JobAngel Az álláskeresők védangyala

Mekkora fizetést kérhetek?

2019. június 24. 06:00
170 hozzászólás

salary.jpgFacebook szakmai vagy álláskeresős csoportokban, HR-esektől, tanácsadóktól szokás ilyet kérdezni, és persze nagyon nehéz válaszolni, mert nagyon sok tényezőtől függ a jó válasz, és persze a tévedés lehetősége mindig benne van.

Tisztázzuk már az elején, továbbra sem vagyok híve az álláshirdetésbe tett fizetési ajánlatnak, mert az a mi gazdasági környezetünkben alacsonyan tartja a béreket, és sok egyéb feszültséget is generál. A fizetése mindenkinek magánügye, legalábbis szerintem, és én így is kezelem. Én abban hiszek, hogy kérj úgy, hogy elégedett légy, tudj tárgyalni, alkudni a fizetésedről, és akkor jó fizetésed lesz. Ez nem könnyű, meg kell tanulni kiállni magunkért, érvelni magunk mellett, és ugye nem így vagyunk szocializálva az oktatási rendszerünk által, gyerekkorunktól fogva. Emellett kell alkualap, azaz amit az adott cégnek vinnél, a friss tudást, tapasztalatot, kapcsolatrendszert, iparági jártasságot, piaci ismeretet, munkastílust stb. az egyedi legyen és értékes a reménybeli munkáltatónak.

Ha megajánlanak valamit, akkor csak abból választhatsz, elfogadod-e vagy sem, éppen lehetne alkut nyitni, de mégis sokkal nehezebb. És bizony sokan nem tehetik meg, hogy nem fogadják el, vagy nem mernek alkut nyitni, ha végre valahol ajánlanak valami konkrétat – ezért nem szeretem az álláshirdetésbe tett „ajánlatokat”. Amikről még az is ki szokott derülni, hogy ja, hát annyira azért nem egészen úgy van, mint ahogy írtuk, nahát, félreérthető volt, tényleg? (pl. álláshirdetésben írt ajánlat: részmunkaidő, heti 30 óra, bruttó 200 ezer. Valóság: heti 3 nap 10 órás munkaidő + fél óra ebédidő, hajnali kezdés, vagy éjszakai zárás, hétvégés beosztással is akár, de havi 1 vasárnap biztos szabad leszhétvégi pótlékokkal még akár ki is jöhet a bruttó 200 - a baj csak az, hogy ezért az „ajánlatért” álláskeresőm 1 nap szabiját és 40 km oda-vissza vonatozást+a vonatjegy árát áldozta be)

Mi a megoldás?

Magasabb pozícióknál mindenképpen jó, ha benne van egy közvetítő, „fejvadász”. Ő nagyjából tudja az ügyfele korlátait, de akár rá is tud alkudni a fizetésedre, helyetted. Elmondhatja, hogy talált szuper embert, csak hát nem X fabatkába kerül, hanem X+200-ba, kell-e? Általában meg is teszik, ha úgy alakul. Velük tárgyalva biztos lehetsz benne, hogy az elérhető legjobb alkut kötöd az adott céggel.

Több toborzással foglalkozó cég ad ki éves felmérést a bruttó fizetések átlagairól, minimumairól, maximumairól, iparáganként, szakmánként, tapasztalati szintenként, ezekből lehet ötletet szerezni. (Google keresés: „salary guide”+Hungary)

Figyeljünk a kifizetések gyakoriságára! Kékgalléros munkában már nem ritka, a heti, kétheti kifizetés sem, jutalékos munkáknál „valamiért” nem sietnek a jutalék kifizetésével a munkáltatók, van, ahol csak negyedév végén van elszámolás (ennél valószínűleg jobb ajánlatot is lehet találni). Jutaléknál fontos szempont, hogy amit teljesíteni kell a jutalékért, az teljesíthető is legyen. Nagy csapda például az értékesítőknél, hogy a forgalomarányos jutalékhoz a célforgalom 60%-80%-át meg kell hozni. Azaz 59%-79%-nyi forgalom hozása 0 Ft-os jutalékot jelent… Vajon hogyan állapítják meg az elérendő forgalom nagyságát?

Sajnos, nagyban meghatározza a fizetés nagyságát a régió is, ahol élsz Magyarországon belül, ami Békés megyében jó fizetésnek számít, az Budapesten nem… Ami nagyobb városban elérhető, az kisebb helységben nem. Arra is érdemes figyelni, mennyi az aktuális létminimum, minimálbér, garantált bérminimum. A magas fizetés nem az, ami a létminimum fölött van 10-20%-al (pedig egyes médiatermékek már akkor magas fizetést emlegetnek, ha a tény ez).

A saját igényeidet, szükségleteidet is muszáj figyelembe venni, de racionálisan. Ha egy bizonyos összeg, amit láthatólag megkaphatsz, többet meg nem valószínű, hogy kaphatsz, akkor ki kell találnod, hogyan lesz elég bevételed. Másodállás, freelancer munkák, korrepetálás stb. Annak nincs értelme, hogy egy olyan magas fizetési igényt határozol meg, amit a piac nem fizet ki, mert akkor semmilyen állásod nem lesz. Azt is muszáj figyelembe venned, hogy ha olyasmit tudsz, amit rajtad kívül sokan, akkor az átlagos fizetési igényt jelenthet.

Hagyd az intervallumot, de hagyj teret az alkura!

Az intervallumban megadott bruttó fizetési igényt sulykolták a rendszerváltás óta, mert ezt vették át „nyugatról”. Csakhogy „nyugaton” kialakított, határozott bérsávok, besorolások vannak minden nagyobb cégnél, ott ennek tehát van értelme. Nálunk megpróbálták arra használni, hogy akkor ez az alkutartomány. Már csak az a kérdés, hogy alkuhoz minek felső határ? Annál többért már nem vállalnád? Az ad-hoc alakulgató bónuszrendszereknél, szürke-fekete fizetési modelleknél, amik nálunk jellemzők, ez a szemlélet használhatatlan.(Vö. "úgyis van egy keretük rá, annál többet nem lehet megkapni).

A szürkézést-feketézést nyilván el kell utasítani, de emellett is praktikus, ha egy minimumot jelölsz meg. Az alatt neked már nem éri meg, vagy részmunkaidőben éri meg vagy félig home office-ból vagy minden második pénteked legyen szabad, mert suliba jársz vagy… Itt kezdődik az alku, már akár az álláspályázatban is. Azaz, ha beírsz egy minimumot, és vannak ilyen tényezők, ezeket is érdemes beírni, és teret kell hagynod az alkura. A bruttó vagy nettó kérdésre az a válaszom, hogy bruttót illik, de egyszerűbb így: bruttó 1000 fabatka (nettó 650 fabatka). Ebből biztos nem lesz félreértés.

