JobAngel Az álláskeresők védangyala

Ezért ne írj lózungokat az önéletrajzodba!

2016. május 10. 06:00
47 hozzászólás

bla.jpgA sablonok és klisék átkos hatása, hogy az álláskeresők többsége képtelen saját szavaival megfogalmazni egy-egy gondolatot, de még az általa használt klisét sem tudja kifejtve, részletezve elmondani, ami az állásinterjúk csődjét hozza magával. A legtöbb sikertelen állásinterjú nem a szakmai vonalon bukik el, hanem ezen. Ha a lózungokat komolyan veszi az állásinterjún a munkáltató, az álláskereső nagyon nagy bajba kerül. Mert nincsenek saját szavai, gondolatai az adott kérdésről, a klisé meg jól hangzott, így bennehagyta a CV-ben, át sem gondolta, mit jelent.

„Megbecsült tagja szeretnék lenni csapatuknak”

Mit jelent számodra a megbecsültség? Pontosan mit! Nem az „egymás iránti tisztelet”, meg a többi általánosság érdekli az interjúztatót, hanem pl. az, hogy ha megdicsér, azt hogyan értékeled, értékeled-e egyáltalán, elvárod-e a negatív visszajelzést, vagy sima cseszegetésnek veszed, elfogadsz-e szakmai javaslatot a munkáddal kapcsolatban, vagy kritikának veszed? Mert a megbecsülés pl. magában foglalja, hogy szeretném, ha a beosztottam jobb lenne, sikeresebb lenne, ezért tanácsokat fog kapni a tapasztaltabb kollégáktól, ha elrontott valamit, felhívom rá a figyelmét, ha jól csinált valamit, arról elismerően nyilatkozom. Nekem beletartozik az is, hogy mindent meg lehessen beszélni, pl. ha gond van otthon, és elmennél egy órával hamarabb, belefér, de csináld meg otthonról a munkát stb. Mélyen összefügg mindez a cégkultúrával, ezért arról kell sokat kérdezned. És pontosan kifejteni, te mit érzel megbecsülésnek.

A megbecsülés része az anyagi megbecsülés is, ezt is értik a munkáltatók. Tessen hát pontosan megfogalmazni a juttatásbeli igényeidet is, a cafeteria elemeket is, amiket valóban használni tudsz! Ne nyavalyogj később, hogy pl. a cafeteriád része az uszodabérlet, te meg nem járhatsz uszodába!

E mondás másik fele a csapatra vonatkozik, ami az álláskeresői pozícióból értelmezhetetlen. Nem tudod, milyen a csapatuk, nem tudod, akarsz-e egyáltalán azzal a társasággal együtt dolgozni. Tegyük fel, szimpatikus a csapat. Akkor arról kell beszélni, hogy a csapat tagjaként milyen feladatokat tudnál ellátni? Milyen szerepet töltenél be a csapaton belül? (jó ötleteid vannak, más ötleteit tudod részletekbe menően kidolgozni, koordinátor vagy, stb.) Honnan vannak infóid a csapat milyenségéről, ha vannak? (pl. ismerős dolgozott ott, te dolgoztál velük üzleti partnerként, stb.)

„Hosszútávra tervezek”

Ez jó, de akkor ne nézd hülyének az interjúztatót, ha azt kérdezi, hol látod magad 5 év múlva. Igenis mondd el neki, hogy addigra mit szeretnél elérni, mik a szakmai terveid stb. Mert ha valóban terveztél hosszútávra, ezeket pontosan tudod. Sőt, 10 éves távlatra is tudod.

