Álláskeresés odaátról nézve: már majdnem felvettelek, de…
Az „odaát” a munkáltatói oldal. Az, hogy ők mit látnak az álláskeresőkből, sok cikkben meg van már énekelve, mindenféle jogosnak és nem megalapozottnak tűnő panaszok mentén is. A munkáltatók ezek a tapasztalatokból építkezve is próbálnak összerakni egy olyan készséglistát (menőbben: soft skill set-et), amivel definiálják az ideális munkavállalót. Üdvözítő, hogy már nem bizonyítványokat és papírokat kérnek, mert a tudást lemérni nagyjából megtanulták, meg azt is, hogy a papír nem feltétlenül igazolja a tudást, hiánya nem feltétlenül jelenti a tudás hiányát is egyben.
E készséglistában mindenféle pozitív attitűdöt, rugalmasságot, empátiát, gyors döntéshozatali készséget, és az agyoncsépelt jó kommunikációs készséget kérik, és persze kötelezően legyen mindenki önállóan dolgozni tudó csapatjátékos. Hogy ne fulladjon unalomba senki CV-je, ezeket szoktam körbeíratni példákkal igazolva az álláskeresőkkel az önéletrajz „készségek” rovatában. És tényleg, a többség azt hiszi magáról, hogy ő aztán ilyen, majd jön a valóság. Folytatva a címet, láthatjuk, hogy más a helyzet időnként:
…már majdnem felvettelek, rajtam nem is múlt, állásinterjú után hívtalak is, jöhetsz hozzánk dolgozni,
készek vagyunk a megegyezésre. Az ajánlat szerinted is jó, a feltételek tiszták, de ha mégsem, kérdezz bátran leendő kolléga/kolléganő! Erre te nem kérdezel, hanem nekiállsz hímelni-hámolni, hogy hát megkérdezed a családot, meg közben hívtak egy másik helyre is (csütörtökön állásinterjúztál nálunk, ma kedd van, tehát ne mondd, hogy nem voltam gyors!), és annál a másik helynél dolgozik egy ismerősöd. Oké, mi van ott, ami innen hiányzik? Ha lehet, megadom. Hááát, igazából nehéz megmondani, mondod te, csakhát az ismerős… Szakmailag előremutatóbb? Hááát, nem tudni, olyan bizonytalan, de érdekes lehet… Értem, de én biztosat kínálok, és előrelépési lehetőséggel, mint azt megbeszéltük. Hááát, iiigen, de olyan hirtelen jött… De nem azt mondtad, hogy hónapok óta keresgélsz? Iiigen, de most ez akkor is olyan hirtelen… Oké, mondj egy határidőt, mikorra tudod eldönteni? Hááát, nem is tudom, sok mindentől függ… Értem, akkor ne haragudj, de inkább más jelölttel fogunk munkaszerződést aláírni, köszönöm a jelentkezésed, és sok sikert kívánok a jövőben!
Ehhez hasonló párbeszédek zajlanak időnként. Sok olyan jelölttel is belefutnak ebbe munkáltatók, akik nálam „végeztek”, így visszajut hozzám a panasz. Bizony, így lehet egy pillanat alatt elpuskázni sok hónapnyi munkát. Van, aki ebben duplázni, triplázni is tud, mert pl. amikor az ismerős hívja, akkor is hímel-hámol… És akkor sok szék között üldögél a földön…
Szerencsére nem a toborzás a hivatásom, fejvadász sem vagyok, így engem nem érint pénzben mérhetően kellemetlenül a dolog, mégis rosszul érzem magam az ilyen munkáltatói panaszoktól. Azért, mert amikor beszélek az adott álláskeresővel, akkor sürgős, fontos az új állás, vagy egyáltalán, hogy legyen állás. Sokan szó szerint a megélhetésükért, az anyagi önállóságukért, a talpraállásukért küzdenek együtt velem, ezért kerestek fel. Hatékony vagyok, megtanítom őket is hatékonynak lenni, tehát jön is gyorsan a lehetőség, ami egy ilyen beszélgetéssel végződik, mint a fenti. És akkor hiába volt minden. Az álláskeresés sikerült, mégsem vagyunk beljebb. Ez már életvezetési probléma, amiben tanácsot adni egy másik szakma. Miért nem mer dönteni? És jön a nagy ellentmondás: Miért van az, hogy igazoltan határozott a munkájában, ha egyébként egy állásról nem tud gyorsan dönteni? Azért, mert a munkájában a tárgyi tudására, rutinjára támaszkodik. Az álláskeresésben meg az érzelmek, külső körülmények befolyásolják – mert hagyja magát befolyásolni.
El lehet képzelni, hogy egy toborzásból élő fejvadász hogy érzi magát, amikor a jelöltje ugyanígy viselkedik, hiszen neki ez sok pénzbe kerül. Hab a tortán, hogy az álláskereső ezt úgy meséli nekem, hogy az a hülye, hát megsértődött, hogy nem döntöttem azonnal – valójában azt kérdezte, mennyi idő alatt tudnál dönteni, mert nekik meg azt tanítom... Jobb is, ha ilyen helyre nem megyek! Az önáltatás persze azonnal megy, rutinból… Mély levegő, és azt mondom, oké, már látjuk, hogy meg tudsz kapni egy állást, ha akarsz, most nézzük, hogy mire tudsz igent is mondani majdnem rögtön és folytassuk… De az ismerős hívta, és akkor ő odamegy. Ez is oké, gratulálok az új álláshoz! Pár hónap múlva visszatér hozzám, hogy nem jött be a dolog…
A racionális munkáltató - azt kérdezné, ha lenne ideje, hogy hol is van az önállóság, céltudatosság, eredményorientáltság, rugalmasság, meg a gyors döntéshozatali készség, amit az önéletrajzodba beraktál végül? Mert oké, munkában ilyen vagy, de ha egy állásról nem tudsz ugyanilyen gyorsan, hatékonyan, rugalmasan, önállóan dönteni, akkor ez nem készség, simán csak munkarutin, megtanultad, mint az egyszeregyet. Éles helyzetben meg lefagysz majd? Ha pedig a jó kommunikációs készséget is feszegetjük, akkor azt vajon miért nem tudod jól kommunikálni, hogy mit akarsz? Az egy elfogadható válasz, ha ezt az állást mégsem akarod. Szabad nemet mondani, értik. De nem mondod ki, mert hátha mégis akarod majd egy kicsit később… Oké, azonnal dönteni nem kell, nem is lehet, de mondd meg, hogy pl. holnap délben visszahívod és megadod a válaszod! De ezt sem teszed, pedig ez a jó kommunikáció lenne! Nem az a baj, hogy nem kell az állás, az sem, hogy idő kell a döntéshez. Az a baj, hogy amit leírtál, bemutattál, eladtál magadról, az most hiteltelenné vált. A munkáltató nem érti a bizonytalanságot, az elveszettséget, ő azt látja, hogy jó lehetőséget biztosított volna, és nem tudtál róla dönteni.
