JobAngel Az álláskeresők védangyala

Van más állásajánlata is folyamatban?

2019. február 19. 06:00
91 hozzászólás

Erre mit is kellene válaszolni manapság, hogy taktikailag is jó legyen, korrekt is legyen, jó állás is legyen belőle?

A régi „iskola” szerint erre azt kellett volna válaszolni, hogy neeem, dehogyis, csakis Önökhöz szeretnék jönni dolgozni, mert meg kell(ett volna) mutatni, hogy neked ez az állás kell, és hű, milyen elkötelezett vagy, életed és véred a cégért, amiről most hallottál először, az álláshirdetés szerint pedig „piacvezető”.

Ez persze munkanélküliség idején is hiteltelen és életszerűtlen válasz lett volna, de volt, aki ezt akarta hallani, és hallotta is, és lőn rossz állás hosszú időre… Akkor azt az állást fogadtuk el, amire hajlandók voltak felvenni, csak legyen bevételünk, ehhez igazítottuk a taktikát.

Most viszont, munkaerőhiány idején azt az állást fogadjuk el, ahol úgy látjuk, megtaláljuk a számításunkat.

Az állásinterjú folyamán nagyjából fel tudtad mérni, lenne-e kedved, lehetőséged itt dolgozni, tehát a válaszod is ezt kell, hogy tükrözze. És persze bármit mondasz, ha később felvennének, és mégsem jönnél ide, nemet mondani – kellő udvariassággal természetesen – szabad bármikor.

Miért is kérdezik ezt? Leginkább azért, hogy lássák, mennyire kell neked gyorsan válaszolni, milyen gyorsan kell a te jelentkezésedről döntést hozni. Illetve, itt már puhatolózhatnak, hogy vajon mennyire akarod konkrétan ezt az állást.

Tehát, maradj a korrekt és őszinte vonalon, de arra is vigyázz, nehogy a nagy válogatásban sok szék között is a földre huppanj.

Ha ez az állás annyira nagyon nem tetszene így, de pár változtatással már igen, akkor nem is kell taktikázni, meg kell mondani, hogy igen, tárgyalsz másokkal is, mert most meg akarod ismerni a lehetőségeidet, de mindenhol „félúton vagy”. Fontos, hogy ilyenkor ne tégy összehasonlítást, ne célozgass arra, hogy vannak jobb ajánlatok is. Esetleg megkérdezik majd, hogy mik a döntési szempontjaid, és akkor ott a terep az alkura: ami eddig nem volt meg az ő ajánlatukban, és amitől mégis választanád ezt az állást, itt most felhozhatod.

Ha ennél a cégnél más pozícióra is pályázol, és egyébként bármelyikben el tudod képzelni magad, akkor ezt is el kell mondani. Ha esetleg itt van valamilyen sorrend, hogy mégis melyik tetszene jobban, indokold meg, de úgy, hogy hagyj terepet annak is, hogy esetleg a másikra szánnak. Tehát, az inkább tetsző álláshoz sok érvet hozz fel, miért tetszene, a kevésbé tetszőnél inkább azt hangsúlyozd, hogy a cég mennyire tetszik, és ha látsz rá esélyt mondd el azt is, hogy a másik miért „B terv” csak. Kifejezetten emeld ki, hogy mindkettőben jól éreznéd magad!

Ha egyébként nem akarsz váltani, és nincs is több ajánlatod, de ez a cég, ez a pozíció kell, ezért váltanál, mert valamiért mégis kifejezetten tetszene, akkor meg ezt kell elmondani. Részletekbe menően megindokolni, hogy miért, mert itt nemcsak a szakmaiság lesz melletted szóló érv, hanem a valódi elkötelezettség is.

Ha egyébként nem akarsz váltani, jól elvagy a jelen helyeden, de ők kerestek meg, és most állásról tárgyaltok, akkor légy nyitott… A válaszod is ez legyen, nincs más ajánlatod, valójában nem is gondoltál rá, hogy váltanál, de érdekesnek tartottad a lehetőséget. Vannak cégek, akiknek nem mondunk nemet, ha felkeresnek – minimum tárgyalni le kell ülni velük, aztán majd kisül belőle egy jobb állás – vagy megtudod, hogy ahol vagy, az pont jó neked, és nincs most jobb ajánlat számodra a piacon. Ez is hasznos információ.

Ha egyáltalán nem tudod elképzelni, hogy ott dolgozz, ahol most épp tárgyalsz erről, akkor kell igazán taktikusnak lenni… Ha nem felelt meg a hangnem, a bánásmód, akkor se indulattal válaszolj, de nyugodtan mondhatod, hogy ezt a pozíciót nem fogod vállalni – nem egészen ez volt a kérdés, de ha nem szimpatikusak, akkor arról sem kell tudniuk, hogy mással tárgyalsz. Velük nem akarsz, ez a lényeg.

Ha egyébként a nemleges válaszod csak „most nem”, vagy „ezt nem –de mást igen”, akkor viszont ezt kell elmondani: tetszene, de… pl. a sok utazás, amit a pozíció kíván, neked most nem megoldható. Vagy: ez a pozíció nem megfelelő szintű neked, de egy olyan, ami … az érdekelne. Láttam már rá példát, hogy átalakították emiatt a munkakört: a jelölt kellett, és ő kellett, nem más, de mivel egy-két feladatkört utált, és ezt kellő minőségben el is mondta, ezek elvégzésére kerestek mást házon belül.

---------------------

Az önsorsrontó „taktikákról” is érdemes röviden, elrettentő példaként megemlékezni.

Ha azzal akarod felsrófolni az árad, hogy ó, hogyne, naponta jönnek ajánlatok, akkor kiválthatod azt az érzést, hogy téged nem lehet „megkapni”, feladják, anélkül, hogy ajánlatot tennének neked. Még lelkiismeretfurdalásuk sem lesz, hiszen egy ilyen nagymenő biztos gyorsan talál állást, ha akar, ők meg biztos meg sem tudják fizetni... A „menő” meg csodálkozik, hogy hát milyen menő, mégsem ajánl senki állást végül, pedig mindenhová hívják. Emellett már az állásinterjúra híváskor leegyeztetted (így), hogy kb. milyen nagyságrendű fizetésben gondolkodsz, tehát úgy ültetek le tárgyalni, hogy tudják, mennyit kérsz. Akkor minek taktikáznál tovább ezen? 

Másik „zseniális” elrettentő taktika szerint nem szabad túl lelkesnek mutatkozni, mert akkor kevesebbet fizetnek, hiszen a lelkesedésed éltet, jössz kevesebbért is. Nos, ha megfelelően tárgyalsz, a lelkesedés egy plusz érv melletted, és azt is meg tudod mutatni, hogy lelkes ugyan vagy, de palimadár nem. Hozzáteszem, hogy ahol a lelkesedés fontos, oda pont nem balfékek szoktak kelleni. És ismétlem magam: már az állásinterjúra híváskor leegyeztetted, hogy kb. milyen nagyságrendű fizetésben gondolkodsz, tehát úgy ültetek le tárgyalni, hogy tudják, mennyit kérsz. Akkor minek taktikáznál tovább ezen?

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr7014634986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.20. 06:08:04

Alapvetően csak a pénz számít az ilyen helyzetben. Nyilván ha egyébként azonosak a feltételek.

