tart, mire eredményre jut. Ehhez képest, amikor volt munkahelye, keresték állásajánlatokkal fejvadászok, ill. ő is csak 2-3 helyre jelentkezett, és az egyikre fel is vették.

A rejtély nyitja a tudatosság. Egy álláskereső munkanélküli nemcsak a neki pontosan passzoló állásokra jelentkezik. Mindent megpróbál, közel megfelelő állásokra, alig passzoló állásokra is jelentkezik, csak legyen már valami. A munkahelyéről állást kereső munkavállaló csak olyan lehetőségeket pályáz meg, csak oda megy állásinterjúra, ahol valóban számára érdekes pozíciót, munkát kínálnak, hiszen a szabadideje is korlátozott. A gyorsabb siker ebből adódik: a fellépése, a mondanivalója valószínűleg sokkal jobban alátámasztott, mint egy munkanélkülié, aki mindent megpróbál. Ugyanezért keresik a munkában állókat gyakrabban a közvetítők, fejvadászok: ha látják, hogy hol van most a lehetséges jelölt, azzal tudnak neki érvelni, hogy ahhoz képest talán egy jobb perspektívát kínálnak, nagyobb fizetést, magasabb presztízsű helyet. Hozzáteszem, ezek az érvek időnként nem teljesen őszinték… Szóval, ha nem érdekel a lehetőség, nyugodtan mondj nemet rá, de megfelelő hangnemben (itt írtam részletesebben arról, hogyan mondjunk udvariasan nemet)

Mi ebből a tanulság? Állásból állást találni nem könnyebb, hanem gyorsabb, a hatékonyabb álláskeresési tevékenység miatt. Ezért javaslom a munkanélküli álláskeresőknek mindig, hogy azt az állást, amit nagyon akar, ami tényleg passzol, nagyon komolyan előkészített pályázati anyaggal pályázza meg, kövesse le a pályázatát: érdeklődjön e-mailben, ha behívják állásinterjúra, készüljön fel megfelelően. Ez a fajta tudatosság segíthet leginkább abban, hogy olyan állást találjon, amilyen hosszútávon is megfelelő. Segíthet abban is, hogy a kényszerhelyzetet elkerülje a munkanélküli: amikor már mindegy, csak legyen bevétel, akkor már nem fogja tudni mérlegelni azt, mennyire felel meg neki egy adott állás. Természetesen reménytelen helyzetben ez a „jobb a semminél állás” segíthet anyagilag, de ebben nem szabad benne ragadni, tovább kell keresgélni az ideálist.

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr286987143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

levendulabandi 2014.12.16. 14:56:36

A cikk jó. :-)
Lenne egy kérdésem. Kedves diplomás álláskereső ismerősöm végre jan 5-től állásba megy, ám csak nettó 80-ért, amiből (mivel egyedülálló),nem tudja magát fenntartani Bp-en. Ez egy kényszer, mert a segélynél és a semminél több, de amúgy nem sokra elég ez a pénz, plusz nyilván egy alacsonyabb státusú állást fogadott el, csak legyen már vmi. Természetesen ezen állás mellől továbbra is akar pályázni. Namost, a munkaideje naponta 8-17 óráig tart, próbaidős lesz így szabi, lelépés pár órával előbb a mhelyről lehetetlen lesz. Hogyan oldja meg a többkörös interjúkra járogatást, ha csak este 6-7 órára tudna menni? (mert ugye Bp-en távolságok is vannak)Nem lesz.e hátrányban azokkal szemben akik akár reggel 10 órára is be tudnak menni interjúra?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.16. 15:07:13

@levendulabandi: Köszi :)

Igen, ez sem könnyű, de ezt állásinterjús időpontegyeztetésnél meg lehet beszélni. A közvetítők, toborzók fel vannak erre készülve: egy jó jelöltért bemennek korán, bentmaradnak későn, telefonos, webkamerás interjút szerveznek, meg ami kell. Csak el kell mondani mindazt, amit itt leírtál: próbaidős, kényszerállás, nincs lehetősége elmenni interjúra, csak bizonyos időben van stb. Általában nem lesz ebből hátránya a jelölteknek.

Még olyan helyzetet is lehet kezelni, ha a telefont nem tudja akármikor felvenni (volt ilyen jelöltem, beírtuk a CV-be a telefonszám mellé, hogy -tól -ig hívható, mert munkaidőben nem engedélyezik neki a magántelefonálást).

levendulabandi 2014.12.16. 15:09:57

@jobangel: Köszi. Hát ha ő lenne a tipikus jó jelölt, akiért kapkodnak, akkor nem lett volna 2 évig állás nélkül (45 feletti nő)...interjúkra rendszeresen járt (tehát jó volt a cv-je, miután csak az utolsó 10 év mviszonyát tüntette fel fiatalítás miatt, mert addig be sem hívták, de nincs diszkrimináció ááááá), de aztán vhogy mégsem lett soha befutó.

a_tom 2014.12.17. 09:45:15

Tudatosság?
Szerintem ez úgy működhet mint a párkeresésnél, sokkal vonzóbb az aki már foglalt.
A kereső oldal azt képzeli hogy a jelölt biztos jó, hiszen már másnál is bevált. A jelölt viszont rendelkezik egy biztos háttérrel, tapasztalattal, naprakész gyakorlattal, nincs kényszerhelyzetben, ami magabiztosságot nyújt. És ugye nincs vonzóbb tulajdonság a könnyed magabiztosságnál.

levendulabandi 2014.12.17. 10:13:57

@a_tom: Így van! A biztosból mindig könnyebb váltani lelkileg, hisz nincs kényszer, hogy ha ez sem jön be, akkor mit eszek jövő hónapban. És ha nincs kényszerhelyzet, akkor interjún is magabiztosabb valaki.

Van ahol (hr-es mondta), akinek az önéletrajzából azt látják h 3-6 hója munkanélküli,vagy bármiért necces (40 felüli, nem leinformálható...) azt már teszik is félre. Mondjuk elég szomorú. De megtehetik, uis van bőven jelentkező.

_Epikurosz_ 2014.12.17. 10:58:35

@a_tom: Valóban. Csakhogy ez megtévesztő jelenség. Lásd, hogy' kivirul egyik-másik ember párkapcsolatban. Szóval egy leendő munkahelynek a saját pszichológiai hatását is számításba kéne venni.

@levendulabandi: A 3-6 hónap meg alacsonyabb, mint az átlag, tehát az átlagot a hr-esed leírja. Rendkívül okos.

Egyébként nagyon-nagyon elvakultak tudnak lenni. Még akkor is az épp állásban lévőt választanák, amikor az nem illik a céghez vagy a feladathoz, vagy a munkatársakhoz (pl. aprólékos embert keresnek, és találnak egy átfogó rendszerszemléletűt). Szerintem a legjobb behazudni valamit, vagy önkéntes munkát vállalni valahol kevés munkaidőben, mert egyszerűen hihetetlenül előítéletesek, és az ilyet már nem lehet másképp meggyőzni, mint ahogy a pszichiáter az őrültet: belehelyezkedni a kis gondolatvilágába, és abból kiindulva rábeszélni. Ennyit a végzett pszichológusokról, meg HR-esekről amúgy.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.17. 11:24:43

@levendulabandi: mert sajnos a HR_eseken is van egy olyan nyomás, hogy be _kell_ jönnie a kiválasztott embernek, mert ha nem akkor... Az eszetlen biztonságra törekvés persze nem biztonságot hoz, hanem fejlődésképtelenséget és/vagy lemaradást, mert amíg kergeti az elcsábítható embert már simán betanított volna egy juniort, vagy felvett volna egy munkanélkülit, de nem... és ezt nem a HR-es dönti el, vagy nem egyedül, ebben bőven benne van a szakmai vezetők keze. Ezt az előítéletet egyébként egy jó referencia képes felülírni, persze csak akkor, ha olyan embertől érkezik, akit a kiválasztók ismernek és adnak a véleményére.

levendulabandi 2014.12.17. 12:54:47

@jobangel: amíg a piacon van kiből, miből választani bőven, addig azt tesz és gondol a hr, a szakmai vezető, amit akar.
Amíg egy állásra 400 jelentkező van, addig a jelentkező csak egyfajta lecserélhető játékos. Lenne csak olyan, hogy 400 hirdetésre jön be egy pályázat. :-) És az az egy ember gúnyosan megkérdezné állásinterjún, hogy: miért pont engem hívtak be interjúra? :-D

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.17. 14:17:17

@levendulabandi: Addig gondolja mindezeket, amíg van cég, aki őket alkalmazza. Mert ha egy projekt azért nem indul el, mert addig keresték a megfelelő embert, amíg kicsúsztunk a határidőkből, addig eliteskedik a munkanélküli jelölttel, amíg a versenytársak már a projekten dolgoznak, akkor cég hamarosan lehúzza a rolót. Szóval ez nem csak a munkaerőpiac kínálati oldalától függ, hanem a teljes gazdasági helyzettől. Amíg 1 projektre lesz 5-10 ajánlatadó, addig gyorsan kell dolgozni.

_Epikurosz_ 2014.12.17. 16:43:39

@jobangel: A projekt akkor projekt, ha megnyerték a tendert/vevőt. Nyert projekt nélkül egy ujjamat se mozdítom, nemhogy felveszek valakit. De mivel vevőből és így munkából projekt esetén egy van, nem dolgozhat két cég ugyanazon, pláne nem azzal a szesszel, hogy beleölök időt és anyagot, aztán vagy megveszik vagy nem. Ebből következik, hogy akkor, amikor szükség van valakire, már nincsenek versenytársak.
Ilyen egymásra licitálás csak az egyetemeken van, mert ott publikálás folyik, tehát nem a piac terítése után lehet megtudni, hogy ki min dolgozott, és valóban fontos, hogy ki készül el először ugyanazzal.
A fogyasztói piacon meg az ötletek úgyis egyedivé teszik a terméket, és sokkal több minden dönt a sikerről, mint az idő.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.17. 16:47:12

@_Epikurosz_: Elméletileg igazad van, de erről más tapasztalataim vannak... Ékes példája volt még a kétezres évek végén, hogy csak az ajánlat, specifikáció kidolgozása volt több hónap és 40 ember munkája. A versenytársnál is. Az nyert, aki jobb embereket vett fel gyorsabban. A másik kettő szélnek eresztette a többit eredményhirdetés után.

Megint más ügyekben előbb megnyerik a tendert, utána rohannak ember után. Ha nincs ember a piacon, akkor marad a képzés, de azt is tervezni kell(ene).

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2014.12.17. 17:18:07

Havi 80-ért? Annyit takarítással is össze lehet szedni. Adok veszek alkalmi dolgokból. Vagy az interneten, kreatívan megkeresve (nem távmunka). 320 dollár.

45 évesen nem sokat számít a DIPLOMA (Milyen? Használta valaha? Így 20 évvel egyetem után sem évült el a tudás?) Inkább a munka tapasztalat a relevánsabb.

Szerintem persze.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.17. 17:30:02

@Eltévelyedés: sajnos a takarítás már nem feltétlenül opció, OKJ-s végzettséghez kötött. Max. bejárónőként érdemes takarítani, oda meg ajánlással lehet bejutni.

A többiben igazad lehet, 45 évesen már a munkatapasztalat fontosabb érv a jelölt mellett, de ez egyéntől is függ.

levendulabandi 2014.12.17. 18:13:33

@Eltévelyedés: Adott a neten el használt dolgokat, egy darabig ment-de bizonytalan volt. Mert ugye van, h el tudsz adni dolgokat, van úgy hogy hónapokig semmit. Amúgy a pénztelenség miatt egyre több és több eladó jelenik meg a neten. Már 14 éves kislányok is rendelnek az aliáról Kínából be ruhákat, kütyüket és a facen adják el őket. Mindenki nem kereskedhet.
Igen, van diplomája, humán, igen, használta 22 évig-a szakmájában. Nem évült el a tudása,több szaktanfolyama is van, mi több angolul is tud felsőfokon, napi szinten használta.
Takarítani nem szeret. :-) De a többi Jobangel leírta.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.17. 18:17:46

@levendulabandi: ha van kedve angolt tanítani nyelviskolában, akkor nagyon gyorsan dobjon nekem mailt, hivatkozva az itteni kommentekre.

levendulabandi 2014.12.17. 18:29:05

@jobangel: Nem tanár, most meg már csak tanári végzettségűek taníthatnak 2015től-úgy tudom. Meg attól, h tud angolul, nem biztos, h tanítani is tudja, mivel sosem csinálta....De ráírok, köszi. :-)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2014.12.17. 20:24:27

@jobangel: Ajánlással? Vért izzadtam, mire találtam otthon egy takarítónőt, aki egy másfél órás munkát 4000-ért elvállalt. Utazással együtt 2 óra neki. A takarítószert én veszem. Szóval egyrészt nem fizet rosszul, másrészt aki van sem túl megbízható. Szóval nem lehetetlen -
@levendulabandi: Voltam olyan élethelyzetben én is, amikor vállalttam a takarításnál mégrosszabb munkát is, én sem szerettem, de enni meg lakbért fizetni kell. Oké, 8 hét után megvolt az áhított meló, de addig csináltam, elvégre nem volt egy vasam sem rosszabb napokra. Ha 22 évig használta, felsőfokú angol, meg jó abban, amit csinál, akkor... valami nem stimmel, mert a valóban jó embereket elviszik a fejvadászok, nemnyolcvanért.

Igen, 14 éves kislányok is rendelnek midenfélét kínából, én is csináltam otthon, és karácsony előtt november december - megvolt a 300 ezer haszon mindkét hónapban. Csak jól kell csinálni:) De nem csak kereskeni lehet, ajánlom a fiverr.com-ot mindenki szíves figyelmébe. Ügyesek próbálkozhatnak pókerrel is. Sokan élnek belőle. És tuti van egy halom dolog, amit még nem próbáltam.

levendulabandi 2014.12.18. 07:28:11

@Eltévelyedés: Nem voltál még 45-55 éves nő, igaz? Nos, elviszik a fejvadászok...Hát ő is kellett még 35 éves koráig, naponta hívogatták. De bizonyos életkor fölött már nem kér belőle a multi, az állami szférába meg csak csókosként lehet bejutni.

levendulabandi 2014.12.18. 07:31:17

@Eltévelyedés: De hogy bizonyítsam, egy fejvadász blogjából van az idézet, az álláskereső 40 éves:
"Karácsony előtt egy ismert multinacionális cég volt kereskedelmi igazgatója kérdezte tőlem elcsukló hangon a telefonban: „Ugye a korom miatt nem akar látni a cég?” Nem tudtam a „majd keressük, ha lesz valami” szöveget elővenni. Kiböktem egy igent. Majd eszembe jutott, mit tennék, ha egy közeli hozzátartozóm kényszerülne 40-50 fölött álláskeresésre..."

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.18. 12:30:40

@levendulabandi: Melyik ez a blog??? Mert nem az a baj, hogy ezt megtörtént, és hogy leírja, hanem az, hogy hagyta, hogy megtörténjen. Meg az, hogy utána rögvest magára gondolt, nem arra, hogy talán újra kellene venni a szakmai vezetővel, miért oké egy 40 éves is. Pl. mert 25 éve van még a nyugdíjig, mert van kb. 20 év tapasztalata stb.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.18. 12:33:22

@Eltévelyedés: ha csak úgy feltesz egy hirdetést vhová, hogy takarítást vállal, senki sem keresi :(

Én 5 éve kerestem egyszer takarítónőt otthonra, mert épp lábadoztam egy balesetből, takarítani meg kell. Már akkor is 800 Ft/óra volt a tarifa, és a néni, aki hozzánk jött, előtte lenyomozott a szomszédoknál, hogy rendes népek vagyunk-e? ... A takarítás a strukturális munkanélküliség ékes példája.

levendulabandi 2014.12.18. 16:12:28

@jobangel: karriercafé...már nem él a blog, de tavaly még aktív volt, fent van a neten

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.18. 16:19:41

@levendulabandi: megtaláltam, és az ominózus cikket is... tejóég. Pl. egybemosni a 40-eseket az 50-esekkel önmagában hiba, és ilyen mélyértelmű gondolatokat leírni, hogy a közösségi oldalak nemcsak a húszéveseknek hasznosak... húbaz. Egyébként októberi az utolsó posztja, remélem tényleg abbahagyta. Az ilyen cikkeket hívom én hasznavehetetlennek a blogom leadjében. Nem mellesleg fel sem fogja, hogy milyen kárt okoz ilyen írásokkal, pl. benned is hogy megragadt pedig ezt majdnem két éve írta.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.18. 16:20:29

@levendulabandi: Ja, és nem fejvadász, hanem "karrier-tanácsadó". Az ugye bárki lehet, aki annak hívja magát.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2014.12.19. 06:14:21

@levendulabandi: Igaz, nem voltam még. Közgazdász logikával viszont nem értem, ha az idősebb kollega ugyanazt, sőt, többet tud tapasztalata miatt a frissdiplomás okostojásnál, akkor miért kell megszabadulni tőle? Vannak idősebb kollegáim, férfiak, nők egyaránt, és nem akarják kirúgni őket. Igaz, korában meg láttam már idősebbeket, akiket szokásból tartanak, de teljesítményük, problémamegoldó készségük visszafejlett, egyre több a rigolyájuk, én sem venném fel. De ez nem kortól függ, szerintem vannak élhetetlen problémás fiatalok is - nos, őket sem venném fel. Hogy az ismerős éppen melyik kategória, azt innen a monitor mügül természetesen nem tudom megmondani.

levendulabandi 2014.12.19. 07:52:48

@jobangel: Vegyünk egy esetet. Keresnek pl. a fenti esetben szereplő kereskedelmi vezető pozícióra embert. Nyilván szakirányú diploma és tapasztalat, vezetői tapasztalat, 1-2 nyelv ffokon, soft skillek (rugalmas, stressztűrő). és lesz egy rejtett feltétel: csak 38 éves korig.
Ömlenek be a cv-k. Hr szűr, lesz 10 ember, aki nagyon jó, ennek fele 38 alatti, fele 39 és feletti. Megkapja a leszűrt Cv-ket a szakmai vezető. Ha ő 38 alattit akar, akkor azt az 5 embert fogja behívni. és ha megtalálta a bennük az emberét, akkor a hr-es bhogy győzködi, nem fogja behívni az idősebb szakikat.
Manapság az a baj, hogy (ha csak nem vmi extra IT guyt keresnek), minden pozira százasával ömlik be az önéletrajz személyzeti tanácsadó haver mondta, h nem győznek szűrni és baj lehet a piacon ha ennyi ember keres munkát vagy váltani akar). És mindig találnak olyant, aki a rejtett feltételeknek IS megfelel. Legyen ez kor, nem, vagy épp a szőke, S-es méretű, ám D kosaras titkárnő.
Akkor lehet győzködni, ha nincs elég jó ember, akkor lehet kompromisszumot kötögetni, h legyen 40-50 feletti, nem baj, ha csak 1 nyelvet beszél...De amíg van megfelelő fiatalabb ( és van), akkor addig így járt az idősebb.

levendulabandi 2014.12.19. 08:05:24

@Eltévelyedés: Igen, de ha egyenlő jól tudnak, akkor a fiatalabb lesz a befutó.

28 éves hr-es, 5 év tapasztalat,egyetem, angol, német felsőfok
45 éves hr-es, 23 év tapasztalat,egyetem, angol, német felsőfok, utóbbi vezető is volt, magas fizuért.
A fizu, amit tudnak adni a pozira 300 bruttó. 28 éves örülne neki, 45 évesnek jelentős visszalépés, ám 1 éve sajnos nem tud elhelyezkedni, de egyedül él, segély már nem jár neki, közmunka nincs, kell a pénz.
A multicégnél az átlagkor 30 év.
Szakmai és nyelvi interjún mind2 egyformán jó.
Hr vezető gondolkodása: a 28 éves kora szerint jobban beilleszthető a csapatba, rugalmas és boldog lesz az új, magasabb bérével. 45 éves az ott dolgozók anyja lehetne, emellett eddig br 600ezret keresett, neki jelentős visszalépés a fizu, tuti lelép, ha kap jobb ajánlatot (igen, csak eddig 1 évig semmilyen ajánlatot nem kapott,interjúra sem nagyon hívják, mellesleg ki nem lép le, ha kap jobb ajánlatot)Különben is a kora miatt több szabi jár neki, betegeskedhet.Igaz, már nem fog szülni.
Mivel a másik helyén hr vezető is volt, a cég hr vezetője retteg,h esetleg kitúrja őt az állásából. 28 évesenk viszont nincsenek vezetői kompetenciái.