(Ugyanitt megláthatjuk, hogy a személyiségtesztek pl. ezért sem érnek semmit a kiválasztásban: az illetőről esetleg kijön minden jó, mert állásinterjús tesztelés közben a munkarutinjaira támaszkodva válaszolgat. Ellenben a legalapvetőbb döntéseket nem képes meghozni, nem képes jól kommunikálni, amikor döntési helyzet van. Még akkor sem, ha pozitív választ kap a kiválasztási folyamat végén, amire esetleg hosszú ideje vágyott.)
A helyzet számomra attól is elkeserítő, hogy sok olyan nő csinálta már meg ezt, akiknek pont az volt a problémájuk, hogy nem voltak elég önállóak, függetlenek, ebből kellett kitörni. Dolgozott érte, faragtuk a CV-ket, végre megjött az eredmény, ő pedig nem jön ki abból a helyzetből, amit megváltoztatni akart, amikor az egészet elkezdte. Mert megretten, mert a női magazinok azt tolják, hogy hallgasson a megérzéseire. De a józan esze helyett???
Tanulság nincs, ill. talán csak egy, és az gyakorlatias lesz megint: ha nincs más, hiába vagy bizonytalan, fogadd el. Ha rossz, ott lehet hagyni próbaidőben, és nem kerülsz vele rosszabb helyzetbe, mint előtte voltál. De még az is kiderülhet, hogy nem rossz…
Nyilván sok türelem kell ahhoz, hogy a helyzetükben ragadtak, a sodrodók, a rossz állásokban bolyongók végre változtassanak. A legjobb, ha elkezdenek nem hazudni maguknak: nem tudatosak (még?), nem eredményorientáltak. Azt is el kell dönteni, ha tényleg azok akarnak lenni.
# # #
Tetszett a poszt? Lájkold, oszd meg!
Ha neked is személyes segítségre van szükséged az álláskeresésedben, karrierváltásodban, válogass tematikus szolgáltatásaimból vagy ingyenes online önéletrajz-konzultációért írj nekem! További információkért látogasd meg Facebook-oldalam!
# # #
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
midnightcoder2 2019.03.11. 13:23:12
jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.03.11. 14:11:43
2019.03.11. 14:51:52
A probléma akkor van, ha van több olyan álláslehetőség, amelyiknél sokadik körben vagy, és reménykedsz, hogy valamelyik összejön, de van egy priorításod ezek között, majd ezek közül nem a legmagasabb priorításunál szólnak, hogy téged választottak. Ekkor mit válaszolsz? Mert neked van egy favoritod, de az még nem biztos, de ahonnan hívtak, az is megfelelne, ha a másik nem. Ha azt mondod, adjanak 3 napot, akkor mi van, ha a másik helyen még 3 hétig gondolkodnak? Nekem jelenlegi munkahelyem esetén is volt egy konkurens, nagy, komoly cég, sokáig az volt prioritásban az első, csak azért nem merült fel ez a dilemma, mert az utolsó kör után megváltozott a véleményem, és inkább a másik lett szimpatikusabb, ezért mikor innen szóltak, gondolkodás nélkül igent mondtam. De ha nem fordul a kocka, nem tudom mit tettem volna, mert tény, hogy a másik cégtől 1.5 hónap múlva, mikor már totálisan tárgytalanná vált, felhívtak...
Willkommenskultur 2019.03.11. 15:14:33
Persze ok illik ugy tenni, de hat se az interju-alany, se az interjuztato nem azert van ott, mert ott akart lenni.
ha ha ha
jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.03.11. 16:07:08
Majd pánikszerűen felhívod Prio1-et az őszintével, hogy muszáj lenne döntened, ők döntöttek-e már, mert nálad ők Prio1 lenne. Mondjuk szebben kell becsomagolni, de ez a lényeg, és volt, akit ez adott el... Inkább felvették egy hónappal előbb, de ne vigye el más :)
2019.03.11. 16:14:33
Február 07.-én műtöttek felső hasfali sérvvel.
A lábadozás során megismerkedtem a mellettem fekvő úriemberrel - erről később -, akinek laparoszkópos epeműtétje volt. A beszélgetéseink során említésre került, hogy munkát keresek, mert az előző munkahelyem a határozott idejű szerződést nem hosszabbította meg, mivel a szerződésben elvállalt feladatot elvégeztem. Az úriember felajánlotta, hogy a volt cégében lenne munka a számomra, ezért ha kijöttem a kórházból és úgy érzem tudok dolgozni, keressem telefonon.
Ezt meg is tettem. Megbeszéltük, hogy másnap kivisz a munkahelyre és bemutat a fiának.
Ez is megtörtént, ahol mintegy 1 órás beszélgetést követően megállapodtunk, hogy a következő héten hétfőn vagy kedden hívnak. Nem hívtak. Egész héten.
Ezután én a hétvégén pénteken felhívtam az úriembert, hogy mi a helyzet?
Azt mondta, a hét elején meghalt a HR-es hölgy nagypapája, ezért csúszik kicsit a dolog, DE a KÖVETKEZŐ héten HÉTFŐN mindenképpen hív a fia.
Szerintetek hívott?
Azért lenne néhány kérdésem - ezt természetesen feltettem volna az - itt már idézőjelben lévő "úriembernek" is, de már fel sem vette a telefont.
Szóval.
1. Miért kellett megígérni a munkalehetőséget ha tudta, nem lesz belőle semmi?
2. Ha nem tudta, akkor nem érzi-e cikinek az egész történetet?
3. Ha jó hangnemben folyt a bemutatkozás, illetve a beszélgetés, akkor azóta mi változott?
4. Ha közben változott meg valami, akkor a rám tartozó okot miért nem lehet elmondani?
5. Ha mégsem voltam szimpatikus valamelyiknek, akkor azt miért nem lehet face to face megmondani?
Plusz egy kérdés.
6. Hová a telekúrelt piszkos pélóba lett a tisztesség ebben az országban?
2019.03.11. 16:20:47
Ez a gyakorlatban nem működik, ha a prio1 multi, mert annál bonyolultabb a döntési folyamatuk, hogy 1-2 napon belül lerendezzék. Közben meg ott a kockázat, hogy a prio2-nél helyből hívják a saját prio2-jüket, látva a bizonytalanságodat.
Megjegyzem, az én esetemben a prio1-ből időközben prio2-vé vált helyen az utolsó interjún jeleztem (kérdésre valaszolva), hogy jó lenne minél hamarabb, mert van egy másik, ebből lett még két hónap.
Mester.Tamás 2019.03.11. 16:22:26
De eddig ilyenben nekem is csak kétszer volt részem, inkább a másik véglet volt a jellemző, kotlanak napokig, akár hetekig az interjún, már lassan le is mondok róluk, amikor hirtelen jön egy telefon, hogy akkor itt az ajánlat, van 5 percem eldönteni, hogy igen vagy nem.
FlybyWire 2019.03.11. 16:25:37
Soha semmilyen KKV-nél nem fizetnének a mostani munkámért ennyi, mint.
És közben még a világot is bejárom, a 4 kontinensen levő gyárak miatt.
midnightcoder2 2019.03.11. 16:25:53
yerico1 2019.03.11. 16:43:24
Before · http://azbeszt.blog.hu 2019.03.11. 16:45:26
Azt persze megértem, hogy a munkaadó ilyen esetben egy bizonyos türelmi idő után inkább valaki mást választ, mert elbizonytalanítja a túlzott bizonytalankodás. Ez főleg akkor forduhat elő, ha két - ilyen szempontból - ellentétes habitusu ember találkozik össze.
jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.03.11. 16:49:00
Willkommenskultur 2019.03.11. 17:20:49
Ugyan kinek lenne az a celja, hogy onkent tomje masok zsebet a munkajaval, s mellette a legerosebben megadoztatott jovedelemforrasbol eljen? Max. egy idiotanak.
HaCS 2019.03.11. 18:19:41
Az egyértelmű tapasztalat, hogy ez szinte minden munkakörben elvárás, de mit is jelent ez, és az emberek hány százalékának van ez meg egyáltalán a képessége(!) erre? És a maradékból mennyinek megy már készségszinten a micsoda? Magyarán mennyire vágja át magát a munkáltató/HR-es szakma/álláskereső ezzel a fogalommal úgy általában?
-Megvan?
-Persze.
Miközben még azt sem sikerült fejben összerakni, hogy hogyan is működik az emberi tanulási folyamat, és mit is jelent a készség fogalma.
"Mert oké, munkában ilyen vagy, de ha egy állásról nem tudsz ugyanilyen gyorsan, hatékonyan, rugalmasan, önállóan dönteni, akkor ez nem készség, simán csak munkarutin, megtanultad, mint az egyszeregyet. Éles helyzetben meg lefagysz majd?"
No erről beszélek. Ne ess hanyatt, de a készség = rutin definíció szerint. És az egyszeregy pontosan egy ilyen készség. Azért. mert gondolkodás nélkül automatizmusok alapján rutinból megy.
És akkor kérdezem újra nálatok(!) mi is a "jó kommunikációs készség", "gyors döntéshozatali készség" definíciója?
2019.03.11. 18:51:08
Vagy inkább a Mediaworks pr troll csoportjába megy az aki céltudatos, eredményorientált, mert nálatok a megszerzett szavazatok száma az objektív mérce amit a szavazatszámláló gépbe programoznak! Hhihihi!
N48 2019.03.11. 19:06:13
A gatyájukat is ráköltik HR-re, de legalább végkielégítésre nem kell majd, ha az 1-2 éve a cégnél dolgozókat kell tömegesen elküldeni.
jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.03.11. 19:13:39
Balfredo Alfredo 2019.03.11. 19:27:29
jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.03.11. 19:37:33
Willkommenskultur 2019.03.11. 19:46:19
@jobangel: Az allas egy rovid tavu megoldas egy hosszu tavu problemara. De teny, hogy a legtobb embernek kenyelmesebb, mint a vallalkozas. Csak az a gond vele, hogy sem az idodnek, sem a penzednek nem vagy igazan az ura alkalmazottkent.
kolomparlole1114 2019.03.11. 20:04:41
Ptt az van amit a munkáltató hallani akar. Mert a valóság nem tetszene neki. Mint a motivációs levél. Én biztos kibasznám azt aki nem azt mondja hogy a pénzért jönne dolgozni. Mennyire hihető hogy "küldetéstudat", meg pont azt a noname Bt-t tarja álmai munkahelyének, stb? Full kamu az egész, egy kötelező tiszteletkör, ahova azt kell beírni amit hallani akarnak, semmi mást. Az önéletrajz is ugyanígy készül, annyival módosítva hogy a leellenőrizhetőség miatt (papírok fénymásolata) azért valamennyire a valóság talaján is kell állnia. De meg is érdemli a munkáltató ezt, hiszen pont ezt várja. Úgyis elosztja 2-vel a leírtakat, tehát nekünk előtte fel kell szorozni 2-vel hogy felezve pont a valóságot kapjuk. Itt ellenérdekeltek harca folyik (munkáltató: minél kisebb pénzért a lehető legtöbbet dolgozzon az ember, munkavállaló: minél több pénzért minél kevesebbet dolgozni), nyilván mindenki a saját érdekeit nézi, nem a másik oldalét. Sose fog ez megváltozni, ahogy eddig isígy volt ez mindig a történelem folyamán.
élhetetlen 2019.03.11. 20:13:39
kolomparlole1114 2019.03.11. 20:31:12
kolomparlole1114 2019.03.11. 20:36:09
"Gyors döntéshozatal: van egy határidő, és tartod."
Nem. Csak azt a részét ami rajtad múlik.
"Vagy legalábbis tudsz határidőt mondani, amikorra tudsz dönteni."
X függő esemény + az én döntési mérlegelésem ideje. Csak az utóbbit tudom én. Azt nem hogy még hány helyről hívnak vissza és mikor, mikor van a birtokomban minden infó ahhoz hogy megkezdhessem a döntést arról melyik állás a legszimpatikusabb.
John Brennan 2019.03.11. 20:52:00
Az illetőnek nem tetszett annyira a cég és kész. Nem kell ezt túlragozni.
Nancsibacsi 2019.03.11. 21:44:49
Nancsibacsi 2019.03.11. 21:52:13
Elmész az első helyre dolgozni ahová felvesznek, és maximum 2 nap után kilépsz, ha kapsz jobb ajánlatot az elsődleges helyről. Próbaidő alatt megteheted - akkor mozogsz a legkönnyebben.
A szívás az, ha határozott idejűt akarnak veled kötni - na akkor meg úgyis 2x pénzt kérsz, mert kivesznek a munkaerő piacról, és mivel ezt nem adják meg, így ezt a határozott idejű című méregfogat is kihúztuk.
HaCS 2019.03.11. 21:55:25
"Jó kommunikációs készség: el tudod mondani, mit akarsz, megfelelő stílusban, és a másik fél pontosan azt érti, amit te is értettél alatta....
...Ez nem nálunk, hanem úgy általában mindenhol ezeket jelenti."
Az a helyzet, hogy nem hiszem. Nálad ezt jelenti. Ilyenek a tapasztalataid, gondolkodásod. Álláskeresőket tréningezel (javíts ki, ha tévedek!) Ha mélyebben belegondolsz nem ugyanazt jelenti a "jó kommunikációs készség" egy szálloda főpincérének, egy vállalat sajtósának, egy ügyfélszolgálati munkatársnak, vagy egy mérnöknek, akinek más területekkel kell csapatban projekten dolgoznia.
Mégis mindenhol ez szerepel. Ha morbid akarok lenni lassan már a patológusokkal szemben is "jó kommunikációs készség" az elvárás. Csak éppen nincs meghatározva egyértelműen, ez mit is jelent! Pláne készségszinten. Már azon kívül, hogy olyan kommunikáció, amire cégünknek az adott pozícióban szüksége van. Csakhogy ez munkavállalói oldalról nézve bullsh*t.
Én egy egyenes ember vagyok. Kimondom, ami a szívemen. Megfelelő stílusban, a feladatra koncentrálva konstruktívan, de nem kertelek. Akkor sem, ha az eredmény lehangoló, és akkor sem, ha a felettesemmel beszélek. Szerinted "jó kommunikációs készséggel" rendelkezem? Bátran tudnál ajánlani?
halaloszto 2019.03.11. 22:51:56
HaCS 2019.03.11. 22:53:32
Arra akarok kilyukadni, hogy a cégek rengeteg olyan dolgot írnak elvárásként, ami lehet nem is szükséges egy adott munkakörhöz, és ennek hozományaként nem is tudják igazán leírni mit is értenek alatta. Így viszont egy olyan elváráshalmaz jön létre egy egyszerű állásban, melyek összességében az álláskeresők elenyésző törtszázalékára lehetnek igazak. Azért nem egy bonyolult matek. Tudj dolgozni önállóan, de csapatban is? Egyszerre? Mindehhez legyél céltudatos, de egyszerre rugalmas is? Mondom, van az a törtszázalék, de az nem lesz olcsó. Már csak megtalálni sem. És hangsúlyozom itt nem diplomatákat keresnek Dél-Afrikába. Hanem egy helpdeskest.
Mit tehet az álláskereső? Minden apró piti állásra is ezeket kérik, hát beírja. Végül is úgysincs definiálva. Szülei azért szinte mindenkit megtanítottak az értelmes beszédre. Legtöbbször az iskolában az írás is csatlakozott, így a készségszintű kommunikáció kipipálva. Hogy jó-e? Hát az majd kiderül.
És így lesz egy mutatónk, ami valójában semmit sem mutat. Egy teljesen felesleges karaktersor az elvárások, ill. a készségek rovatban hozzárendelt értelem nélkül.
És sajnos igaz ez az összes többi társfogalomra, mely konkrét definíció nélkül röpköd a közbeszédben.
Arcade Macho 2019.03.11. 23:18:17
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.12. 05:20:28
Próbaidő alatt úgyis bárkit kirúghatnak, szóval tök mindegy, hogy végül mégse veszik az embert vagy kirúgják mondjuk az első héten.
Im just here for the comments 2019.03.12. 07:28:29
Eltelt 2 nap, hívom, hogy kész-e, hát még nem volt idő. Ok. Megint eltelt 5-6 nap, felhívom őket, h mizu, kell-e még visszamennem. Válasz: most a nyomtató ment tönkre, majd hívnak, ha azt megjavították. Soha többet nem hívtak, meg én sem őket.
Hogy mi a rohadás köze volt a nyomtatónak az esetleges felvételemhez, nem értem. Mai napig nem tudom, hogy az is a felvételi része lett volna, hogy a monitorba életet leheljek. Mindenesetre egy szimpla nem bőven elég lett volna.
midnightcoder2 2019.03.12. 07:49:32
Pl. aki programozóként programozásból akar élni, és nem munkakeresésbõl, az adórendszer aktuális kiskapuinak kutatásából, nem akar azon idegeskedni hogy a könyvelõje épp mit kúrt el nem kicsit, de nagyon, vagy hogy az épp aktuális pártunk és kúrmányunk milyen új adót vagy adminisztrációs kötelezettséget talált ki a szórakozatására.
Hegge Balázs 2019.03.12. 07:59:08
1. Jó szakember, de nem jó üzletember. Ez a fajta ért a szakmájához de nem tudja eladni magát, nem jól kommunkikál, nem elég a magához való józan parasztesze. Egy megbízható alkalmazott típus de egy középvezetői szint már lehet magas neki.
2. Jó üzletember, de nem jó szakember. A dumajancsi, aki mindent megmagyaráz, belebeszéli a borjút az anyja hasába, aztán mikor élesedik a helyzet kiderűl, hogy komoly problémák vannak. Ezek simán megvezetik a HR eseket aztán kiderül később hogy van baj, nem kicsi.
3. Jó szakember jó üzletember. Ők a sikeresek. Felsővezetők cégvezetők.
4, Egyik se. A lumpenprolik. Beállítod egy gép mellé és dolgozik mert muszáj de csak ha csattog a korbács.
2019.03.12. 08:01:41
Csak ezt meg inkorrektnek érzem. Egyszer évekkel ezelőtt magam is megjátszottam, igaz nem kezdtem el a munkát, de aláírtam a (határozatlan idejű) szerződést, hogy 1 hónap múlva kezdek, majd 2 hét múlva lemondtam. Persze megtehettem, de mégis szarul éreztem magamat miatta, mert fordítva, ha ők mondják le, csak azért mert közben akadt egy jobb jelölt, én is ki lennék akadva. Persze tudom, hogy Budapesten, ahol 15-20 multi, és többszáz kis cég van mint potenciális munkahely, az ilyen fajta arcvesztésnek nincs gyakorlati jelentősége. Vidéki megyeszékhelyen, ahol van 3-4 kis cég és ennyi, nyilván eleve nem lehetne ezt megtenni, mert ezután mindenki tudná, és megbízhatatlannak tartana.
2019.03.12. 08:06:58
Arról nem is beszélve, hogy a vállalkozáshoz más fajta képességek kellenek. Simán lehet, hogy alkalmazottként 20-szor akkora hozzáadott értékű projekten dolgozol, mint ha saját vállalkozásod lenne, így még ha előbbi esetben ennek csak töredékét keresed, akkor is jobban keresel, mint vállalkozóként. Mert teljesen más dolog megszerzni jó projekteket, mint képesnek lenni rá dolgozni rajta.
radios2 2019.03.12. 08:13:27
Mert ha nem találkozok a munkáltatóval, vagy azzal a HR-es vezetővel, sokszor egy fiatal cica-mica, aki persze nem ért semmihez, de a műszerészkedéshez, javításhoz, biztosan nem..
Nem is tudja hát eldönteti ,hogy kit vegyen fel, ki lenne az alkalmas,
Konkrétan én is így jártam a Szolnoki vasúti járműjavítónál amikor is állásinterjúra hívtak meg, és csak a portással, meg egy kísérővel találkoztam, holott a művezetővel, és a Hr-sel kellett volna, egyeztetnem.
Hiába mentem időpontra, azt viszont elmondták utólag hogy vidékről 60km.ről,nem tudok bejárni, reggel 7h.re, akkor nem fognak alkalmazni..
Nagy szívás itt az egész álláskeresés, az Alföldi déli régiókban, kevés a jó munkahely, de 50év felett nem is kellesz, jogsid, érettségit meg alapból legyen, minimum..
Ez nem garancia pedig még semmire..
radios2 2019.03.12. 08:24:14
Nem nagy ügy, mert manapság Mo-on, 2011-óta bárkit bárhol bármikor kirúghatnak, a fidesss- törvénye szerint, ami így szól indoklás nélkül is el el lehet küldeni alkalmazottat, dolgozót, csak előtte be kell jelenteni, vagyis szólnia kell a főnőknek,max. 1nappal.
Nálunk a kertészt Nov-ben kirúgták, 24év ledolgozott, nyáron túlórázott ki nem fizetett hétvégék után..
Aztán nagy nehezen kifizették neki, úgy hogy októberben, Novemberben, Decemberben, még kapta a fizetését, de nem jött be, vagyis nem dolgozott..
Sok -sok vita a vezetővel, azután megegyeztek,..
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.03.12. 08:24:46
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.03.12. 09:01:18
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.12. 09:02:02
"2011-óta bárkit bárhol bármikor kirúghatnak"
S ezzel mi a gond? A lényeg: van felmondási idő, próbaidő után.
2019.03.12. 09:03:43
Nem, hacsak nem rendkívüli a felmondás, amihez komoly indok kell, nem rúghatnak ki, jár a felmondási idő. Az más kérdés, hogy ha elmérgesedett a viszony, vagy bizalmi az állás, ott simán csak kifizeti a munkáltató az alkalmazottat, és megkéri, hogy többet ne jöjjön be.
kukatr 2019.03.12. 09:44:09
Melki 2019.03.12. 09:47:48
Egyetértek, ha valaki azt bizonygatja a CV-jében, hogy mennyire csapatjátékos az számomra red flag.
Az persze más, ha pl vezető pozícióban volt és leírja hogy mit csinált. Ezzel lehet soft skilleket demonstrálni, de csak amíg a tényeknél marad és nem megy át önajnározásba.
radios2 2019.03.12. 09:57:41
Nálunk Békés -me.ben 2014-ben, 2015-ben kirúgták a karbantartót a vasipariból,mikor visszajött a táppénzről, és a villanyszerelőt is, amikor nem tetszett a stílusa a művezetőnek, mindenféle indoklás felmondási idő nélkül.
Szólt neki a főnök, hogy adja le a szerszámokat, majd menjen fel az irodába, a papírokért, és hétfőn már nem kell jönnie..
Ennyi volt azt egész, nem kell megindokolnia sem.
Fiatal tehetséges,dolgos erős nem dohányzó, nem italozós szaki volt, de nem tehetett semmit, az albérletet sem tudta kifizetni, ezután.
NagyPeter64 2019.03.12. 10:03:48
Túl szép hogy igaz legyen.
Miért alakítaná a munkáltató ötletparádévá a felvételi beszélgetést? A saját szempontjai legalább tiszták, csak a jelentkező - szerinte sem - ismerheti azokat túl jól. Tegyük fel valami mást hall mint amit várt, akkor hirtelen módosít, szóban ígérve?
Egy ilyen beszélgetés hányadik menetnek számít, egy kívülálló szemével nézve? Saját példa, egy előre megírt szerződést olvastak fel pontonként, mint tárgyalási alapot. Alig jöttem rá, az volt a végső felvételi beszélgetés.
Az külön érdekes, hogy azt kell mondani amit a munkáltató hallani akar. Rendben, a munkavállaló tudjon a sorok között olvasni. Plusz villámdöntési képesség szintén elvárás. Hiszen szóban folyik a tárgyalás, gondolkodási idő nélkül. Kérdés csak az, mikor és hol lehet ezt begyakorolni. Egyértelmű, természetesen élesben. Csak azt minden HR-es elfelejtette, milyen volt kezdőnek lenni. Most már jól látják a másik szemében a szálkát.
radios2 2019.03.12. 10:06:33
Ennek megfelelően engem mint villanyszerelő karbantartót elküldtek, lejárt a szerződésem jan.31.én, azután nem hoszabították meg.
Azt tudni kell, hogy az ott dolgozó kollégák, a vendégek nagy része, meg volt elégedve velem, a fali kazántól a fűtési rendszerig, a villanyszereléstől, a kisebb-nagyobb javításokig, mindent megcsináltam, de a szemetet, és a faleveleket is összeszedtem, elhordtam kis traktorral, rendszeresen, mikor szükséges volt..
Most meg lehet nézni, mi a helyzet, szemét mindenhol, csepegnek a zuhanyozók, a csapok, hiányos rossz a festés, sok helyen, javításra vár, senki nem nyúl hozzá, mióta eljöttem.
Az ügyvezető megint rossz döntést hozott,sokszor napokig nem jár be, de megéri a pénzét, mert őt nem rúghatja ki senki..
Arcade Macho 2019.03.12. 11:34:36
Nancsibacsi 2019.03.12. 12:26:29
Mit, hogy a cég veszít rajtad 2 napnyi munkabért? Ha ennyire inkorrektnek érzed, add vissza nekik KP-ban:-)
Le legyél gyerek - ez a játék nem kooperatív - itt a munkáltató és a munkavállaló MINDIG ellenérdekelt felek lesznek. Lehet olyan állapotot kialakítani, amikor jól megférnek egymás mellett, de hidd el: a munkáltató csak addig cukinyuszi, amíg profitot termelsz neki, és ő pontosan tudja a határt, hogy honnan nem éri meg neki ez a dolog. Ez a dolog nem a barátságról szól, meg az egyéni szimpátiáról szól, hanem a profitról. Vidéken, ahol 3-4 alkalmas munkahely van eleve nem szabad élni, csak nyugdíjasoknak.
Előző melóhelyemről együtt léptünk le a kollégámmal, így adott területen (programozás) nem maradt ember náluk. Ez nyilván övön aluli volt számukra, és 30 nap alatt akkor is lehetetlen lett volna megoldani a 6 évnyi fejlesztés átadását, ha 1 nap alatt felvettek volna valakit a helyünkre. Ha keresnél erre mondjuk egy céget, akkor instant több 10 milliós számlával nyitnának, és vagy sikeresek lennének, vagy nem. Így kaptak egy ajánlatot tőlem, jelenleg is bedolgozok nekik, és hónapról hónapra kiveszem belőlük kb azt a pénzt negyedannyi munkával, mint amit addig teljes munkaidőben kerestem. Kihasználtam a lehetőséget? Nyilván - ennyi pénzt bűn lett volna otthagynom. Szívják a fogukat? Persze, hiszen kb 4x annyit fizetnek minden órányi munkámra, mint addig. Ettől függetlenül keresnek más megoldást? Nem, mivel nem tudnak. Fájdalomküszöb alatt maradtunk - az üzletben ez a lényeg, nem a kölcsönös megelégedettség.
Kicsit úgy érzem hogy túlzottan szentimentális vagy te ehhez a "keressünk jó sokat alkalmazottként" című játékhoz.
MEDVE1978 2019.03.12. 12:41:35
MEDVE1978 2019.03.12. 12:50:40
Az idézett ügyben - ha tényleg így történt - perelni lehetett volna a céget. Nálunk volt két peres ügy (munkaadói oldalról látva), ahol egyértelmű volt, hogy teljes mértékben alkalmatlan a munkavállaló a feladat ellátására (egyik esetben megtagadta, másikban nem volt képes elemi feladatokat sem ellátni). Ezek a perek 1-2 évig húzódtak, holott egyértelmű és jól dokumentált volt, hogy a cégnek van igaza. Annyi eszünk azért volt, hogy másik 3-4 esetben, amikor a munkavállaló összeférhetetlen volt a főnökével / munkatársaival és képtelen volt vele dolgozni, ott közös megegyezés legyen - természetesen több havi végkielégítéssel.
Anyád a baráthal 2019.03.12. 13:05:16
Ráadásul az írásban bemutatott példa egy héten belüli esetre szólt.
Én elfogadnám az ajánlatot, legfeljebb a próbaidőn belül odébbállnék.
2019.03.12. 13:10:44
De honnan tudod, hogy nem kapta meg a felmondási idejére a bérét illetve a végkielégítést ha jogosult rá? Ha ezeket nem kapta, akkor nem szabályosan járt el a munkáltató, munkaügyi pert mell indítani. Ez független attól, hogy Budapesten vagy Békés megyében. (Nyilván Békés megyében nagyobb eséllyel próbálnak átverni a munkáltatók, mert tudják, hogy nehezen találsz másik állást.)
2019.03.12. 13:12:32
De ennek megint semmi köze a felmondáshoz, lejárt a szerződésed, és nem hoaszabbították meg.
2019.03.12. 13:23:14
Ez nem pusztán a cégről szól, hanem a saját megbízhatóságomról. Én simán felmondanék, ha első napon kiderülne, hogy szar a munka, illetve nem az, amit ígértek. Előző munkahelyemen 5 hónap után mondtam fel, úgy, hogy a cég sokat költött a képzésemre, konkrét célterületre, és azt a célt a felmondásommal már nem is tudták ezután megvalósítani, de nulla lelkiismeret furdalásom van emiatt. Azért nincs, mert nem működött a dolog, abban a céges környezetben én nem tudtam érvényesülni, átvinni az akaratomat, hatékonyan dolgozni. Ehhez a felismeréshez viszont kellettek azok a hónapok.
Ellenben azért felmondani a 2. napon, úgy hogy nem is tudom milyen a munka, mert másik vasat is tartottam a tűzben pontosan azzal ekvivalens, mint ha ők mondanának fel a 2. napon, mert ugyan egyelőre elégedettek velem, de közben megtalálták az álomjelöltjüket. Nem mondom, hogy soha nem tenném meg a saját érdekemben, de ettől még nem érzem korrektnek.
Melki 2019.03.12. 13:29:52
Ehhez még hozzátenném, hogy nem olyan nagy Budapest. 5 év múlva simán mehetsz olyan helyre, ahol van olyan exkolléga, aki szemtanúja volt annak ahogy kiszúrtál a céggel. Nekem is vannak olyan munkatársaim, akikről ha meghallanám hogy interjúztatják őket elmesélném hogy milyen pofátlanok voltak egy előző helyemen. :)
Nancsibacsi 2019.03.12. 14:21:24
Megint korrekt akarsz lenni akkor, amikor ők nem azok. Te megvárod amíg minden jelöltet végigtesztelnek, de tőlük ugyanez nem várható el az ajánlatuk után. Szerinted mi volna akkor, ha eleve úgy nyújtanád be a pályázatodat, hogy 3 munkanapon belül hívjatok be interjúra, vagy lóf.sz a s.ggetekbe, illetve interjú után 1 nappal adjatok ajánlatot, mert később nem érdekel? Ők pont ezt csinálják: begyűjtenek X önéletrajzot - akár hónapokon keresztül, addig néma kuss -, elkezdik az interjúztatást - akár heteken keresztül -, és te csak vársz, vársz türelmesen. Bezzeg amikor eljutnak oda, hogy adnak egy ajánlatot, akkor adjál döntést lehetőleg még telefonon, mert az már a jófejség maximuma, hogy kapsz 1 napot a döntésre - hiszen mit nem lehet 1 nap alatt végig gondolni?
Nem szabad ilyen aszimetrikusan hozzáállni ehhez a dologhoz, mert a munkaadónak ugyanolyan szüksége van rád, mint neked rá. Ő tud megbízást szerezni, te tudod végrehajtani: egymás nélkül egyikőtök se megy semmire se. Ha a munkáltató már az felvételi időszakban diktálni akar és határidőket szab meg neked, anélkül hogy hasonló határidőket vállalna (és nem utólag, hanem előre rögzítve, hogy mondjuk 1 héten belül ebírálunk), akkor simán megérdemli, hogy te odamenj dolgozni, és élj a törvény adta jogoddal, vagyis jobb ajánlat esetén próbaidő alatt felállj.
radios2 2019.03.12. 15:06:45
Karbantartóként dolgoztam ott is, és bizony a kertésznek határozatlan idejű szerződése, volt, hétvégén is dolgozott, beosztották gépésznek, mivel volt ilyen irányú végzettsége is.
Több mint 200-túlórája volt, jött össze október közepéig, ennek ellenére, csak dec. 10.én fizették ki rendesen, onnan tudom hogy beszéltem vele..
nem olyan bonyolult ez,
Azt csinálnak a munkáltatók, a vezetők amit csak akarnak, békés-me-ben, de sok helyen másutt is, pl. multiknál, cégeknél, minden a főnöktől, az adott helytől helyzettől függ..
Vannak pótolhatatlan szakemberek, de pótolhatatlan dolgozók nincsenek, Mo-on, ez a mentalitás, az elfogadott érv.. vidéken nem becsülnek meg, hiába tanultam 3szakmát, hiába van 30-éves gyakorlatod-tapasztalatod, ez tény..
never again 2019.03.12. 15:17:49
Adrenalintripnak sem utolso àm
élhetetlen 2019.03.12. 16:26:00
jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.03.12. 17:24:54
jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.03.12. 17:26:23
2019.03.12. 17:39:49
A Hays számaira konkrétan a Hays toborzói húzzák a szájukat, szóval ennyit erről...
élhetetlen 2019.03.12. 17:55:13
élhetetlen 2019.03.12. 18:08:16
Melki 2019.03.12. 18:57:40
Szerintem komolyan vehető cégnél ezzel a "több pénzért" dumával nem sok eséllyel indulsz. :)
Az, hogy nem téged rúgnak ki nem jelenti, hogy jobb vagy a másiknál. Van, hogy teljes csapatokat dobnak ki, nyilván nem azért, mert abban a csapatban mindenki rosszabb, mint a többiben. A kirúgásnak sok oka lehet, ennyi információ alapján nem lehet messzemenő következtetéseket levonni.
