JobAngel Az álláskeresők védangyala

Túlvállalta magát, elkésett, kirúgták

2013. szeptember 26. 16:00
60 hozzászólás

gajdos1.jpgGajdos Tamással történt mindez, hivatalos hír itt pl. Nem is az ő személyes története miatt írnék erről, hanem a tanulságok miatt. A történet összefoglalva: a híradós műsorvezető nem ért be az élő műsor kezdetére, így a híradó 30 perc helyett 14 perc lett, és még így is rosszul sikerült, hiszen felkészülni sem volt ideje. E késés miatt kirúgták, ami akár igazságos reakció is lehet, hiszen súlyos kárt okozott. Gajdos úgy kommentálta az esetet, hogy azért hibázott, mert „túlvállalta magát”.

Ez a mondata ihletett e cikk megírására. Mert több dologról kell itt beszélni, mint egy egyszerű „elkésett-kirúgták” történetről.

Rengeteg önéletrajzban látom, hogy a jelölt úgy jellemzi magát, „terhelhető”. Lehet, hogy Gajdos nem írta be, de ezt hirdette magáról, akár szóban, akár a munkahelyi tevékenységében, pl. azzal, hogy tényleg sokat vállalt be.
Azzal, hogy az önéletrajzba ezt beírja valaki, önmagában is rosszat tesz magával, hiszen nem a tudása, értékei által, hanem azáltal teszi magát érdekessé egy munkáltatónak, hogy felajánlja előre, hogy jól kihasználhatják az összes kapacitását. Ennek egyenes következménye lehet, hogy addig fogják terhelni, amíg össze nem omlik, hibázik, körmére ég a sok feladat, valami fontos elmarad, és alkalmatlannak látszik. Majd jöhet a következő „terhelhető”. Megfigyelésem szerint a „terhelhető” akkor tud nagyon hosszú ideig maradni egy munkahelyen, ha a cég nem él vissza ezzel a tulajdonságával, és tudja, meddig terhelheti a kollégát. Ez a kevésbé jellemző, a cégek igenis visszaélnek ezzel. Terhelik a végsőkig, mert hagyja, nem mond nemet semmire. Az ilyen emberek közül kerül ki sok babérlevél és teafilter típusú munkavállaló.

Amikor egy túlterhelt munkavállalót végül így kirúgnak (elegánsabban: munkaviszonya megszűnik közös megegyezéssel), és esetleg eljut hozzám, rögtön egy panaszáradattal érkezik. Hogy ő mennyit dolgozott, mindent megcsinált, túlórázott, de még a saját eszközeit is a cég szolgálatába állította, munkaszeretetből, és egyszer, egyetlenegy hibát vétett, és máris kirúgták, a szemetek! Pedig ő megbízható, sosem mondott nemet semmire. Ilyenkor kell rádöbbentenem: néha nemet kellett volna mondani. Igen, szemetek, de azért azok, mert hagyta. Az ilyen munkavállaló önéletrajza tipikusan sok korrekcióra szorul, mert egy másik csapdába is belekerül az általános CV-írási elvek által: beírja a valóban kimagasló eredményeit, ezzel érvel maga mellett, de elfelejti, hogy ezt milyen áron érte el, és mi lett a következménye. A túlterhelés hatására tényleg attraktív szakmai múlt állhat mögötte, mégis – paradox módon – ezen tompítani kell a CV-ben, különben a következő munkahelyén is rosszul jár majd: vagy hatalmas áldozatok árán hozza a kiemelkedő eredményt egy ideig, vagy egy teljesíthetetlen célt próbál meg teljesíteni, és ebbe bukik bele.

Amikor erről írok jelölteknek, többnyire azt mondják: de hát ők nem akarnak középszerűek lenni! Hát pont ez az áldozatos munka tette őket naggyá a szakmában! – és munkanélkülivé is, hangzik a riposztom ilyenkor.

De nem is a középszerűség a megoldás. Az a megoldás, ha úgy lesz kitűnő valamiben, hogy közben nem megy tönkre. Újabb projekt jön? Akkor tessék asszisztenst biztosítani, vagy kitalálni bármit, ami csökkenti a terhelését, vagy legalábbis szinten tartja. Nyilván ezt a munkáltató magától nem teszi meg, tehát az érintett munkavállalónak kell rá javaslatot tenni. Az asszisztensen kívül is sok lehetősége van egy munkáltaltónak: akár olyan folyamatokkal, protokollokkal segíti a munkavállalóját, ami ugyan gátló tényezőnek tűnhet, mégis megóvja a hibáktól.

Csak ő hibázott?