„szeretném tudásomat kamatoztatni”

Pont annyira kap lábrázást ettől mindenki, mint a kihíváskereséstől, mert pont olyan semmitmondó. Mi az a kamatoztatás ezesetben? És mivel ez többnyire az önéletrajz összefoglalójában jelenik meg, a személyes adatok után, még fogalma sincs az olvasónak, milyen tudásod van. Írd le, hogy használni szeretnéd a nyelvtudásod a napi munkahelyi kommunikációban, szeretnéd a meglévő kapcsolatrendszered mentén végezni a munkád, a meglévő [konkrét szakmai] tudásodat folyamatosan bővítve szeretnél igazán jó szakmai munkát végezni stb. Egyáltalán: mi olyan tudásod van, ami ebben a pozícióban kifejezetten hasznos lehet (a legjobb, ha azt írod be, amit ők előnyként megjelöltek, és az neked ténylegesen létező tudásod)

„Új kihívásokat keresek”

Igen, a másik lábrázós klisé… Egy időben már úgy tűnt, kikopott az álláskeresős köznyelvből, de megjelent újra. Mindenki, akit leépítettek, azzal tálalja a kirúgását, hogy nem is bánja, itt az ideje új kihívásoknak. Ez egyfelől nem hihető, másfelől ha új „kihívást” keresel, akkor a motivációs levélben írd le, állásinterjún mondd el, mi az, amiért azt gondolod, „ezt szeretném csinálni”, „itt szeretnék dolgozni”, „ez az én dolgom”. Mert ezek nélkül csak lózung marad, és senki nem veszi komolyan. De ha ezekre válaszoltál, akkor már ki is maradhat a „kihívás” szó, mert semmi értelme ebben a környezetben. (ha benevezel egy maratonfutásra, az kihívás… Ha jelentkezel egy állásra, az nem).

Készülj fel a fenti kérdések alapján is az állásinterjúra, és te magad is vedd komolyan, amiket leírtál magadról, mert az interjúztató esetleg komolyan veszi…

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr788700600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.10. 06:08:47

Ezekkel óvatosnak kell lenni, de teljesen mellőzni se szabad a kamuszöveget. Ezt ugyanis a HR-esek hajlamosan udvariatlanságnak, antiszocialitásnak érteni.

Ha elmondom az igazat, hogy pl. unom jelenlegi munkahelyemet, egyébként is utálok dolgozni, s azért jelentkeztem az új helyre, mert éppen láttam a hirdetésüket és úgy tűnt, esélyem van a pozicíóra, s ha nem lesz túl idegesítő az új hely, ott tervezek maradni, míg nem kapok még jobb ajánlatot, vajon fel fognak venni? Erősen kétlem.

Azaz tessék csínján bánni az őszinteséggel. Olyan az interjú, mint a CV: a kamuzás, a ferdítés, a nyílt hazugság és az igazság művészi keveréke.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.05.10. 07:20:39

@BircaHang Média szerkesztősége: Ha utálsz dolgozni, miért jelentkezel munkára? :) Egyébként lehetsz őszinte, de ha nem való neked az alkalmazotti lét, vannak még foglalkoztatási formák: vállalkozás, freelancerkedés, eltartottság stb.
Mondjuk nekem egy új hely kicsit sem lehetne idegesítő, a "nem túl idegesítő" nekem nem elég :)

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.10. 08:19:40

@jobangel:

"Ha utálsz dolgozni, miért jelentkezel munkára?"

Mert szükségem van rendszeres jövedelemre.

"Egyébként lehetsz őszinte"

Elméletileg igen, gyakorlatilag nem.

"vannak még foglalkoztatási formák: vállalkozás"

Próbáltam, nem jött be. Utálom az üzleti életet.

"freelancerkedés"

Próbáltam, nem jött be. Nem volt elég a jövedelem.

"eltartottság"

Nincs aki eltartson, s ez eleve olyan függőséget okoz, amit nem bírnék elviselni. Már az se volt jó, amikor egy időben az apám fizette a rezsimet, pedig ő semmit se kért cserébe.