Buenos Aires 2019.02.20. 07:36:11

A HR a saját alkalmatlanságát bizonyítja a kérdés feltevésével. Sajnos adekvát válasz adásával ( semmi köze hozzá) a jelölt egyből ki is írja magát .

Zalai Béla 2019.02.20. 08:16:09

@MAXVAL bircaman közíró: Alapvetően csak a feltételek számítanak az ilyen helyzetben. Nyilván ha egyébként azonos a pénz.

szemi90 2019.02.20. 08:19:44

@MAXVAL bircaman közíró: Nem nagyon találkozni olyannal a való életben, hogy a pénzen kívül minden más feltétel megegyezik. Dönthet a legkisebb különbség is egyik-másik javára. Munkahely elhelyezkedése, megközelítése, sőt az első benyomás is amikor belépsz. Számomra ezek is fontosak és simán előfordulhat, hogy a fizetés különbözete nem kompenzálja a hátrányokat.

Berelhetoreklamfelulet 2019.02.20. 08:45:10

@szemi90:
"Munkahely elhelyezkedése, megközelítése"
A kettő ugyan azt jelenti itt.

És miután időbe kerül a bejutás, azt szépen hozzá adod a munkaidődhöz, levonod a fizetésedből a meg nem térített bejárási költséget (bérlet stb.), majd elosztod az így kalkulált béred a korrigált munkaidőddel és voilà, meg is van a "pénz" amit hasonlíthatsz a másik cég ajánlatával.

Az első benyomás annyiból számít(hat), hogy instant kuka-e a hely. Nyilván ha már az interjún arról kérdezgetnek, hogy nem-e baj ha szopatnak a felettesek (szó szerint megtörtént eset), akkor az ott elégé red flag.
Persze a (kellő mennyiségű) fizetés ezt is felülírhatja, szal jah, a fizetés a legfontosabb paraméter. Aki mást mond az vagy hülye, vagy a képedbe hazudik.

Thunder_th 2019.02.20. 09:20:09

@Berelhetoreklamfelulet:

Rohadtul nem a fizetés a legfontosabb paraméter. Nekem múlt év végén ajánlottak olyan munkát itt Németországban, ami bőven évi 150k fölött fizetett + bónuszok, de a munkaidő 70 százaléka utazás lett volna. Többnyire USA és Ázsia. Gond nélkül megfeleltem, már az ajánlat fázison is túl voltunk, de visszautasítottam, mert ez a munka azt jelentené, hogy gyakorlatilag nem látom az asszonyt meg a gyereket. Még a videókapcsolat sincs meg, mert lenne 6-10 óra időeltolódás amíg úton vagyok. Persze én sem voltam teljesen nyílt és egyenes, mert elmentem a végső ajánlat fázisig, habár már az első interjún megmondták, hogy a munka mivel jár. Csak kíváncsi voltam, egy ilyen fajta munka mennyit ér a piacon. Anyagilag jelentős előrelépés lett volna, de az életminőségemen sokat rontott volna. Egy bizonyos életszínvonal felett egyáltalán nem a fizetés az első.

babona 2019.02.20. 09:24:42

@jobangel: Olvastam HRportal-os cikket. Sajnos, (jogosan) ugyanazt mondod benne, amit évek óta... de jó lenne már valami változás...

Im just here for the comments 2019.02.20. 09:28:10

@Berelhetoreklamfelulet: hogy jelentené már ugyanazt? (nem pedig "ugyan azt"...) Az elhelyezkedés azt jelenti, hogy mondjuk szép környezetben van vagy közel bizonyos stratégiailag fontos helyekhez (bevásárlás, iskola, ovi, belváros, akármi), a megközelítés meg azt jelenti, hogy pl. mennyit kell utaznod, vagy mennyire macerás utána elmenni a gyerekért/ügyet intézni, vagy lehet-e a közelben parkolni és még sorolhatnám. Sokaknak ezek a szempontok is számítanak.
Ha valakinek semmi nem számít, csak a fizu, az meg is érdemli a későbbi munkahelyét. Egyesek havi 500 forintért a saját sz@rukat is megennék.

erkölcsi hulla 2019.02.20. 09:37:47

@Thunder_th: Ha havi 4 milát visszautasítasz, csak annyit jelent hogy hasonlóan keresel már most is, és már van annyi pénzed, hogy nem éri a munkának élni, nem szorulsz rá erre a löketre.

Berelhetoreklamfelulet 2019.02.20. 09:42:29

@Im just here for the comments:
"Szép környezetben van" LMAO
Ez alapján a komment alapján te a "hülye" kategóriába tartozol úgy néz ki.

Az, elhelyezkedés ezt pont nem jelenti amúgy, nem mintha lenne jelentősége, ha te ezekkel időt spórolsz meg, az ugyan úgy átváltható fizetésre.
Ha hozzád vágnak +100k-t azért, hogy olyan helyen dolgozz, ahol nincs a szomszédságban egy tesco, abból a pénzből bőven megoldod másképp a problémát. Nyilván ez nem opció az árufeltöltő szintjén lévő állásoknál, az 500ft-os különbség kb. ott lehet releváns...

A valóságban gyakorlatilag minden átváltható pénzre, akár tetszik, akár nem. Nem véletlen, pont erre találták ki...

Thunder_th 2019.02.20. 10:10:48

@erkölcsi hulla: Ha 3x annyit, de ha 5x annyit fizettek volna, akkor sem vállaltam volna el. Mert ha ennek a család látja kárát, akkor nem éri meg. Ha egyedülálló lennék gyerek nélkül, akkor akár ennek az összegnek a kétharmadáért is simán elvállaltam volna, mert a feladat tetszett. Ebben az esetben nem a pénz volt a döntő. Persze értem én, hogy a fizetés fontos szempont, de nem minden helyzetben, nem minden körülmények között.

erkölcsi hulla 2019.02.20. 10:21:12

@Kolompár Magneto: És szerinted ezek a háeresek tényleg vannak annyira debilek, hogy el is fogják hinni?

erkölcsi hulla 2019.02.20. 10:24:24

@Thunder_th: A család annak is a kárát látja, ha most harmadannyiért dolgozol, mint amiért dolgozhatnál, és a gyereknek nem telik majd oktatásra, nyelvvizsgákra, jogsira, egyetemre, stb, csak ez nyilván nem a születés után jelentkező költség, de mégis sokat számít.

2019.02.20. 10:27:30

@erkölcsi hulla: nem érdekli őket. Ezek játszmák, ismert kérdésekre, ismert válaszok. De nyugodtan legyél legközelebb őszinte, válaszold például azt, hogy, "hááát, van még pár ajánlatom, van ami jobb is ennél, de hát eljöttem ide is, hátha lesz ebből is valami, próbálkozni ingyen van ugyebár".

2019.02.20. 10:31:39

@erkölcsi hulla: a csávó a leírás alapján most is elég vastagon keres, nem hinném, hogy akinek ilyen szintű állást ajánlanak, az jelenleg Tescoban árufeltöltő :) Különben ha nekem választani kéne, hogy havi nettó 800-as jelenlegi állás és normális beosztás, vagy nettó 1.2 milla, viszont utazgatás és nem látom a családom, akkor vastagon szarnék az utóbbira.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.20. 10:35:09

@szemi90:

Mivel a munka eleve rossz, a kisember így gondolkozik:

Munkanélküli vagyok?
Kénytelen vagyok elfogadni az első lehetőséget. Aztán majd már munkába állva keresek új munkahelyet.

Már dolgozom valahol és kellemetlen a helyzetem?
Keresek új helyet, s még akkor is elfogadom az ajánlatot, ha esetleg kicsit kevesebbet fizet.

Már dolgozom valahol és tűrhető a helyzetem?
Nem keresek új helyet. ha valaki keres, akkor fogadom el, ha jelentősen jobb az ajánlat.

Im just here for the comments 2019.02.20. 11:42:57

@Berelhetoreklamfelulet: szövegértés rulez... Látom, nem az erősséged.
+ *ugyanúgy

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.02.20. 11:55:45

@MAXVAL bircaman közíró: Na, pont ezért kell ezt a kisemberes réteget felemelni, mert így frusztrált, rossz hangulatú társadalom lesz (van) belőlük. Pl. a munka nem rossz, nem áldozat, hanem jóleső dolog, amit szívesen csinál, és amiért fizetnek. Hangsúly az ÉS kapcsolaton.

2019.02.20. 12:14:11

@jobangel: aranyos elképzelés, de az emberek többségének a munka nyűg, nagyon-nagyon kevesen vannak olyan helyzetben, hogy a munkájuk örömet szerez és jól is érzik magukat benne. Hány multis rabszolga, hány gyári melós, hány kereskedelmi dolgozó, hány fuvaros, hány szakmunkás, hány betanított munkás gondolja szerinted azt, hogy jóleső, szívesen csinált dolgot végez? Ne téveszd össze ezt a megszokással, a belenyugvással, az elfogadással. Persze aki Cancunban szörfoktató, vagy kínai állatkertben pandagondozó, az élvezheti a melóját, és tarthatja a fizetett hobbinak, az átlagember átlagmunkáját beállítani valami értelmes és jóleső dolognak viszont vagy butaság, vagy olcsó propaganda. A munka sajnos általában és többségében egy szükséges rossz nyűg, persze némi agymosással át lehet formálni jóleső szuperkirály tevékenységnek, de alapvetően nem az.

babona 2019.02.20. 12:28:41

@Kolompár Magneto: Azt mondta felemelni... Már csak ezért is megvédeném. (kösz engem nem kell ne értsd félre). Mondjuk a puszta szavak is ritkán oldanak meg bármit.

Melki 2019.02.20. 12:31:29

@Kolompár Magneto:
Ezt sosem értettem, ha valaki nem elégedett a munkájával, akkor miért nem képzi magát olyan irányba, amivel szívesen foglalkozna? Gyakorlatilag csak online forrásokból meg lehet tanulni szinte mindent, összesen néhány kivétel van, például orvos nem lehetsz diploma nélkül.

Tudom hogy buborékban élek, de nem sok olyan ismerősöm van, aki nem szereti a munkáját. Én is úgy vagyok vele, hogy a pénz fontos, de másodrendű érték, nem fogok rosszabb munkát elfogadni csak azért, mert jobban fizet.

nitro1 2019.02.20. 12:55:37

@Melki: Valszeg azért, mert az nem biztos, hogy piacképes? Te szívesebben dolgoznál olyasmit, amit szeretsz csinálni, de vagy nagyon keveset keresnél vele, vagy nagyon nehezen találnál ilyen állást, vagy inkább olyasmivel, amit nem annyira utálsz, elmegy kategória, de legalább megfizetik? Nem sokaknak van olyan munkájuk, amit nagyon szeretnek csinálni, az szinte csak Tolkiennél van, hogy a munkátok a hobbitok. :-) De ha még így is lenne, ha egész munkaidőben azzal foglalkoznál, amit szeretsz, és még szabadidődben is, nem unnád meg egy idő után?

2019.02.20. 13:00:27

@Melki: van ilyen, pedagógus vagyok elvileg, négy évig tanítottam problémás gyerekekkel foglalkozó alapítványi suliban, annak volt értelme és szerettem is. A suli becsődölt, én váltottam jobban fizető, de tök más állásra, állami suliba már nem akarok visszamenni, alapítványi alig van, én meg már tíz éve nem a szakterületen dolgozom, fel se vennének. Ez van, ezt kell elfogadni, értem én, hogy átképezhetném magam webdizájnernek vagy pincérnek, de az se lenne jobb, mint a mostani.

2019.02.20. 13:01:19

Nem elvileg, eredetileg :)

2019.02.20. 13:04:30

@Melki: egyébként amit online forrásból meg lehet tanulni, az 99%-ban it munka, ahhoz meg a többségnek nincs igazi affinitása. Annál meg kevés szomorúbb van, mint alacsony szintű ájtísként adathalmazokat pötyögni naphosszat egy szobában... Asztalos, autószerelő meg cukrász, meg millió más nehezen lehetsz yt videókból tanulgatva, legfeljebb hobbiszinten.

2019.02.20. 13:27:23

@erkölcsi hulla:
Egy elméleti példa:
Nem mennék el hímringyónak egy meleg bordélyházba a jelenlegi fizetésem 10-szereséért. Szintén nem vállalnék olyan munkát a fizetésem 10-szereséért, amelyiknél 10% feletti esélye van, hogy munkahelyi balesetben meghalok.

Ezek szándékos sarkítások, kisebb tényezők nyilván kevesebbet torzítanak, de semmilyen esetben sem igaz, hogy csak és kizárólag a fizetés számít, vagy az eljutási idővel korrigált fizetés.

2019.02.20. 13:29:12

@Berelhetoreklamfelulet:
De, az elhelyezkedésben benne van az is, hogy milyen környezetben van.

2019.02.20. 13:32:00

@Kolompár Magneto:
Utóbbiakra meg vannak tanfolyamok.

2019.02.20. 13:48:12

@Zabalint: oké, de én meg nem akarok se asztalos, se autószerelő lenni :)))) Ez a hurráoptimista "csináld azt, amit szívesen csinálsz, és akkor boldogan mész a munkahelyre" dolog ott hibádzik, hogy a legtöbb esetben az, amit igazán szívesen csinálnál, az korántsem fizet annyit, hogy az nagy buli legyen, illetve ha az, amit igazán szívesen csinálsz, az a munkád lesz, akkor kötelezőség és a rendszeresség hamar kiöli belőle az örömet. Mert érted, ha én szenvedélyes kertészkedő vagyok, az szuper, ha otthon túrom a kiskertet, de ha egy kertészetben kell napi nyolc órában muskátlit ültetni, az hamar odavág a jóságnak :) És azt is értem, hogy akad, akinek a vágyai netovábbja, hogy vállalati szoftvereket programozzon, de azért ilyen emberből viszonylag kevés van.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.02.20. 13:53:39

@nitro1: Igen, van olyan hobbi, amit nehéz piacképessé tenni. De itt jön be a másik tényező, hogy ha azért dolgozol, hogy utána a hobbidat finanszírozd, máris megvan a munka értelme... Lapátolja az adminisztrációt, aztán este beül a varrógépe elé hímezni vagy akármi mást csinálni. Lassan le kéne tenni a kádári szocializációt, miszerint csak az a munka, ami áldozat, ami rossz, amit hősiesen el kell végezni.

És bizony láttam én már csillogó tekintetű szobaasszonyt szállodában, olyan lelkesen még senkit nem láttam takarítani, meg is kérdeztem, miért... Hát mert ő imádja, ha megtisztulnak a dolgok a keze alatt, és mosolygott tovább... Vagy sosem felejtem el a stuttgarti Mercedes múzeumban azt az idegenvezetőt, aki zárás után, külön fizetős túrán vitt körbe bennünket, és volt a zsebében egy szarvasbőr rongy, ha meglátott egy ujjlenyomatot valamelyik autón, nekiállt letörölgetni... Este 8-kor. A Ferrari-gyár gyártósori melósairól hasonlót hallottam.

2019.02.20. 14:00:18

@jobangel: "Hát mert ő imádja, ha megtisztulnak a dolgok a keze alatt, és mosolygott tovább" - azért ehhez meglehetősen egyszerűnek kell lenni. De tény, hogy minél egyszerűbb valaki, annál könnyebb boldoggá tenni. Gyakran elég egy ping-pong asztal a cég aulájába, negyedévente egy berúgós csapatépítő, meg egy túrórudi automata a folyosóra, és már érzi is az ember, hogy dolgozni jó :))))))

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.20. 14:12:31

@Berelhetoreklamfelulet: hany forintot er egy tudorak? egy egeszseges gyerek szuletese? egy depresszio? depresszio es panikbetegseg egyutt? hany forintot er ezekre 20-50-80% esely?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.20. 14:17:23

poszthoz. szerintem oszintenek kell lenni, aztan kesz. ha ebbol gaz van, akkor nem en vagyok a hunyo. multkor tetszett egy ceg, de volt mas folyamatban, kertem 2 hetet, hogy kifussanak a dolgok es valaszthassak. nem akartak adni, vegul megegyeztunk ugy, hogy ok is varnak az ajanlattal 2 hetet, es utana adnak par napot a dontesre. oke. masnap megkuldtek az ajanlatot... en vartam 2 hetet, nem oket valasztottam, persze en voltam a szemet mert hitegettem oket. wtf?

GyMasa 2019.02.20. 14:21:51

@erkölcsi hulla:
"Ha havi 4 milát visszautasítasz, csak annyit jelent hogy hasonlóan keresel már most is, és már van annyi pénzed, hogy nem éri a munkának élni, nem szorulsz rá erre a löketre."
Hat, nem egeszen... az EU-USA-Kina haromszogben utazgatni gyakorlatilag folyamatosan sulyosan karos az egeszsegre a jetlag miatt.
Nagyon hamar ki lehet keszulni tole.
Arrol mar nem is beszelve, hogy szinte kizart, hogy ezekkel a parameterekkel a hetvegeket otthon toltse valaki. (barmikor kozbejohet valami jarattorles, meg keses, ami boritja az egesz utitervet.)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.02.20. 15:08:02

@Kolompár Magneto: Na, nem nézzük le a fizikai munkást, mert amit csinál, pont úgy nélkülözhetetlen, mint a fehérgalléros munka (...sőt...), és ha nem becsüljük meg, utána magunk foghatjuk a lapátot a tengernyi diplománkkal meg nyelvvizsgánkkal... Nem tudom, hogy honnan származott a hölgy, nem tudhatjuk, hogy miért ez volt az ő karrierje csúcsa, de lényeg, hogy neki abban a pillanatban az volt, jól volt benne. Aztán lehet, hogy 10 év múlva már szállodamanager lesz, mert felébred benne az ambíció. De ahhoz az kell, hogy ne utáljon dolgozni egy szállodában. És az lenne a cél, hogy felébredjen mindenkiben az ambíció, mert abból lesz gazdasági fejlődés, innováció, jól működő társadalom. Frusztrált, megélhetésükért rettegő emberekből meg nem lesz...

Berelhetoreklamfelulet 2019.02.20. 15:15:58

@jobangel: XDDDDD
Nem tudom eldönteni, hogy propagandát tolsz, álmodozol, vagy csak tudatlan vagy.

Az ember nem azért pazarolja el az idejét, mert az öröm neki, hanem mert enni akar, vagy épp kéne neki pénz arra, hogy azzal foglalkozzon amit tényleg szeret.

"Igen, van olyan hobbi, amit nehéz piacképessé tenni."
Jah.. .van olyan... 99,99%-uk...

ÉS amúgy itt is tévedsz. A programozást pl. lehet hobbi szinten tolni, és azt utána piacképesen munkává tenni.
De ettől még nem lesz hobbi/szórakozás a munka...
A munkahelyeden ugyan úgy nem azt fogsz fejleszteni amit szeretnél, hanem azt amit KELL. És ha azt mondják, hogy több ezer éves rendszert tákolj, vagy értelmetlenebbnél értelmetlenebb sziszifuszi munkát végezz, akkor azt fogsz. De ez ugyan úgy nem lesz szórakozás, hiába volt a hobbid.
(De ez bármilyen másik hobby -> munka esetén megvan.)

Amúgy a kádári szocialista érvelésed is röhejes, mert ugyan úgy nem fun a szalag mellet állni nyugaton sem, az USA-ban sem, de Japánban sem azért akasszák fel magukat, mert annyira fun a rabszolgaság...

Az (szomorú) igazság az, hogy gyakorlatilag elhanyagolható azoknak a száma akik nem kényszerből dolgoznak, és csak nagyon kevesek vannak, akiknek tényleg szórakozás.
Persze ennél jóval többen menőznek a haveroknak, hogy hát nekik mennyire fun a munkájuk, meg ugye ha hazudnak saját maguknak, akkor máris sokkal jobban elfogadják a tényt, hogy rabszolgák...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.20. 15:17:19

@jobangel:

A liberális társadalom eligedenedett, így mindenképpen frusztrált a munkavégzés. A kisemberek a szabadidejükben valósítják meg magukat, a munkaidejük meg csak kolonc a nyakukon.

Melki 2019.02.20. 15:22:15

@Berelhetoreklamfelulet:
"De ettől még nem lesz hobbi/szórakozás a munka..."
Érdekes, mert elég sok ismerősömnek, illetve nekem is az. :)

"A munkahelyeden ugyan úgy nem azt fogsz fejleszteni amit szeretnél, hanem azt amit KELL."
Ez ismét erős csúsztatás. Igen, nyilván olyan dolgokat kell csinálni, ami business szempontból értékes. Ugyanakkor alapvetően végtelen feladat van, normális helyeken értelmes határokon belül lehet választani, hogy mivel szeretnél foglalkozni. Jobb helyeken az az általános, hogy beleszólsz a feladataidba, adsz ötleteket, így sokszor a saját ötleteiddel is foglalkozhatsz.
Amennyiben nem tetszik amit csinálsz, akkor kerestek más feladatot/projektet, mert senki nem szeretné, hogy elmenj. És ha valaki nem elégedett akkor szinte biztos, hogy hamar keres érdekesebb projektet (cégen kívül).

