JobAngel Az álláskeresők védangyala

Csináld jól! – A szakmai igényességről

2012. június 13. 10:00
Szólj hozzá!

not_my_job.jpg
„Amit érdemes csinálni, azt érdemes jól csinálni!”
- Lord Chesterfield

Sok álláskereső fakad ki egy-egy rosszul elvégzett munka láttán, hogy „én mennyivel jobban csinálnám, hogyan lehet mégis neki állása?” Igazuk van, mármint a kifakadást illetően.
Azonban ezt a fajta önbizalmat, hogy - "én jobban csinálnám" - és ambíciót - "én akarom jól csinálni" - át kell vinni az álláskeresői kommunikációba. A motlevélben, a CV-ben, az állásinterjún való viselkedésedben ez látsszon: jól akarod csinálni.

Az önéletrajz

A CV-ről, formátumáról, tartalmáról írtam eleget, fogok is. A kinézete sokszor ízlés dolga, de az igényesség többi eleme pontosan meghatározható. Kötelező az igényes szövegszerkesztés, a kifogástalan helyesírás, a választékos fogalmazás.

A motivációs levél

Ami a CV-nél kötelező, az itt is: helyesírás, választékosság, szövegszerkesztés. A motivációs levél mégis a tartalmi szabadságával ad a kezedbe nagyszerű lehetőségeket, persze ezzel tudni kell élni. Az általad leírtak sugározzák azt a vágyad, hogy te jól akarsz dolgozni. Írd le, eddig mit csináltál (jól), hogyan állsz hozzá egy-egy szakmai kérdéshez. Az ilyen mondatok legyenek diszkréten személyesek (pl. „Úgy gondolom, hogy …” , „Úgy érzem, hogy…”, „Azt tapasztaltam, hogy…”) A motivációs levél rólad szól, akkor tehát hagyd a sablondumákat, mert arra senki sem kíváncsi. A motleveleknél még azon a fejlettségi szinten állunk, mikor mindenki csapatjátékos, mindenki olyan munkát keres, ahol megbecsülik stb. Ezeket értem, de még akkor sem tűnnek őszintének e sorok, ha komolyan gondolod. Elcsépelt, tehát ne használd.

Az állásinterjú

Felejtsd el a kétségbeesett, vizsgadrukkos szereplést! Ezzel okozol magadnak a legtöbb kárt. Lelkesedj a feladatért, érdeklődj a cég iránt, a munka iránt, legyenek kérdéseid, légy érdeklődő. Az az állásinterjú lesz sikeres, ahol az interjúztató is jól érezte magát! Ő pedig akkor érzi jól magát, ha valaki őszintén figyel rá, lehetőséget ad neki, hogy meséljen a cégről, büszkélkedjen a cég eredményeivel pl. Ezekre érdemes építeni a kérdéseid egyik részét. Ezeken túl az interjúztató értékelni fogja, ha lelkesedsz a feladatért, munkáért, munkahelyért, illetve a lehetőségért, amit ő kínál. Azaz kérdezd meg, hogyan képzelik el a sikeres munkatársat a kínált állásban, milyen napi feladatokat terveznek rábízni, milyen a jelentési rendszer a cégnél.

A szakmai igényesség, mint álláskeresési stratégia

Ha álláskereső vagy, akkor az álláskeresés a munkád. Tégy meg mindent, kellő igényességgel végezd, mert nem mindegy, hogyan végzed, hogyan állsz hozzá. Nem könnyű helyzet, de ettől még lehet jól csinálni. És miért is ne lelkesednél minden egyes esélyért, ami az álláskeresői helyzetedből előremozdít? Ez lelkileg sem lehet nehéz. És, hogy ne úri huncutságnak tűnjön mindez íme pár gyakorlati példa, milyen is az ideális munkatárs a munka bármely területén:

-    Takarítói állásnál komoly érv lehet melletted, hogy szereted a rendet, tisztaságot.
-    Árufeltöltői állásnál lehetsz precíz, szereted a rendezett környezetet.
-    Adminisztrátornál rendszerető vagy, pontosan érkezel, nyilvántartasz mindent, dokumentálsz mindent.
-    Pincérként sikernek tartod, ha a vendég elégedett, jól érezte magát.
-    Titkárként diszkrét vagy, pontos, mindig tudod, milyen témában hogyan kell intézkedni.
-    Ügyfélszolgálatosként megérted az emberek problémáit, azt is, ha dühösen hívnak fel, érkeznek hozzád, de az a dolgod, hogy megoldd a helyzetet az ügyfél megelégedésére.

Azt mondod, mindez triviális? Örülök, ha így gondolod, és csak az eheti (szerda reggel van!) elrettentő tapasztalataimból szemezgetve, szörnyülködjünk együtt:

-    Pénztáros téved, jelzem neki, (de nem gondolom, hogy át akar verni). Szóváltás, főnökhívás kerekedik.
-    Futár diszpécserszolgálata megkér, hogy ugyan mennék már el a telephelyükre az áruért, ha már ők elfelejtették kihozni.
-    Pincér közli, hogy az ebéd előtti itallal együtt rendeljük meg az ételt is, mert _neki_ úgy könnyebb.
-    Mobilszolgáltató csekkdíjat számít fel, miközben nem is küldött csekket, ergo nem azon fizettem. Ezzel kapcsolatos reklamációmat az ügyfélszolgálatos csak harmadjára képes általam is aláírható minőségben legépelni.

Te akarod jól csinálni?

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr554584473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása