JobAngel Az álláskeresők védangyala

Kiválasztás a tömegből – szubjektív szempontok

2013. szeptember 12. 15:19
87 hozzászólás

Folytatva az előző posztot a kiválasztás objektív szempontjairól, íme a negatív oldal. Hiba lenne tagadni, hogy léteznek olyan szempontok, amire a legjobban megírt CV-vel sem tudunk felkészülni, kivédhetetlenül kiszóródunk az alkalmasnak ítélt jelöltek közül.

E szempontok sehol sem publikusak, ezért amikor elutasító visszajelzést írnak, nagyon nehéz megindokolni azt, hogy az adott jelölt miért nem került be a kiválasztás következő körébe, vagy miért nem ő került ki győztesen az utolsó körös állásinterjúkból. Ezért sem igazán lett kultúrája a visszajelzés-küldésnek.

Pár olyan szempontot sorolok fel, amiket kiválasztások során hallottam, tapasztaltam, vagy jelöltek panaszolták nekem. A véleményem minden esetben negatív az ilyen megnyilvánulásokról, de ez most annyira nem fontos.

A célom az, hogy tudja minden jelölt: lehet, hogy semmit sem csinált rosszul, lehet, hogy a fogadó félben van a hiba. Lehet, hogy tényleg ő a legalkalmasabb, de egy számára ismeretlen okból mégsem lesz kiválasztva. És ezt a valós okot sosem fogja megtudni. Ezért tanácsolom mindenkinek azt, hogy ne azon háborogjon, ha nem kap semmilyen választ, koncentráljon arra, ahol pont rá van fogadókészség. Abból lesz állás, nem a háborgásból.

Tehát, a leggyakoribb szubjektív indokok, amik a jelölt oldaláról kivédhetetlenek (és persze mindegyikre lenne ellenérvem, de nyilván hiába lenne azoknál, akik így szűrnek):

Volt munkahely:

-  Az egyik volt munkahelyével rossz viszonyban van a cég. Nem akarnak onnan átvenni munkavállalót, mert vagy olaj a tűzre a rossz kapcsolatban, vagy az egész céget nem tartják sokra szakmailag.

- Ennek ellentéte, ha elég jó viszonyban van ahhoz a két cég, hogy ne vegyenek át egymástól embereket, gyengítve egymást.

- Nincs semmilyen kapcsolata a cégnek az előző munkahelyei közül eggyel, de az mégis kifogásolható az adott helyen. (tevékenysége, esetleges nyilvános politikai, vallási kötődései okán stb.)

- Multiból/KKV-ból/más iparágból nem jöhet. (Ennek lehet racionális oka, többnyire azonban előítéleten alapul ez az indok is).

Szimpátia, külső, babona:

- Vidéki/messze lakó nem kell. (Lakcímet, születési időt tehát nem írunk a CV-be.)

- Kisgyerekes nő nem kell. (Családi állapotot sem írunk az álláspályázatba.)

- Nem szimpatikus külseje, fényképe alapján. Csúnyácska/túl szép. Túl kövér/túl sovány. (A kiválasztó nyilván tökéletes, ugye.)

- Túl fiatal/túl öreg. (A kiválasztó nyilván nem volt fiatal, de nem is öregszik. 32 évesen, öltönyben, nyakkendőben született.)

- A cégtulajdonos élettársa féltékeny típus, és potenciális riválist lát a jelöltben. (A CV fényképen nem látszik a dekoltázs, és a Facebookon sincsenek bárki számára látható bikinis képeid, ugye?)

- Baljóslatú vagy furcsa név, asztrológiai nemmegfelelőség (talán jobb is, ha ilyen helyre nem mész…)

- Inkább felvettek egy ismerőst - (de akkor miért dobtak ki pénzt a toborzásra?)

Képzettség, végzettség:

- Aki egy bizonyos az oktatási intézményben végzett, nem jó szakember (több ilyen „feketelistás” iskola is van emberek gondolataiban…)

- Túlképzett (ez lehet racionális érv is, de többnyire nem az)

A sor folytatható lenne, de minek. Mint látszik, ezek többsége vagy törvénybe ütközően diszkriminatív, vagy simán csak nem racionális (miért ne legyen vöröshajú egy munkavállaló?) Az is látszik, hogy teljesen mindegy, milyen vagy, mindig lesz, akinek nem fogsz megfelelni valami miatt. Éppen ezért továbbra is azt tanácsolom, hogy jelentkezz folyamatosan állásokra, ha nem jön válasz, ne bosszankodj, ha jön, kezeld helyén, ha interjúra hívnak, légy lelkes. Ezekre megoldást majd az anonimizált jelentkezés és a racionális döntés igénye hozza el, de addig még sok idő fog eltelni.

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr305506577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

levendulabandi 2013.09.12. 15:38:09

"- Túl fiatal/túl öreg"---ezzel mit kezdjen egy 40-50 éves nő? (ok, szül.dátum nincs beírva, de kiszámítható sz életkor, horribile dictu látszik a fotón, h nem 20-30 éves...
- "Inkább felvettek egy ismerőst - (de akkor miért dobtak ki pénzt a toborzásra?)" Hányszor mondjam, h nem mindig kerül pénzbe a toborzás? Max némi időbe. Mikor nem kerül pénzbe? közigállásra feltenni minden köziges és állami állást totál ingyenes, ezentúl, a mi vállalatunk amikor gyakran toborzott, soxor kapott ingyenes hirdetési felületet a professiontől, vagy fillérek voltak, 20-30 eFt/ hirdetés (ez a teljes ár, az akciós sokkalta barátibb), egy nagyvállalat költségvetésében ez semmi. Meg megéri legalizálni az egész kiválasztási procedúrát, nehogy vádolják őket azzal, h ismerőst vettek fel. Hirdetés felad, falból behív 2 ember, plusz a csókos, csókos felvéve. Költségben szinte nulla, időben interjúkkal, adminisztrációval együtt 4 óra. :-) És le van papírozva minden.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.12. 16:37:30

@levendulabandi: közigben valószínűleg így van. Versenyszférában egy hirdetésnek komoly költsége, overheadje van (a toborzás költsége nem egyenlő az álláshirdetés költségével...). Versenyszférában csak azért "legalizálni" hogy adjunk a látszatra, nem éri meg. Ezeket az indokokat én magyar kkv cégek kiskirály vezetőinél láttam (egy sem HR-es volt). Egy multinál szinte elképzelhetetlen ilyen.

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2013.09.13. 00:39:00

Én első körben selejteztem ki azokat a jelentkezőket, akik a csillagjegyükkel, numerológiai elemzésükkel, vagy egyéb okkulista marhaságokkal jöttek – némelyek csak a motivációs levélben, mások a CV-ben is fontosnak tartották megjegyezni, mi a jegyük, ascendensük, és az miért jó nekünk.
Mindenki abban hisz, amiben akar, de aki egy állás megpályázásánál fontosnak érzi közölni, azzal valami baj van. (És általában is nagyon rossz munkatapasztalataim vannak a horoszkóphívő, energiamező-látó, aurapolírozó emberekkel.)

