JobAngel Az álláskeresők védangyala

Hobbik az önéletrajzban

2013. szeptember 23. 17:00
52 hozzászólás

sports-montage.jpgAmikor azt írom, hogy a hobbijait írja bele mindenki az önéletrajzba, akkor sokan visszakérdeznek: ez miért jó? Hát nem a magánélet része? Egyáltalán mi köze hozzá a HR-nek? De igen, a magánélet része, és nem muszáj megosztani a HR-esekkel, ha nem szeretnéd. Na de miért is ne szeretnéd megosztani bárkivel, mi a kedvenc időtöltésed?

A szabadidős tevékenységed olyasmi, ami jól jellemez téged, és a hobbijaidat bizonyára a nyilvánosság előtt is vállalod. És hogy miért jó a hobbi a CV-ben? Rengeteg előnye van, ha szóba kerül az álláskeresés során, íme néhány előny:


1. Megjegyezhetővé válsz általa.

Erre már többször hivatkoztam: Ha jelentkezik 400 jelölt a meghirdetett irodai állásra, esélytelen, hogy nevekről jegyezze meg az előszűrő ember a legalkalmasabb pályázókat, főleg ha még mellette más kereséseket is futtat. De megjegyzi az üvegfestőt, a fuvolást, a görkorist, a gitárost, a bűvészt stb. Álláskeresői szempontból leginkább ez az értelme a hobbik beírásának, de más következtetéseket is levonhatunk belőle.

2. Jellemezheti a kapcsolatrendszered, utalhat a készségeidre.

Bár én ezeknek nem tulajdonítok túl nagy jelentőséget, de nagyjából képet kapunk a jelöltről hobbijai, sporttevékenységei révén. A rendszeres sport minden esetben arra utalhat, hogy jelöltünknek igénye van a jó teljesítményre. A szabadidős időtöltés esetleg utalhat a kapcsolatrendszerre is: egy golfozó vagy vadász kapcsolatai feltehetőleg tehetősebb, vezető beosztású emberek, így pl. egy sales vagy lobbi pozícióban ez érdekes lehet (a hiánya viszont nem lehet hátrány!) A jelölt személyiségjegyeire, kompetenciáira is következtethetünk: egy csapatsportot rendszeresen űző jelölt valóban csapatjátékos lehet, nála ez nem süket duma a CV-ben. Egy másodállásban rádiós műsorvezető pedig biztosan jó előadó lesz, és a magabiztos fellépéssel sem lesznek problémái. Egy versenyszerűen sakkozó ember stratégiai érzéke kiemelkedő lehet. Egy művészeti, kreatív tevékenységet végző ember ismeri az alkotás örömét, valószínűleg ügyeskezű ember lehet, van igénye a szépre, türelmes. Ha a megjelölt hobbi sehogy sem passzol a megpályázott pozícióhoz, az nem jelent hiányosságot: amellett, hogy kaktuszokat gyűjt a jelöltünk, még kitűnő szoftverfejlesztő lehet.

Ha a hobbid, érdeklődési köröd valamilyen módon köthető a munkádhoz, az önéletrajz mellett a motivációs levélben is írhatsz róla pár sort. 

Egy téma, amiről biztosan sokat tudsz

Állásinterjún is hasznos dolog, ha szóba kerül a hobbi: a jelölt olyasmiről beszélhet, amihez biztosan nagyon ért, amiről szívesen ad információkat. Ezzel enyhíthetjük az állásinterjús nyomást is. Ha valaki 5-10 percig olyasmiről beszélhet, amihez nagyon ért, akkor feloldódhat, megjöhet az önbizalma. Ha esetleg az látszik a jelöltről, hogy sok a nyomás rajta, nehéz élete van, de egyébként a hobbijaiban, általa űzött sportokban képes lehet levezetni a frusztrációját, akkor megnyugodhatunk, nem lesz komoly gond vele (pl. dühkitörések, vagy idegkimerülés)