Nem tudom, de szívesen megkérdezném, hogy a munkáltató megtett-e mindent, hogy rendben elindulhasson az a híradó? (Nyilván nem, hiszen nem kezdődött időben) Vajon Gajdos miért késett el? Máshol járt, és rossz volt az időbeosztása? Elaludt? Miért történt ez, miért hagyták? Talán odafigyelhetett volna a munkáltató, hogy ne késsen a munkavállalója. Volt céges online naptára, amit más is látott, ellenőrzött, és szólt neki, hogy ez szoros lesz, szervezze át? Vajon volt-e szabály arra, hogy kezdés előtt pl. 2 órával be kell jelentkeznie, hogy elindult munkába? Vagy arra, hogy ha 1 órával a kezdés előtt nem jelentkezik, fel kell hívni, hogy hol van már? Ha nem elérhető, akkor mennyi időn belül kell helyettest hívni? Egyáltalán miért nem volt helyettes, aki be tudott volna ugrani a helyére? E kérdéseket látva nem vagyok biztos benne, hogy csakis és kizárólag Gajdos Tamás hibázott. Természetesen hibázott, de a késése - és főleg annak következménye, a sikertelen műsor - , nemcsak az ő személyes hibája, hanem sok-sok hiba következménye volt, amit a munkáltatója követett el. Nyilván ezt az utódja sem fogja elkerülni, ha a munkáltató nem változtat a hozzáállásán, mert az utód is csak ember lesz, aki hibázhat.

Tanulságok?

Kérdés, hogy a munkáltató tanul-e ebből? Mert ha egy alkalmazott súlyos hibát vét, a kirúgás lehet következmény, de semmiképp sem megoldás. Munkáltatóként mindig érdemes feltenni a megfelelő kérdéseket: mit kellett volna másképp csinálnia neki, mint munkáltatónak, hogy ez ne történjen meg? Figyelembe vette-e a munkavállalója terhelhetőségét? Kizárta-e akár jogi eszközökkel a lehetőségét annak, hogy túlterhelje magát (pl. szerződéses passzus arra vonatkozóan mennyit dolgozhat máshol). Mit tett azért, hogy az üzletmenete a legkevésbé sérüljön, ha valaki valahol hibázik? Persze ezt átgondolni már külön szakma, kérdés, melyik tanácsadó cég lelkes sales kollégája fog tanácsadást eladni ennek a munkáltatónak. Igen, ez HR-szakmai kérdés ebből a szempontból: szervezetfejlesztés, kapacitástervezés, munkakörtervezés pl.

Az én szempontomból, álláskeresői megfontolásokból még érdekesebb az ilyen munkavállaló további sorsa. Gajdos esetében a szóbajöhető munkáltatók száma nagyon korlátozott, és valószínűleg kevesen lesznek megértőek. Bekerült egy megbízhatatlan kategóriába, akire nem bíznának élő műsort, mert „elkésős”. Vagy a következő munkáltatójával szerencséje lesz, és ott már figyelnek majd arra, hogy ne hibázzon. Talán lesz egy HR-es ott, aki azt mondja: ebben az emberben ez a kockázati tényező, így meg így lehet ezt kezelni. Maga Gajdos pedig remélhetőleg szintén felméri, mit szabad elvállalni és mire kell nemet mondani.

Általánosságban is igaz ez minden ilyen jelöltre: elterjedhet egyetlen botlás miatt a rosszhíre a piacon. Ezért érdemes munkavállalóként is folyamatosan azon gondolkodni, mit vállal el, mit nem, mennyi ereje van, mennyi lehetősége, és ebből mennyit szán a munkáltatójának, munkájának?

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr235534579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jpmjpm 2013.09.27. 00:44:25

miért van az, hogy magyarországon a munkáltató a terhelhető szó hallatán rögtön azt hiszi minden dolgozóról, hogy egy igavonó barom, akinek még fizetés sem kell a plusz órák után?

röhej.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.09.27. 01:02:10

Mit csinál az atv, ha Gajdos fejére esik a háztetőről egy cserép? Aznap nem lesz híradó? Nincs tarcsiban egy munkatárs aki tud olvasni? Vakok és gyengénlátók, akik nem látnak el a súgógépig? Egyikre se megy föl Gajdos híradós zakója? Az én szemem se a régi, de ha nagyon kell felolvasom azokat a nyüves híreket, majd közelebb toljuk a súgógépet.

Brokátor Emőke 2013.09.27. 06:22:47

Elvonatkoztatva a fenti példától, multi-tapasztalataim alapján jellemző menedzseri hiba, hogy a vezetőségnek foggalma nincs, hogy a beosztottak munkaköre milyen terheléssel jár. Elsősorban azért, mert ritka, hogy a szamárlétra megmászásával emelkednek fel, inkább külső pályázaton kerülnek oda.
Középvezetői posztra praktikusnak tűnhet befolyásolhatónak tűnő külsőst felvenni, aki a területet alig ismeri, mert így nem fenyeget az a veszély, hogy leiskolázza a mítingeken a nagyvezéreket.
Rutinos beosztottak éppezért meggyőzően elő tudják adni azt is, hogy minden ímélre, megkeresésre hangosan fújtatva, szemeket forgatva panaszkodnak, lépten-nyomon jajveszékelnek, ha egy nyomorult oldalt ki kell nyomtatniuk. Aztán megy a rinyálási verseny napi kétszer, az egyenként másfél órás kávészünetekben...