Szintén repült mindenki, aki nem tudta helyesen leírni saját szakmájának, iskolájának, vagy volt munkahelyének a nevét. A rossz helyesírás általában is igénytelenségre és felületességre utal (főleg egy álláspályázatnál és főleg a net korában), de egy egyetem/gimnázium stb. nevét mindenki be tudja biflázni - aki nem, az vagy idióta, vagy igénytelen kecske.

levendulabandi 2013.09.13. 07:26:46

@jobangel: Így igaz, multiknál én se láttam ilyent,csak közig, állami/városi tulajdonú cégek és kkv-k!

levendulabandi 2013.09.13. 07:29:05

@levendulabandi: Viszont még mindig ez a "közszféra" foglalkoztatja a legtöbb embert, így ha vkinek nincs protekciója bejutni,vagy iszonyat szerencséje, az már egy csomó helyről kapásból kilőtte magát.

Zewadeluxe 2013.09.13. 08:22:25

Már egyszer beírtam ide egy hosszabb választ, de a böngészőnek pont akkor kellett összeomlani, most rövidebb leszek.
Az elmúlt 1 évből rengeteg tapasztalatom van álláskeresés és interjúk terén. Azt kell hogy mondjam, szinte teljesen mindegy, hogy multi, kiscég, államiszféra... hirdetnek, interjúztatnak, aztán mégis előkerült valakinek a valakije, aki miatt Te biztosan nem fogod megkapni az állást. A legtöbb helyen volt ismerősöm, aki által az infókat tudom, de ők nem voltak abban a helyzetben hogy be tudjanak juttatni, kis emberek voltak ahhoz...
Másik eset: ex kolléganő úgy felvételiztette az egyéneket, hogy a fotón ki tetszik neki, azt behívta, aki élőben is helyes és udvarias volt, az jött a második körre is. Lányoknál meg az volt a nyerő aki nem volt nála szebb és cinkostársnak megfelelő alap volt. A főnökség is tudta hogy így megy a kiválasztás, de nem zavarta őket, mert legalább nem nekik kellett vesződni a jelentkezőkkel.

levendulabandi 2013.09.13. 08:44:22

Az azért sz igazsághoz tartozik, h nem feltétlen úgy van, hogy: van egy ember, kell neki állás, nosza, írjunk ki pályázatot, de úgyis megvan kit kell felvenni, mert akkor felveszik az illetőt pályázat nélkül, ill. ez a fajta dolog főleg a vezetői pályázatokra jellemző.

Inkább ez a jellemző: adott helyen felmerül, h kéne egy szakember, kiírják a pályázatot, a szakmai vezető valóban egy jó beosztottat akar látni ezen a helyen. Ömlenek be a pályázatok. Igenám, de egyik pályázónak eszébe jut, h biztos, ami sicher alapon a falujából való Ogyképviselő/államtitkár/vezérigazgató/Főmufti szóljon oda az érdekében. Odaszólnak. Namost van 80 pályázat, egyik érdekében odaszóltak (kedves fenyegetően) az ottani vezetőnek, h azt az emberkét kéne választani,a többi 79 érdekében meg nem. 10 Ft-os kérdés: Kit fognak választani? :-)
Akkor cifrább a helyzet, ha 3 pályázó érdekében is odaszóltak, akkor az odaszólók rangsora a mérvadó pl. a miniszter kérése erősebb, mint az álltamtitkáré. Capisce?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.13. 08:47:29

@Udo von Raumschiff: Na, például ezért nem kellene terjeszteni, hogy horoszkóp-alapon válogatnak a HR-esek. 1. mert nem jellemző, néhány elmepata van csak, aki így válogat 2. szegény jelöltek a szóbeszédnek akarnak megfelelni...
Egyébként igazad van, helyesírásban is, érvelésben is. Biztos szólnak valaki mellett racionális érvek is, nemcsak az, hogy pl. Vízöntő jegyű.

vernon 2013.09.13. 08:54:58

@jobangel: Nagyvállati környezetben azért ez nem ilyen egyszerű. Pl.: kisfőnök (legyen mondjuk egy osztályvezető) fel akarja venni haverját. Ehhez meg kell pályáztatni HR-el. HR-nek mondja kell egy ember, amire ők gyanútlanul meghirdetik állást, stb. Végül, mikor már pár ember megjárta a kisfőnököt, épp a haverja lesz a legalkalmasabb.

John Doe3 2013.09.13. 09:10:55

Az a tapasztalatom, hogy az "ismerős" motívum általában az alkalmatlan jelöltek esetén merül fel. A valósággal sokszor kínos szembenézni.

levendulabandi 2013.09.13. 09:14:26

@John Doe3: Nem éppen, mert a bnőm nem egyszer járt úgy, h ő volt a legjobb jelölt, de a szakmai vezető feszengve mondta meg neki, h neki MÁST kell választani felsőbb nyomásra. Legszívesebben vele dolgozna együtt, de nem teheti meg..:-(

Achilles 2013.09.13. 09:15:26

Sziasztok!

Felsőfokú kommunikációs, középfokú marketing végzettséggel, aktív angol nyelvtudással, kereskedelmi gyakorlattal keresek állást.
Fél éve be sem hívtak. Fővárosi vagyok, nincsenek túlzó elvárásaim. De már nagyon, de nagyon szeretnék elhelyezkedni.
Ötlet, javaslat? Köszönöm!

levendulabandi 2013.09.13. 09:15:27

@John Doe3: Ezenfelül én is dolgoztam Hr részlegen és bizony volt olyan, h már előre tudtuk kit kell felvenni....

levendulabandi 2013.09.13. 09:16:52

@John Doe3: Ezenfelül dolgoztam Hr részlegen és bizony volt olyan, h odaszóltak kit kell felvennünk.

Zewadeluxe 2013.09.13. 09:29:28

@levendulabandi:
Ha már egy szakmai vezető elmondja egy jelöltnek, hogy mást Kell felvenni, az bizony elég gáz. Gáz mert hogy lehet valaki vezető úgy hogy céges belső információkat kifecseg. Amatőr és nem vezetőhöz méltó hozzáállás.
Persze az sem normális ha már előre tudják kit kell felvenni, de manapság ez már lassan általános dolog lesz. DE: fel lehet ismerni ezeket a hirdetéseket és azokat a cégeket ahová bizony esélytelen bejutni. Újak mindig kerülnek a pixisbe és akkor bizony én is elszidom az illető céget, de mit lehet tenni, próbálkozni kell... mint a jó kutyának! :)

John Doe3 2013.09.13. 09:31:24

Hát nálunk nincs "odaszólás". Arra a kérdésre viszont, hogy "beszél Ön németül", arra a helyes válasz nem az, hogy "van nyelvvizsgám", hanem az, hogy "selbstverständlich können wir ab hier deutsch fortfahren".

levendulabandi 2013.09.13. 09:36:14

@John Doe3: Na látod a bnőmnek nemcsak angol, német ffokú vizsgája van, hanem szóbeli és írásbeli teszteken is megállapítják róla, h valóban C1 szint. (amúgy kéttannyelvű gimibe járt)

levendulabandi 2013.09.13. 09:37:07

@Zewadeluxe: Egyetértek, de őt is annyira bántotta a dolog, h elmondta. Majdnem sírt is (nő volt).

Zewadeluxe 2013.09.13. 09:43:54

@levendulabandi:
Vezető nem sír. Vezető azonosul a cég érdekeivel és teszi a dolgát. Ha nem tetszik neki valami akkor hallgat vagy továbbáll. Ezért vezető a vezető.
Egyszer eskü megírom valahol névtelenül a sztorim... Érdekes, csak hosszú. Lényeg, hogy ha nem tudod elfogadni a beosztottakkal vagy éppen a jelöltekkel való bánásmódot, akkor mielőbb lépj vagy hallgass jó mélyen mert kicsinálnak.

vszolis 2013.09.13. 09:43:54

A külső nagyon igaz, egy kedvenc vezetőm gyakorlatilag az alapján döntött a pályázókról személyes ügyfélszolgálati pozícióra, hogy mennyire tetszett a fényképe az önéletrajzban (nem szexuális alapon).
Az hogy előtte dolgozott-e hasonló munkakörben, nem érdekelte.

A "külső" pontot kiegészíteném a név/fénykép alapján történő rasszista hozzáállással.

vszolis 2013.09.13. 09:49:14

@Achilles: valami akkor "hibádzik". Jelentkezési anyagod nézte át HR-es? Adott hirdetéshez igazítod a pályázatod? Hol nézel hirdetéseket? Ebben azt hiszem a blogoló is tud segíteni.
Aktív angol nyelvtudással Budapesten azért kell hogy találj valamit, még ha nem is kommunikációs területen.

Zewadeluxe 2013.09.13. 09:53:56

Ha már külső, akkor a ruházatot is hozzá lehet tenni. Több helyen nem elég, hogy elmész öltöny/kosztümbe, még azt is lesik milyen színű inget vettél fel hozzá, milyen cipőt (bőr-e vajon), ballagásról maradt-e vagy most vetted a zarába. Hordasz-e ékszert... sorolhatnám.
Egyik helyt, a második interjú után félre hívtak és közölte velem egy kis mitugrász, hogy náluk senki nem hord bizsut... én se tegyem ha beakarok jutni...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.13. 10:01:04

"Inkább felvettek egy ismerőst - (de akkor miért dobtak ki pénzt a toborzásra?)"
Sok helyen a céges szabályzatban leírják, hogy minden pozíciót meg kell hirdetni, ezért minden jelöltnél elköltenek néhány tízezret hirdetésre vagy több százezret közvetítő/fejvadász cégekre.
A közszférában a nyilvános hirdetés törvényileg kötelező, van központi állásportál is.

Egyébként fényképet minek küldeni? Nekem sosem volt az önéletrajzomban, eddig senki se tette szóvá a hiányát.

smartdrive 2013.09.13. 10:20:11

már bocsánat, de ha van több jelölt, akik mind egyformán alkalmasak, akkor bizony jönnek a szubjektív szempontok. ez így életszerű

kicsit túl egyszerűen látod a világot

Bicepsz Elek 2013.09.13. 10:22:22

@Achilles: javaslat:
1,Tanulj meg németül is mert az angol már nem elég!
2, Gondold at mi akarsz lenni es oda is palyazz, ahol nem keresnek embert (még)!

Bicepsz Elek 2013.09.13. 10:27:35

Ismerosom HR-es ...bankban. Az elso szortizrozas a fenykepek alapjan volt: pl. ez jo csaj: jöhet, ez hörcsögfejü, ez nem fog itt dolgozni, ennek idióta bajusza van(ferfi)ez se fog itt lenni, ez jó csaj, de gyerekei vannak, maradjon csak otthon stb stb.

Achilles 2013.09.13. 10:33:41

@Bicepsz Elek: a gáz hogy folyékonyan beszéltem németül. Nem használtam: “elkopott”
Köszönöm a tanácsot, megfogadom!

Achilles 2013.09.13. 10:38:27

@vszolis: Köszi, rákeresek a blogolóra!
Profession, Monster oldalakat nézem + LinkedIn.

szívas 2013.09.13. 10:42:01

Magyarországon tényleg be lehet adni egy CV-t születési dátum és lakcím nélkül?

vackorazelsőbében 2013.09.13. 11:05:07

@Zewadeluxe: de szeretnék ilyen helyen dolgozni ...:D

vackorazelsőbében 2013.09.13. 11:06:01

@szívas: "Magyarországon tényleg be lehet adni egy CV-t születési dátum és lakcím nélkül?"

Én mindig így adom be.

vackorazelsőbében 2013.09.13. 11:09:32

@Online Távmunkás: "Egyébként fényképet minek küldeni? Nekem sosem volt az önéletrajzomban, eddig senki se tette szóvá a hiányát."

Én is fénykép nélkülit küldök, és nekem se hiányolta még senki. Csak ha kifejezetten kérik, akkor küldök fényképest, de az már mindig eleve gyanús nekem ... csini csaj vagyok, na :), de azért az olyan állásokra, amikre én pályázni szoktam, mégse pofa alapján kellene ...

oleszt 2013.09.13. 11:21:24

@szívas: be, állítólag név nélkül is, azt még nem próbáltam, csak olvastam egy ilyen kísérletről régebben, és sikeresnek mondható volt

68nyara 2013.09.13. 11:43:32

Jobangel: azt hiszem a hozzászólásom amit legutóbb a blogmotor sehogy sem akart elfogadni pont erről szólt. Nem tudom neked megvan e még?

szívas 2013.09.13. 11:44:11

@vackorazelsőbében: De hova várod a választ? Postafiókba?

Minden erröl szóló cikkben, tanácsadásban arról hallani, hogy amiböl bármi ennyire alapvetö adat hiányzik, figyelembe se veszik, megy rögtön a kukába.
Hol hallottatok ilyenröl?

Reggie 2013.09.13. 11:49:40

@Achilles: Igazabol kene egy igazi szakmat is tanulni. Ezzel igy most el tudsz menni mondjuk billing administratornak. (Tapasztalatbol mondom.)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.13. 11:52:01

@68nyara: Megvan. Bemásolom. Tehát ezt 68nyara írta, és elküldte nekem, mert nem engedte be a kommentszűrő (azóta updateltem):

----------------
A fénykép melegágya annak,hogy ne a valós tudás, hanem a jelölt kinézete alapján történjen a kiválasztás. Arról nem beszélve, hogy simán szűrik vele a munkavállalókat nemzetiségre, pl....