Jótékonyság, önkéntesség

A karitatív tevékenység, önkéntesség nagyon pozitív dolog, de nem hobbi, külön bekezdésbe menjen, hogy még inkább kiemeljük.  Egy jólelkű, önzetlen jelölt mindig értékes!  Ha még azt is leírod, miért vállalsz ilyen tevékenységet, mi motivál erre, még inkább közel kerülsz az interjúztatóhoz (pl. fogyatékos gyerekek szülei jellemzően végeznek valami ehhez kapcsolódó karitatív tevékenységet). Ha ez még valamennyire passzol a megpályázott álláshoz is (pl. kapcsolatrendszer, pedagógia érzék stb.), akkor nyert ügyed lehet.

Mit ne írj bele?

Nem tudjuk, hogyan viszonyul az olvasó az MLM-hez, politikai, civil aktivitásokhoz, ezért inkább ne írjuk be őket. Nem hobbi bármilyen MLM- vagy hasonló tevékenység folytatása. Akkor írd be, ha kapcsolódik valahogy a megpályázott álláshoz. (Drogériai eladónál, kozmetikusnál rendben van egy Oriflame vagy Avon pl.) Jó dolognak tűnhet a környezetvédelem, de lehet, hogy a CV-t olvasónak épp fenntartásai vannak a Greenpeace módszereivel kapcsolatban, így nem biztos, hogy jó ötlet beírni, ha Greenpeace-aktivista vagy.
Ne írd bele, hogy szeretsz filmeket letöltögetni, hogy támogatod az ilyenolyan politikai, vallási csoportosulásokat, szervezeteket. Ezek tényleg a magánéletedhez tartoznak.

------

Az "olvasás, zenehallgatás, utazás" hármast fölösleges beírni. Mindenki olvas, hallgat zenét, utazik. Érdekes onnantól lehet, hogy milyen olvasmányokat szeretsz, milyen zenét, merre és milyen céllal utazol. Komolyzenei koncertekre jársz, hegedűversenyeket szeretsz hallgatni, végig szeretnéd látogatni Magyarország összes várát? Ezek már érdekesek! A hobbikkal kitűnni érdemes, nem elvegyülni. 3-4 szabadidős tevékenységnél többet semmiképpen sem érdemes beírni:a túl sok hobbi azt sugallhatja, hogy mindenbe belekapkodsz, mindenre kevés időt szánsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr15415174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.24. 11:30:14

"A rendszeres sport minden esetben arra utalhat, hogy jelöltünknek igénye van a jó teljesítményre"

Én rendszeresen sportolok, és legalábbis a sportban ellene vagyok a jó teljesítményre való törekvésnek, a sport akkor jó, ha jól érezzük magunkat tőle, ha mellette a teljesítmény is javul, az már csak extra.

Ez a kérdés megosztja a rendszeresen sportoló embereket, szóval butaság lenne ilyen következtetést levonni. Mondjuk a "minden esetben arra utalhat" egy érdekes kifejezés, minden esetben de csak feltételes módban... Határozott állítás, meg nem is.

"Ha a megjelölt hobbi sehogy sem passzol a megpályázott pozícióhoz, az nem jelent hiányosságot: amellett, hogy kaktuszokat gyűjt a jelöltünk, még kitűnő szoftverfejlesztő lehet."

Ha egyik irányba lehet pozitívum, akkor ugyanúgy lehet negatívum is, hiszen a másik oldalon is emberek ülnek, és nem biztos, hogy el tudnak vonatkoztatni a jelölt esetleg számukra nem szimpatikus hobbijától.

Én is azt mondom, hogy a hobbit érdemes beleírni, de nem biztos, hogy legalább semleges. Ha pl. le tudom valahogy csekkolni azokat az interjúztató embereket, akkor jó ötlet lehet az alapján dönteni, hogy a hobbi bekerüljön-e.