"Mondjuk nekem egy új hely kicsit sem lehetne idegesítő, a "nem túl idegesítő" nekem nem elég"

Nekem igen. A lényeg:
- ne legyen túlóra,
- ne legyen fizikai munka,
- meg lehessen tanulni a munkát,
- ne legyenek teljesíthetetlen feltételek,
- ne zavarjon se a főnök, se a kollégák.
Nekem ez elég is.

felirat 2016.05.10. 09:10:04

@BircaHang Média szerkesztősége: A lényeg, hogy maradjon idő blogírásra és kommentelésre. Csodálom, hogy abból nincs elég liberális reklámbevételed. Még.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.10. 09:12:46

@felirat:

Igen, életemnek nem központi eleme a munka. Számtalan fontos feladatom van, de ezekkel nem tudok pénzt keresni, így kénytelen vagyok szürke proletárként pazarolni minden nap értékes órákat.

felirat 2016.05.10. 09:28:50

Majd elmagyarázza valaki a szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató médiának.

erol 2016.05.10. 11:38:39

Tegyük a szívünkre a kezünket: a legtöbb ember egyszerűen sok pénzt szeretne keresni a lehető legkevesebb munkával, a többi blabla. Persze vannak munkamániások, de nem túl sokan.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.05.10. 11:53:40

@erol: miert, ismersz olyat aki sok munkaval szeretne keves penzt keresni?

2016.05.10. 11:56:54

@jobangel: "Ha utálsz dolgozni, miért jelentkezel munkára? :) "

Az emberek 99%-a utál dolgozni, mégis jelentkezik munkára. Gondolom kitalálod, hogy miért! :-)

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.10. 12:01:38

@erol:

Így igaz.

Persze van ember, akinek a munkája a hobbija. De ő is jellemzően szeretne sok pénzt kapni érte. Még papok között is ezt láttam: 10 általam ismert papból 8-at nagyon érdekelte a pénz, pedig valóban szerette a munkáját is. Persze ott is ment a kamuszöveg, hogy "nem nekem kell, hanem a gyerekemnek, feleségemnek", meg hasonlók. Tényleg nem pénzéhes papok kolostorokban szoktak lenni, de ott eleve más a helyzet.

A "nem érdekel a pénz" szöveg jellemzően nem igaz, ez tipikusan gazdag emberek szövege. A kivétel kevés.

erol 2016.05.10. 12:09:45

@Firestarter.18: Nem, pont ezért fölösleges és vicces a duma a kihívásokról.

2016.05.10. 12:15:22

@BircaHang Média szerkesztősége: igen, ez így van. Ráadásul a CV és interjú klisészövegeket pont a HR-esek találták ki, a HR guruk könyveiből is ez ömlik azzal a klisével együtt, hogy legyünk egyediek és őszinték, ezért egyszerre mindet el is várják a jelölttől, pedig ez lehetetlen. A kettő csak megy együtt, ha begyakoroljuk a hazugsággal vegyített igazságot és nem lóg ki nagyon a lóláb. Erre ideális esetben felkészít a magyar köz- és felsőoktatás, hiszen aki túl öntudatos, azt lenyomják, mert antiszociális, beképzelt, még ha tényszerűen igaza is van. Aki túl nyilvánvalóan nyal, követi a vonalat azt a társai gyűlölik meg és egy kis stréber köcsögnek tartják. A jó iskola az alakoskodásra is felkészít, erre pedig a magyar iskola kiváló. Több valóság ellen védett alternatív iskolából jött fiatalt láttam már pofonokba szaladni az életben. Mert az élet az nem olyan. Szerencsére én gyerekkoromban osztályidegen családból bekerülve a szocialista oktatási rendszerbe megtanultam túlélni, hallgatni, színlelni. Ez a kelet-európaiak nagy előnye, nem hisznek semmiben, túlélnek, erre nevelték őket. Ez viszont pszichésen megterhelő tud lenni.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.10. 12:28:40

@karandash:

Így igaz, de ez már csak a 35 éven felüliekre igaz. A fiatalok benyelik a sok baromságot. Több munkahelyemen tapasztaltam ezt.

Mi pedig a kommunista jelszavakról ugyanúgy tudtuk annak idején, hogy ökörség, mint ahogy ezt tudjuk ma is a mai kapitalista bugyutaságokról, hogy "fejezd ki magad", meg "légy energikus, proaktív", stb.