A családi állapotra ne kérdezzenek rá...semmi közük hozzá. Az nem kifogás, hogy de a gyermekes nők többet vannak betegállományban. Ezt lehet kezelni a próbaidővel. Ha tényleg sok időt tölt ott, akkor meg lehet tőle válni. Jelenleg adott az akár éves próbaidő lehetősége is.

A harmadik a kor. Állami intézet hirdetett meg nemrég olyan állást ahol kikötötték, hogy a felső korhatár 35 év. Megpanaszoltam az EBH-nál, a válasz: csak akkor foglalkoznak a beadvánnyal, ha személyesen érintett vagyok a diszkriminációban. ..ez Magyarország.

Szóval: egyes nagyon jól körülhatárolható, speciális munkaköröket kivéve (amiket simán lehetne akár rendeletben is rögzíteni) simán diszkriminációnak nyilvánítanék minden a kor, nem, származás, vallás, stb. alapján történő különbségtételt. Sem ezekről adatot bekérni, sem ezekre irányuló kérdést nem lehetne feltenni. Sőt...előírnám, hogy a cégen belül (persze mérethatártól...) a nem, kor egyenletesen kell, hogy érvényesüljön. (Ja, ez olyan, mint a női kvóta a listás helyeknél...aha, akkor nem csak én gondoltam már hasonlóra).
---------------------------

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.13. 12:04:14

@szívas: Utoljára egyetemistaként írtam születési dátumot az önéletrajzomra, azóta rájöttem, hogy felesleges. A lakcím minek? Van még olyan cég, amelyik postai levélben jelez vissza a pályázóknak?

vszolis 2013.09.13. 12:09:13

@Achilles: portálok még: cvonline, jobline, topjob, monster, nagyobb cégek saját honlapja (pl. GE, K&H, CIB, Tesco, MOL, DOCLER, CITI, szolgáltatóközpontok), facebook: szárnyas fejvadász, állásstart, és ha már tuti az önéletrajzod, a nagyobb cégek adatbázisába akkor is be tudsz regisztrálni, ha nincs aktív hirdetésük.
Ha van valami szakmai portál, amit szoktál olvasgatni, ott körülnézni.

Profession portálján nagyon jó minta-önéletrajzok vannak.

Én abban hiszek, hogy inkább kevés pályázatot adok be, de testreszabva, nem egy sablont küldök el 100 helyre.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2013.09.13. 12:10:40

@szívas:
Lehet, de nem érdemes. Ezek előbb utóbb ki fognak derülni - rákérdeznek az interjún és ha kizáró ok, akkor kizáró ok, akármikor is derül ki.
Fénykép ugyanez. Szerintem udvarias dolgog csatolni, mert akkor az interjúztató látja, ki fog hozzá jönni. Ahol számít és befolyásolja a döntést a külső, ott is már az első intejún kiderül a valóság.
Ezek mind a felesleges köröket hivatottak minimalizálni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.13. 12:14:48

@Achilles: Felsőfokú marketinggel el lehetne kezdeni egy marketinges karriert, de így elég nehéz. Sajnos nem a legjobb papírokat gyűjtötted be, kommunikációs területen gyakorlatilag csak kapcsolatokkal lehet elhelyezkedni.

Én is azt tanácsolom, hogy vedd elő újra a németet és érdemes szétnézni a multik szolgáltatóközpontjaiban, ahol a felvételi követelmény sokszor csak a diploma, 1-2 nyelv ismerete és jó kommunikációs képesség, ők majd betanítanak. Van olyan ismerősöm, aki nyelvszakos bölcsészként végzett és végül informatikai helpdesk csoportvezető lett, pedig előtte nem igazán értett a saját gépéhez sem :) De olyat is láttam, hogy valakiből olajiparra specializálódott könyvelő lett.

Ha álláskeresés közben is szükséged van bevételre és jól tudsz angolul, akkor nézz szét a blogomban, van pár angol cikkíró melóról leírás és persze a szabadúszó munkaközvetítőkről (Elance, oDesk) is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.13. 12:16:47

@Achilles: A kreativ.hu-t nézted már? Ott is vannak állások kommunikáció, reklám, marketing területen.

szívas 2013.09.13. 12:17:33

@csib:
Nem. Sose fognak kiderülni; kukába kerülnek az olyan pályázatokkal szemben, amelyeknél nem kell elöbb ilyen alapvetö adatok beszerzésével bajlódni.

levendulabandi 2013.09.13. 12:23:16

Na épp ma volt a bnőm egy interjún.Mit kérdeztek tőle? Van-e párja, gyereke. Mondta, h sincs.
Még mentegetőzött is a Hr vezető, h csak azért kérdezi ám, mert sok a túlóra és gyerekes náluk nem fér be a csapatba. Állami cég. Pfffff...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.09.13. 12:26:23

@jobangel:
"(Ja, ez olyan, mint a női kvóta a listás helyeknél...aha, akkor nem csak én gondoltam már hasonlóra)."
Tehát akkor valaki azért kerüljön a pártlistára/munkahelyre/etc. mert nő, és nem azért mert őt választották alkalmassága, vagy egyéb kvalitásai alapján?

Parasut 2013.09.13. 12:28:30

Régebbi tapasztalat,mivel már nyögdijas vagyok!
Autószerelö hirdetés,fényképes önéletrajz,de legyen autóvillamosági gyakorlata,számitógép ismeret,diagnosztikai teszterek ismerete,gumiszerelö gyakorlata,karosszéria lakatosi gyakorlata,és mindezért ki irják bruttó 108 000ft havi fizetésért.Öt teljesen különálló szakmát végezzél el egy éhbérért,idönként nézegetem még a hirdetéseket,már ismeri az ember évekóta hirdetnek,behivnak próba munkára,ha összegyülik nagyon a munka,volt ahol utólag közölték próba munkára nem jár bér.Azt látom sok olyan cég van amelyik 10-15 éve folyamatosan hirdet ezért.A másik hazugság egy életen át kell tanulni,mikor elöször munkanélküli lettem,bejelentkezve a munka ügyi központba,hölgy közölte vigyek minden végzetségemröl papirt,ha van tanfolyam arrol is,mikor a felénél járt a papiroknak,közölte a többit tegyük félre,mert már túlképzett vagyok azért nem találok munkát.Az elözö Viktor kormény jó voltábol is munkanélküli lettem,akkor igaz nem trafik buli volt,hanem rendeletbe hozták jobban járnak a cégek,ha nem saját kocsi parkjuk van hanem bérelnek,akkor alakultak,a Pannon flota,Inter flota,stb a kis,és közép mühelyeknek nem lett munkájuk sokan bezártak akkor is.Ötvenévesen voltam,lejárt szavatosságú,munkát kolduló,a drasztikusabakat nem irom le.Ezért mennek a jó szakemberek el az országbol aki negyven év alatti,mert kint még tudnak egzisztenciát teremteni.Itthon csak a simlizés megy nagyba,ledolgoztam 44-évet aztán kiderült,volt ahol ugyan bejelentetek,de két évig nem fizetek semmit,vagy menetközbe kijelentetek,utána négy órára jelentetek be.lényeg 39-év 200 nap volt ami után nyugdijt kapok.

rushman 2013.09.13. 12:42:29

Ha 1 poziciora jelentkezik 10 alkalmas jelolt, es felveszik az egyiket, akkor vajon a masik kilec miert nem kapta meg az allast?
Pontosan, mert csak 1 poziciora kerestek embert.

De akkor ki a hibas? Az, aki miatt 10 helyett csak 1 pozicio megnyitasara van lehetoseg. Ha mar mindenaron hibast kell keresni.

Igy keletkezik 1 boldog palyazo, 8 haborgo palyazo, es talan 1, aki kepes tullepni a komplexusain, es nem kepzel a dontesbe hulyesegeket.
Amugyis a komplexus jo. Arra sarkall, hogy mas teruleten jobba valjunk. Legalabbis akkor, ha nem egy sarokban kuporogva sirjuk ki banatunkat, hogy biztos tul oreg/fiatal voltam. Csak a poszt vegevel tudok egyeterteni, szard le es lepj tovabb.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2013.09.13. 12:42:58

@szívas:
Szerintem azért ez attól függ, hogy milyen típusú állásról van szó. Van olyan pályázat és ígéretes jelölt, aki esetén igenis fognak bajlódni a hiányzó részletek beszerzésével és itt főleg a vezetői beosztásokra gondolok. Ahol nem 50 tökegyforma jelöltből kell egyet valamilyen módon kiválasztani, hanem összesen van 5 ember, aki elméletileg alkalmas. Ott rá fognak kérdezni a hármas számú jelölt cslási állapotára.

68nyara 2013.09.13. 12:54:42

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Nem, egyáltalán. Azt a megoldást, hogy mindegy mit tud, csak azért vegyük fel mert nő szintén nem támogatom. Pont ezért nem tetszik egyébként az EU által előírt parlamenti női kvóta sem, de ez hasonlított legjobban arra amit írtam.

Nem kellene centivel méricskélni, de az azért látható és mérhető, ha az arányok erőst borulnak, pl. az adott szakterületen végzettek arányával lehetne méricskélni. Tudom, nem egyszerű. Gondolj bele: ha x cég (saját tapasztalat: sok-sok évvel ezelőtt egy elég nagy külföldi cég magyarországi képviseleténél, neve most mindegy, az ott dolgozók (a vezérigazgató kivételével) 100%-a (nem vicc) 25 és 20 közötti volt. Most két eset van, vagy senki nem jelentkezett egyetlen állásra sem 25 felett, vagy valaki szelektált. Szerinted?

Az a mondat amúgy is a bicskát nyitja a zsebemben, amikor bevetik a nem csapat ember minősítést. Igen, ha valaki abszolút embergyűlölő rendben, ne alkalmazzunk pszichopatákat, ha valaki a Vasas vízilabdacsapatába akar bekerülni akkor pláne ok, de ne vessük be ezt a távmunkában kínai fordítóként dolgozó kollégára. Mert nettó hülyeség.

Kicsit visszaugorva a fotóra: sajnos tényleg van akinek egyszerűen nincs fotogén arca, különben teljesen normálisan kinéző ember a fotón úgy néz ki mint aki épp most vonult be a 30 évét letölteni útonállásért a középkorban... van olyan ország ahol tényleg tilos is kérni.

68nyara 2013.09.13. 13:03:13

@rushman: Abban az esetben, ha egy állásra van 20 tök egyforma jelentkező az természetesen a fel nem vett 19-ben rossz érzést fog kelteni. Ez nem is baj, mint te is leírtad.

A gond a tendenciákkal van. Ha azt látom, hogy x céghez tendenciózusan csak kék hajú, piros szemű, 3 méter magas, 1190 éves emberek kerülnek be, akkor kezd olyan gyanúm lenni, hogy ott velük kivételeznek. feltéve, hogy a teljes társadalom nem csak ebből az egy kategóriából áll (nem állhat..). Pont ezt írtam az előbb is: pl. nem a centire kimért 50-50%-os férfi-nő arány amit szeretnék. Az baromság. Van amikor férfit van amikor nőt veszünk fel, aki éppen az adott állásra tehetségesebb, jobban illik. Józan paraszti ésszel belátható, hogy egy adott pillanatban lehetnek kilengések az arányokban, de hosszú távon nem térhet el jelentősen a természetes arányoktól.

68nyara 2013.09.13. 13:05:13

@csib: A családi állapotra ne kérdezzenek rá...dobjanak fel egy pénzérmét. Az ő szempontjukból 5 tökéletes ember közül kell választani, ha minden SZAKMAI paraméterben azonosak, akkor ez a legjobb megoldás.

teddybear01 2013.09.13. 13:48:50

Ez van. A HR az egyik legszemelőtt lévőbb része egy vállalkozásnak. Ha jól működik, akkor nem is tűnik fel, de inkább az ellenkezője szokott feltűnni. A "mindent én tudok jobban" és a "maga nem alkalmas, mert én úgy mondom!" HR-es a bányászbéka segge alá tolta már a szakma megbecsülését.
Amúgy is nagy a munkanélküliség, és nincs a munkavállalóknak semmilyen védelme. A rendszerváltás után a munkahelyek cirka fele megsemmisült, és az utóbbi időben még több. A KSH-statisztika egy merő badarság, a Rákosi-rendszerben is kevesebbet hazudtak. Nagyon sok a munkanélküli, és a feketegazdaság is pang. Az sem tud működni, ha az embereknek nincs pénzük a legális gazdaságból.
Az a szakszervezeti mozgalom, ami szerencsésebb országokban védi a munkavállalókat nálunk gyakorlatilag megsemmisült.

randomuser1 2013.09.13. 14:08:32

szerintem a suli az nem annyira szubjektív szempont,legalábbis én még nem hallottam olyanról, aki tévedésből járt volna gdf-re
:)

Sadist 2013.09.13. 14:11:50

@vszolis: Személyes ügyfélszolgálatra miért vennének fel egy külsőre antipatikus embert? Reptéri rakodómunkásnak sem vesznek fel tolókocsist, ők is verhetik az asztalt?

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.09.13. 14:25:57

@Sadist:
Esetleg hozhatnánk, egy törvényt, hogy az álláshirdetéseknél kalapból húzzák ki a nyertes jelentkezőt, persze ha véletlen elsőre egy férfi neve kerülne ki a kalapból, akkor azt semmissé kellene nyilvánítani, amíg egy női név elő nem kerül. A munkáltatónak meg mi köze hozzá, hogy kit vesz fel a saját pénzéért, nem is értem mit képzelnek magukról ezek a cégek.
Több férfi óvónőt akarunk!

Aston Kanál 2013.09.13. 14:31:03

@vszolis: pontosan ezert tiltanam be a fenykepes oneletrajzot. En az Egyesult Kiralysagban dolgozom (nem, nem a mekiben), tobb ismerosom pedig Nyugat-Europa mas orszagaiban, es mindenutt elkepzelhetetlen a fenykepes oneletrajz. Magyarorszagnak is fel kellene mar zarkoznia. Nem az a lenyeg hogy ket feje van-e a jelentkezonek, vagy epp 45 eves, hanem hogy kepes-e a munka elvgezesere meg vagy 20 evig.

Sadist 2013.09.13. 14:38:16

@68nyara: A családi állapot kihat arra is, hogy sürgős esetben be lehet-e hívni dolgozni, mennyit tud túlórázni, esetleg el lehet-e küldeni egy hétre az ország másik felébe vagy külföldre.
Plusz egy nő 18 és ~40-45 éves kora között bármikor dönthet úgy, hogy babázni akar, ezért egy munkáltatónak elég nagy rizikó.

Sadist 2013.09.13. 14:40:35

@Aston Kanál: "kepes-e a munka elvgezesere meg vagy 20 evig."

Na és ki lesz nagy eséllyel képes elvégezni akármilyen munkát még 20 évig? Egy 25 éves vagy egy 45?

Aston Kanál 2013.09.13. 14:41:10

@Sadist: esetleg ezt kellett volna mondani a munkaltato anyjanak is annak idejen, aztan lehet, hogy dolgozott volna babazas helyett.

Aston Kanál 2013.09.13. 14:48:57

@Sadist: mindketto szerintem, a nyugdijkorhatar csak felfele megy :). Itt egy masik perspektiva: ki fog jo esellyel lelecelni 10 ev mulva egy esetleges allasajanlatra (kinek van nagyobb eselye egyeltalan valtani)? A 35 eves vagy az 55 eves?

68nyara 2013.09.13. 14:49:08

@Sadist: A mennyit tud túlórázni szöveg badarság, az MT szabályozza a túlóra kiadását és mennyiségét. A "babázás" ahogy te nevezed meg nem nagy rizikó egy NORMÁLIS munkáltatónak. Tudod, nem úgy történik, hogy bocsi, tegnap terhes lettem, ma már nem jövök.

Különben miért van az, hogy amikor a fizetésekről, az életszínvonalról van szó akkor rögtön mutogatunk a Németekre, Angolokra, amikor viszont ilyen dolgokról, akkor gyorsan elfelejtjük az ő normáikat. Miért, ott nincs dolgozó nő?

68nyara 2013.09.13. 14:54:13

@Sadist: Különben a te hozzáállásoddal a 25 év felettieket ki is végezhetnénk, hiszen már nem jelentenek hosszútávú potenciált a cégnek. A nők meg üljenek otthon, esetleg (de csak esetleg) kézimunka szakkörbe még járhatnak.

(Olyan apróságokról, hogy tapasztalat, kapcsolatok (igen az ismertség számíthat egy munkakörnél is...persze negatívan is) hallottál már? Egy 25 évesnek mekkora tapasztalata van?)

bkkzol 2013.09.13. 15:59:24

Döntse már el a munkaadó, hogy kit vesz fel! Ő adja fizetést, fizeti a közterhet... Én se veszek fel szülés elötti nőt.Fél év mire beletanul a munkába utánna meg elkezd gömbölyödni és nem látom évekig. Köszi!

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.13. 16:13:00

@bkkzol: És mikor "szülés előtti" egy nő szerinted? A munkáltatói kockázatait értem a nők alkalmazásának, de pont a "lelép" részt nem. Egy átlagos munkavállaló 30 nappal a lelépése előtt szól (felmondási idő). Egy terhes nő több hónappal a lelépése előtt szól. Ez tehát pont nem probléma. (A lelépésével járó költségek tényleg problémásak, ezért utálom, mikor valamilyen "nővédő" rendelkezést hoznak: abból mindig rosszul jönnek ki az állást kereső nők).

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2013.09.13. 19:47:07

@68nyara:
Nincsenek tökéletes jelöltek, csak emberek, akik ezt hiszik magukról. Mindenki MÁS, ki ebben jobb, ki abban, senki sem TÖKÉLETES. Emberek vagyunk, nem krumplik, és a HR is ember, ő se számítógép.

Void Bunkoid 2013.09.13. 20:53:04

A legjobban azon szoktam nevetni, hogy a legtöbb ilyen dilemmázós posztnál, meg a kommentelőknél is többnyire az első tíz komment után, de sokszor már a posztban is feltűnik az shared service center mint olyan, és utána a kommentekben szokták adni a jótanácsokat hogy mit hova minek.

A röhej oka az, hogy alapvetően SSC-kbe olyan emberek szoktak jelentkezni, akik azon kívül, hogy beszélnek valami idegen nyelvet (és a legnagyobb részük kizárólag angolt), igazából a világon SEMMIHEZ nem értenek. Ez itt a probléma fő oka.

A röhej második oka az, hogy azok, akik az atyai-anyai jótanácsokat osztják SSCkből, azok meg azok, akik fél-egy-másfél éve az idegen nyelv beszélésén kívül nem értettek a világon semmihez, de azóta már megtanultak három excelfüggvényt és most már szakemberek :)

rushman 2013.09.13. 21:41:39

@68nyara: Most egy kicsit osszemostad az altalanost az egyedivel. Ha a teljes tarsadalom munkavallaloit nezzuk, ott velemenyem szerint teljesul a Gauss eloszlas, de ha egy adott vallalatot pecezel ki, ott mar lehetnek kulonleges preferenciak, amelyek termeszetesen boritjak a normalis eloszlast.

Es most nem azt mondom, hogy egy szoftverfejlesztoi poziciora soha nem fognak felvenni egy programozni nem tudo embert, mert ez evidens (a valakinek-a-valakije szituaciot most hagyjuk).
De ha mar szoftverfejlesztesnel tartunk, akkor ott a szakmai tudas mellett szamit az agilitas, fontos a jo logika, a gyors gondolkozas, az osszpontositasi keszseg.
Ket total azonos jelolt kozul kit fognak felvenni ha csak 20 evnyi korkulonbsegben ternek el? Barmelyiket, de en a fiatalabbnak tobb eselyt adnek. Aki szerint az idosebb a logikus valasztas, az hazudik.

Az agy folyamatosan leepul, idovel romlik a logikai keszseg, nehezebb az osszpontositas, a folyamatos egyhelyben ules is megterhelo. Ez termeszetes folyamat, oregedesnek hivjak. Es nem csak az idosek oregednek, a fiatalok is.

Egy ceg galad, onzo modon szeretne optimalisan mukodni. Ahogy alapvetoen az ember is erre van programozva: ha tudod hogy vasarolni szeretnel, es elmesz egy bolt elott, akkor nem mesz haza, hogy utana visszamenj ugyanahhoz a bolthoz, mert ez ido es penzpazarlas.
Ha egy cegnek arra van szuksege, hogy fiatal, ezaltal alulfizetett, tettrekesz, embereket alkalmazzon, es elturi, hogy majd menet kozben tanulnak be, akkor a fiatalabbat valasztja.
Ha viszont inkabb a tudas es a tapasztalat szamit, akkor a frissdiplomas kezdo helyett minden bizonnyal egy idoset fog elonyben reszesiteni, aki mar letett valamit az asztalra, es inkabb elturi a rigolyait, a lassabb de hibamentesebb munkavegzeset.