Zewadeluxe 2013.09.24. 11:43:09

Tény, hogy a visszájára is fordíthatja az esélyeinket, mert kinek mi a szimpatikus ugye. Van ahol azt mondják "ne szeress utazni", mert akkor Te valszeg sok szabit fogsz igénybe venni évközbe, vagy ne szeresd az extrém sportokat, mert akkor több időt töltesz kórházban mint a munkahelyeden." Ezek után az ember valóban nem mer beleírni valódi hobbikat és marad az olvasás, mozi, zenehallgatás. Én még kezdőként anno beleírtam a teniszt az önéletrajzomba (sosem teniszeztem, max gyerekként az udvaron ügyetlenkedtem). Pechemre az akkor interjúztató elég profi volt a témában és gondolta jófejségből beszélgessünk el a témáról... Írtó ciki volt! :D
Ennek ellenére bizalmat szavazott nekem és a főnököm lett, de a teniszes témát hosszú ideig emlegette még! :D

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.24. 11:53:22

@Zewadeluxe: A szabis felvetést nem értem. Mt. szerint a munkáltató adja ki a nagyrészét, nem a munkavállaló veszi ki, amikor akarja. A valóságban normális helyeken ez egyeztetés kérdése. Így a "sok szabit fog kivenni" HR-es oldalról elég buta előítélet, mert nekik illene leginkább tisztába lenni a szabadságolás mikéntjével. Az extrém sportokról annyit, hogy háztartási baleset gyakoribb, mint az ejtőernyős baleset, most akkor háziasszonyt sem venne fel az ilyen?
Általánosságban előítélete bárkinek bármivel szemben lehet, de ha álláskeresőként ezekre készülünk, akkor egyetlen CV-t sem szabadna elküldeni, mert úgyis talál benne valaki valamit.

Utánanézni egy kicsit az interjúztatónak jó ötlet :)

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2013.09.24. 11:59:46

@Zewadeluxe: Az mit jelent, hogy "Te valszeg sok szabit fogsz igénybe venni évközbe"? Én momentán annyi szabit veszek igénybe év közben, amennyi a törvény szerint jár. Nem többet, de nem is kevesebbet. :) Az meg, hogy a szabim alatt utazok-e vagy otthon ülök, magánügy.

Amúgy a legtöbb embernek nincs hobbija. Hobbi az, amire a szűkös szabadidődből áldozol, nem is keveset, és ráadásul tényleg rá vagy zizzenve a témára, nem csak azért csinálod, mert trendi, hogy aztán a következő évben új hobbid legyen az akkori divat szerint. Sok embernek azonban meghalni sincs ideje, nem hogy hobbikra. :(
Az, hogy évente elolvasol max 1-2 db könyvet, még nem teszi az olvasást a hobbiddá, ugyanígy az évenkénti egyszeri üdülés "horvátba" sem teszi az utazást a hobbiddá. Az idő hiánya mellett sajnos az embereknek igényük sincs hobbira. Borzasztóan kevés embert ismerek, akinek valóban lenne hobbija. A legtöbb ember nem csinál semmit a szabadidejében, csak tévét néz vagy kigazolja a kertet (de ettől még nem lesz a kertészkedés a hobbija, ez csak egy ház körüli munka). Ezért írják aztán az "olvasás, zenehallgatás, utazás" szentháromságot a CV-be. Ezek olyan kellemesen semmilyen hobbik, nem nagyon lehet beléjük kötni.

Area51 2013.09.24. 12:00:06

3TB-os pornógyűjteményem bővítésével foglalkozok.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2013.09.24. 12:02:22

Jobangel, tegnap - tökvéletlenül - hallottalak a rádióban! Nagyon jó voltál, gratula!