Az én családom úgy volt, hogy mindkét oldalt megismertük. Egyik nagyapámnak (apai) péksége volt, a mésik meg pénzügyőr tiszt volt Horthyék alatt. Anyai nagyapám járt jól: őt átvette a kommunista pénzügyőrság tök ugyanarra a munkára. Apai nagyapám meg belebetegedett a pékség elvesztésébe. De apámnak aztán sikerült belépnie a pártba a rossz származás ellenére, már a 60-as évek végén, amikor Kádárék nyitottak a "rossz" emberek felé.

Szóval mára ez a kelet-európai előny kezd eltűnni sajnos a fiataloknál. El vagyok borzadva, hpgy egyes fiatalok pl. komolyan veszik a cégvezetői beszédeket. Mi tudjuk: azt ilyesmit végig kell ülni, félig aludva és bólogatva, s azonnal el is felejteni minden elhangzott szót.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.10. 12:33:40

@erol:

Számomra az egyetlen kihívás: bemenni az irodába és ott lenni a munkaidő végéig. :-)

Persze igyekszem jól dolgozni, szimpla önérdekből, mert így békén hagynak. Lám, még kommentelni is engednek munkaidőben... Tapasztalatom: a jobb helyeken elnézik az ilyesmit, ha az ember egyébként megbízható, a feladatát elvégző emberke képét képes kialakítani magáról.

tra lala 2016.05.10. 12:38:40

"ha gond van otthon, és elmennél egy órával hamarabb, belefér, de csináld meg otthonról a munkát"

Mondjuk ha gond van otthon, akkor pont nem azert megyek haza, hogy otthonrol dolgozzak tovabb :)

FlybyWire 2016.05.10. 12:45:16

"Ez jó, de akkor ne nézd hülyének az interjúztatót, ha azt kérdezi, hol látod magad 5 év múlva. Igenis mondd el neki, hogy addigra mit szeretnél elérni, mik a szakmai terveid stb. Mert ha valóban terveztél hosszútávra, ezeket pontosan tudod. Sőt, 10 éves távlatra is tudod."

Monster bullshit.

Nagyjából 7-8 éve (de lehet, hogy 10) magára icipicit is adó HR-es fel nem tesz ilyen barom kérdést.
Mert ha csak egy pici esély is van rá, hogy értelmes a jelölt (elvégre ilyet keresnek, gondolom), az simán körberöhögi, de legjobb esetben is hülyének és alkalmatlannak nézi őt.

Lehmanm brothers? Malév? Olajár? Oroszok? Közel-kelet? Start-up lufik? Nemnsokára Apple?

Na ugye...

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.10. 14:44:27

@FlybyWire:

Hol leszel 5 év múlva?

Ha túl sokat mondasz = nem jó, ez a emberke el fog menni a cégtől, csak ideiglenesen akar ide jönni. Nem vesszünk fel téged!

Ha túl keveset mondasz = nem jó, ez a emberke megfáradt, ambíció nélküli, fantáziatlan alak, alkalmatlan. Nem vesszünk fel téged!

Ha valami fantasztikusat mondasz = nem jó, ez a emberke a fellegekben él, képtelen a hétköznapi dolgokra összpontosítani. Nem vesszünk fel téged!

Ha megtagadod a választ = nem jó, ez a emberke zárkózott, titkolózó típus, képtelen lesz beilleszkedni a kollektívába. Nem vesszünk fel téged!

JFK-alapítótag 2016.05.10. 15:37:05

@BircaHang Média szerkesztősége:
"Universal Basic Income"

röviden: feltétel nélküli alapjövedelem

felirat 2016.05.10. 16:45:36

@BircaHang Média szerkesztősége: Lám, van amiben egyetértünk: A legtöbb céges "motiváció" nagyon hasonló ahhoz a propagandához amit bármelyik elnyomó rendszer alkalmazni szokott. Ilyen szempontból egyébként szinte olyan mint amit te is terjesztesz a blogodon. Mindig akadnak nem túl intelligens túlbuzgó proletárok akik beveszik ezeket.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.10. 16:49:44

@felirat:

Az én médiám nem rendelkezik senki felett hatalommal: lehet nem egyetérteni és egyetérteni. Míg egy munkahelyen nem ez van.

felirat 2016.05.10. 17:33:58

@BircaHang Média szerkesztősége: Egyrészt a munkahely nem kötelező, ki lehet lépni, lehet máshogy is pénzt keresni. Másrészt sokan akkor is beveszik a propagandát, ha nem kötelező. Sőt, az igazi elvtársak meggyőződésből hülyék.