Folottem mar megirtak nincs tokeletes jelolt, mindig vannak aprosagok, ahol konszenzusra kell jutni, donteni kell, es amikor optimalizal az ember, akkor a legkisebb szalmaszal is szamit.
Van az ugy, hogy egy ceg koltsegvetese ugy ki van centizve, hogy a tobb even at huzodo projektbe egyszeruen nem fer bele az, hogy a frissen felvett munkavallalo a felenel kiszall. Ha szules miatt, ha mas miatt, nem szamit. Mert ilyenkor borul a terv.
Ez persze a ceg problemaja, mert miert ilyen szuk hataridokkel dolgozik, de a teny attol meg teny marad. Es ha a munkavallalo bizonytalan abban, hogy akar-e gyereket vagy sem, akkor az egyedulallo jelolt fog nyerni. Es az o munkaszerzodesebe szepen bekerul, hogy buntit fizet, ha korabban lelep. Majd eldontheti, hogy akar-e igy dolgozni, vagy sem. (Nem tudom, hogy a magyar jogszabalyok ezt megengedik-e vagy sem, de a lenyeg gondolom ertheto.)
Az mar csak hab a toran, hogy ha a szulni keszulo not kirugjak es felvesznek helyette egy nem-szulot, akkor a kirugott fel van haborodva, hogy ilyen miatt kirugjak, es nem pazarolhatja feleslegesen meg par honapig a ceg penzet. Feltetelezem, az ettol valo felelem miatt sem kockaztatnak mar az allasinterjun.

Persze lehet azon filozofalni, hogy mennyire emberseges ez a hozzallas, de kapitalizmus van, vagy mifene. Az ezzel jar, az erosebb es jobb nyer. A gyengebb meg kuzd, ahogy tud. Nem fair, tiszta sor.
Talaljatok ki egy igazsagosabb de hasonlan mukodokepes - vagy akar jobb - rendszert, es mar repul is a Nobel-dij a kacsotokba.

ui.: Termeszetesen vannak olyan nagyvonalu vallalatok, ahol konnyeden belefer a kevesbe optimalis valasztas. Van, ahol egy poziciora 2-3 embert is felvesznek, csak hogy legyen tartalek. Es akkor nem problema, ha az egyik felmond, a masik szulni megy, mert a hatarido akkor is tarthato. Ez pazarlas a ceg reszerol, de ez is tekintheto olyan plusz juttatasnak, mint a cafeteria. Es persze az image-et is epiti, ha valaki celzottan hatranyos helyzetueket is felvesz. Ahogy mondani szokas, az onzetlenseg mogott is van hatso szandek.
A kerdes csak az, hogy megvan-e a fedezet ezekhez a nagyvonalu tettekhez. Magyarorszagon bizonyara ritka az ilyen.

2013.09.14. 06:20:38

@szívas: Be bizony. Nem tudnak negatívan diszkriminálni a lakhelyed és a korod miatt. Elég régóta így adom be mindenhova, és eddig még nem sokszor tették szóvá a hiányát.

szívas 2013.09.14. 07:10:59

Lehet, hogy azért nem tették szóvá, mert nem tudtak szólni cím hiányában?
Vagy megkaptad az állást?

Laptop7712 2013.09.15. 08:37:13

68 nyara: Érdekes dolgokat írsz, nagyon bölcs dolgokra világítottál rá, amikor a kapitalizmusról beszélsz. Csak az a baj, hogy nincs igazad.
Ha egy cég projekt alapon működik, és néhány kulcsember lelép, mert – szerinted kapitalizmus van –(„persze, mindenki pótolható, találok másikat.”) akkor a szép profitmodell, amit tulajunk kialakított magának, meg azt, hogy majd milyen szép lesz Balin, alapjába véve átlőtték a srácok.
Ekkor balhé van, mert nem lehet leszállítani a projektet időben, éjjel is dolgozik a másik, ami megint probléma. szervezd ki, találj céget, magas az óradíj, stb., stb. Bukós mutatvány.

Ja ha valakit el akar szedni a konkurencia, semmi baj, arra is van rendszerszintű megoldás. Lelépési díj kifizetve, és szépen kiviszik a központba egy pici továbbképzésre, hogy tényleg jól érezze magát. Tehát a kapitalizmus az csak a felszínen van jelen, ezt érzékeli az egyszerű álláskereső. A lényeg mélyebb. A régi mérnököknek azt tanították, hogy fiam, jegyezd meg, az ellátás, vagy a gyártás biztonsága, továbbá az, hogy tartsd a minőséget, az a legfontosabb.

Azért az informatikában is vannak olyan szépségek, mint a UNIX, és pár belőle következő dolog, ismerek 50 éves professzionális gurut.

A termékhez kötött iparágakban nagyon fontos az, hogy legyen valamilyen tapasztalatod, és ha 40- 50 éves vagy, az sem baj.

Például egy nagy múltra visszatekintő, termékalaú gyártó, soha nem válik meg a tapasztalt rókáitól, ez alap, csak nem beszélnek róla, mert nem divat.

Ha ketten, hárman dolgoznak ugyanabban a pozícióban, akkor záros határidőn belül kapnak egy szép lehatárolt projektet az emberkék, csak hogy termeljenek egy kevés pénzt a cégnek. Ma már sokkal nagyobb szerepe van az együttműködésnek, és a vállalat komplex innovációs faktorának, mint azt képzelnénk. Egy jó cég nem válik meg a szülő nőtől – visszavárja, alkalmazza szülési szabadság alatt , projekt munkák, miegymás – akkor, ha tisztában van vele, hogy a szülő nő értékes munkát végez, végzett.
Amelyik cég nem így működik, annak a lokális beágyazottságán keresztül, a mérhető profitmodellje csökken, vagy időszakosan erodálódik.

