Assessment Center példa
Miután nagyjából végigvettem az előző posztban, mire érdemes figyelni egy AC-n, azt gondolom, egy gyakorlati példát még érdemes bemutatni. Talán segít, hogy ha végignézzük egy AC napirendjét, és látjuk, milyen gyakorlatnak mi a célja, hol vannak a buktatók.
Egy átlagos AC napirendje a következő lehet:
8:00 érkezés, regisztráció, reggeli (első teszt: jelöltjeink hogyan viselkednek egy svédasztalnál, kávégépnél stb.) --- Ismerkedj, légy segítőkész, nyugodtan kávézz, teázz, eszegess. Ilyenkor az értékelőkkel is lehet beszélgetni. Telefon már legyen kikapcsolva érkezés előtt.
8:30 Szakmai tesztfeladatok megoldása - Egyéni munka
9:00 Személyiségteszt - Egyéni munka
(Ezek azért így jönnek egymás után, mert a személyiségteszten már nem kell annyira koncentrálni, és a tesztfeladatoknál már úgyis kifáradtál)
9:30 Kávészünet --- jó alkalom lenne megbeszélni a többiekkel az előző teszteket, de ezzel csak óvatosan. Kritikát ne fogalmazz meg, főleg ne mondd el, te mit nem tudtál megoldani, vagy mi az, amit nagyon is tudtál. Nem jó alkalom ellenőrizni a Facebook státuszodat, lezavarni a nem fogadott hívások visszahívását. Ezen a napon nem ezzel kell foglalkoznod.
10:00 Csoportgyakorlat – szituációs gyakorlat, szerepjáték --- ne akadj ki a rádosztott szerepen, legjobb tudásod szerint add elő. Ha reklamáló ügyfél lettél szereped szerint, akkor is gondolj arra, kulturáltan hogyan lehet reklamálni.
11:00 Csoportgyakorlat – esettanulmány közös megoldása --- Csak ismételni tudom múltkori tanácsomat: ha van nálad dominánsabb személyiség a csapatban, akkor neki vess fel szakmai szempontokat, kezeld partnerként, a nálad kevésbé aktívakat pedig próbált kérdésekkel bevonni (’Ön mit gondol erről? Volt valamilyen tapasztalata ebben?’)
12:00 Ebéd – itt is viselkedj, társalogj, ismerkedj, mosolyogj.
13:00 Csoportgyakorlat – feladatmegoldás közösen – konstruktívan, nem versengve, mint az esettanulmánynál.
14:00 Egyéni prezentációk összeállítása, előadása. --- Már ismered a többieket, ez hasznos lehet. Ha magadat kell bemutatni, azokat a készségeidet, amik másnál is megvannak, csak említés szintén tárgyald ki. Ami egyedi benned, és jól jöhet az álláshoz, arról beszélj többet. Ha a céget, terméket kell bemutatni, akkor azokra helyezd a hangsúlyt, amit ők is kiemeltek. És ugye megkérdezed, hogy az értékelők milyen szerepet játszanak közönségként? (Vevő, viszonteladó partner, beszállító stb. – mert a prezi nekik kell, hogy szóljon) Csúnya hiba cégbemutatót tartani a cégvezetőknek a saját cégükről (mert nyilván jobban ismerik, mint te), hacsak nem kifejezetten ezt kérik… Ebbe a szekcióba is érdemes egy 5-10 perces szünetet iktatni, mert könnyű elfáradni, ásítozni meg nem pozitív.
15:30 – 16:00 Összefoglaló, kötetlen beszélgetés, búcsúzás --- Maradj a végéig, ne lépj le az első pillanatban, amikor már lehetne. Van, ahol közös értékelést tartanak, itt is csak óvatos kritikákat fogalmazz meg, de még jobb, ha a visszajelzésed inkább semleges, mint negatív, esetleg javaslatokat tartalmaz. Ne kifogásold az étel, a kávé minőségét pl., de azt esetleg elmondhatod, hogy kevésnek tartottad az időt erre-arra a feladatra, főleg, ha más jelöltektől is ezt hallottad.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.