Jellemző alkupont, hogy a próbaidőre sokszor kevesebbet ajánlanak, ami majd próbaidő végével kiegészül. Ez legyen leírva a munkaszerződésben! Fontos tisztázni, minek kell teljesülni a próbaidőben ahhoz, hogy utána emelés legyen. És persze visszafelé is van alku: azt szeretné a munkáltató, hogy próbaidő végére legyen meg pl. egy szakmai vizsgád? Oké, mennyi hivatalos tanulmányi időt ad rá? (az is mondás, hogy napi 1 órát foglalkozhatsz vele, az nem, hogy „erre nincs külön keret”).

Érdemes lehet tájékozódni persze a már említett Facebook csoportokból, ismerősöktől, de abból is csak egy átlag lesz, amiben benne lesznek az alulfizetettek és a jó keresetűek is, ráadásul sem tapasztalati szintre, sem tényleg szakterületre, iparágra nem lesz igazi, reprezentatív átlagod.

De ennyi kutatással talán már mégiscsak lesz egy valamilyen helyzetképed és persze a saját igényeidet is nagyjából ki tudtad alakítani a havi várható költségeid figyelembevételével is.

 

# # #

Tetszett a poszt? Lájkold, oszd meg!

Ha neked is személyes segítségre van szükséged az álláskeresésedben, karrierváltásodban, válogass tematikus szolgáltatásaimból! További információkért látogasd meg Facebook-oldalam!

 # # #

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr6414907646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erkölcsi hulla 2019.06.24. 15:23:40

@jobangel: "A munkaviszony biztonsága és a vállalkozás szabadsága mindenkinek egyénileg fontos vagy sem. Van, aki meg sem akar gazdagodni az állásából, mert már gazdag :)"

Mitől lenne már a munkaviszony """biztonságos"""" ?

Bármikor kirúghatnak, hogy a lábad sem éri a földet, és erre a munkavállalónak semmilyen befolyása nincs.

A második része a mondatnak pedig még a kérdésre is teljesen irreveláns.

FlybyWire 2019.06.24. 15:24:46

@Zabalint: na igen, van egy haverom, aki egyszer megjegyezte, hogy számára én képviselem az "átlagembert", az anyagi nyűgjeimmel. Ő programozó, egyetem után egyből azt csinálta EVA-sként, és talán nem mellékes körülmény, hogy már az egyetemen a szüleitől kapott lakásban élt, kocsit is kapott, stb.
Na most ezek után neki nyilván nem volt gond 30 éves korára házat venni Rákosborzalmason a kis családjának...
Ezzel szemben én 18 éve korom óta albérletben, a szüleim egyetlen támogatása az volt amikor a pesti garzonom CHF hiteléből a végtörlesztésbe besegítettek majdnem 2 millióval, stb... szóval már 40 fölött végre el tudom érni a saját kertes ház kombót pusztán önerőből, akkor tulajdonképpen elgondolkodhatom, hogy az ilyen "átlagemberes" kommenteken megsértődnöm kellene, vagy inkább büszkének lennem... :)

Nyugdíjig azért még legalább 20 évem van, és én szeretnék meggazdagodott alkalmazott lenni - sima call centeresként kezdtem amúgy. Szóval meg lehet csinálni, és persze némi szerencse kell, de az biztos, hogy a fél szemem mindig a lehetőségeken tartottam (linkedin premium reklám hehe), és soha nem kell beszarni semmitől. A legnagyobb átverések amúgy az álláshirdetések szövegei. Ha a követelmények fele megvan, és a teendők listájának egyharmadát nagyjából érti az ember, akkor már lehet keresgélni, úgyis minden szóban (és fejben+szimpátia) dől el az interjúkon.

FlybyWire 2019.06.24. 15:25:46

@MAXVAL bircaman közíró: mindennapos eset.
Csak vannak a lúzerek, akik meg se próbálják és elhiszik a hülyeségeket (mint te is), és vannak, akik leszarják és megpróbálják.

"Nem tudtam, hogy lehetetlen, ezért csináltam meg."

TBX 2019.06.24. 15:27:36

@jobangel: köszönöm szépen a választ.

TBX 2019.06.24. 15:27:48

@jobangel: köszönöm szépen a választ.

FlybyWire 2019.06.24. 15:27:51

@Nincs közöttünk csicska: Hehe, 11 éve az exem belerántott egy CHF hitelbe egy belvárosi garzonnal, majd egyedül hagyott benne, utána ment fel duplájára a törlesztő.
Idén adtam el az eredeti vételár 280, a teljes rá költött összeg ~230%-áért.
Ja és ebben nincsen benne a bérleti díj összege, amit éveken át szedtem rá.

:D

erkölcsi hulla 2019.06.24. 15:55:12

"A szürkézést-feketézést nyilván el kell utasítani, de emellett is praktikus, ha egy minimumot jelölsz meg."

:D:D:D:
Tipikus magyar nevelés, kérd magadra a minimumot, sőt arra még ráalkudik a munkaadód, azaz még a minimum alatt adod el az életedet :D

Nehogy már a maximum 1,5x-ről kezdjen a paraszt magyar, és majd lealkudja.

Nagyon beidegződött a birka társadalomba a gazdasági válság, hogy még a munkavállaló köszönheti a felvették az általa elvárt fizu 70%-ért egy szar helyre.

dunántúli gyerek 2019.06.24. 15:59:08

Nagyon jo blog.

HOM ofiszba vagyok, ma meg egy email nem sok, annyit se csinaltam. Helyette itt baszom a rezet.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.06.24. 16:11:18

@erkölcsi hulla: Pont nem "tipikus magyar". Jelöld meg a minimumot, az alatt nincs miről beszélni. Nem "irányár", hogy akkor ebből tessen alkudni még.

Munkaviszony biztonsága: láttam sok, "okos", beszámlázós munkavállalót, akinek egyszercsak azt mondták, hogy bocsika, ezt a számládat nem fizetjük ki, mert nincs kedvünk. Perelj nyugodtan, a teljesítésigazolást nem írjuk alá, és hát nem is nagyon tudod a munkavégzésed nyomát megmutatni, mert ugye nem szerepelsz nálunk, mint munkavállaló, a bíróság is röhögni fog jól. A színlelt szerződésekbe több munkavállaló bukott bele, mint munkáltató...

Az igazi vállalkozásalapítás meg egy másik szakma, ahhoz nem értek, nem is akarok azügyben tanácsot adni.

Nancsibacsi 2019.06.24. 16:33:16

@Zabalint: Már hogyne mondana - ha az átlag keveset keres, nem fog a mérnök se sokat. Az e-beszámoló tök jó dolog, mindenképpen érdemes megnézni, mert ha "büdös" a cég (nincs elég nyeresége, vagy nagyon hullámzó a teljesítménye), akkor megint csak nem sok értelme van odamenni.

Nancsibacsi 2019.06.24. 16:37:37

@Kivlov: Ha két hasonló cég közül az egyiknél 3x annyi az 1 főre jutó bérköltség mint a másiknál, akkor nem tudsz nekem olyan magyarázatot adni, hogy oda jelentkezzek, ahol átlagosan kevesebbet lehet keresni - prémium ide vagy oda. Most azt mondhatod, hogy a 3x különbség túlzó, pedig simán van ilyen.