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.24. 12:04:26

@HTünde: "olvasás, zenehallgatás, utazás szentháromságot" --- Oké, profi interjúztató mit tesz ilyenkor? Melyik könyvet olvastad utoljára, mesélj róla. Hová utaztál utoljára? Milyen zenét, hol hallgatsz? Rádió, koncert, hangverseny? Mesélj róla, mit szeretsz benne?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.24. 12:05:19

@Area51: Nem nyert, feketelista. Sem az illegális letöltés, sem a pornófüggés nem minősül hobbinak.

Sanz 2013.09.24. 12:35:36

Annyit azért megjegyeznék, hogy szerintem a politikai-közéleti tevékenységet be lehet írni a CV-be akkor, ha az releváns az állás szempontjából (pl. a cég fő ügyfelei között vannak kormányzati szervek).
Vagy rosszul gondolom?

Illetve még annyi, hogy nekem a hobbijaim között szerepel a politikai-gazdasági hírek olvasása, elemzése. Ez mennyire elfogadható?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.24. 12:40:45

@Sanz: Hát, ha kormányzati ügyfelek key account menedzserének mész választások előtt 2 évvel, akkor talán releváns, és nem túl kockázatos. Egyébként ez az egyik legérzékenyebb tényező, én nem merem javasolni, de aki ilyen pozícióban van, valószínűleg ismeri azt a céget, ahová megy, abból a szempontból is, hogy jól fog-e ez elsülni náluk.
A hírek elemzéséből is elegánsan kihagynám a "politikai" részt, csak annyit írnék, hogy "gadazsági hírek olvasása, elemzése". Persze rá fognak kérdezni, hogy hol olvasod, és milyen célból elemzed.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.24. 12:58:21

Hobbim: munkaidőben blogot szerkeszteni és kommentálni. Ezt szerintetek beírható a CV-be???

:-)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.24. 13:00:02

@jobangel:

Nem jó politikát beírni, mert aztán változik a kormány és megjegyzik, hogy te esetleg az előző kormány híve voltál. Így biztosan kirúgnak, míg alapesetben alacsony pozícióból nem rúgnának ki.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.24. 13:03:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Igen, szerintem sem jó. Kerülni kell, de van ahol nem lehet. Ilyenkor okos kormányzatos ember nem híve egy-egy oldalnak a munkája kapcsán, simán csak képes kapcsolatot tartani minden oldallal. Híve bármelyik oldalnak majd a szavazófülkében lesz, ahhoz meg senkinek sincs köze.

butatót 2013.09.24. 13:07:24

@jobangel:
"Az extrém sportokról annyit, hogy háztartási baleset gyakoribb, mint az ejtőernyős baleset, most akkor háziasszonyt sem venne fel az ilyen?"
Ja, az átlagos háztartási baleset pont olyan következményekkel szokott járni, mint egy ejtőernyős baleset :D "Főnök, Évike a titkárságról megvágta az ujját krumplipucolás közben, 3 hónapig táppénzen lesz. A Józsinak meg a salesről nem nyílt ki az ernyője, 700 métert zuhant, de pénteken már tud jönni" :D
Régebben sziklát másztam, közben downhillezgettünk is hegyibringával, némi rafting is szóba került... évente átlag 3x volt rajtam gipsz. Amikor már botra támaszkodva be tudtam sántikálni, a főnököm pezsgőt bontott :)

2013.09.24. 13:08:53

"Ne írd bele, hogy szeretsz filmeket letöltögetni, hogy támogatod az ilyenolyan politikai, vallási csoportosulásokat, szervezeteket."

Azt tényleg hanyagolja az ember, hogy torrent bubu. Mindenki elítéli, közben meg mindenki csinálja.... :))) De nyugodtan leírhatja, hogy szeret filmeket nézni. Az enyémben is benne van, igaz még sosem kérdeztek rá.

"Az "olvasás, zenehallgatás, utazás" hármast fölösleges beírni. Mindenki olvas, hallgat zenét, utazik."

Azért a "mindenki olvas" erős túlzás. Legalábbis ha könyvre értetted. Az olvasás is benne van az önéletrajzomban, még erre sem kérdeztek rá sosem, sajnos.