vénkujon 2013.09.27. 08:13:29

kirúgásország lakói csak egyvalamit szeretnek jobban a kirúgásnál: a fizetéshez, és az életkörülményükhöz passzintott bírságokat, és büntiket

Parasut 2013.09.27. 08:21:26

Ez nem csak a multiknál van.Meg kell nézni egy sima autószerelö állás betöltését,legyen diagnosztikai gyakorlata,autóvillamosági gyakorlata,tudjon gumit szerelni,számitógépes ismerete legyen,és "B"kategóriás jogositvány az rendbe van,kell kipróbálni kocsit tudjon javitás után.Ja és nagyfokú terhelhetösége legyen,és ki irják mind ezt havi 108-114 ezer bruttó fizetésért!Szerszám felszereltség nincs,vigyen magával,és ha van jó lenne ügyfél kört is!
Tanuljon képezze magát szabad idejébe,és saját jövedelméböl.Egy esetleges hétvégi tovább képzés általába 15-30 ezer forint!Akárhogy számolja az ember,minimum három teljesen más szakma egy megalázó fizetésért,és még ki is van szolgáltatva,8-órába van felvéve,de elvárják túlóra fizetés nélkül a napi 10-12 órás munkát!

buday008 2013.09.27. 08:27:21

@Parasut: Ez mind azért van mert ma MO-n zömében azok a "főnökök" akik semmihez sem értenek maximum csak adótcsalni, de azt is lesik a másokról xd

buday008 2013.09.27. 08:36:34

Amúgy ez a Gajdos balhé kicsit meglepett. Évekig ezt a jó embert jegelte a kereskedelmi média, kvázi sehova nem kellett, nem foglalkoztatták. Aztán hirtelen nagy csinnadrattával előkapta az atv azon megfontolásból hogy egy már részben bejáratott nevet csábítsanak húzónévnek a csatornájukhoz. Engem kissé meglepett eza hirtelen kirugás dolog, mivel szerintem ponttosan az atc sajátmaga által gründolt gondolatmenetnek vág alá.Vagy az atvnél is azt hiszik mint pl az M1-en hogy bárkiből lehet "cserebogár"? Bárkinek jól áll a híradózás? mert majd ráfognak jönni hogy baromira nem...Bár ha úgy nézzük egy középfokú végzettségű ember bármit szemrebbenés nélkül be tud olvasni; de eme modatomnak pot az atvn található Gajdos mizéria, húzónévként történőszerződtetés mond ellen... szóval ők tudják - de valahol szánalom hogy egy politikaimeseműsor nevezzük híradónak a vezetéséből mekkora kint csinálnak, akárcsak az M1 Szebenivel. Odatettéka nygszájú vidéki "parasztgyereket" húzónévnek ( tudták kicsoda), utána meg sértődötten eldobják. Gajdosnál nem tudom mi lehetett az igazi ok, merha a késés -akkor hozzáértő csapat lehet az atvnél is xd:_)))

♔batyu♔ 2013.09.27. 08:54:28

Nagy itt a rugózás. Én is kirúgtam volna, ez a túlterhelés duma pedig marhaság, van ahol létszükséglet a pontosság, mint itt is.

Én is kibasztam volna.

shred 2013.09.27. 09:03:35

Nagyon jó cikk, okos kérdésekkel.

Shopping 2013.09.27. 09:05:28

Számomra is furcsa hogy ha tudta hogy el fog késni, nyilván telefonált időben. Hogy hogy nem tudtak senkit beultetni helyette???

Kelly és a szexi dög 2013.09.27. 09:06:29

Életképtelen a srác - vitt volna inkább egy orvosi igazolást!

Netuddki. 2013.09.27. 09:06:57

Angyalka! Nem komplikáltad egy kicsit túl a dolgot?
Lehet a magyarázat sokkal egyszerűbb. Már régen meg akartak szabadulni a Gajdostól, csak olyan szerződést sikerült vele íratni ami némi anyagi megterhelést jelentett volna a cégnek. Szóval így kapóra jött ez a késés és fegyelmivel elküldhették.
Ha annyira meg lettek volna elégedve vele (vagy valakinek a valakije lett volna), akkor egy ilyen eset miatt nem rúgják ki. Röviden és tömören ennyi...

Netuddki. 2013.09.27. 09:09:30

@kovi1970: Nem szerződést íratni, hanem kötni. Na.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.27. 09:28:20

@kovi1970: Lehet, hogy igazad van. De vajon mi a nagyobb veszteség az ATV-nek: Gajdostól vmilyen lelépési díjjal megszabadulni, vagy bevállalni egy élő műsor elbaltázását? Nem hiszem, hogy az utóbbi. Nyilván egyik összegről sincs infóm, ráadásul a műsor elbaltázása nemcsak anyagiakban mérhető kárt okozhatott, így ezt nem lehet pontosan megválaszolni.