Nancsibacsi 2019.06.24. 16:39:14

@Zsuzsi25: Feleségem most hagyta ott a KH-t, mert már hányt attól, hogy be kellett mennie - olyan szinten szar volt a kollegalitás, hogy olyat rajzolni is nehéz. Valószínűleg soha többé nem fog multinál dolgozni, ahol mindenki csak fúrja a másikat.

FlybyWire 2019.06.24. 16:41:11

@Nancsibacsi: mert nyilván a világ összes multijánál mindenki fúr mindenkit.

Nancsibacsi 2019.06.24. 16:46:38

@Tsteinar: "Ökölszabály 50%-os nettó emelkedés? Komoly kétségeim vannak ezek után, hogy mennyire értesz ehhez a szakmához. Brutto 15-20% körül szoktak elgondolkodni az emberek."
Nekem ajánlottak 100% pluszt is a jelenelegi fizumhoz képest, csak napi 2x45 perc lett volna a bejárás, ismeretlen társaság, most meg most meg napi 2x5 perc, és tök jófej a vezérigazgatótól kezdve minden főnököm + a közvetlen kollégáim is. Annyira nincs szükségem nagy pénzre, szóval nem fogadtam el. A pénz nem minden.

2019.06.24. 16:49:57

@Nancsibacsi:
Én dolgoztam a KH egyik konkurensénél, és hiaba volt multi, a magyar középvállalatokra jellemző szarságok voltak. Meg dolgoztam amerikai multinál is, ahol nagyon jó volt a légkör.

Zsuzsi25 2019.06.24. 16:51:10

@Nancsibacsi: Nálunk nagyon szuper a közösség. Imádok itt dolgozni. Ha szar a csapat, az a csapatvezetonek is a hibaja, nem csak az egyéné. Voltam csoportvezető is, (nem éri meg :) ) és bizony végigvertem 2 bomlasztó kollegina kirugását. Sajnos valoszinuleg a felesegednél is az volt, hogy 1-2 ember bomlasztotta az egész közösséget a csopvez meg baszott bele, "intézzetek el egymasközt"

Nancsibacsi 2019.06.24. 16:54:06

@FlybyWire: Elég sok ismerősöm dolgozik multiknál, és ahogy látom, igen. Lehet itt szó SAP-ról, vagy különböző bankról, vagy fejlesztő cégekről - mindenhonnan ezt hallom.
Multinál mindenki félti a megszerzett kis pozícióját, meg próbál helyezkedni fölfelé. Ennél a cégnél ahol én dolgozom kerek perec megmondták az állásinterjún hogy vezetői ambícióim ne legyenek, mert innen a vezetők max nyugdíjba mennek, és a fölötteseimnek van még vagy 20 éve :-) Pénzben lehet előrébb lépni - én meg mondtam hogy az nekem elég :-) Innen kezdve furkálódásnak sok értelme nincs.

2019.06.24. 16:54:25

@Nancsibacsi:
Semmit nem mond, ha az átlag keveset keres, mert a belső arányok nagyon sokfélék lehetnek. Pl. vannak cégek, amelyek vidéken ottani piachoz képest is éhbérért foglalkoztatnak szalagmunkásokat, a központban meg kénytelenek felülígérni a konkurenciának. Meg vannak cégek, ahol sok vezető van a budapesti irodában, köztük külföldiek is, akik nagyon felhúzzák az átlagot.

Egyébként szerintem is alap, hogy megnézzük az e-beszámolót, csak mindenre az sem jó.

FlybyWire 2019.06.24. 16:55:09

@Zabalint: nálunk szuper a légkör (amerikai multi).
A főnököm USA-ban, beosztottam még nincs (már felmondását tölti máshol), de ha megjön neki is azt fogom mondani, hogy tegyen úgy, ahogy én: teljesen mindegy hol, mikor, mit csinál, de a feladatokat oldja meg ésszerű időn belül (amit ő maga határozhat meg). Legyen pontos, lehet kreativ, kérdezzen sokat, tanuljon sokat, de főleg érezze jól magát mindig. Nálunk a home office bárhol, bármikor lehetséges, sőt tőlem a strandon vagy a pub-ban is elemezhet, nekem tök mindegy, csak jó legyen a végeredmény.
Nekem ugyan nincs szükségem stresszelő, magát rosszul érző beosztottra. Értelmes, a munkájáért és a jövőbeli lehetőségek iránt lelkesedőre viszont nagyon is :)

FlybyWire 2019.06.24. 16:55:21

@Zabalint: nálunk szuper a légkör (amerikai multi).
A főnököm USA-ban, beosztottam még nincs (már felmondását tölti máshol), de ha megjön neki is azt fogom mondani, hogy tegyen úgy, ahogy én: teljesen mindegy hol, mikor, mit csinál, de a feladatokat oldja meg ésszerű időn belül (amit ő maga határozhat meg). Legyen pontos, lehet kreativ, kérdezzen sokat, tanuljon sokat, de főleg érezze jól magát mindig. Nálunk a home office bárhol, bármikor lehetséges, sőt tőlem a strandon vagy a pub-ban is elemezhet, nekem tök mindegy, csak jó legyen a végeredmény.
Nekem ugyan nincs szükségem stresszelő, magát rosszul érző beosztottra. Értelmes, a munkájáért és a jövőbeli lehetőségek iránt lelkesedőre viszont nagyon is :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.24. 16:56:19

@FlybyWire:

Próbálni kiugrani az erkélyről, hátha megijed bátorságunktól a gravitáció, s nem mer hatni felesleges kaland.

Aki ismeri a kapitalizmust, az tudja: a tőkés nem fog veszteséges lenni csak, hogy a dolgozónak többet fizethessen.

FlybyWire 2019.06.24. 16:57:37

@MAXVAL bircaman közíró: ez még tőled is szokatlanul összefüggéstelen katyvasz baromság volt.

De azt értem, hogy számodra megpróbálni egy kicsit is feszegetni a kereteket halálfélelemmel jár.
Sajnállak is, de azért nem nagyon.

Nancsibacsi 2019.06.24. 17:00:39

@Zabalint: Csak 1 példa multira. Mikor még magánban nyomtam egy másik sráccal, a másik srác öccse volt a BB-nél informatikai vezető. Mi weboldalakat csináltunk - nem is szar minőségben, mert nemzetközi díjaink is voltak. Ők meg egy menő, és nagy magyar cégtől rendeltek meg minden webfejlesztést. 1x megkérdeztem a srácot, "Hogy hogy lehetsz te ekkora köcsög, hogy a saját tesódnak nem passzolsz le egy nyomorult 2 nap alatt elkészíthető micrositeot se?" Ő meg azt válaszolta, hogy "Azért, mert ha bármi problémát okoz, akkor a 100 fős stúdiót tudom perelni, titeket meg nem. Ha perelem őket, nem rúgnak s.ggbe, ha nem, akkor meg kirúgnak." Megjegyzem ő se tudta megmondani, hogy mi lett volna az a probléma. Szóval ezt hozza ki az emberből a multi, eldeformálja az emberek lelki világát - ezért nem szeretnék én sose ott dolgozni.

2019.06.24. 18:11:54

@Nancsibacsi:
Nekem ebből inkább az a tanulság, hogy nem akart családi mutyit...

weasel 2019.06.24. 18:36:06

AZ Egyesült Államok több tagállamában (pl. Kaliforniában is) van olyan szabályozás, hogy a munkaadónak kérésre kötelező közölnie a pozícióhoz tartozó bérsávot, és nem kérdezheti a munkavállalót az előző fizetéséről.

(ld.: www.sfgate.com/business/networth/article/New-law-bans-California-employers-from-asking-12274431.php )

Költői kérdéseim:
- vajon miért született meg ez a szabályozás?
- miért kellett erre törvény? (azaz: a munkaadók miért nem csinálták ezt maguktól?)

A munkaadó részéről tanusított, bértárgyalás közbeni tisztességes viselkedést csak kikényszeríteni lehet, elvárni nem életszerű, még a legfejlettebb államokban sem.

okleveles naiv 2019.06.24. 21:19:56

@jobangel: Mostanában több olyanba is belefutottam, h úgy hirdették a melót, h bértárgyalás lesz. Természetesen nem volt, megmondták, h mennyit adnak, kell, v nem, el lehet menni.
A probléma leginkább az, h feleslegesen utaztatnak embereket, utána pedig van pofájuk sírni, h nem kapnak embert.

És igen, biztos van olyan, h az ilyen szitu átmegy bértárgyalásba - kb akkor, ha én vagyok az egyetlen az országban, aki le tudja programozni, amit akarnak - minden más esetben röhögve elhajtanak, h hagyjam őket a béralkuval, mert felvesznek egy gyakornokot gombokért, persze szigorúan 25 év alattit, v nyuggert, mert rájuk van tám.

Úgy is mondhatnám, h a munkáltató és a munkavállaló között már csak a hres az elháríthatatlan akadály... :D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.06.24. 21:23:00

@CyberPunK: Az ne zavarjon, hogy a legtöbb igazgatói állásra csak fejvadásszal keresnek embert, meg se hirdetik a pozíciót...

@MAXVAL bircaman közíró: Az 50%-os profitot csak a fideszes haverjaid érik el a túlárazott állami megrendelésekkel, a valódi cégeknél már a 20% is örömünnep.

@Érdekes: Kedvencem, amikor létszámstop van, de felvesznek diákokat óránként 1500-ért + fizetik a diákszövetkezet jutalékát.

@Kivlov: Azért még ilyenkor is előfordul, hogy a pályázó hiába adta meg elvárásként, hogy minimum bruttó 1000 fabatkás alapbért szeretne, a munkáltató behívja interjúra egy bruttó 800 fabatkás ajánlattal, amit 150 fabatkányi juttatással akar kozmetikázni...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.06.24. 21:36:50

@Nancsibacsi: Valójában a legtöbb multi etikai szabályzata tiltja, hogy olyan céggel üzletelj, ahol közeli hozzátartozód dolgozik. Sőt, olyan helyen is dolgoztam már, ahol a cég nem versenyezhetett semelyik országban állami megrendelésért és állami támogatásra se pályázhatott.

@erkölcsi hulla: A minimum azt jelenti, hogy abból nem engedsz és neked még annyiért megéri. Nekem volt olyan álláspályázatom régebben, amikor az akkori fizetésem és juttatásaim összegére ráraktam még 30%-ot és felfelé kerekítettem, mint minimum elvárást, erre a cég alkudozás helyett megfejelte még pár tízezerrel.

FlybyWire 2019.06.24. 23:11:25

@MAXVAL bircaman közíró: jogos, a magasabb bérigényre még a feszegetés is erős szó. Az kb. semmi.

FlybyWire 2019.06.24. 23:12:53

@Zabalint: Ott a pont.
De hát aki a sógorbátyámuram világ szülötte...

FlybyWire 2019.06.24. 23:15:13

@okleveles naiv: Ezt a kamu kommentet... úgy hirdették meg, beleírták, hogy "bértárgyalás LESZ"? Ugye nem gondolod, hogy ezt bárki beveszi :D
A kommented többi része is markáns ostobaságokkal van tele: "kb akkor, ha én vagyok az egyetlen az országban, aki le tudja programozni, amit akarnak - minden más esetben röhögve elhajtanak, h hagyjam őket a béralkuval, mert felvesznek egy gyakornokot gombokért" - ezt remélem sírva röhögve írtad ide, mert még olvasni is rossz,akkora hülyeség :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.25. 05:46:56

@Online Távmunkás:

Az 50 % csak példa volt.

A nagy multiknál inkább 100 % a szabvány.

Zsuzsi25 2019.06.25. 06:24:41

@FlybyWire: detto. Nekem ez sokkal fontosabb, mint a pénz. Szomszéd cegnel brt 200al ajanlottak többet. De nem ér annyit.....itt jo a közösség, nem fenyeget az a veszély, hogy ujra csoportvezeto legyek, barmikor lehetek home offoceban, es senki fia-borja nem baszogat ha megvan az esedékes munka.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.06.25. 07:38:04

@FlybyWire: "Nekem ugyan nincs szükségem stresszelő, magát rosszul érző beosztottra. Értelmes, a munkájáért és a jövőbeli lehetőségek iránt lelkesedőre viszont nagyon is :) " --De kár, hogy itt nem lehet lájkolni. Így kell, ilyen az, amikor a hülye tekintélyelvű főnökösdit felváltja az értelmes vezetés. Máris nem lenne ennyi frusztrált ember, és nyugodtabb lenne az egész társadalom.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.06.25. 08:03:35

@Nancsibacsi: Erre igaz a régi mondás, hogy üzletben nincs barátság, barátságban nincs üzlet. Nem is csak a perelhetőség miatt, de pl. etikusan sem lett volna oké, hogy ilyet tegyen. Mert ugye szakmai kiválasztás van beszállítóknál is, és lehet, hogy a tesó jó szakmailag, de ha auditálják a beszerzést, akkor nehéz megmagyarázni, hogy hát igen, a másik is jó volt pontozás szerint, de a tesó az tesó. És ha félremegy valami, akkor valóban szeretném-e a tesómat perelni, az üzleti gond mellé családi perpatvart is okozni, vagy jobb-e egy idegen céget, teljesen szakmai alapon felelősségre vonni? Álláskereséskor is mérgesek vagyunk, ha nem mi kapjuk az állást, hanem a "főnök fia"...

kukatr 2019.06.25. 08:35:34

@jobangel: Nem válaszoltad meg a kérdésemet, a kérdéses bekezdésed meg egy pontatlanul megfogalmazott katyvasz.
Hogyan lehet magasabb fizetést kialkudni, ha már előre megmondod mennyit kérsz? Mi garantálja, hogy abból nem akarnak kapásból lefele alkudni?
Másik posztodban írtad, hogy a legfontosabb dolog bejutni a személyes interjúra, mert ott tudod meggyőzni az interjúztatót. Ha beleírsz egy fizetési igényt, akkor már azzal is csökkentheted a behívási esélyedet. Honnan tudod, hogy az adott cégnél mennyi az a maximum összeg, amiért még behívnak?

FlybyWire 2019.06.25. 08:49:40

@jobangel: csak azt adom tovább, amit fentről kapok ;) de azért köszi!

FlybyWire 2019.06.25. 08:52:01

@MAXVAL bircaman közíró: legalább annyira, mint a te puszta létezésed.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.25. 09:34:22

@kukatr:

Hacsak nem valami hiányszakma művelője az ember, alig lehet alkudni. S amikor lehet, nem kezdetkor hanem később lehet.

Én úgy szoktam ezt csinálni, hogy állandóan keresek új munkát, s ha valahol fel akarnak venni, magasabb bérrel, felmondok, aztán vagy ad a régi munkahely magasabb bér, s akkor nem megyek el, vagy nem ad, s elmegyek.

FlybyWire 2019.06.25. 09:48:54

@MAXVAL bircaman közíró: érvek? Elmondtam, mi a valóság, te hajtod a szokásos hülyeségeket, ahogy évek óta. :) Még szerencse, hogy a nyomoronc hozzáállásodat ebben a konkrét témábab elég sokan viszik, így tényleg az jut előre, akiben van némi élet és kockázati szellem, te meg kapkodot a telefonokat nagypapa korodig.
Jól van ez így, helyén a világ.

Geza16V 2019.06.25. 09:56:55

@Nincs közöttünk csicska: Kulfoldon hianyszakmaban contractorkent dolgozni. Ott kapni boven millio feletti fizukat, oraberben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.25. 10:03:48

@FlybyWire:

Kockázati szellem a vállalkozáshoz kell. Az emberek 95 %-a nem vállalkozó.

Ez van, ballibám, ismét nekirohansz a valóságnak, s az pofán vág.

Geza16V 2019.06.25. 10:06:07

@FlybyWire: En is hasonloan kezdtem. Egyetem alatt alberletben laktam, 5 evet huztam otthon az igat egyetem utan, helyi viszonylatban jol fizeto allasban. Epp, hogy csak vegetalni lehetett belole igy is, semmim sem volt a vegere, csak egy 20 eves autom. 8 eve kijottem Ausztriaba C/Asm programozonak (hianyszakma a javabol) egyeni vallalkozasban, azota eleg jol megy a szeker. Szoval lehetetlen nem letezik, ahogy te fogalmaztal, atlagemberkent sem.

FlybyWire 2019.06.25. 10:55:39

@MAXVAL bircaman közíró: ahhoz is kell, hogy ne legyen olyan emberi és szakmai zsákutca, mint te ;)
Látom, már remeg a szád széle, nagyon helyes!

@Geza16V: jaja.
Nekem is volt 3 és fél év külföld, de a nagy lét nem ott szakítottam, hanem itthon kezdem (most már). Sok év operatív, pár év vezetői tapasztalat, megfelelő profilú multi magyarországon akarjon regionális szakmai központot (center of excellence) létrehozni, máris nyerő a felállás :)

Geza16V 2019.06.25. 11:10:13

@FlybyWire: Tudom becsulni azokat, akik otthon el tudjak ezt erni. Nekem sajnos nem sikerult volna, nincs megfelelo szemelyisegem a vezeteshez. Majdhogynem ketkezi munkat vegzek, senki nincs alattam, de nagyon szerencsere folottem sem. Itt Ausztriaban, foleg az (osztrak) alkalmazottak, utalnak, mert haromszor annyit kapok, mint ok, nem fuggok gyakorlatilag senkitol, es hajlando vagyok dolgozni, nem esik ki delutan 4-kor a kezembol a "toll" (ezeknel a fu se no munkaidon kivul). Kaptam mar konkretan olyat is a szemembe - es ez nem is egyedi eset, mert masik itteni (azota felsovezeto beosztasu) magyar haverom is hasonlorol szamolt be -, hogy ok nem hajlandoak tobbet dolgozni, es ezert en se tegyem, mert ezzel oket tuntetem fel rossz szinben. :) De ami megfizethetetlen, az az, hogy a het feleben home office-bol tolom, macinaci/rovidgatya+papucs, mig a vezetok az irodaban kenytelenek hosszugatyaban jarni nyaron is, neha meg oltony is dukal hozza. Nem birnam ki... Egy ideje otthon is uzemeltetek egy kis KATAs ceget, mindenfele elektronikai tervezes profillal, es mivel itt vagyok elsodleges adozo, oda csak 25.000 forintot fizetek havonta, es mindig sikerul ugy kihozni a szamlazast, hogy beleferjek a KATA hatarba. Munka mindig van, megrendelo mindig van, siman lehet valogatni, mit fogadsz el, es mit nem vallalsz. Utcarol beeso, teljesen ismeretlen megrendelom nincs, es nem is lesz soha ("mennyit engedsz a felebol" es stb.), kizarolag megbizhato partnerekkel, pl. regi egyetemi evfolyamtarsakkal mukodom egyutt, es igy is hibatlanul elketyeg a biznisz. :)

Full metal burka 2019.06.25. 11:15:26

"regionális szakmai központot (center of excellence) létrehozni, máris nyerő a felállás :)"

Hat, le lehet menni igenytelenbe.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.25. 11:18:03

@FlybyWire:

Igazságot remeg a szám. Hol a zsákutca nálam? A főúton haladok és egyre gyorsulok.

FlybyWire 2019.06.25. 12:00:26

@Full metal burka: hátha érik még az a szőlő picit ;)

babona 2019.06.25. 12:01:13

@jobangel: Továbbra is úgy gondolom a fizetési sávok beleírása egy álláshirdetésbe (most nem az országban kiadó max 10000 tényleg specialista állásra gondolok) hasznos. Ahogy itt is írták: nem rabolod a pályázó idejét feleslegesen, nem utaztatod, tudja kb mire számítson stb. Persze ez utólag számonkérhető, következménye lehet, azt meg nem nagyon szeretik felénk... Aki nem teszi sajnos "balekot akar fogni", vagy egyszerűen jó neki a magas fluktuáció is, esetleg a zsebbe fizeti egy részét, stb. Utóbbi a munkáltatónak is hatalmas kockázat, egyfajta behajthatatlan követelés ha gond van a munkavállalóval...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.06.25. 12:21:09

@MAXVAL bircaman közíró: Ezzel a 100%-os multis profitrátával megmutattad, hogy mennyire nem értesz semmihez, csak trollkodsz...

@kukatr: Be akarsz menni interjúzni kevesebb pénzért, mint amennyi kell neked a számodra megfelelő megélhetéshez?

@Geza16V: Pesten is kapsz contractorként egymillió feletti összegeket például programozóként, de az átlagos jogászok se állnak szóba senkivel 20 ezres órabér alatt. Külföldön alkalmazottként sem annyira kiugró a 1,5-2,5 millió forintnak megfelelő fizetés, de ehhez nem kell informatikusnak lenni.

kukatr 2019.06.25. 12:34:43

@Online Távmunkás: Nem, mondja meg a hirdető mennyit akar adni, aztán eldöntöm akarok-e oda menni (és tovább alkudni).

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.06.25. 12:54:16

@babona: A balekfogás most inkább a bért kiíró álláshirdetőkre igaz. Kiír egy viccesen alacsony bért, és lesz, aki arra is jelentkezik, mert bajban van. Ezért aztán a versenytárs azt látja, hogy ott ennyi, tehát ő sem siet emelni. Ha el akar menni a versenytárshoz a dolgozó, haha, mehetsz, ott sem kapsz többet. Ha fizetésemelést kér, ugyanez. És ez végigmegy az egész munkaerőpiacon. Mert az nincs ott az ajánlott bér mellett, hogy esetleg annyira alacsony volt az ajánlat, hogy nem jelentkezett rá senki. Az sincs ott az álláshirdetésben, hogy próbáltuk ezt már 100 fabatkáért, annyiért nem jött a nép, úgyhogy most adunk 101 fabatkát.
Volt egy rosszemlékű freelancer oldal, ahol a munkákra úgy lehetett jelentkezni, hogy lefelé licitáltak, ki milyen olcsón vállalja. Remekül alacsonyan tartotta a fizetéseket, és a magasabb fizetési igényűek otthagyták, a többiek dolgoztak éhbérért. Ez oké, piaci törvény. De a magasabb fizetési igényű a magyar munkaerőpiacon mit csinál, ha nem kapja meg, amit szeretne? Megy külföldre, értem. Az itt maradók pedig ugyanúgy mennek majd, és közben egyre több munkát egyre olcsóbban kell elvégezni. Ez a munka színvonalán is látszani fog, és a termék színvonalán is. Itt jutunk el oda, hogy mindenki olcsón fog dolgozni, de legalább szarul. Mert nincs lehetősége arra, hogy elmondja az igényeit. A szomorúbb, hogy a többség nem is akarja, mert baromi öntudatos, mikor a főnököt kell szidni, meg az alacsony béreket, de mikor bértárgyalni kell, akkor nem tud.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.06.25. 12:57:40

@kukatr: De ha neked nem elég, másnak meg az lesz, akkor az lesz az elfogadott ár azért a poziért. Te meg a magas fizetési igényedet lejjebb kell, hogy add, mert többet nem fizetnek, ha kevesebbért is van ember. Így az lesz, hogy "kell valaki 100 fabatkáért", nem az, hogy "kell valaki, aki ezt tudja, vajon mennyiért kapunk ilyen embert?" Azaz a szaktudás beárazása sem fog menni.

FlybyWire 2019.06.25. 13:29:44

@jobangel: ennek mintha azért már látszana a vége, hálistennek.
Egyébként már 2011-ben sem volt rossz hazatérni, de az igazán versenyképes fizetések ideje mostanában jött el.

kukatr 2019.06.25. 13:52:12

@jobangel: Az álláspályázatban megírt fizetési igény is egyfajta egyszeri anonim licitálás. Aki a legkevesebbet kéri, azt hívják be.
Továbbra se válaszoltál arra, hogyan lehet felfele alkudni a fizetést a személyes interjún egy előre bemondott igény után. Derülhetnek olyan dolgok egy interjún, hogy vastagabban fogjon a ceruza.
Semmilyen alku nem lesz, ha már a pályázatban előre mondasz egy (magas) összeget, mintha a személyes interjún tennéd azt.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.06.25. 15:19:50

@kukatr: egyáltalán nem biztos, hogy azt hívják be aki a legkevesebbet kéri, mert akkor már az ár mellé van "termék", látják, mennyiért mit (esetünkben kit) kaphatnak. Azért írunk-mondunk minimumokat, hogy lehessen az utólagosan felmerült dolgokra azt mondani, hogy ja, ezt is tudom, de az ennyi, meg azt is vállalom, az meg még amannyi.

FlybyWire 2019.06.25. 15:22:36

@kukatr: "Aki a legkevesebbet kéri, azt hívják be."
Ez milyen hülyeség.
Nekem 3 jelöltem volt, kettő a sávon belül kért, a harmadik felette. A harmadikat vettük fel, és még csak nem is volt kimagaslóan jobb szakmailag a másik kettőnél, hanem sok egyéb szempont is közrejátszott, személyiség, az ő saját preferenciái (mennyire tud sok külföldi utat bevállalni stb.) is simán.

kukatr 2019.06.25. 17:53:10

@FlybyWire: Azonos pályázatot benyújtók közül is behívod a legdrágábbat?

kukatr 2019.06.25. 18:00:10

@jobangel: Ezt akkor is meg tudom tenni, ha nem mondom meg előre mennyit kérek, sőt, akkor is, ha az álláshirdető mondja meg előre mennyit ajánl.

FlybyWire 2019.06.25. 18:09:18

@kukatr: nincs olyan, hogy azonos pályázat.
De ha lenne, természetesen akkor is behívnám.
Az ember személyisége legalább annyira (sőt!) számít, mint a szaktudása.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.06.26. 09:02:54

@kukatr: Ha az álláshirdető mondja meg, mennyit ajánl, és az neked nem elég, akkor nem jelentkezel. Ezért mondja meg előre, mert nem akar alkudni, és alacsonyan akarja tartani. Nem sok bruttó havi 3 milliós ajánlatot láttam még álláshirdetésben. Pedig vannak ilyen állások, nem is vezetőik, csak azokat közvetítőkön keresztül lehet elérni, mert ilyen embereket vadászni kell, nem böngésznek álláshirdetéseket.

NagyPeter64 2019.06.26. 12:50:00

A HR-esek kérnek fizetési igényt, a vállalat teherviselő képessége ehhez képest titok. CV-m tűnjön ki legalább 150-ből, oldjam meg valahogy. Igaz, megismerhetem ugyanazt a módszertant mint a többi 149.

A kérdés az, mi haszna van a kommunikáció hiányának? Én mondok egy bérigényt, ők nem mondanak semmit. Működik ez a hozzáállás máshol? Például: autó javítás, zöldség piac, magán fogorvos, házépítés ... Volt szerencsém egy cégnél a pályázók "megjelölt bérigényét" megismerni. Háromszoros szórást láttam. Egyszerűen mindenki leírta, addig hogyan keresett.

Mellesleg az elérhető fizetés is mutatja az elvárásokat. Néha jobban mint a hirdetés követelmény része.

2019.06.26. 13:36:01

@NagyPeter64:
"Működik ez a hozzáállás máshol? Például: autó javítás, zöldség piac, magán fogorvos, házépítés ... "

Általában működik, hiszen ezeknél is jellemzően az eladó mond árat.

bozsibozsi 2019.06.26. 15:31:32

@Zabalint: Ok.

De itt ki az eladó, és ki a vevő?