Dr_utcai_arcos 2013.09.24. 13:16:15

@jobangel: Diszkriminálsz ;). Feketelista. Hol írta, hogy ingyenes oldalakról tölt le! Pozitív példa, fizetős oldalakat látogat csak = törvénytisztelő állampolgár, aki szereti a szexet - ki nem :)? Látod, ennyit jelent, ha a hobbidat innen olvasod vagy onnan. Nem olyan egyszerű ez. Köszönöm.

butatót 2013.09.24. 13:17:17

@jobangel: @HTünde:
Ami a több-kevesebb szabadságot illeti:
Ha időigényes hobbiról van szó (és tényleg komoly hobbi, nem csak egy beírás a CV-be), akkor az illető szinte biztosan nem elégszik meg a rendes szabadsággal. Gyakran fog fizetetlenért kuncsorogni, mert éppen most van az Alsómocsoládi Maraton, vagy a Bakonysárkányi Duatlon. Nekem most is van egy bázisugró kollégám, állandóan fasírtban vagyunk, mert éppen akciós repülőjegyet talált Murmanszkba és még az este indulni kell, vagy a netes csoportjuk végre megszervezte, hogy holnapután le lehet ugrani a Big Benről és azt ugye nem lehet kihagyni... Egy bélyeggyűjtővel mondjuk kevesebb gond van :)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.24. 13:24:36

@butatót: Én mindkét bokámat eltörtem már. Az egyiket egy lépcsőn lépkedve, a másikat ejtőernyőzéskor. 6 hét gipsz mindkét esetben, 2 hét fekvő után már a járógipsszel dolgoztam. Aztán rádőlt a lábamra egy tükör gardróbrendezés közben, meg egyszer leforráztam a lábam. Ezek egyenként szintén 2 hét lábranemállást eredményeztek, éljen a távmunka :)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.24. 13:26:43

@Dr_utcai_arcos: Igen, diszkriminálok. A pornó egy létező jelenség, ellenben munkahelyi vagy álláskeresős témának nem tolerált - hacsak nem ebbe az iparágba felvételizik a jelölt, de az meg - ha jól tudom - nem önéletrajz-alapú válogatással történik.

lüke 2013.09.24. 13:31:23

magánügy, nem vet jó fényt senkire
ha fönök pl focibuzi, te pedig a lovaspoló szerelmese vagy, akkor pláne

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.09.24. 13:33:55

Én egy időben WoWoztam, de nem írtam volna bele a CVbe, mert elég negatív stigmája van sokak szemében. Pedig az is lehet pozitív: a játéknak vannak kompetitív, szervezői és analitikus aspektusai, amik igenis jó és hasznos skillek bármihez.

butatót 2013.09.24. 13:37:54

@jobangel:
Na látod! Ha nem ernyőznél, az a 6 hét nem veszett volna el. Azt nem mondom, hogy ne járj lépcsőn :)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.24. 13:53:33

@doggfather: kommentekben beszéltünk róla, most meg összefoglaltam egy posztba :)

unionista (törölt) 2013.09.24. 14:03:10

éppen hogy a civil szervezeti tevékenységet kellene feltüntetni. aminek persze függetlennek kell lennie az országos politikától. és persze ha van ilyen. munkavállaláshoz nem kötelező. azért, mert az esetleg összekapcsolható a vállalat tevékenységével. és ezzel nem a munkavállaló, hanem a munkaadó cég kitűnhet a piacon.

a többi érdektelen. nem érdekes az, hogy egy szakács szeret-e zenét hallgatni. a lényegi kérdés az, hogy tud-e főzni. és ha nem tud, akkor lehet akármilyen hobbija. ha tud, akkor megint mindegy, hogy a szabad idejében mit csinál.

miért van az, hogy hülye a legtöbb munkaközvetítő?