Ill. ha tényleg kapóra jött is a késés a kirúgáshoz, ettől még a műsort nem kellett volna elbarmolni, kirúgni önmagában a késésért is lehetett volna, úgy, hogy közben egy helyettes levezeti a híradót rendben. Ebből nekem úgy tűnik, mégiscsak felkészületlen volt az ATV...

Parasut 2013.09.27. 09:40:47

@buday008: Nyögdijas vagyok már csak szoktam nézni a hirdetéseket,meg beszélni volt inasaimmal akik mostanába a 30-as korosztályhoz tartoznak,megszünö cégek miatt munkát keresnek,kérik a tanácsomat mire figyeljenek.Elméletileg nekem is 44-év munka viszonynak keltt volna lenni,de mint kiderült volt cég ugyan bejelentetek mert nyoma van TB,stb,csak kiderült 2-évig nem fizetek semmit,jogutód nélkül megszüntek.Nem is találhatók mert eltüntek arra kelet felé,vagy másik dolog amire figyelni kell a szerzödés ugyan 8-órára szól,de közbe kijelentenek,vagy átjelentenek 4-órába a tudtod nélkül,vagy mikor jön az elenörzés mert gond van kiderül be vagy jelentve mint müszaki vezetö amiröl nem is tudsz.Mindenhova a neved van aláirva,csak herce hurca mire kiderited-bizonyitod az nem a te aláirásod.Ugyszintén a két tulaj eltünk ,mikor lejárt az elévülés akkor vissza jötek mivel két álampolgárságuak voltak.Igy összeségébe a 44-év helyett ami után kapsz nyögdijat 39-év 200 nap.Na ezt hozta a becsületes embernek a nagy gengszter váltás.Képviselö uraknak meg a anyg alvásért,költségtérités cimszó alatt évu 10-20 milliós költségtéritést bemondásra!

Mária 2013.09.27. 09:56:33

A posztoló nem ezen a földön él, ezt már sokadszorra bizonyította.

A való világban a munkáltató az utolsó bőr után még kettőt is próbál lehúzni az alkalmazottjáról, azzal, hogy ha nem engedi, akkor várnak a helyére sorban.

És ez nem csak üres fenyegetés. A szakmai tudás, a tapasztalat, a lojalitás, a terhelhetőség SEMMIT nem számít. Ha ellentmond a droid, ki van rúgva.

Akkor is, ha ezzel a cég jár rosszabbul. Presztízsből, erőfitogtatásból lesz kirúgva.

mézescsók 2013.09.27. 10:01:34

A hír úgy, ahogy van értelmetlen. Hol vállalta túl magát? A csatornánál? Más melóhelyen? Csinált valami mást is a hírolvasáson kívül az atv-nél? Azért késett, mert elaludt, dugóba került vagy egy emelettel lejjel mondjuk más műsort szerkesztett, elvesztette az óráját? Mi köze a késésnek a túlvállaláshoz? Szóval bugyuta kis okocska ez, elkeni a lényeget. Ha azt írták volna, hogy a munkaviszonya megszünt, a kutyát sem érdekelné.

Mária 2013.09.27. 10:03:02

@buday008:

"Engem kissé meglepett eza hirtelen kirugás dolog, mivel szerintem ponttosan az atc sajátmaga által gründolt gondolatmenetnek vág alá."

Nekem fogalmam sincs, ki ez a Gajdos és milyen szakmai eredményei vannak, de:

az ATV-t a baloldali pártok pénzelik, így nyilván van beleszólásuk abba, hogy milyen stábbal kívánnak belevágni a választási kampányba.

Az rendel, aki fizet.

Erről szólhat a történet.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.09.27. 10:11:29

@Mária: igen, ez a tempó a szarabb magyar cégeknél. De jobb magyar cégeknél meg a multiknál nem.
A postnak teljesen igaza van, mi az hogy nincs B terv egy ilyen esetre?

@Parasut: hát ilyet, ez a fránya rendszerváltás. Szerintem örülj, ha most vagy nyugdíjas. Azok, akik most fizetik a nyugdíjadat, harmadennyit nem fognak kapni 20-40 év múlva.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.27. 10:22:35

@Mária: Van olyan téma, amiben nem politikát látsz? Mert itt most épp kockázatkezelésről, üzletmenet-folytonosságról, HR-ről és egyéb üzleti érdekességekről lett volna szó...

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 10:25:05

Évek alatt soha senki nem késett el sehonnét ? Vicc. Nem lehet mindenkit azonnal 1 db (Valljuk be nem pótolhatatlan ) késés miatt kirugni. Egyébklnt miért nincs váltója? Röhej hogy időnként Random módon no-name arcok, valszeg a gyüliből, feltünnek "bemondónak" majd váratlanul eltünnek.