Ez konkrétan a szoftverfejlesztő iparról szól, tudom hogy nem ez az általános más helyeken, de ha már felhoztad a szoftverfejlesztő topicot, akkor szeretnék rávilágítani, hogy mennyire távol áll a valóságtól amit felvázoltál.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.02.20. 15:50:41

@Berelhetoreklamfelulet: Bocs, de egyik sem :) Komolyan gondolom, és azért dolgozom, hogy másnak is olyan munkája legyen, ami neki jó. Akinek a takarítás jó, és abban van jól, csinálja, segítek neki, hogy legyen ilyen munkája, ha ezt akarja. Aki meg mikrobiológusként akar karriert, annak abban. Én nem gondolom, hogy azért kellene embereknek dolgozni, hogy ne haljanak éhen, ennél bárki többre hivatott. És persze nagy GDP, meg jó társadalom sem lesz a megélhetésért dolgozó rabszolgákból.

Igazságokat ex cathedra mondani mindig veszélyes, mert fennáll a kockázat, hogy tévedsz. És hát most tévedsz :)

2019.02.20. 15:53:31

Ó, már kommenttörölgetés is van? :)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.02.20. 16:03:25

@Kolompár Magneto: Igen. Lehet ellenvéleményt mondani, de egy bizony színvonalat tartva.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.02.20. 16:04:56

@MAXVAL bircaman közíró: Milyen felépítésű társadalmat javasolnál a liberális helyett? (most ugye nem abban vagyunk, tehát bármi nem jó most, az nem a liberális társadalom hibája)

2019.02.20. 16:22:58

@Melki:
Jobb helyeken ha a programozók megválaszthatják a feladataikat, akkor kik veszik a legacy projektek tákolását, meg az unalmasabb, repetatív feladatokat?

Az én véleményem az, hogy egyikőtöknek sincs teljesen igaza. A munkában meg lehet találni az élvezetet kihívásokat, de senkinek sem szól kizárólag ebből, ennek aránya eltérhet, de ha tippelnem kellene, azt mondanám, hogy a legtöbb embernél töb a nemszeretem feladat. Csak kifelé nagyon sok ember a fancy oldalát mutatja a munkájának.

Szaktanár 2019.02.20. 16:28:04

"neeem, dehogyis, csakis Önökhöz szeretnék jönni dolgozni,"

jézusom, mi ez a kommunista hozzáállás. naná h van. 4-5 céggel tárgyalok egyszerre, szóval kapjátok össze magatokat, ha azt akarjátok, h nektek dolgozzak.

elér-e mo-ra valaha is az igazi kapitalizmus?

Melki 2019.02.20. 16:30:50

@Zabalint:
Mint írtam értelmes határokon belül, ahol 30 éves legacy kódokon kell dolgozni, ott azon kell. Ugyanakkor az ilyen helyeken is sokkal több feladat van, mint erőforrás és el lehet osztani a feladatokat demokratikusan.
Tipikusan nagyon szívesen dolgozok olyan területeken, amiket mások kerülnének, viszont sok olyan feladat van, amit én skippelnék, más meg szívesen ráugrik.

Ezt meg lehet egymás között beszélni. :)

Egyébként elég könnyű kidodgeolni azokat a cégeket, ahol túl sok a legacy, főleg a mostani körülmények között nem nagyon indokolja semmi, hogy miért kéne legacy projekteken dolgoznom.

Nem állítottam, hogy a munka minden részét imádom, értelemszerűen nincs így, mint ahogy az emberek a szabadidejüknek is csak egy részét élvezik, egy része szenvedés, más része átlagos etc... számomra nem igazán van különbség, a munkaidőben ugyanúgy vannak jobb és rosszabb időszakok, mint a szabadidőmben.

Szaktanár 2019.02.20. 16:35:26

@Melki: "Ezt sosem értettem, ha valaki nem elégedett a munkájával, akkor miért nem képzi magát olyan irányba, amivel szívesen foglalkozna?"

mert az emberek lusták, és panaszkodni sokkal jobban szeretnek, mint tanulni.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.02.20. 16:38:19

@Szaktanár: Ezt bizony jól látod, sajnos... Hozzáteszem, van az a réteg, aki nem lusta, csak tényleg nincs lehetősége. Az ingyenes OKJ-s képzésre is csak az tud eljutni, aki el tud járni munka mellett, és/vagy van pénze buszjegyre, hogy odajusson, tud venni golyóstollat, füzetet... Komolyan csináltam olyan akciót, amikor a kollégáktól kértem el a konferenciákon összegyűjtött giveaway tollakat, és adtam falusi iskoláknak.

babona 2019.02.20. 16:45:46

@Szaktanár: "mert az emberek lusták, és panaszkodni sokkal jobban szeretnek, mint tanulni. " - Ezt 45-50 felett megnézném. Sokuknak lehetősége sincs tanulni a napi megélhetés mellett. Nagy csapda ez.

Szaktanár 2019.02.20. 16:45:51

@jobangel: elhiszem, h létezik ilyen, csak azt nem, h ez lenne a többség. ez mondjuk a 10%. a maradék 90% meg csak sajnáltatni imádja magát. tudom, mert én is mélyről jöttem, és magasra török. de ez rám tartozik, nem egy nyilvános blogra. csak azt akartam kifejezni vele, h ha nekem sikerült, akkor azért sok más embernek is sikerülhetne, ha akarná. csak nem akarja. és sajnálom azt a 10%-ot, akinek akkor sem menne rajta kívül álló okok miatt, ha megszakadna. a kijelentésem nem rájuk vonatkozott.

babona 2019.02.20. 17:30:06

@babona: Na ez is felesleges volt. Mire megírtam jött a válAsz.<= Delete . @Szaktanár: Mondjuk az "elveszett nemzedék" kékgallérosainak marad a gyártósori munka, ami mellett nem lehet tanulni. Gyerek mellett sem egyszerű. Ha kitörtél, (és mégis megmaradtál) gratulálok. Sajnos látom hogy nem csak "akarás", "kitartás" kérdése, személyiségé, szerencséé stb is.

Circus 2019.02.20. 18:32:47

A posztban feldobott kérdésre kétszer már visszakérdeztem egy mosollyal, hogy önök is csak engem hallgatnak meg? Egyik helyre sem mentem dolgozni.

Továbbra is vallom, hogy teljesen őszintének kell lenni.
Nyugodtabb lelkiismerettel számolsz el magadnak, amikor egy ilyenre nemet mondasz.

Melki 2019.02.20. 19:00:01

@Circus:

Egyébként nem értem, hogy mi a probléma a fenti kérdéssel.
A munkáltató ilyenkor arra kíváncsi, hogy lehet-e normál üzemmódban interjúztatni. Ez elhúzódhat 2-8 hétig is cégtől, pozíciótól és az interjúztatók naptárától függően.

Ha azt mondod, hogy épp van egy ajánlatod amire 1 héten belül reagálnod kell, akkor a cég átmehet pánik módba megpróbálhat végigpusholni a processen 1 hét alatt. Ez azt jelenti, hogy az interjúztatóknak is rugalmasabbnak kell lenniük, adott esetben nem is fog tudni interjúztatni az akinek kéne etc.

Azt gondolom, hogy ebbe a helyzetbe rakni a céget a munkavállalónak sem érdeke, viszont a cég is inkább ezt választja, ha az alternatíva a potenciális jelölt elvesztése.

Szerintem semmi offenzív nincs a kérdésben, nyugodtan meg lehet mondani, hogy még hány másik helyre jelentkeztél.

Melki 2019.02.20. 19:00:45

*átmehet pánik módba és megpróbálhat [...]