butatót 2013.09.24. 14:03:12

@Zka: Minden játéknak vannak pozitív oldalai, de a WoW-ról nekem mindig kialvatlan, karikás szemű, 6 kávéval is nehezen ébren maradó kollégák jutnak eszembe, akik ráadásul korábban akarnak elmenni, mert este raid lesz :)

unionista (törölt) 2013.09.24. 14:10:59

@Sanz:
ha egy cég kormányközeli, akkor biztosan nem közvetítőkön keresztül keres embereket. egy ilyen vállalkozás eleve nem munkaerőpiaci szereplő. hanem családi, baráti ismeretségek alapján szerveződik. és a kincstár kifosztására szakosodik. ami egyébként magyarországon teljesen rendben levő, és szokványos dolog. sajnálatos módon. ilyen esetben végképp érdektelen az önéletrajzod. és senkit sem érdekel, hogy mi a hobbid. csak az számít, hogy kinek a kicsodája vagy.

Sanz 2013.09.24. 14:15:22

@unionista:
Félreérthetően fogalmaztam.
A cég/részleg az angol kormányzati portál (kb. a magyar kormany.hu megfelelője) tartalomszerkesztő csapata. És simán meghirdettek egy pozíciót, amire közvetlenül pályáztam. Szóval nem közvetítőn mentem keresztül, hanem az ottani csoportvezetőnek küldtem a CV-t.

Szóval nem klasszikus politikai pozícióról volt van szó, csak kapcsolódó területről.

Dekatlon 2013.09.24. 14:30:13

Műlegyeket gyűjtök, áriákat énekelek és rögbizek. Bakker. Senkinek semmi köze a szabadidőmhöz. De ha meg így gondolom antiszociális pszihopata vagyok. Pedig csak védem a magánszférámat.

danesdzsu2 2013.09.24. 14:36:49

@jobangel: tipikus HR-es mentalitás. Kompetencia hiányában is el akarja dönteni, mi számít hobbinak, és mi nem, ráadásul egyből feltételezi, hogy illegális.

Hát érdemes nektek egy szót is mondani?;)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.24. 14:38:01

@danesdzsu2: A HR-es el tudja dönteni, mit tolerál az adott cég, mert ehhez pont van kompetenciája.

Zewadeluxe 2013.09.24. 14:39:59

@jobangel:
A munkáltató adja ki, igen így van a törvénybe én ezzel teljesen tisztában vagyok!
Viszont ahol én eddig dolgoztam, egyetlen 1 helyen sem szabták meg, hogy mikor mehetek el szabira. A teljes szabimmal én rendelkeztem. Most mondja valaki hogy nem vagyok szerencsés? :D
Na ez azért nem teljesen ennyire fényes, de tény hogy ha nem volt célja hogy ők rendelkezzenek a szabadságom napjaival, akkor nem is tették meg. Viszont az aggodalom mindig ott volt a cégvezetőkben, amikor az emberek leadták a szabijukat. De nem szóltak bele.

Zewadeluxe 2013.09.24. 14:42:10

@HTünde:
Nekem sem szokásom többet kivenni mint ami jár. De biztosan hallottál már a fizetés nélküli szabadságról is. Tudod vannak akik előszeretettel nyúlnak ehhez a lehetőséghez is.
Egyébként hogy hova mész a szabid alatt nem minden esetben magánügy. De ez már más téma. :)

unionista (törölt) 2013.09.24. 14:49:43

@Sanz:
a kormany.hu portált csókos haverok szerkesztetik. ez így volt a múltban, és így lesz a jövőben is. a gov.uk meg nem egészen ilyen. szerintem egyébként nem azért, mert régebb óta nyírják a füvet. hanem, mert ilyen a világ. magyarországon teljesen normális az, hogy egy minisztériumban jóska unokaöccsét beültetik akárhová. a briteknél talán nem ez a főszabály, hanem a kivétel. errefelé az egyik kárpátia zenekart tüntetik ki a másik honlapjáról vett hivatalos indoklással. teljesen rendben van. felteszem a brit birodalmi érdemrend átadásakor ez kevésbé fordul elő.