Az ugy szakmailag helyes mi?
Gajdos nem egy nagy ász, de legalább a hírolvasáshoz ért. Több olyan arc volt az ATV-n akik se bemondónak se riporternek nem voltak alkalmasok , ki is rakták őket 1-2 hónap után. Na akkor PL a HRes vagy Hírigazgató miért nem lett kirugva? Ja mert Tesó , Haver Cimbi, Meg a Főnök gyereke.
Német Szilárd mely TV-nél szerzett szakmai tapasztalatokat és referenciákat hogy egyből igazgatóként kezdete?
Sehol. Ezért biztos ő se tévedett soha akkorát amiért esetleg kirugták volna már más TV től.

Törvénykezni azt tudnak.

Németh Szilárd melyik másik TV-nél állná meg a helyét Hírigazgatóként? Mert az ATV-jé borzalmasan gyenge a híradó , az Időjárás jelentésből a városok közül meg kifelejtették GYŐRT-jelölni a térképen. Sopron az rajta van bán nem az a megyeszékhely

gabcigirl 2013.09.27. 10:25:56

Szerintem emögött több dolog is lehet. Vsz. G.T.-től már korábban is meg akartak szabadulni a csatornánál és ez jó ürügy volt.

Ha meg ennyi melója volt, akkor lehet, hogy ő maga unta már ezt a munkát piszkosul, és direkt intézte az egészet-főleg, ha nem tetszett neki a munkahelyi légkör.

Az fog sok mindent elárulni a szituról, ha majd kiderül, ki lesz az utódja-lehet, kellett a hely másnak. Sajnos a hazai televíziótársaságok 99%-nál nem a szaktudás, hanem az urambátyámság dönt a dolgokról.

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 10:28:26

@buday008:
Friderikusszal ugyanezt csinálják. Átmenetileg növeli a nézettséget, aztán kiderül hogy sok pozitivum abban a műsorban sincs, és elhal szépen.

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 10:31:00

@gabcigirl:
Ja. kedvencem az Echo TV-n agyonszőkült-sminkelt öregecske feleségecske bemontó.
Tipikus lengyelkurva dizájn. Túlruzsozott vérvörös száj, élénk ruha, szőkitett fej, kék szmkifestés.
Nincs pénz sminkesre vagy direkt kenik szét mindig ? :-))))

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 10:44:56

Az Igazgató aki nem gondoskodott helyettesítőről-beugróról, és ugyanugy veszélyeztette a Hiradó sugárzását, azt nem rugják ki vagy róják meg ? Nem Ja persze mert az Apu a Tv tulaja.

Ezekután volt képuk elbocsájtani Gajdost annak az embernek akinek a rendben való müködésről kellett volna gondoskodnia.
Mi van ha rosszul lesz egy bemondó vagy hasmenése stb lesz az ATVnél? Direktbe közvetités a budiból mert nincs beuró????

Milyen primitiv dolog ez?

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.09.27. 10:48:36

Vihar a biliben, kirúgtak egy bemondót. Ez még mindig a 80-as évek, hogy a bemondó érdekes személyiség? Celeb?

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 10:52:39

@Wind Callman tér:
Amiért kirugták az a hír.nem a Gajdos.

gabuscica 2013.09.27. 10:54:11

Ugyan, fiúk, megint tobzódtok a demagógiában. "Elkésett, kirúgták" - aztán kiderül, hogy a saját élő műsoráról késett le. Ti a címben úgy tálaljátok, mintha egy frissen özvegyült takarítónő keservéről lenne szó...

Netuddki. 2013.09.27. 11:00:25

@jobangel: Nem nézem az ATV-t, így nem tudom milyen a Gajdos. De ez Magyarország, még az is elképzelhető, hogy valakinek a valakijét így nyomták be a helyére. Tényleg, ki lett helyette?

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 11:00:30

@gabuscica:
És ? te még nem késtél sehonnan. ja a Híradónem gajdos hanem az ATV müsora , a hírigazgatónak kell gondoskodni beugróról hiszen bármi miatt (közlekedési baleset) kieshet a Hírolvasó.
De nem dilettáns módon addig vártak amig Gajdos be nem esik.Vicc.Igy nem lehet TV-t üzemeltetni. A Hírigazgató legalább akkorát tévedett mint Gajdos. Csak őt nem rugták ki. Ugyanugy veszélyeztette a műsor létrejöttét.