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.20. 19:10:45

@jobangel:

A populista megoldás felé mozog a világ. A liberális zsákutca meg lesz haladva.

élhetetlen 2019.02.20. 20:27:40

@Berelhetoreklamfelulet: „De ettől még nem lesz hobbi/szórakozás a munka...”. Szerintem nem is kell, hogy az legyen. Bőven elég, ha szereted csinálni, ha találsz benne valami értelmes célt. Lehet, hogy hosszú lesz, bocs. Az utolsó 25 évemet ugyanannál a cégnél töltöttem. Pc supporterként léptem be, de nem az volt a kihívás, hogy az 50 PC-s állományt felbővítsük 500-ra, hanem azt elérni, hogy a titkárnők ne köpködjenek, hogy elveszik a rozytexüket (vagy mi volt), hanem csak az legyen a kérdés, hogy x már kapott gépet, én mikor kapok. És én tudtam azt is, hogy, ha begyűrődött a papír, és nem tud nyomtatni, az egy titkárnőnek ugyanaz, mintha a gép döglött volna meg. Lementem, kiszedtem. Valamit jól csináltam, mert tíz év múlva, egy új beosztásban a nyakamba borult a titkárnő, és attól kezdve kényeztetett, ahogy tudott, mindent megcsinált helyettem, amit tudott. (még a jelenlétit is ő írta alá). Aztán volt négy álom évem, fejlesztéstechnológia. Tanfolyamokra járás, és összehasonlító tanulmányok írása. Mint egy gyerek, akit kicsaptak a játszótérre. Sajnos, megfúrták a főnököt, és páran léptünk vele együtt. Ő el a cégtől, mi más területre. Itt volt egy fél éves kínos szakasz, a kívülről vásárolt projectvezető hozzá nem értése szült pár vitát, és utána büntetett. A külföldi partner legokosabb embere, látva ezt, mondta, hogy ki tud venni a keze alól, de értelemszerűen nem tud project pénzt osztani. Nem baj. És újabb csodálatos négy év. El tudod képzelni, hogy ketten írtok, bővítetek funkciókkal egy programot? Nappal írom én, ő tárgyal, este bejön, és írja tovább ugyanazt a programot? (És, ha jegyem volt az Operába, akkor korábban bejött, hogy odaérjek, mert tudta, hogy ez nekem fontos). Ennek is vége lett, üzembe állt a rendszer. Még ketyegett, mikor nyugdíjba mentem. Én meg ott maradtam, és még az iwiwes időben beírtam, hogy takarítónő vagyok egy nagy adatbázisban. Dzsessz zenész ismerősöm jött röhögve, hogy a másik srác azt kérdezte, hogy tényleg takarítónő lettem-e. A rendszer nagyon rugalmas volt rengeteg paraméterezési lehetőséggel. És amit paraméterezni lehet, azt el is lehet paraméterezni. Délelőtt próbaszámlázás, du. négyig megbeszélés a másik osztályon, feladatok kiosztása, ki mit javítson, és 4 óra öt perckor ott áll a négy-öt ember, hogy neki mi kéne, de azonnal, mert hatkor indul az a számlázási ciklus. Ad hoc programok, két rekordon tesztelve, és, ha kimarad egy end-if (COBOL), akkor a program elmegy legelni. Hát, ha ezt lekezelni nem szellemi szórakozás, kihívás, akkor mi az? A hobbi, ami nem volt hobbi, nagyobb lakás 20 éve, sokkal több falfelület. Nekiálltam televarrni a lakást, (meg az összes ismerős lakását). Gobelin. Kollégák kérdezték, hogy van türelmem hozzá. „Idegnyugtató felhőjáték a gőz”, öltök egyet, ott van, ha eleget öltök, elkészül, semmi kockázat, idegeskedés. Jól jött a munkám mellé. Mióta nyugger vagyok, nem varrok.

CoolKoon 2019.02.20. 20:36:05

Hát, most megint nagyon cinikus leszek, de lenne pár észrevételem:
"Láttam már rá példát, hogy átalakították emiatt a munkakört" - Ja, persze. Én is láttam már fehér hollót. Ja, nem, mégse. A tapasztalataim szerint sokkal jellemzőbb az, hogy az illetőt simán csak "hagyják" más munkákat is elvégezni, ha mást nem, legalább alkalmanként.

Aki tényleg azt mondja egy állásinterjún, hogy "ó, hogyne, naponta jönnek ajánlatok" az nem taktikus, hanem agyhalott. Egyrészt egy igen/nem válasznál többet mondani abszolút nem taktikus, másrészt ha az interjúztató nem teljesen hülye, simán leveszi, hogy az illető csak blöfföl, ami szerintem jelentősen rontja a jelentkező esélyeit.

"ahol a lelkesedés fontos, oda pont nem balfékek szoktak kelleni" - Ez nem igaz. A legtöbb rohadt multi abszolút elvárja, hogy mindenki lelkesedést színleljen (illetve külön agymosó gyűléseket is tartanak a lelkesedés fenntartására), mivel komolyan azt hiszik, hogy hogyha sikerül fellelkesíteniük az alkalmazottakat, akkor majd dalolva fognak éhbérért is dolgozni akár. Ergo az ilyen szektás helyeket kerülni kell mint a leprást.

Ja és "ha nem felelt meg a hangnem, a bánásmód", akkor nem indulattal kell válaszolni, hanem azonnal fel kell állni, sarkon fordulni, elköszönni és elmenni. Ahol már a találkozás legelső pillanatában se tartják be az alapvető illemszabályokat, ott később csak rosszabb jöhet.

Szaktanár 2019.02.20. 20:54:49

@CoolKoon: "Aki tényleg azt mondja egy állásinterjún, hogy "ó, hogyne, naponta jönnek ajánlatok" az nem taktikus, hanem agyhalott. Egyrészt egy igen/nem válasznál többet mondani abszolút nem taktikus, másrészt ha az interjúztató nem teljesen hülye, simán leveszi, hogy az illető csak blöfföl, ami szerintem jelentősen rontja a jelentkező esélyeit."

hát, nem tudom, h te milyen területen dolgozol, én fejlesztő vagyok, és amikor munkát keresek (szétdobálom a cv-met), akkor bizony igenis megtörténik egy idő után (miután lement pár kör pár munkáltatóval), h naponta jönnek az ajánlatok, szóval...nem kell ehhez blöffölni.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.20. 21:30:29

@Melki: +1
a fentebb leirt sztorim masik oldala, hogy annal a cegnel, ahova vegul beszalltam, megmondtam, hogy egy masik ajanlat var ram, es eleg kellemetlen lenne sokaig varatni oket, ket hetet sikerult kisajtolnom beloluk, amibol akkorra mar csak 10 nap maradt. az ajanlatot megadtak a 10 napon belul, igaz, utolso pillanatban. legkozelebb hagyok egy kis tartalek idot. de jobb, hogy mindenki tudta, mi a palya.

CoolKoon 2019.02.20. 21:36:11

@Szaktanár: Mindegy, ezt akkor se hangoztatja az ember. Még egyszer: NAGYON nem taktikus. Ráadásul önteltséget is sugároz, és igazából irreleváns is egészen addig, amíg nem lesz belőle konkrét ajánlat (én is kapon a LinkedIn-en a "jobbnál jobb" ajánlatokat, mégse képzelem azt, hogy én vagyok a legnagyobb guru, akinek a lábai előtt hevernek a cégek). Persze hízik tőle az ember egója, de ennyi.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.20. 21:37:39

@CoolKoon: hany evet dolgoztal multinal, milyen teruleten, milyen pozicioban?

Szaktanár 2019.02.20. 21:44:24

@CoolKoon: nyilván nem szoktam hangoztatni, de ha épp olyan a helyzet, és megkérdezik, nem fogom letagadni. persze, h van más ajánlat is. hülye is lenne, aki azt gondolná ebben a szakmában, h nincsen. nem érzem én ettől önteltnek magamat, csak az igazat mondom, ennyi.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.20. 21:51:20

(az ajanlat az, ami nevre szoloan tartalmazza a munkakort, fizetest, egyebeket a konkret cegtol. tehat amire eldontendo valaszt kell adni. keretlen linkedin-es uzenet, email nem az, akkor se ha nagyon passzol es biztos bejonne)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.20. 21:52:30

(( *eldontendo -> igen/nem. eldontendo max kerdes lehet, valasz nem ))

CoolKoon 2019.02.20. 21:53:52

@MAXVAL bircaman közíró: Akkor ugyan mutass már egy populizmusra épülő, hosszútávon is sikeres államalakulatot/társadalmat!

CoolKoon 2019.02.20. 21:55:47

@droid_: Hármat, informatikusként. Többet a kelleténél. Bár nem értem, hogy hogy jön ez ide...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.20. 22:02:57

@CoolKoon: mi az az informatikus? munkakorre lennek kivancsi es arra, hogy milyen teruleten tevekenykedett a munkaltato. csak kivancsi vagyok, mire alapozod a velemenyed. en dolgoztam magyar kkv-nel egy kicsit, aztan igazan nagy multinal 7 evet, most szerintem szinten multinal dolgozom, mert a ceg tobb orszagban jelen van, tobbezres letszamu es egy igazan nagy multinak dolgozik foleg. sehol nem volt agymosas. ami lelkesites volt, azt nyugodtan, kovetkezmenyek nelkul lehetett ignoralni es kirohogni, es meg is tettuk. persze ez kollegaktol is fugg. a fonok meg ugyis kenytelen igazodni, ha nem akar rossz hangulatot.

CoolKoon 2019.02.20. 23:04:00

@droid_: Unix rendszergazda. De az agymosás ennél a cégnél nem volt annyira durva, mint a hírhedten agymosós cégeknél (pl. IBM, Accenture, HP, Red Hat!), ahol ezt eléggé feltűnően csinálják. És nem mondom, hogy az emberek nagyrésze nem tartja ezeket baromságoknak az ilyen cégekben is (mert de, nagyon is). Csak hát pont a lelkesítés vetíti előre hogy mennyire hülyének nézik az alkalmazottakat, mivel ezek a cégek komolyan úgy gondolják, hogy a lelkesedés majd "kitölti" a kért és a kapott fizetések közti űrt.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.20. 23:44:46

@CoolKoon: szoval hallomasbol tudod a hirhedt cegekrol :) nem hiszem, hogy ezzel ki tudnak tolteni az urt, az eves statisztikak meg mindig azt mutatjak, hogy nagyobb ceg nagyobb fizetest jelent altalaban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.21. 05:50:52

@CoolKoon:

Ez a jövő kérdése. Most a liberalizmus bezúzása a teendő, ez az alap, amire építkezni tudunk.

A liberalizmus nem képes sikeres társadalmat létrehozni egyébként, ha nincs meg a hozzá szükséges gyarmati rendszer is.

Melki 2019.02.21. 06:17:11

@droid_:

Szoftverfejlesztőként nem ilyen statisztikákat láttam, olyat viszont igen, hogy a (feltételezem kockázati tőkével ellátott) startupok fizetnek a legjobban. Ez mondjuk amerikai statisztika volt.

Tapasztalataim szerint a legnagyobb multik a fizu range alját-közepét szokták megcélozni. Véletlenül elég sok ismerősöm van ilyen helyeken és általában elég nevetséges fizetéseket szoktam hallani. A kisebb cégeknél még általában hatékonyabbak a fejlesztők, kevesebb a bürokrácia és nagyobb impactja van egy jó embernek, így könnyebben hajlandók magasabb fizukat adni.

Persze top cégek adják a legjobb fizukat (Google, Facebook, Amazon, Microsoft, Apple, Netflix etc), de ezek nincsenek MO-n, egyedül egy pár fős Google fejlesztő csapatról tuddok, szóval nem igazán releváns a fenti statisztika szempontjából. A Magyarországi tech multik siralmasan fizetnek.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.21. 08:33:01

@Melki: asszem hwsw-n volt pár éve hays részletes statisztika magyar it-rol, ott multi, middleware, c++ volt a top, ha jól emlékszem. voltak más tengelyek is. majd nem mobilról elokeresem.

Melki 2019.02.21. 08:43:42

@droid_:

Én azt a Hayses statisztikát erősen challangeelném. :)

Például azt írták, hogy a C++ fizu range teteje 1 milla, ami irdatlan nagy hülyeség, még publikus hirdetést is láttam 1,5 millás rangeel és a saját fizetésemből kiindulva is elég fura lenne.

Ezek szerintem úgy jöttek ki, hogy a legrosszabbul fizető multik (Ericsson, Evosoft, Nokia, NNG etc) túlnyomó részt C++-osokkal dolgoznak és lehúzzák az átlagot. Ezzel szemben például Javascriptest minden random startup keres és kevésbé domináns a rosszul fizető cégeknél. Statisztikailag a JS sokkal jobban fizet, a gyakorlatban viszont nincs nagy különbség ha a rosszul fizető cégeket elkerülöd, ami szerintem nem nehéz, illetve a fizetés még a kisebbik baj ezekkel a helyekkel.

Még 2 fontos dolog:
- Ezek csak a Hays ügyfeleire vonatkoznak.
- Ha jól tudom azt mérik, hogy mennyiért veszik fel az új embereket, tehát az 5-10 éve ott dolgozók fizetése nincs benne, márpedig a fizetésemelésekkel eléggé takarékon szokott lenni a legtöbb cég. :)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.02.21. 12:08:57

@droid_: A Hays Salary Guide idén is megjelent. Egyébként iránymutatásnak jó, az egyéni preferenciákkal korrigálni kell.

Melki 2019.02.21. 12:20:00

@jobangel:
Mármint tavaly, az idei májusban jön. :)

Iránymutatásnak szerintem is jó, főleg pályakezdőknek, akik tipikusan a legkevésbé vannak még képben.

Melki 2019.02.21. 12:23:46

Bocsánat, mégis megjelent, az amerikai oldalt néztem. :(

CoolKoon 2019.02.21. 13:36:23

@MAXVAL bircaman közíró: Úristen! LOOOOOL

De hát végül is én vagyok a hülye, hogy megkérdeztem....

CoolKoon 2019.02.21. 13:41:01

@droid_: "szoval hallomasbol tudod a hirhedt cegekrol :)" - Ja, hallomásból. Mivel ott dolgoztam és/vagy a rokonaim fele ott dolgozott az adott cégnél, vagy már az interjún kiderült, hogy jehovistákat meghazudtoló dogmatizmus uralkodik a cégnél. Mind-mind csak mendemondák, el ne hidd!

"nem hiszem, hogy ezzel ki tudnak tolteni az urt, az eves statisztikak meg mindig azt mutatjak, hogy nagyobb ceg nagyobb fizetest jelent altalaban." - Hát perszehogy nem tudják, az Accenture például híresen nagy fluktuációval dolgozik, és "nem értik", hogy miért van ez. És persze, a multik mindig rá tudnak ígérni a komolytalanabb helyi (félmaffiózó) vállalkozók "ajánlataira", de ahol szektás allűrök uralkodnak, ott nem szoktak (még a helyi viszonyokhoz képest se) jó fizetéseket adni, sőt (erre pont az IBM fehérvári "üzeme" a legszebb példa amúgy).

Dzendör Sztadiz 2019.02.22. 05:15:27

A cégek úgy vannak vele,ez a munkaerő hiány csak átmeneti, majd a következő válság megoldja. Majd akkor szépen vissza lehet rendezni mindent, amit most kiharcolnak maguknak a munkavállalók (pl nagyobb bér).

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.02.22. 09:04:58

@Dzendör Sztadiz: Akkor bizony tévednek. A válság nem csinál nagyobb létszámot, ráadásul válságban nemcsak emberek, de cégek is kiszolgáltatottá válnak.

2019.02.22. 20:13:39

@droid_:
A Hays statisztikái nagyrészt eléggé kamunak tűnnek. Én egyszer egy recruiterüknek onnan mondtam be a tapasztalatomnak és területemnek megfelelő közepes fizetést (ennél többet nem tudott rólam, az önéletrajzomat látta), mint bérigényt, és simán sokallta, majd mikor mondtam neki, hogy azt tőlük vettem, mondta, hogy hát vannak akiknek megadják azt. Pedig az tényleg a közepe volt a range-nek, nem a teteje.

Egyébként én például 3 év után amiatt léptem le egy multitól, majd mentem egy kis céghez, mert egyetlen alkalommal sem kaptam fizetésemelést, és most ugyanúgy 100%-osan bejelentve, mindenféle trükk nélkül többet kapok, multiknál sem tudtam többet kiharcolni.

Dzendör Sztadiz 2019.02.23. 06:36:32

@jobangel: Abban bíznak, hogy ők talpon maradnak, mások viszont nem, így nő majd a munkanélküliség. Azaz újra túlkínálat lesz munkaerőből.
Az is előfordul, hogy 20 éve ugyanazok az arcok ülnek a HR-n, így ők rutinból, a munkaerő túlkínálatban gondolkodnak; ha valaki elmenni készül a cégtől, akkor azt mondják, menjen csak, huszan állnak sorba a helyére. Aztán hónapokig nem tudják pótolni. És nem értik.

Melki 2019.02.23. 08:06:56

@Zabalint:

Ez sok mindentől függ, de szerintem az nagyjából jól derül ki belőle, hogy milyen sávban mozognak a fizetések, viszont az egyes területekre lebontva nagyon pontatlannak érzem.
C++-os fizetések alacsonyabbak a Hays szerint, mint valójában, de azt sem nagyon hiszem el, hogy a bullshit Agile coach és Scrum master pozíciókért ennyit fizetnének.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.02.23. 08:17:06

@Dzendör Sztadiz: Kezdik már érteni a HR-esek, hozzáteszem, a mentalitás, amit írsz, inkább a HR nélküli kis cégecskékre volt jellemző. Már nem az, már megy sírás, hogy jaj, honnan lesz ember. A HR szakmai elitje azon dolgozik, hogy munkáltatói márka, meg humán legyen. A legalja meg még mindig azt erőlteti, hogy meg kell kérdezni, milyen színű zsírkréta lennél (Csak erős idegzetűeknek ajánlom a következő cikket, ami alapján sajnos joggal gondoljuk, hogy még mindig sok a hülye ezen a területen: hrpwr.hu/fejlodes/cikk/eleg_meresz_vagy_ahhoz__hogy_feltedd_ezeket_az_orult_interjukerdeseket

Balfredo Alfredo 2019.02.23. 11:23:15

@jobangel: A sokadik topic, amiben a magukat hr-eseknek nevezők allürjeiről beszélgetünk :-(
Az idézett cikkben is, meg az idézett cikkben idézett cikben is túl sokszor szerepel az, hogy "például". Ez megint csak azt a benyomást kelti, hogy a hr-esnek fogalma sincs, hogy hogyan lehet módszeresen (vagy egyáltalán) kiértékelni a választ, csak felteszi a hülye kérdéseit, mert valahol azt hallotta/olvasta, hogy menő dolog ilyen hülye kérdéseket kell feltenni az interjún.
A ceruzás kérdés ésszerű megválaszolása az, hogy a jelölt visszakérdez: mekkorák a ceruza méretei és mekkorák a szoba méretei. De lehet, hogy a hr-es nem is ezt akarja hallani, hanem azt, hogy a jelölt megbízná a logisztikai osztály szakemberét a ceruzamennyiség kiszámításval :-(

babona 2019.02.23. 11:38:46

@jobangel: "hogy még mindig sok a hülye ezen a területen: link 'Ha zsírkréta lenne, milyen színű lenne és miért?'" Pötyös. 2%-ot kérek, ha megcsinálja a startupod,+1-2% és van egyéb ötletem is a gyártáshoz és a felhasználáshoz is :-) Konzultációban segítek :), de nem menedzselem. Csíkosat tudnak a kínaiak is. Amúgy a "már megy sírás, hogy jaj, honnan lesz ember. "-hez passzol a "Túlkoros vagyok honnan lesz állásom?"-os blog. Ha majd nem lesznek gondok a 45 (sőt 40) felettiek elhelyezkedésével, akkor sírhatnak jogosan a HR-esek. Addig meg csak bénák.

2019.02.23. 16:10:34

@Melki:
Java-soknál meg szerintem épp hogy aránytalanul magasabb összegek vannak a realitásokhoz képest. Szerintem azért csinálják, hogy sokan forduljanak hozzájuk, hogy hol vannak azok a jól fizető állások, közben épp ugyanazoknak a cégeknek toboroznak, akiknek az összes más recruiter is.

yerico1 2019.02.28. 12:57:26

- Van más állásajánlata is folyamatban?
- Természetesen, maguk is meghallgatnak több jelöltet, és is meghallgatok több ajánlatot. Maguk sem az első jelöltet veszik fel, én sem feltétlenül az első ajánlatot fogadom el.

babona 2019.03.01. 16:44:19

@yerico1: Elegáns, tömör, jól használható. Szerényen előadva, és az arckifejezésüket nem feltűnően nézve. /*Persze xzeg! Eccerüek vattok mind a kérdés, xzeg */

babona 2019.03.01. 16:44:23

@yerico1: Elegáns, tömör, jól használható. Szerényen előadva, és az arckifejezésüket nem feltűnően nézve. /*Persze xzeg! Eccerüek vattok mind a kérdés, xzeg */

babona 2019.03.01. 16:44:28

@yerico1: Elegáns, tömör, jól használható. Szerényen előadva, és az arckifejezésüket nem feltűnően nézve. /*Persze xzeg! Eccerüek vattok mind a kérdés, xzeg */
süti beállítások módosítása