Bambano 2016.05.10. 18:36:36

érdekes fílingje van ennek a posztnak... ha kicsit kicsavarva nézzük, valahol arról szól, hogy a többi poszt megfogadása helytelen :P

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.10. 18:50:30

@felirat:

Minden munkahely függőség, azaz hiába cserélsz munkahelyet.

Aki meggyődésből hisz valamit, azzal mi gond van?

felirat 2016.05.10. 18:57:35

@BircaHang Média szerkesztősége: Azt akarod mondani, hogy hitlerrel nem volt baj, mert megyőződésből hitte amit hitt?

M_R 2016.05.10. 20:03:35

@BircaHang Média szerkesztősége:

Az a munkahely ahol mindig egyet kell érteni, előbb-utóbb csődbe megy...

firg_firg 2016.05.10. 20:10:18

Pedig a kamugépeket is felveszik, és böven vannak cégek akik felveszik a szarjankókat is.

Erre az a bizonyiték hogy a kamugépek nem haltak ki, kapnak munkát is valahol, élnek és virulnak, szaporodnak és sokasodnak.

pitcairn2 2016.05.10. 20:30:21

@felirat:

az UBI tényleg nagy buli lenne:)

youtu.be/u775F1vKT8M?t=135

eltekintve attól az apróságtól, hogy iszonyatosan kártékony

az UBI öl, butít és nyomorba dönt:)

pitcairn2 2016.05.10. 20:35:04

@firg_firg:

a kamugép kifejezetten jó olyan állásba, ahol gyakran "hivatalból" kell hazudni:)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.05.10. 20:52:09

@Bambano: Mindig az őszinteséget, és a klisémentességet hirdettem. Önazonos vagyok :)

CoolKoon 2016.05.10. 23:02:55

@BircaHang Média szerkesztősége: "A "nem érdekel a pénz" szöveg jellemzően nem igaz, ez tipikusan gazdag emberek szövege." - Igazából ezt még a gazdagok se gondolják komolyan, mert őket érdekli aztán csak igazán a pénz......

CoolKoon 2016.05.10. 23:14:06

@BircaHang Média szerkesztősége: "Így igaz, de ez már csak a 35 éven felüliekre igaz. A fiatalok benyelik a sok baromságot. Több munkahelyemen tapasztaltam ezt." - Azért ezzel is vitatkoznék. Én pl. multiban dolgoztam (meg lényegében most is abban dolgozok, bár ez kisebb cég), és még 30 se vagyok. De mégis tudom, hogy pont annyira üresek a nagyfőnökök szövegei, mint a kommunista elvtársaké, és pont annyira nem tartanak be belőle semmit. És azért az értelmesebb (fiatalabb meg korombeli) kollegákon ugyanúgy láttam, hogy nem dőlnek be teljesen a mindenféle menedzseri handabandának, főleg, miután látják, hogy a fizetésük ettől nem lesz magasabb, a munkájuk viszont esetenként igen.

CoolKoon 2016.05.10. 23:25:24

@firg_firg: "Pedig a kamugépeket is felveszik" - Sőt, azokat veszik csak fel igazán szívesen mindenhova. Azok ugyanis rendkívül ügyesen megtanulták, hogy mik azok az üres dumák, lózungok, és általában véve azok a viselkedésformák, amiktől az ostoba HR-es picsáknak benedvesedik a bugyijuk (az idióta menedzserek meg magukhoz nyúlnak). Fel is veszik az illetőt azon nyomban ízibe. Természetesen az illető semmihez nem ért, de mivel nagy kamugép, vannak pozíciók, ahol ezt remekül tudja palástolni. Persze ha szakmai tudást igénylő posztra veszik fel, akkor ki is rúgják rögtön, de sok helyen még ez se baj, hiszen úgyis "betanítják". Ha viszont véletlenül menedzsernek veszik fel, na akkor ottmarad, és egy életre meg nem szabadulnak tőle (addig, amíg ki nem néz magának egy másik cégnél valami hasonlót). Az általam eddig látott állásinterjúk menete, meg ún en bloc a jelölt kiválasztásának a folyamata alapján úgy tűnik, a jelenlegi rendszer kimondottan az ilyen típusoknak kedvez. Aztán sírnak, ha normális szakembert még képeslapon se látnak.......

2016.05.11. 05:21:23

aki latott mar cv-t, ugysem hisz el belole semmit. Csal a jelolt, csal az ugynok...

mindenki eladni akar ebben az eles versenyben, atlepik hat a hatart.

Az interju elso nehany perceben ugyis kiderul, rotkan van tokeletesen szervezett bunteny.

Szorakoztato latni a bakiktol hemzsego cv-t, meg a jeloltet aki epp fulig pirul/dadogni kezd/testbeszedevel kiabal/stb.

Ez sem feltetlen gond.

Ha nem banki penztaros a nyitott pozicio :) . Salesre meg felvennem, ahol az anyjat is el kell adja.

2016.05.11. 05:23:10

@CoolKoon: te lehetsz az eloleptetesben soha nem reszesuli orok masodik.

Lattal te mar profin dolgozo hr-t? Mancika a betszamfejtesrol '78bol nem az.

2016.05.11. 06:58:54

@CoolKoon:
Én multinál dolgozok, de nem tudom milyen nagyfőnöki szövegekről van szó. Nálunk nem ígérnek semmit, ha meg kell hallgatni a beszédüket, akkor a cég vagy részleg eredményeiről hablatyolnak, vagy valami tisztán marketing bullshitet adnak elő jópofizva. Igazából nem tudom, mit lehetne komolyan venni. Nem is próbálják megmagyarázni, hogy legyünk lelkesek, vagy hog nekünk fasza lesz.

CoolKoon 2016.05.12. 08:52:06

@zseketto: "te lehetsz az eloleptetesben soha nem reszesuli orok masodik." - Igen, töredelmesen bevallom, hogy informatikusból nemhogy nem léptettek elő csapatvezetőnek meg menedzsernek se, de még level 2-re se engedtek. És igen, ez megmaradt bennem, és igen, ezt nem fogom megbocsátani (hálistennek nem is baj, mert találtam másik helyet). Csakhogy ettől függetlenül még a kamugépeknek áll a világ. Menedzseri szinten mindenképp. Egyrészt a saját szememmel láttam, másrészt pedig tudom, hogy menedzsernek a multik mindig engedelmes pincsiket vesznek fel, akik minden pillanatban úgy ugrálnak, ahogy a főnökük fütyül, az embereikért nem állnak ki (ha kiállnak, előbb-utóbb kiutálják őket), viszont a felsővezetés összes hülyeségét lenyomják a beosztottaik torkán, zokszó nélkül. Mit gondolsz, szerinted nem a kolosszális kamugépek a legideálisabb jelöltek? Erre állítják be az ezekre a helyekre embert kereső HR-eseket is amúgy.

CoolKoon 2016.05.12. 08:54:38

@BircaHang Média szerkesztősége: Talán, de sajnos a lényegen mit sem változtat, mert attól még a cégek ugyanúgy nyomják tovább a sódert. Ráadásul némelyek (pl. IBM, Accenture) igencsak agresszíven mossák az alkalmazottaik agyát, aminek az elviseléséhez néha igen erős gyomor kell.