Netuddki. 2013.09.27. 11:01:52

@Wind Callman tér: Izé, most komolyan! Te tudod mi a blog témája? Vagy valóban ilyen hülye vagy? Ezt most komolyan, nem megbántásból írom...

gabuscica 2013.09.27. 11:03:18

@Devernyák Czirmos: természetesen a hírigazgató is hibás. De ő csak másodrendű vádlott. A főfelelőst legalább - jogosan - kirúgták.

smartdrive 2013.09.27. 11:10:26

nem lehetne inkább az Olgát kirúgni helyette?

smartdrive 2013.09.27. 11:12:02

@Devernyák Czirmos: nem azért rúgták ki, mert elkésett, hanem mert ez így nem mehet tovább. a másik lehetőség az volt, hogy elvesznek tőle feladatokat, hogy megint legyen elég ideje, de ilyen ugye nem szokott lenni, ez egy műanyag gyorsrögzítő bilics, ameddig meghúztad, onnan vissza már nem megy

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 11:19:06

@smartdrive:
Olga az jócsaj , mer kérdezni meg beszólni ha mellépofáznak az alanyai.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.09.27. 11:20:24

Szerintem egy valódi vezető könnyen kiszúrja ha valamelyik embere túlvállalta magát és rendezi a helyzetet. Úgy látom, hogy magyarország tipikusan az az ország, ahol még az olyan baromi jól hangzó kócsing után is ugyan olyan dilettánsak maradnak a vezetők. Ilyenkor meg nyilván a munkavállalóval kell kicseszni.

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 11:21:30

@gabuscica:
Vicc hogy a másodrendű rugja ki. Ja sztem itt nem a vétséggel hanem a bünti mértékével van a gond. Ha kap 200 000 büntit (vagy mittom én mennyit) akkor ok, de lenullázni a megélhetését az egy kicsit erős volt, függetlenül attól hogy nagyon középszerü emberről van szó.

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 11:25:58

@smartdrive:
Agyonterhelik majd mikor összeesik kirugjág. At egyiptomiak is igy csinálták a rabszolgákkal.

A Linkség büntetést érdemel ha az volt, de a mértéke sztem tulzott , néhány 100ezer büntetés meg hamégegyszer..stb kirugunk,oszt mehet tovább.
Egy Igazgató 10x többet keres a Tvnél mégse rugták ki mert nem gondoskodik évek óta beugróról mint az esetbőlkiderült. Mi van ha objektiv okbólnem tud menni? Nem lesz aznap Hiradó? Ez a Hirigazgató feladata IS !.

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 11:33:03

A legnagyobb gáz nem Gajdos kirugása, hanem az hogy egy média vállalat bünbakként használhat egy hirolvasót ha meghiusul egy müsora. Van ott még legalább 1 felelős akinek a megfelelő müsorrend biztositása a feladata. Nem a Gajdost akarom én felmenteni, hamem az B.ssza a csőröm hogy vele vitetk el az egész balhét. És látszik hogy Pl a hirigazgatónak ötlete sincs hogy ha nem tud megjelenni a hirolvasó milegyen. Háát várjunk amg megjön. És ha összeesik az utcán és vakbélmütéttel bevitték a korházba? Akkor addig halgassunk zenét? Még a legprimitivebb kisvárosi rádioadónális van tartalékos hirolvasó.Az ATV nek még nem jutott az eszébe.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.09.27. 12:12:53

azért tegyük hozzá hogy a túlvállta magát kifejezést elég tágan értelmezi a posztoló.

az más ha egy munkahelyen egy embernek vinnie kell az A projektet, meg a B projektet, és valamelyik hátrányt szenved, akkor nyilván más a megvilágítása a dolgoknak.

de ha egyéb, nem munkahelyi ügyben vállaltam túl maga, és ezért károsul a cég, akkor jogos az azonnali kirúgás.

kérdés, hogy a jóember miért késett? mert a híradó előtt részt vett az ATV valamelyik másik műsorának akármijén, vagy csak szimplán megcsúszott a tescós bevásárlás. nagyon nem mindegy.

és ilyen jellegű munkánál (gondolom a fizu sem minimálbér) elvárható hogy napi egyszer az adott időpontban pontosan megjelenjen valaki arra az 1 órás felolvasásra. (nyilván ésszerű keretek között pl, hogyha elütné a villamos akkor nem)

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 12:21:05

@Hurrá Torpedó: (nyilván ésszerű keretek között pl, hogyha elütné a villamos akkor nem)

A Gáz az hogy a Hirigazgató úrnak erre se volt "B" terve. Várjunk amig megérkezik.......

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.27. 12:28:16

@Hurrá Torpedó: Azért itt nem napi egy megjelenés volt az elvárás, ahogy nyilatkozott, aszerint évi ezer híradó, meg még szerkesztőségi feladatok is.

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 12:35:38

@jobangel: Jólbeszélsz :-) Ebben azért lehet hibaszázalék. Néhány 100 ezres büntetés meg fenyegetés oszt' Jóvan. Nem kibaxni egyből elsőre.