Általában ma már, ott az állásinterjún részt vesz a – legmagasabb csatolási pont, csoport vezetője – ahol a delikvens dolgozni fog. Ez lehet a CEO, vagy a csoportvezető, aki a delikvens felett fogja a ráruházott döntési jogkör alapján gyakorolni a munkáltatói jogokat.
Tehát a lényeg a profitmodellen, és az együttműködésen van.

bkkzol 2013.09.15. 13:06:59

@jobangel: egy nagy titkot fejtek meg neked! Egy 34 éves 2 iskolás koró gyereket nevelő nőnél sokkal kisebb az esély , hogy még gyermeket szeretne ,mint egy 22 éves gyermektelennél. Így már meg is oldódott a titiok, hogy kit gondolhatunk "szülés elöttinek. Tudom , hogy hozhatsz pédát, hogy egy 49 éve nő pont most szült egy 55 éves meg terhes...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.15. 13:20:01

@bkkzol: nőként én ezt másképp látom. Bőven előfordulhat, hogy a 22 éve úgy képzeli el az életét, hogy abban nincs gyerek, és máris igazságtalanul került be egy másik kalapba. Ugyanakkor ezek viszonylag szimpla esetek, de pl. egy 36 éves férjezett, gyerektelen? A 34 éves kétgyerekes is simán akarhat még harmadikat. A legnagyobb hülyeség persze az, hogy emiatt hátrányba kerülhetnek a nők. Az ehhez kapcsolódó "kedvezmények" mind a munkáltató kárára kedvezményeznek, így a munkáltatónak anyagi érdeke, hogy ne nőt vegyen fel, ami önmagában felháborító, de ettől még pl. egy kkv-nak minden fillér számít. A megoldást már pedzegettem többször (vállalja át az állam ennek költségeit), de persze erre nincs hajlandóság.

2013.09.15. 16:12:01

@szívas: Lakcím nem volt feltüntetve, nem pedig email. :P

Elég régóta nincsen se születési dátum, se lakcím az önéletrajzomban, mégis többen is visszajeleztek állásinterjú ügyében. Szerencsémre ismét van munkám, amikor behívtak, akkor sem tették szóvá. Fényképem van az önéletrajzomban, az alapján, meg hogy mióta dolgozok, elég könnyű belőni a koromat. A lakcímemhez meg senkinek semmi köze, még véletlenül se amiatt essek ki.

Sadist 2013.09.16. 08:53:16

@jobangel: És az állam miből vállalja át a költségeket? Sarcolja meg még egyszer az adózókat, köztük a munkáltatókat is?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.16. 09:00:00

@Sadist: Pl. nem generálja le ezeket a költségeket, és máris beljebb vagyunk. Ha lenne rá fogadókészség, kidolgoznám, hogyan lehetne másképp, de nincs. A jelenlegi nőgyűlölő érában nyilván nem is lesz.

Sadist 2013.09.16. 09:11:44

@jobangel: De basszus, ha egy munkavállaló hónapokra kiesik a munkából, akkor nem plusz költség lesz, hanem meg nem termelt GDP. Igazán kifejthetnéd, hogyan képzeled el, mert kíváncsi vagyok rá. A duzzogással és nőgyűlölet kiabálással még nem haladt előrébb a világ.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.16. 09:15:33

@Sadist: Ha ezt igényesen ki akarnám dolgozni, több hónapnyi kutatás lenne, majd kb. 1-2 hónap tanulmányírás. De az alapja kb. annyi lenne, hogy nincs diszkrimináció (se pozitív, se negatív), minden női "kedvezményről" megvizsgálni, hogyan szerepelt eddig (mert látszik, hogy rosszul, de nem látszik, miért), majd megnézni, hogy a munkáltatóknak milyen fájdalmai vannak egy női munkavállalóból, és azokat hogyan lehet csökkenteni.

prkl 2013.09.16. 12:38:33

A felsoroltak nagy része egyenesen abszurd.

Már az is egy túlságosan szubjektív szempont, ha a CV írási skill alapján ítélnek meg, legalábbis ha a munkában a dokumentumok készítése nem a föbb tevékenységek közé fog tartozni.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.16. 13:14:23

@prkl: egyetértek, abszurd, ezért írtam, hogy nem biztos, hogy a jelölt hibája, ha nem kap meg egy állást. A CV-írási skill nem lenne abszurd, mert elvárható lenne, hogy mindenki tudjon CV-t írni, ha tanították volna ezt iskolarendszerben. Persze nem tanították, vagy ha igen, abban sincs sok köszönet. De ez legalább tanulható, ellenben azzal, hogy ha valaki nőnek született, 50 éves, cigánynak született stb. Ezeken nem fog tudni változtatni, csakhogy megfeleljen a "kedves" munkáltatóknak.

egy_kommentelo 2013.09.16. 14:06:32

Az elutasításra adott reakció: Nálunk volt protokoll az elutasításra (mindig telefonon, élőszóban utasítottuk el a jelentkezőket, ha valakit 3x nem értünk el, akkor ment írásban),a szakmai okokat mindig megmondtuk. Aki ezek után elkezdett nyomulni, telefonon "zaklatni", a fiával, férjével, anyjával felhívatni, mit várt? Tényleg ezek után alkalmazni fogom? Nagyon kevesen tudták "méltósággal" viselni az elutasítást. Jómagam soha nem jártam az interjúztató után, elfogadtam, hogy most nem én voltam a legjobb...

Fekete Sámuel 2013.10.16. 23:55:26

@John Doe3: Az taplóság, mivel itt te kérdezel. Ha te váltasz németre, akkor kell a túloldalnak röptében folytatnia. De tőle nem várhatod el, hogy önként váltson, nemcsak azért, mert te vagy a kérdező, hanem azért sem, mert ő nem tudja, hogy te tudsz-e.

Fekete Sámuel 2013.10.16. 23:56:57

@egy_kommentelo: Az emberek egy része fasza, ez tény.

Másrészt viszont ilyenkor lehet racionális nyomulni azért egy kicsit, mintegy elmélyítve a főnök agyában a rád vonatkozó emlékeket (természetesen kizárólag lehetőeg pozitívan!).

Ez jó alap lehet a jövőre nézve. Ki tudja, később mikor találkoztok. Na én ezért nyomulnék.

Fekete Sámuel 2013.10.17. 00:12:15

@levendulabandi: Azért dobtak ki pénzt a toborzásra, hogy lássák, milyen a felhozatal. Ha találtak volna olyat, aki megbízhatóbb, olcsóbb, okosabb és szorgalmasabb, mint a Bandi, akkor nem a Bandit vették volna fel.

De a Bandi, tetszik vagy nem, előnnyel indul, mert ő a főnök haverja. A főnök meg a saját cégével, saját pénzével játszik ilyen téren (nyilván alapvetően kkv-ról beszélünk).

De Bandi akkora előnnyel azért nem indult, hogy a főnök ajándék állásokat osszon egy kóklernek.

Hát, ennyi a sztori.

Fekete Sámuel 2013.10.17. 00:15:08

@Zewadeluxe: Ilyenek általában céges pletykák voltak olyan kollégáktól, akik sikertelenül próbálták rádumálni a Kiválasztó Hölgyet a saját haverjuk benyomására.

Annak idején én is sok haveromat próbáltam benyomni ahhoz a szaros kkv-hez, ahol dolgoztam, de mind le lettek pattintva. Nyilván nem akarták, hogy belső szektát csináljak a cégben.

Meg annyira ezek a haverok nem is törekedtek befele. Aztán egy idő után rájöttem, hogy ez azért van, mert a munkáért kuncsorgó kollégák víziója helyett a döglődő, kurvaszar munkahelyeket tömegével külföldre elhagyó kollégák víziója a reális.
süti beállítások módosítása