Felveszik a 28 évest. 45 éves örül, h legalább behívták interjúra. Hogy a kora a baj, azt onnan tudja, h ha csak az utolsó 10 év tapasztalatát írja be, akkor kb.30 évesnek néz ki a cv-je alapján-és rendszeresen behívják, ha beírja a 23 munkaévét, akkor egyből lejön, hogy nem tini és akkor nem kap interjúra behívását sem. De van olyan, h interjún a szemébe is mondták, h nem illik a fiatalos csapatba...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.19. 08:46:02

@levendulabandi: Na, ezért nem írunk születési dátumot a CV-be...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.19. 08:51:09

@levendulabandi: ez meg sima kommunikációs probléma az idősebb részéről. A 45 éves nem vezetői poziból keres állást, hanem munkanélküliből. Azaz nem visszalépés neki, és ha ezt el mondja - hitelesen! - akkor működni fog. Mikor a karrierterveiről kérdezik, akkor arról kell - újfent hitelesen! - kifejteni, mik a céljai, és akkor a HR-vezető látja, hogy nem a helyére tör.

"mellesleg ki nem lép le, ha kap jobb ajánlatot" --- aki mérlegeli a váltás kockázatát, akiben van annyi őszinteség, hogy ilyenkor bemegy a főnökhöz, hogy helló, van egy jobb ajánlat, de maradnék, lojális lennék, beszéljük meg, mitől tűnik jobbnak az a másik stb.

"van olyan, h interjún a szemébe is mondták, h nem illik a fiatalos csapatba... " --- és hány ilyen esetben hívta az interjúztató főnökét, hányszor figyelmeztette az illetőket, hogy ez most pont olyan volt, mint áruházban lopáson kapni: tettenérték egy törvénytelenségen. Mert ha ezeket nem lépi meg _mindenki_ akkor sosem lesz változás.

levendulabandi 2014.12.19. 09:43:58

@jobangel: Az életkor kiszámolható. Ha vki 1980-ban kezdett mondjuk dolgozni (pláne diplomás munkakörben)és most 2014 van, akkor kiszámolható, hogy hány éves...vagy legalábbis az, hogy nem tini már...
Amúgy a multicégeknél, ssc-knél gördülőmenűből kell kiválasztani a születési időt, év, hó, nap és ott mit sem ér a tematikus cv sem, uis szintén a mettől meddig dolgozott adott mhelyent szintén ilyen kis naptárból választod ki.
Nem lehet csalni. Tematikus Cvnél írhatod, hogy:
2007-2009 egyik cég
2010-2012 2. cég
Ott sajnos: 2007 dec-2009 jan
2010 dec-2012 január...
azaz egyből látszani fognak a likak.Életkorra is tudnak szépen szűrni. :-)
Ha a vezető azt kéri a hr-estől, hogy csak a 35 alatti jelentkezőket kívánja látni, szűrés funkció és az 500 jelentkezőből azt a 300at dobja ki, aki ennek megfelel. Az ennél idősebbek tapasztalataira rá sem fognak nézni. Szintén hr-estől tudom. :-)Lehet hiper-szuper a Cv. Sajnos esélye sem lesz az illetőnek, mert nem néznek rá sem.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.19. 09:51:18

@levendulabandi: Aha, és miért írsz be egy 1980-as munkaviszonyt a CV-be, 2014-ben?

Nem is kell csalni, elég, ha azt írod, ami nekik kell.

Ha a vezető azt kéri a HR-estől, hogy a 35 év alatti jelentkezőket akarja látni, akkor a HR-es közli vele, hogy így nem lehet, ez törvénytelen. Ahogy a könyvelő sem rávehető adócsalásra, a vámügyintéző is nemet mond a vámcsalásra.

Egy dolgot mindenképpen el kell fogadnod: az életkor nehezítő tényező ugyan, de nem ultimate mentség. Ha vki több éve nem talál állást, az már nem csak az életkora miatt van.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.19. 09:52:16

@levendulabandi: Ja, és ugye fordított időrendben írod a munkahelyeket, nem így, ahogy most írtad?

levendulabandi 2014.12.19. 10:02:40

@jobangel: Igen, csak így eccerűbben tudtam most példát hozni.

levendulabandi 2014.12.19. 10:03:45

@jobangel: Hr-es kislány nem szól, végrehajt. Ha érettebb, merészabb max. figyelmezteti, a vezető meg azt mondja, amíg én adom az utasításokat és azt mondom, amit, addig te tedd azt,amit...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.19. 10:10:42