Démonmac1 2013.09.27. 12:46:40

Mutyisztánról beszélünk hé! Sokakat ennél súlyosabb hibákért, sem rúgnak ki.

padlogaz 2013.09.27. 12:50:05

a poszt egy általános vállalati HR környezetet húz rá egy teljesen más foglalkoztatási és munkavégzési sajátosságokkal rendelkező területre.

a televíziózással foglalkozó emberek 90%-a egyedi, eseti megbízások alapján dolgozik, amelyek legtöbbször egy-egy műsor készítésére, vezetésére stb. szólnak. ezek időtartama, leterheltsége és díjazása nagyon változó, közös jellemzőjük, hogy előre nehezen tervezhetőek. magyarán, ha megszűnik (véget ér) egy műsor, akkor nehéz megmondani, hogy mikor indul helyette egy új, abban milyen stáb fog közreműködni, ezért mindenki igyekszik minél több párhuzamos munkát maga alá lapátolni, ami ebben az esetben szerintem messze nem a terhelhetőségről, hanem a túlélésről szól.
a nagy tévék híradós arcainak - éppen ezért - legtöbbször kizárólagos szerződésük és jellemzően magas fix díjazásuk van, elkerülendő, hogy más műsorokban is folyamatosan szerepelniük kelljen.

ha gajdosnak is volt ilyen szerződése, akkor nyilván ő a hunyó, hogy túlvállalta magát, viszont ha nem volt, és ő is rákényszerült, hogy minél több műsort vállaljon párhuzamosan, akkor ez inkább "rendszerhibának" tekinthető.

az tényleg érdekes kérdés, hogy miért nem állítottak be valakit helyette, de tekintve, hogy egy műsorvezetői késés nem túl gyakori (én nem is emlékszem ilyenre), elképzelhető, hogy egyszerűen nem gondolt rá senki. azért nem a cnn-ről beszélünk, hanem egy vallási szervezet által pénzelt és vezetett - azaz a felső szinteken valószínűleg nem profi televíziósok által irányított - másodvonalbeli tévéről, még akkor is, ha épp a hírműsorok terén az utóbbi időben szerintem sokat erősödött, mind tartalomban, mind műsorvezetői színvonalban.

szal, szerintem egy kicsit túlreagálták a dolgot.

Parasut 2013.09.27. 14:04:27

@Zka: Gondolom azt a 76060ft-ot csak megkapják((
Nem a politikusokról,meg a képviselökröl beszélek.De mi azért felépitetünk egy országot a szüleinkel,nagyszüleinkel amit elherdáltak kiárultak,gombokért.Most is megy a cirkusz ezzel az energia szektorral,menyiböl jobb gazda a francia álami cég,mint a magyar álami cég? Azért van a nagy cirkusz a tanulókal,Magyar Bálint leirata alapján,szakközép iskolába nem szakmát kell tanitani,hanem A TANULÓNÁL NÉGY ÉV ALATT EL KELL ÉRNI A SZAKMA FELÉ VALÓ ORIENTÁCIÓT!Látom a házba lakó fiatalembert meg a volt tanulótársaikat ott végeztek ahol annó én is igaz én 68-ba,alap fogalmakat nem tanitotak nekik,de technikus papirjuk van.Nem hiába épitett az AUDI Györbe,a MERCI Kecskeméten saját iskolát,hogy legyen szakember utánpótlás,mert akik kijönek az iskolábol betanitott munkásnak se jók!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.09.27. 15:20:03

@Mária: a te alsóbb végzettségű szinteden lehet hogy így működik, szakmai szinten nem.

szintetikus 2013.09.27. 16:15:22

@enpera: hazánkban, ahol a vezetés magyar, nagyon sok helyen így működik
szakmai szinten is :)
nekem legalábbis több ilyen tapasztalatom van

Dr. Viccember a Sándor Palotából 2013.09.27. 16:32:30

@padlogaz: +1
Még annyit hozzá, hogy ez a legrosszabb időpontban, szombat este történt amikor az ATV-n csak konzerv műsorok mennek (kabaré, film, Havas műsora felvételről) a híradón kívül és másnap reggel szinten ismétléseket nyomatnak így gyakorlatilag üres a ház használható emberek szempontjából.
Más napokon állandó élő műsorok vannak este (vasárnap este már készülnek a hétfő reggeli műsorra) így helyettest is bármikor beállítanak ha gáz van.
Volt is már rá példa, hogy a saját műsora előtt Bánó beugrott Kálmán Olga helyett és elvitte a 2 műsort és fordítva is.
Minden szombaton kicsit luxus volna behívni és fizetni valakit a habokra
hátha 3 évente egyszer szükség lesz rá.
Egyébként az ilyen esetekben az szokott történni, hogy a "túlvállaló" telefonon biztosítja a hollétéről érdeklődő és tűkön ülő kollégákat, hogy, bár kicsit megcsúszott, de mire kigyullad a lámpa ő már ott ül a székben úgyhogy ne vágjanak alá, felesleges telefonon zargatni főnököt, helyettest bárki mást, hogy SOS romboljon be a TV-be.

Máriának meg annyit, hogy Gajdos korábban a Hír TV-nek is gyártott műsort, úgyhogy rohadtul nem kellene mindig mindenben a politikát keresni.