Mondhatod, hogy a másik a hülye, de az eredmény az, hogy te nem kaptál ajánlatot. :)
Balfredo Alfredo 2019.03.12. 19:03:31
Eszerint a siker azonos a felsővezetői pozíció elnyerésével??? Aki nem vezető, az sikertelen???
élhetetlen 2019.03.12. 20:21:44
És mellesleg, mivel is csábítják el a „komolyan vehető cégek” a jó munkaerőt másik cégtől? Sütivel, vagy mosollyal, vagy magasabb fizetéssel?
Bambano 2019.03.12. 22:46:03
tehát meg lehet oldani a felvételt, ha van rá elhatározás.
Bambano 2019.03.12. 22:50:16
azóta a grafton név nálam akkora vörös posztó, mint a felcsúti páholyban a soros.
babona 2019.03.13. 09:57:46
Gyorsan jól dönteni nagyon egyedi képesség, 1000-ből 1 ha képes. Ami az álláskeresői oldal: hozok két konkrét példát, mindegyik jó régi már, és tanulságos is lehet.
Egy személyesen ismerős ügyféllel dolgoztam együtt, az ügyfelének speciális hálózata volt, karbantartás(és tűzoltás) volt a feladat, és perszer javaslat hogy mit tegyenek vele. Miután lezavartuk a dolgot, megkeresett egy állásajánlattal, frissen indult(*) cégénél keresett vkit szakmai (és később szakmai vezetői, nagy tervek...) feladatra. Érdekesnek tűnt, nyilván meg tudtam volna csinálni, nem volt kamu, és bár volt stabil munkahelyem, épp tele volt a hócipőm, meggondoltam. Két dolog tántorított, el: *, a másik hogy az ismerős önkormányzatos bedolgozós háttér mellett csinálta volna a dolgot. Kicsit sok lett volna mindent egyedül... akkor már csinálnám a sajátot inkább. 1 hét múlva nemet mondtam. A cég pár évig vegetált (Persze velem biztos szárnyalt volna:)) aztán láttam teljes állásban önkormányzati pozícióban, a cég meg nullás, ha megvan még egyáltalán. Persze nem indítottam sajátot, szakembernek tartom magam nem menágernek.
Másik: ez is kb 10+éves. Megkeresett egy ismerős/ügyfél, aki fejvadászat+tréning+stb vonalon szolgáltatott, és be volt ágyazva az illető cégbe jól. Nem kamu: Konkrét ajánlat, nagy nemzetközi cég, az akkor fizusom duplája+, határozott időre (3 hó), később lehet határozatlan is(100km-re volt mondom neki hogyan? aszongya: Vegyek ki fizetetlen szabit ha akarok, részmunkaidő, akárhogy, kifizetik a bejárást kocsival, vagy az albérletet, de még panzió is szóba jöhet, garantálja.) Mondom neki jó leszek én ide? Biztos? Csak töröm az angolt, bár olvasok, néha írok, de alig értem ha mondanak vmit. Pláne megszólalni. Nem gond, mondja, szakmai, nagy része kisujjból megy neked, a maradékot megtanítják, fejlődni lehet stb. Mit mondjak kicsit megijedtem a pozitól is, meg hogy komolyan gondolja is. (rég volt, látszólag volt ember bőven). 1 Hét. Amin álmaim állása bukott (mert tényleg nem volt kamu, a később egy jobban beszélő de szakmailag alkalmatlanabb bekerült majd kikerült-szintén ismerős volt) az élethelyzet. Fél évvel előbb vagy később nem gondolkodok egy napot sem, de az a 3 hónap pont nem volt jó: családilag. Azóta sem tudok angolul beszélni, és persze ilyen ajánlat sem jött több. Igaz, az ismerős megvan de kérni nem szoktam (tudom eposzi vétség...). És mégis ugyanúgy döntenék ugyanabban a helyzetben, (de most már gyorsabban).
2019.03.13. 11:27:32
Nem hinném, hogy azt várták volna, hogy ócsárold a helyet, de az ismerősödtől lehetett volna infód a potenciális új helyről, ami felkeltette az érdeklődésedet.
élhetetlen 2019.03.13. 14:07:55
Hegge Balázs 2019.03.13. 14:40:23
Konkrétan arra gondolok, hogy valaki egy társadalmilag megbecsült pozícióban, hosszútávon sikeres, eredményes.
Ez lehet akár egy kiváló kőműves, akit a főnöke(munkáltatója, akiknél eddig dolgozott) anyagilag erkölcsileg megbecsül, mert szüksége van rá. Az átlagnál jobban megfizeti, mert dupla veszteség számára, ha konkurenciát erősíti holnapnaptól. Ez is siker.
Balfredo Alfredo 2019.03.13. 18:42:00
Konkrétan arra gondolok, hogy valaki egy társadalmilag megbecsült pozícióban, hosszútávon _sikeres_, eredményes."
Ezek szerint a _siker_ az, amikor valaki _sikeres_ . Bocsi, de ennek eléggé bullshit szaga van.
Lehet, hogy a sikernek nem is létezik definíciója?
bron32 2019.03.14. 11:24:27
"Ugyan kinek lenne az a celja, hogy onkent tomje masok zsebet a munkajaval, s mellette a legerosebben megadoztatott jovedelemforrasbol eljen? Max. egy idiotanak."
Tévedés azt hinni, hogy akkor jársz jól, ha minél kevesebb hasznot szerzel a munkáddal másoknak. Inkább pozitív korreláció van a hasznosság és a megbecsültség között.
A nettó jövedelem érdekel, nem az adóztatás mértéke.
Szerintem a jó munkahely kritériumai: jó munkakörülmények, testhezálló feladatok, jó fizetés, fejlődési lehetőség, kevés stressz, stabilitás, kiszámíthatóság. Annak csak örülök, ha másnak is megéri, hogy én dolgozok. Sőt, ha nem így lenne, az lenne gáz.
Balfredo Alfredo 2019.03.14. 20:37:32
A legtöbb főnök úgy gondolja, hogy az alkalmazott azért jár be, mert érdekli a munka. Vagy mert szórakoztatja. Vagy mert másképp unatkozna. Vagy társaságra vágyik. Vagy nem akar otthon jelenlétével zavarni, míg takarítják a szobáját.
A közönséges, pénzért dolgozó (ha tetszik megélhetési) munkavállalóról még nem is hallottak.
Haloperidol 2019.04.04. 16:18:00
Nem lepődjél meg, de tényleg. Én kutatóorvos vagyok, dolgoztam egy ideig pathológián. Volt kollega, aki nem tudta pontosan, határozottan, megfelelő tudományos nyelvezettel leírni a leletre amit a mikroszkópban látott, állandóan hivogatták az intézetet a különböző klinikákról, hogy miafaranc ez?
Na ez van, ha nem jó a kommunikációs érzéke egy pathológusnak.
A kollega később elment, most egy gyógyszercégnél van.