Area51 2013.09.24. 15:12:22

@jobangel: Lehet legális forrásból, illetve lehetek műkedvelő is :)

Attan 2013.09.24. 15:21:55

@Dekatlon: Most ez van káderlap helyett.

Sadist 2013.09.24. 15:23:47

@Area51: Ön egy precíz, tökéletességre törekvő ember. Fel van véve!

Lángharcos 2013.09.24. 15:55:15

Én angol nyelvű fantasy irodalmat szeretek olvasni, egy barátom erotikus furry képeket gyárt, a harmadik romos épületekbe jár be stalkerkedni-falat mászni (van ennek valami rendes neve, nem ugrik most be). Hármunk közül azt hiszem, az én hobbim a legelfogadhatóbb, de a hr-es szemében valószínűleg a legkevésbé érdekes is.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.24. 16:28:32

@Attan: Messze van ez a lekáderezéstől, amikor a teljes családfád összes tette beleszámított a te lehetőségeidbe. Még ma is kapok motleveleket, amik úgy kezdődnek, hogy "XY vagyok, édesapám sofőr volt a ... vállalatnál". Ez a káderalapú kiválasztáshoz kellett, ma már ilyen bőven nincs. A hobbi beírása sem kötelező, csak opció.

Bambano 2013.09.24. 20:40:53

@jobangel: Nekem pl. van egy haverom, aki barlangász. Ha pénteken 4-kor elengedik, estére már egy barlangban van olyan mélyen, hogy a mobilhálózat még fehér bottal se talál oda. Kerítsd elő egy kis pluszmunkára vagy akár csak egy kérdésre... nem fog menni.

Bármikor beüthet a mennykő, az otthonülőt olyankor egyszerűbb berángatni valamire.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.24. 21:41:39

@Bambano: Ha nem elvárás, és nincs munkaszerződésben, munkaköri leírásban, hogy elérhetőnek kell lenni, akkor ebben semmi kifogásolható nincs. Ahol bármikor beüthet a krach, ott illik ügyeletet szervezni.

2013.09.25. 00:08:33

@jobangel:

Na most amikor én az ilyen kérdésre beszélgetésnél őszintén elmondom, hogy mostanában kikapcsolódásként egy linux rendszerüzemeltetésről és shell scriptekről szóló könyvet, meg egy C nyelvi egyetemi jegyzetet szoktam olvasgatni, gyorsan témát szokott váltani a másik fél.

Ami sportban, hobbiban nagyon necces még, az a jóga, küzdősport, harcművészet, ezekkel rengetegen előítéletesek tapasztalataim alapján.

levendulabandi 2013.09.25. 08:39:26

A bnőm régebben azt mondta, h üvegfestés a hobbija, mikor rákérdeztek interjún. Gyönyörű vázákat, tálakat, kupákat fest, olyan, mintha Tiffany üvegből lenne.
Azóta nem meri mondani, amióta egy ökör HR-es interjú végén megjegyezte, h nagy baj, h nem csapatjátékos, mert az üvegfestés ugyebár magányos hobbi, hisz egyedül fest az ember. Azóta azt hazudja kosarazik haverokkal, elég magas, el is hiszik neki. (mert a hr szakkönyv erről azt írta csapatsport és aki ezt játssza, az csapatjátékos).
Hogy jó szakember-e a szakmájában az nem volt releváns ugye. :-)

Dr_utcai_arcos 2013.09.25. 08:39:56

@Bambano: Szóval ha pénteken 4-kor elengedik, ez azt jelenti lejárt a munkaideje. Gondolom utána azt csinál amit akar. Miért kéne elérhetőnek lenni? Hacsak nem egy olyan ember, akihez hasonló még az országban nincs és havonta milliókat kap, hogy 24/7-ben rendelkezésre álljon. Egyébként hétvégéje van.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.25. 09:44:54

@levendulabandi: HR szakkönyv ilyet nem ír... Barátnőd meg elmesélhette volna, hogy az üvegfestésnek komoly közössége van, neten cserélgetik a mintákat, online és IRL kiállításokat rendeznek, adják a tippeket egymásnak, milyen technikával mit lehet elérni, igazi közösségi élmény. Miért nem hajlandók emberek kiállni magukért?

levendulabandi 2013.09.25. 10:01:09

@jobangel: Mert ő nem cserél, nem tagja közösségnek, egyedül fest, és néha rokonoknak ajándékoz belőle.Jó a kézügyessége, ami viszont az ő szakmájában nem releváns.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.25. 10:08:29

@levendulabandi: Akkor meg ezt kellett volna elmondani. Meg azt is, hogy egyébként tud csapatban dolgozni, ittmegott dolgozott is így sikeresen, de ez mégis olyan hobbi, ami az alkotás és ajándékozás örömét adja stb.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.25. 14:07:32

@jobangel:
Habár szélsőséges példával(pornó), de danesdzsu2 nagyon jól rámutatott arra, hogy beleírni a hobbit egyaránt jól és rosszul is elsülhet, nem ilyen nyilvánvalóan a társadalom számára negatívan megítélt dolognál is.

Pedig ha opcionális is, valójában a HR-nek nem lenne feladata ezek alapján megítélni a jelentkezőt.

Egyébként egyik kommentelő írta, és nagyon igaza van, hogy az emberek nagy részének nincsen hobbija. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az emberek többsége negatívan ítéli meg a másságot, az jön le, hogy az esetek többségében bármilyen valós hobbit negatívan fognak felfogni, hiszen valószínűleg a HR-esnek sincs hobbija, és ha másnak van, azt nem fogja tolerálni. Én emellett azt mondom, hogy bizonyos helyzetekben éppen a kivételek miatt kell beírni a hobbit, mert ha mondjuk a másik oldalon a HR-es vagy a leendő főnök ugyanazt a réteghobbit űzi (valójában egy-egy rövid divat időszakon kívül minden hobbi réteghobbi).

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.09.25. 14:25:01

@Ensiada Arkoveitie: A HR-nek valóban nem feladata ez alapján megítélni a jelöltet, ezért csak opcionális elem a CV-ben. Ha a jelölt a posztban leírt előnyökkel egyetért, akkor írja be. A hobbik beírása nem HR-szakmai téma, hanem a jelöltoldalról nézve önmarketing. Pont azért írtam, hogy túl nagy jelentőséget nem érdemes ennek tulajdonítani, mert nem kulcsfontosságú egy állásnál, de előny még lehet.

"az esetek többségében bármilyen valós hobbit negatívan fognak felfogni, hiszen valószínűleg a HR-esnek sincs hobbija,"

Ez olyan feltételezés, aminek semmi alapja sincs. A CV elküldésekor fogalmunk sincs, hogy az interjún egy HR-es, egy szakmai ember, egy fiatal vagy egy idősebb, nő vagy férfi fogad. Semmi értelme előre aggódni olyanon, amire nincs hatásunk.

Fekete Pestis 2013.09.26. 20:19:49

@levendulabandi:
csapatmunka ... pfff ... végül is, minden projektet NEKED kell megoldani, nem pedig valaki másnak, a padtárs Józsinak vagy Icukának a könyvelésröl.

Segítséget, infót, stb persze kérhetsz, söt a munkádnak a mások munkája'hoz is illeszkedni kell.
De a feladatot NEKED és nem másnak kell megoldani.

Ennyit a "csapatmunkáról".

Feltéve, hogy ez nem azt jelenti, hogy TE megoldod a feladatot, a dicsöséget [akarom mondani a bónuszt] meg a CSAPAT aratja le ;)

Teammunkás = ezt szó nélkül türi. Magányos farkas = ezt nem türi ;)
süti beállítások módosítása