Ebben a sztoriban az egyetlen szokatlan, hogy valaki felvállalta, hogy ő baszta el és miután lapátra tették sem köpköd vissza.

randomuser1 2013.09.27. 16:33:40

szerintem engem is lazán kibaszcsiznának a bármilyen aktuális cégtől ha üzemszerű karbantartás címén véletlen beborítok pár szervert és ezzel a vállalat komoly bevételkiesést kénytelen elkönyvelni.
monnyuk ezt a cég is tuggya, ezért a szerver is, meg az üzemeltető is redundáns
az atv nem tudta, h műsorvezető nélkül nincs műsor?
amatőr, dzsunka egy cégnek tűnik, jobb ha nem ott melózik az ember fia :)

randomuser1 2013.09.27. 16:37:27

@Dr. Viccember a Sándor Palotából: nade, mi van ha megfázik és elmegy a hangja, csak taknyos bugyborékolást képes produkálni?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.27. 16:40:54

@Dr. Viccember a Sándor Palotából: "Minden szombaton kicsit luxus volna behívni és fizetni valakit a habokra
hátha 3 évente egyszer szükség lesz rá." --- Nem biztos. Ki kell számolni, mi a nagyobb veszteség: egy élő műsort elbarmolni vagy fizetni a tartalékos költségét 3 évre.

buday008 2013.09.27. 17:35:04

@Emmanuel Goldstein: Lehet ülye vagyok a dologhoz,de szerintem a televízióiás , hírműsorok csapatmunka. Másik hozzáfűznivalóm, hogy azért egy "szaros" televiziós bakit nem kell olyan sziten kezelni mintha mondjuk egy atomerőműbe hibázott volna vagy hadseregtábornokként. Az vesse Gajdosra az első követ aki nem hibázott a munkahelyén. Könnyen dobálódzik itt mindenki az igy kirugnám ugy kirugnámokkal. Ezek szerint aki hibázik bárhol egyből ki kell rúgni??

buday008 2013.09.27. 17:38:11

Ja és ok buktak x százezret a híradón.. oké--bagatell összeg mivel a tvkben milliokban számolnak. De most kérdem én a kedves hírszerkesztő egyéb munkatársak áldásos tevékenysége mindig csak a pénzt hozta??? semmmi veszteséget nem idézett elő?? Kicsit kezd et a sok hirtelen tvs személycsere engemet emlékeztetni egy régebbi rendszerre...szebeni, gajdosstb.. hm de baromira fontos lett a híradó- amelyet bevallom őszintén szerintem az emberek 99százaléka hülyeségnek tart, mert csak negatív dolgokkal van tele..

randomuser1 2013.09.27. 17:49:15

@buday008: hát, én eccerű vindózos gyerek vok, tévét csak szemből, de gondoltam, van valami megoldás arra ha a műsorvezető nem ér be időre az élő műsorhoz, nemtom...
ráadásul én azt pedzegettem, h nem a csóka hibája ha mindent az ideális állapotra méretez a vállalat azt ha valaki késik, akkor borul minden.
én kínosan pontos vok, de velem is megesett, h kiütötték alólam az autót, oszt kicsit tovább tartott beérni...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.09.27. 20:57:02

@szintetikus: igen, de elég sok a nem magyar cég is, és akkor azért más:)

szintetikus 2013.09.28. 09:30:26

@enpera: elég fiatal vagyok, remélem még sikerül találni egy ilyet :)

2013.09.30. 21:33:22

@enpera: Úgy látom, hogy általánosságban elmondható, hogy ha nem tetszik a helyzet, akkor lehet tiplizni, van helyetted másik. És ez nem feltétlen szakmafüggő.

múvemáccsó 2013.10.14. 01:41:50

@Mária: én is dolgoztam egy cégnél, tiszta őrület volt. jó sales-es voltam, akár a társam. mindketten jól beszéltünk angolul (ez a csapat senior tagjaira és a főnökre nem volt igaz-makogták az angolt úgy, hogy csak angol ügyfeleink voltak). a kliensek szerettek minket, jó lóvét hoztunk be.
öreganyám (főnök) tipikusan az a sületlen buxa volt, aki jókor volt jó helyen, és az alkalmazottak összehozták neki a nagy pénzeket.
de soha egy hála vagy valami, mindig a lebaszás, mert szerinte "ettől jobban húznak a lovak és beletesznek mindent".
nekem és a másik lánynak is az volt a válasza: ha nem értékeled az extra munkát és erőfeszítést, amit mi a cégbe belerakunk, akkor nem is erőltetjük.
ugyanannyit kaptunk mint a többiek, akiknek lövésük se volt a dologról, és csak a vállukat emelgették, ha a nyanya ordibált, h miért ilyen szarok az eladások.
mindegy, a lényeg, mi nem maradtunk , az öreglány pedig megerősödött abban a hitében, h az alkalmazottak nem megbízhatóak, nem érdemes jutalmazni sem őket, mert elmennek így is-úgy is és az újakat meg "taníthatja be egyedül (!!)".
a vállalat meg tőle virágzik, mert körülötte minden más változó...
totál relativitás vesztés.
süti beállítások módosítása