Ngelina 2019.05.06. 14:26:40
Ngelina 2019.05.06. 15:00:18
1. Fejvadász telefonon, 1,5 óra
2. fejvadász élőben, 1 óra
3. még egy szűrő telefonon a fejvadásszal, hiszen középvezetői állás, újabb 1 óra
4. Személyesen 3 órás beszélgetés a csopvezzel és a fiatal és szakmailag is "érdekes" magányos HR-essel. Itt kiderült, milyen pocsékul kezelték az elődömmel felmerülő munkahelyi problémákat, személyes konfliktusokat, elválást. Jól ki is beszélték velem. Iszonyú etikátlan de legalább megtudtam, hogy milyen "képzetlen" az embermanagement náluk, HR-t különösen beleértve.
5. Kettő órás Skype interjú a messzeföldi szakmai főnökkel, legalább szakmai. Szerettük egymást, na tőle szívesen tanulmnék, emberileg és szakmailag is.
Végül 6.: 1 óra privát időmből, a csopvez, a HR-es és egy tündéri - de TOTÁL irreleváns - kolléga elvitt egy menüebédre.
A több hetes folyamat alatt végig nagyon lelkesek voltak irányomban, "95% igen, dejólesz".
De a végén, az egy órás ebédidő valamiért akkora sokkot okozott, hogy pár óra múlva már kaptam az elutasítást. Az ebéd alatt privát kérdéseket is feltettek - de nem megismerni akartak, csak valami fura kis önigazolás ment végig, főként azzal villogtak, hogy mennyire be tudnak rúgni a csapattal péntekenként, meg milyen jó amikor a hétvégén sárkányt eregetnek valami parkban és oda minden kollega megy. Akkor sajnos kiderült számukra, hogy igényt tartok a munkaidőn kívül a saját időmre mert elfoglalt vagyok és élvezem. Valamint a kollega meg a főnök nekem nem haver alapból - bár alakulhat úgy is de nem magától lesz úgy - De főként üzlettárs, partner. Valamint azt is megtudták, hogy a bulit számomra a jóga, a meditációs hétvégék, de főleg családommal együtt töltött idő jelenti, nekem nincs miért nenekülnöm az életemből. A vicc az, hogy az ebéden jelenlévők közül szakmailag egyik sem lett volna munkatársam, sőt, a háromból kettővel lehet, hogy havi egyszer futok össze. Hozzátenném még azt az apró furaságot, hogy az ebéd alatt az egyetlen ember, akivel valamennyire együtt dolgoztam volna, egyszer sem nézett rám (a szemembe meg pláne), vbár mellém ültették, a fejét sem fordította felém. Szembeültettek az irreleváns kollegával az asztalnál, a HR-es lány, aki a csopvezzel szemben ült, végig őt vizslatta, a pasi arcáról olvasta le, hogy az mit gondol...és végig képtelen volt a beszélgetést kezelni, vezetni. Teljes figyelmével azon volt, hoyg kiderítse mit érez, gondol aszótlan, zárkózott, görcsös csopvez. Nagyon furán éreztem magam, azt sem tudtam, mit mondjak. Ennek a tetejébe jött a fél órás mese a pénteki kollegás berúgásról, amit a HR-es lány adott elő nagy lelkesedéssel. Aztán még aznap délután egy telefon, hogy mégsem. Kérdeztem, mi az oka annak, hogy a tegnapi, "95% igen, dejólesz"-ből ide kötöttünk ki, de azóta sem kaptam választ, csak gyanítom: nem vagyok nekik elég gyökér. Sajnos annyi sem volt a HR-es lányban, hogy telefonon megbeszélje velem, hogy mégsem, és KÖSZÖNIK A RÁJUK SZÁNT IDŐT (mert ugye az élet meg pénz). A fejvadásszal végeztette el a piszkos lepattintó melót, aki vagy nem tudott, vagy nem akart arról felvilágosítani a hirtelen pálfordulás okáról. Hiába kértem, járjon utána mi történt - merthát addig összesen 9 és fél óra ment rá az életemből csak az interjúzásra, gondoltam megérdemlek ennyi tiszteletet - sajnos több hívást mégsem kaptam.
De nem baj, erre való a Glassdoor meg a többi oldal :D
Az eset unprofesszionális és időhúzó kezelése miatt sem a fejvadászcégnek, sem a munkáltatónak (a HR-es kolleginát és a magyar csopvezt is beleértve) nem keltem jó hírét. És már akkor sem dolgoznék náluk, velük, ha dupla annyit fizetnének, amennyire - egyébként igen nagylelkűen - az állást beárazták.
Balfredo Alfredo 2019.05.09. 20:17:35
"A sikernek szerintem nem létezik definíciója, annyira szubjektív."
Ebben lehet valami. Mindazonáltal sokan, főleg főnökök előszeretettel emlegetik a sikeres vállalatot, a sikeres csapatot, a sikeres csapattagokat és a sikeres akárkit/akármit. Ezzel aztán sikeresen lejáratták a siker fogalmát is :-((
Balfredo Alfredo 2019.05.10. 19:11:26
Balfredo Alfredo 2019.05.11. 19:13:40
Mindazonáltal légy tudatában, hogy a blog tulajdonosa mindig csak az aktuális hét témájához írt hozzászólásokra válaszol, a régebbiekre nem :-(
jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.05.13. 19:53:37
jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.05.13. 20:11:54
Jogosan gondolhattad, hogy nem lesz gond, mert ők is beletoltak sok munkaórát, és szerintem még a menüebéd előtt fél órával kaptak egy infót, ami miatt furcsálkodtak az ebéd alatt.
Shit happens, erre nincs szebb kifejezés.
Balfredo Alfredo 2019.05.19. 20:50:58
Az mindenképpen tény, hogy bizonyos posztjaid sok hozzászólást generálnak, és még hetekkel az eredeti poszt beküldése után is folyik az eszmecsere. Adott esetben nélküled.
Amúgy az elfoglaltság meg a nagyszámú hozzászólás jó ürügy arra, hogy ne minden kérdésre kelljen válaszolni. Így a kínos kérdések megválaszolása helyett nem csak az 'igazad lesz, de nem állásod' bölcsességét, hanem az időhiányt is be lehet vetni érvként.
Balfredo Alfredo 2019.05.19. 21:01:21
A leírt eset szemléletesen bizonyítja be, immár sokadszor, hogy nincs itthon hr kultúra.
A hres csak addig hres, amiíg a milliós fizetést meg az ingyen szolgálati autót kapja. Amikor kínos dolgokat kell kommunikálni, mint pld. ezt is, behúzza a fülét-farkát. Ha bármilyen okból, pld. hirtelen elrendelt létszámstop miatt nem tudták a jelöltet felvenni, akkor ezt meg lehetett volna mondani, szemtől-szembe. Ha már úgyis együtt ebédeltek. De úgy tűnik, a hresek olyan alakok, akik ezt nem (sem) merik megtenni: nem hogy nem mondták meg, de az elutasítás közlését is a fejvadász cégre bízták. És az ilyen alakok rendelkeznek mások sorsa felett :-(