@levendulabandi: igen, igazi csinovnyik hozzáállás, amiből senki sem mer kilépni, pedig muszáj lesz, ha akarunk még változást. Amikor HR-es kislányról beszélsz, akkor pl. te sem a változást támogatod. Mert ha HR-es szakemberről beszélnél (elismernéd, hogy szakterületről beszélünk), akkor, mint szakmai ember véleménye megkérdőjelezhetetlen lenne. Senki sem mer könyvelőt utasítani áfacsalásra, még akkor sem, ha fiatal. Ha mégis, a fiatalka is gond nélkül mond nemet, mert még mindig jobb az állását elveszíteni, mint börtönbe kerülni. De amíg az álláskeresők is úgy gondolják, hogy "HR-es kislány", addig senki sem tud kiállni értük.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.12.19. 10:42:28

plusz akinek VAN munkája kevésbé görcsöl egy egy interjún, nem akarja "bármi áron", hogy felvegyék.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2014.12.19. 20:05:01

@levendulabandi: Hát, ha ez a gondolkodás helytálló, akkor szomorú hely ez a Magyarország. Azért én bízom benne, hogy a cég, aki nem engedhet meg 600-at a HRes főnöknek, az nem olyan sikeres, nem olyan nagy cég, dolgozni sem érdemes nekik. A jó cégek tudják, hogy megéri kiadni azt a kis plusz pénzt egy jó emberért.

Az életkort felesleges eltitkolni a CV-n, az élőben már nem letagadható, és ha az a probléma, akkor úgysem veszik fel. Randioldalon sem érdemes hazudni tényekben, ha 80 kiló vagy, ne írd, hogy 50, mert azért ez elég gyorsan kiderül.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.19. 20:34:58

@Eltévelyedés: Az életkort nem felesleges eltitkolni, mindenki, akinél kritikus volt, és kiszedtük, utána eljutott állásinterjúra. Előtte meg hónapokig (volt aki több mint egy évig) nem. Állásinterjún pedig már látják ki ő, nem csak az évszám alapján hoznak döntést.

Társkereső nagyon más világ, ott ugye nem gazdasági döntést hoznak és a racionalitás sem követelmény.

HellsAngel 2014.12.20. 05:44:20

Ket megjegyzes.

1. En mar olvastam olyat az indexen, hogy a tarskeresore is javasoljak noknek, hogy batran hazudjanak par evet az eletkorukban (de masban nem), egyreszt, mert ezt amugy is sokan csinaljak, tehat a tarkeresozo ferfiak lehet, hogy alapbol hozzadnak egy szamot fejben a kiirt eletkorhoz, masreszt igy tobb megkereses, tobb sikeres randi ...

2. Az, hogy eletkor alapjan szurnek, nem magyar sajatossag, nyugaton is van erre pelda, hogy egyesek minden adatot igyekeznek eltuntetni, ami utalhat a korukra. Valoszinuleg ezzel nemcsak magukon, hanem a cegeken is segitenek, ha valaki penge es akar teljesiteni, kar alapbol kiszurni.

levendulabandi 2014.12.20. 13:41:03

@jobangel: Sajnos tényleg ez a tapasztalat. Különben is elég az utolsó 10 év munkaviszonyt feltüntetni, senkit sem érdekel, h 30 éve mit dolgozott az illető, főleg ha már nem is releváns.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2014.12.23. 02:38:46

@HellsAngel: Nem tudom téged hogy érintene, amikor a harmadik randin kiderülne, hogy letagadott 5 évet. Ugyan megvolt a randi, de én hosszútávon nem terveznék azzal a partnerrel, aki ilyen alap dologban hazudik, ott megszűnt a bizalmam... Persze, egy gyors alkalmi kapcsolatra nem érdekel, de tisztelet már akkor sincs.

De a blogtémánál maradva, ha felvesznek és a HR osztályon megadod az adataidat, előbb utóbb valaki kiszúrja, hogy valami nem stimmel. Ugyan még nem voltam munkaadó, de valószínűleg itt szűnne meg minden bizalmam a kedves munkaerővel kapcsolatban.

Emberek, legyen már egy kis önértékelésünk! Hosszútávon ez valahol nem helyes!
És hamár letagadás, interjún hazudozás, akkor ajánlom mindenki figyelmébe Irodai patkány örökbecsű írását az interjúról:
officespace.blog.hu/2010/01/31/az_egyetlen_kovetelmeny_hazugsag

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.12.23. 07:06:24

@Eltévelyedés: az analógia azért nem jó, mert itt nem mást mondunk, azaz nem hazudunk. Egyszerűen ezt az adatot nem osztjuk meg az önéletrajzban, mert nem lehet kiválasztási szempont.
süti beállítások módosítása