Eladó mind a kettő...

A leendő munkáltató el akarja adni a munkát egy vevőnek.
A munkavállaló meg el akarja adni a munkaerejét (tudását) a munkaadónak.

2019.06.26. 15:50:24

@bozsibozsi:
A munkaviszonyra vonatkoztatva a munkavállaló az eladó.

kukatr 2019.06.26. 16:41:08

@jobangel: A bizonytalanok és az anyagilag kiszolgáltatott helyzetben levő emberek pár tucat válasz nélkül hagyott álláspályázat hatására azt fogják hinni, hogy túl sokat kérnek, és pályázatról pályázatra egy lefele tartó licitálási spirálba lökik magukat.

NagyPeter64 2019.06.26. 18:20:33

Zabalint:
Nem a vevő-eladó hasonlat a lényeg. Hanem az informálódás. (Kivéve, ha árunak tekinti magát valaki.)
De maradjunk a hasonlatnál. Például, az autószerelő nem ismeri a konkurencia árait, mert azt csak vevőnek árulják el, megrendelés után, sőt fizetéskor. A vevő pedig, ha nem tetszik az ár, akkor szó nélkül továbbáll, vagy alkudozik a kasszánál. Ez nem így működik.
Ezzel összehasonlítva, az un. munkaerő piacnál elég furcsán mennek a dolgok.

babona 2019.06.27. 08:59:55

@Zabalint:' "Működik ez a hozzáállás máshol? Például: autó javítás, zöldség piac, magán fogorvos, házépítés ... "

Általában működik, hiszen ezeknél is jellemzően az eladó mond árat. '
AKCIÓS ÁLLÁS eladó vagy akciós munkavállaló munkát keres?
Nyilván minden (hulladék terméket, /emberre kicsit durva bocs/) el lehet adni egy boltban, megfelelő marketinggel.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2019.06.27. 11:00:10

@babona: pedig elég normális hozzáállás, hogy az eladó mondjon árat. A többit majd a piac szabályozza. Ha meg a vevő mond árat, akkor az egy túlkínálatos piac kell, hogy legyen (most nem az az álláspiacunk), és az alacsony árszínvonalat (esetünkben bérszínvonalat) jelent.

babona 2019.06.27. 12:37:06

@jobangel: Rendben, volt megfontolandó a válaszodban. erre gondolok: "2019.06.25. 12:54:16 A balekfogás mos". De a vége kicsit zavarosnak tűnt, és a megoldás? Mindenkit (Juli néni vegyessaláta készítő /kézzel pakolják be az üvegbe/ ) képezzük ki állásalkura? Jó biznisz. Csak arrafelé van a megoldás? A piac sajnos nem önszabályozó, nem tűnnek el a 'rossz' cégek (illetve alapítanak helyettük még rosszabbakat) és a munkavállalók sem 'javulnak meg 'meg maguktól. Én úgy gondolom a bérsávok nyilvánossága egy lépés a vadhajtások lenyesegetése irányába. Vajon ajánlanám-e azt a boltot, aki telefonban nem hajlandó megmondani, kb mennyiért ad egy kiló izét (akár tól-ig áron ), hanem azt mondja hogy fáradjak a pénztárhoz, majd ott megmondják, elvinnem nem kell ha nem tetszik az ár. Ugyhogy pont fordítva gondolom: Ki mit is akar most eladni? Vagyis a munkahelyet kell-e inkább eladni a zembereknek (akkor mondjanak egy összeget) Vagy a zembereknek kell inkább a munkahely. Az elvándorló munkaerő mutat(tta) , hogy a baj nem kicsi (volt?).

2019.06.27. 14:24:34

@NagyPeter64:
Teljesen egyetértek, szerintem is szükség lenne az informálódás miatt arra, hogy meg legyen határozva valamiféle bérajánlat a hirdetésben. Csak az összevetésed nem jó a termékekkel, szolgáltatásokkal, mert ott bizony az mond általában első körben árakat, aki azokat kínálja, a munkaerőpiacon pedig a munkavállaló kínálja a munkáját. Azonban ott hibádzik a dolog, hogy a munkaerőpiac más, mert olyan kereskedelmi helyzetre hasonlít, ahol az árut vagy szolgáltatást kínáló cég a kicsi, a megrendelő a nagy.

2019.06.27. 14:26:38

@jobangel:
A piac azért nem szabályozza jól, mert erős információs asszimetria van, a munkavállaló jelentősen alulinformált a munkáltatóval szemben.

2019.06.27. 14:29:42

@jobangel:
Egyébként meg túlkeresletes piacon pont hogy akkor tudnak gyorsabban emelkedni a bérek, ha a kereslet erős árversenyben van, ezt a versenyt pedig élénkíti, ha a kínálat jól informált. Valójában épp fordítva van, mint mondod, túlkínálatnál meg hamarabb esnének az árak/bérek.

kukatr 2019.06.27. 15:01:31

@Zabalint: Ezt mondom már egy ideje neki ebben a témában, de soha nem reagált rá.

Balfredo Alfredo 2019.06.27. 21:21:10

@kukatr
"Ezt mondom már egy ideje neki ebben a témában, de soha nem reagált rá. "
Nem vetted észre, hogy ami számára kínos vagy nem illik bele az általa hirdetett világképbe, arra sosem reagál? Inkább új témát nyit. Lehet, hogy holnap reggel egy új cikk jelenik meg?

Balfredo Alfredo 2019.06.27. 21:22:09

@kukatr: "Ezt mondom már egy ideje neki ebben a témában, de soha nem reagált rá. "
Nem vetted észre, hogy ami számára kínos vagy nem illik bele az általa hirdetett világképbe, arra sosem reagál? Inkább új témát nyit. Lehet, hogy holnap reggel egy új cikk jelenik meg?

nyman 2019.06.28. 08:24:20

Mint munkavallalo mar ket evtizede is azt mondtam, hogy legyen fizetesi intervallum a hirdetesben. Sok idot sporol minden felnek. Ennek az informaciokan az elrejtesevel nem ertek egyet. Az ingatlan, auto stb. hirdeteseknel is ott az iranyar.

Kulfoldon dolgozva ez jo volt. Indikacio volt, hogy erdekelhet-e, de arra is, hogy meg keves a tudasom, tapasztalatom hozza.

Ez a titkolozas szerintem rossz. Azt feltetelezi, hogy eretlen az ember.

Tobszor elofordult, hogy a "fejvadasz", vagy a cegvezeto hosszas, tobszori unszolasara elmentem egy "kotetlen" beszelgetesre. Majd mikor az igenyekre terelodott a szo, akkor jott a valasz, hogy az a "csillagos eg". Pedig csak egy 15-20%-al mondtam tobbet, mint az epp aktualis jovedelmem. En nem akartam menni, nem akartam valtani, de persze van az a penz. Azota jellemzoen a juttatasi csomag nagysagrendjevel kezdem a beszelgetest. Ha nem tetszik es kiejtem magam, mar egy rakas idot sporoltunk. Majd ha valsag lesz es nincs munka, akkor futhatjuk a koroket, illetve az igenyem is lejjebb esik.