CoolKoon 2016.05.12. 09:00:22

@nagybalfasz: Ó, az előző helyemen az ilyeneket letudták mindenféle konferenciabeszélgetéssel, amiket (hálistennek) egyáltalán nem volt kötelező meghallgatni. Ígérgetések viszont voltak, pláne azután, miután egyesek (köztük én is) felvetették, hogy a munkánkhoz jól jönne pár, (más csapatbeli) kollegáktól érkező plusz tudás.
Ami a lelkesítést illeti, menj majd el egyszer az IBM-hez dolgozni. Ott simán elmagyarázzák neked akár havonta kétszer is, hogy miért ők a világ legfaszább cége, természetesen élőszóban. Természetesen ezt elmondják a kétnapos bevezető agymosáson is, aztán még a kötelezően megnézendő propagandavideókban is kihangsúlyozzák.

CoolKoon 2016.05.12. 09:12:23

@jobangel: Ami azt illeti, sajnos BircaHangizével kell egyetértenem, mert az ember TÉNYLEG nem lehet egy állásinterjún egy kicsit se őszinte. Miért keresek új helyet? Mert váltani akarok. Miért akarok váltani? Azért, mert az előző helyemen egy ostoba geci volt a főnök, a munka pedig annyira unalmas és repetitív, hogy két év után már herótom volt tőle, bonyolultabb dolgokat pedig nem engedtek megcsinálni (sőt, volt egy olyan faszjankó is, aki még meg is fenyegetett, hogy kirúgat, ha még egyszer ezt meg ezt megcsinálom, a szarzsák). Mit várok az új helytől? Azt, hogy nem fogok ott lélekölő munkát csinálni, és a főnök legalább egy kicsit elviselhető lesz. Túlóra, hétvégi munka jöhet, de ostoba, szánalmasan buta főnök nem. Mik a középtávú terveim? Nos az, hogy valamilyen úton-módon megpróbálom kiküszöbölni annak a szükségét, hogy valahova minden nap bejárjak dolgozni, és ezért kapjam a fizetésem.
Na, mindebből mit lehet a HR-esnek (meg esetleg a leendő főnökömnek) elmondani? "Azért keresek új helyet, mert új kihívásokat keresek, és szeretnék valami mást csinálni". A középtávú tervekkel kapcsolatos kérdésekre nem is tudok jó választ, mert szerintem nincs is jó válasz. A VALÓDI tervemet nem fogom az illető orrára kötni (bármennyire is erőszakoskodik, akkor se), bármilyen más válasz pedig hazugság. És ezzel szerintem még vannak így egypáran.....

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2016.05.18. 09:28:13

@BircaHang Média szerkesztősége: "A "nem érdekel a pénz" szöveg jellemzően nem igaz, ez tipikusan gazdag emberek szövege. A kivétel kevés."

Én pedig csóróktól hallom ezt, akik ezt használják kifogásként maguk és környezetük megnyugtatására szar anyagi helyzetük kapcsán :) Tudod, nem azért csóró, mert hülye/lusta pénzt keresni, hanem mert nem is akar. Mi meg persze elhisszük neki :D

Amúgy nem az volt, hogy nem kommentelsz? Vagy csak politikát nem?

2016.05.18. 09:35:19

@Zka:
Mondjuk ami azt illeti, annyiban viszont nincs igaza birkának, hogy szerintem meg nem az a normális, ha a munkánkat csak és kizárólag anyagi motivációból végezzük. Aki így érez, annak ideje váltania.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.18. 10:57:13

@Zka:

A "nem érdekel a pénz" szöveg akkor hiteles, ha alátámasztja az illető életvitele. Pl. egy szerzetestől elhiszem. Meg egy remeteként élő embertől is. De egy, az anyagi helyzetére panaszkodó embertől nem. S egy pénzzel teli embertől sem.

Engem pl. érdekel a pénz, viszont nem vagyok hajlandó érte bármit megtenni. Pl. nem dologoznék érte többet, nem lennék főnök. Azaz a szó szűkebb értelmében nem érdekel a pénz, de ilyet mégse mondok sosem, mert egyszerűen ez nem igaz szó tágabb értelmében.
süti beállítások módosítása