A Salary Gude-al kapcsolatban pl. a Hays ad ki. Sajnos az orszagra es nem kulonbozteti meg a regiok, esetleg a BP-Videk viszonylatokat. Tovabba nem reszletezi a juttatasokat. Pl. van ahol egyaltalan nem adnak autot, van ahol csak egy 4-5M szintut adnak, van ahol meg 10-12M-ost, amibe a csalad is elfer es mellette biztonsagos is.

A Salary Guide torzitashoz meg egy sztori. Par eve szakmai kihivas miatt lefele valtottam, az elozo fizetesem 2/3-ra. Majd mivel nem talaltak eleg embert, tul lettem terhelve. Haromszor kertem fizetes emelest, nem kaptam. Vegul eljott a Salary Review es adtak 1%-ot, mondvan, hogy a megvasarolt fizetesi szinteket bemutato tanulmanyban igy is az atlag felett keresek. Csak eppen itt nem kaptam autot, nem volt 13-14- havi fizetest, illetve az atlagban benne volt az egesz orszag stb. Ekkor virtualisan bemutattam a kozepso ujjamat es kb. ket het alatt talaltam olyat, ahol lenyegesen kevesebb munka es 50%-al tobb a fizetes.

A peldaban szereplo ceg a mai napig nem talalt masik embert, pedig ennek tobb, mint ket eve. Tobb volt kollegammal beszeltem, akik voltak interjun, de kirohogtek a juttatasi csomagot. Szakmailag nagyon erdekes projektek vannak, de meg valsag alatti fizeteseket akarjak adni.

Mivel ez egy "piacvezeto" ceg, folyamatosan nyilatkoznak a vezetok es mindig megjelenik a munkaerohiany. Hat ha hisznek ezeknek a felmereseknek es nem adjak meg azt, amit az emberek kernek, akkor meg jodarabig nem is fognak embert talalni.

En siman el tudom hinni azt is, hogy az Salary Guide-ban megjeleno szamokban benne van berek visszafogasaban erdekelt lobby is. Magambol kiindulva a Hays kiadvanyaban megjelo szamert max csak felallasba mennek el dolgozni.

NagyPeter64 2019.06.28. 17:25:23

Érdemes tisztázni, "cég" általában nem létezik. Nagyon eltérő a kicsik és a nagyok helyzete.

Az emberek többsége valami megnyugtató méretű helyre szeretne bejutni. Ebben nagyrészt igazuk is van. Ez a blog is ilyeneket képvisel elsősorban. (saját HR csoport, CV szűrés művi értelemmel, tömegnyomor 1 pozícióra) Arra nem kapunk választ, miért titok a fizetési sáv. Lehet tippelni, például így: A vállalatok szívből utálnak versenyezni. Számukra nem előnyös ha a "headcount"/"25-35évalatti" képes összehasonlítani őket bárkivel az országban. A túljelentkezés miatt nem is kell erőlködniük.

A kicsik meg sokszor hiába hirdetnek, jelentkező is alig akad. Ez így működik már 30 éve, függetlenül mindenféle válságtól, vagy fellendüléstől. Velük az a fő gond, hogy zsebbe fizetéssel lesznek versenyképesek. Ami nem használ a vonzerőnek.

babona 2019.07.01. 11:49:32

@NagyPeter64: Nem tudom kit (milyen állás / "pozíció" / keresőket) képvisel a blog, de a statisztikák (jah) szerint a megnyugtató méretű cégeknél "(saját HR csoport, CV szűrés művi értelemmel, tömegnyomor 1 pozícióra)" a munkavállalók kisebb része dolgozik. És még kisebb része képes a tömegnyomoros helyekre bejutni. Sajnos a tippeddel " vállalatok szívből utálnak versenyezni" egyetértek.

Thurzó Mézer 2019.07.23. 14:14:01

@Geza16V: " C/Asm" lécci, lécci, segítenél, hol tanulhatnám ezt meg? A fordítói szakmát szívesen lecserélném erre.

kolomparlole1114 2019.07.28. 02:01:19

@Thurzó Mézer: Fogsz egy könyvet vagy jutúb videót és nekiállsz.

kolomparlole1114 2019.07.28. 02:09:37

@jobangel: Persze az elején biztos ragaszkodnak a minimálbérhez, de 1-2 év után csak rájönnek hogy emelni kéne. Ha meg nem, akkor nem is keresnek embert.

kolomparlole1114 2019.07.28. 02:11:32

@babona: Úgy kéne írni hogy tól-ig, kezdőtől mesterig ennyit szánunk rá, aztán ahol a jelölt tudása van, ahhoz arányosítunk. Ezzel a jelentkező is be tudja lőni magának hogy mennyit ért, mert azt azért tudja hogy saját maga mit tud és mit nem.

kolomparlole1114 2019.07.28. 02:13:37

@MAXVAL bircaman közíró: Meglepő mi, hogy az emberek 95%-a nem milliárdos közpénztolvaj, aki csak úgy le tud akasztani pár 100 millát egy jól menő kft-re?

kolomparlole1114 2019.07.28. 02:14:47

@MAXVAL bircaman közíró: Pont hogy az elején kell kialkudni a magasabb bért, később már nem szeretnek emelni, mert már ennyiért is dolgozol. Ezért ugrál a magyar a cégek között.

kolomparlole1114 2019.07.28. 02:16:39

@jobangel: De a vezetők jellemzően a Kádár rendszerben szocializálódott posztkomcsik, akik csak a mismásoláshoz értenek, hát ezt a kultúrát adják tovább és követelik meg a cégben.

kolomparlole1114 2019.07.28. 02:19:08

@weasel: A kérdés inkább az hogy nálunk miért nincs ilyen?

kolomparlole1114 2019.07.28. 02:20:57

@MAXVAL bircaman közíró: De ki lehet verni belőle a lóvét, ha szarban van. Balatoni vendéglátósnak most pl. lehet alkudozni hogy kell-e dupla áron vagy inkább megy Ausztriába.

kolomparlole1114 2019.07.28. 02:22:40

@Nancsibacsi: Olyan nincs, mindig van vezetőváltás, átszervezés, az új főnök pedig lecserél kb. mindenkit maga alatt, mert a saját embereiben bízik. Multinál is.

pukancs 2021.07.12. 14:24:27

@:
Ez akkor működik, ha a cég viszonylag hasonló kvalitású embereket foglalkoztat. Ha mondjuk mérnöknek mész egy gyárba, ahol az alkalmazottak 80%-a összeszerelő, akkor nem sokat mond az e-beszámoló.

tévedés még ez is..
Vannak cégek ahol iszonyatos bevételek vannak (országos top, giga multi), még is az összeszerelők, a környék átlagát lehúzó pénzért és körülmények közt dolgoznak (jha nem tetszik van helyetted ukrán)
És így a mérnökök is jó ha a alsóközép keresetbe tartoznak.
süti beállítások módosítása