JobAngel Az álláskeresők védangyala

Mennyi a jó fizetés?

2018. május 07. 09:30
259 hozzászólás

pay.jpgAz ideális bérszínvonalról egy nagyon egyszerű szempontot állítottam fel, azt gondolom, hogy akkor lesz jó világ, amikor egy köztudottan alulfizetett munkából élő is el tud menni 2 hétre nyaralni, családostul. Pl. egy közalkalmazott, vagy egy takarító is.

---

Én a „mindenkori” létminimumhoz viszonyítom a megajánlott fizetések színvonalát. A számok nem hazudnak.

2015-ben nettó 88.619 Ft volt egy felnőttnek, egy két felnőttből és két gyerekből álló családnak pedig nettó 256.995 Ft. A létminimum összegét addig a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) számolta ki, de 2015-ben módszertani okokra hivatkozva megszüntették a létminimumszámítást. Azóta a Policy Agenda kutatócég vette magára a feladatot, hogy megállapítsa a létminimum összegét, ill. az EU is számol egyfajta létminimumot, de ember legyen a talpán, aki felkutatja ezeket még a gugli barátunk segítségével is. Tekintve, hogy a létminimum összege nem csökkenhetett, nem lett olcsóbb a lét, a 2015-ös összeggel sem hibás számolni. Elborzasztóbb lenne ugyan a 2018-assal, de példámhoz a régi, pontos, hivatalos szám is jó. Úgy is sokkoló.

A nettó minimálbérek így alakulnak:

A kötelező bruttó minimálbér 2018. január 1-től havibér esetén 138.000 forint, kedvezmények igénybe vétele nélkül nettó: 91.770 Ft (létminimum + 3.151 forint).

2018. bruttó hetibér 31.730 forint, napibér alkalmazása esetén 6.350 forint, órabér alkalmazása esetén 794 forint.

2018. január 1-jétől az egészségügyi szolgáltatási járulék havi összege 7.320 forintra változott, azaz 1 napi nettó minimálbér nem fedezi.

Garantált bérminimum (szakmunkásoknak is)

Szintén 2018. január 1-től havibér esetén bruttó 180.500 forint, kedvezmények igénybe vétele nélkül nettó: 120.032 Ft. Hetibér 41.500 forint, napibér alkalmazása esetén 8.300 forint, órabér alkalmazása esetén 1.038 forint.

Ezek a számok az ajánlott fizetésekhez is adhatnak iránymutatás: mi lesz az az összeg, amikor már elégedett lesz a munkavállaló? Nem a létminimum közelében lesz az összeg!

---

Hozzáteszem, a létminimum összegének számításakor azzal nem számoltak, hogy esetleg lakáshiteled, vagy más hiteled is van, nem számoltak beruházási célú kiadásokkal sem (pl. fűtéskorszerűsítés, amivel költséget csökkenthetne a fogyasztó). Számolgathatunk jobbra-balra, de amikor azt látom, hogy elájulnak sokan a bruttó 400 ezres kiskereskedelmi lánc által megadott bérajánlattól, és a média is azt sugallja, hogy hűde megemelkedtek a bérek, akkor én még két dolgot látok: az nettó 266 ezer forint, ami nem rossz, de lássuk be: ennek az átlagnak kellene lenni, nem a „magasnak”. És persze ebben benne van a kemény fizikai munka, a műszakos munkarend, a hétvégi munka, ami nem átlagos, mégis kb. átlaggal van megfizetve.

Az álláshirdetésekben jelennek már meg néhol bérajánlatok (nem vagyok róla meggyőződve, hogy ez jó, de ha ez a trend, ehhez kell alkalmazkodni), siralmas összegekkel. Néha, mikor erről beszélgetek emberekkel, egészen elképesztő véleményeket hallok, hogy „csak egy takarítónő”, meg „nekem diplomám van”. Erős hozzáállásbeli váltás kell itt is: csakmert neki diplomája van, annak az értékét ne az adja, hogy ő éppen nem éhezik, míg a diploma nélküli igen, és ő azzal lett „jobb”, hogy másnak rosszabb. A munka értékét mindig saját magához kell mérni: ha a takarítónő nincs megfizetve, akkor majd máshol takarít (nagy a kereslet takarítókra), és akkor a cégtulaj maga foghatja meg a felmosófát, majd rájön, hogy ez bizony kemény fizikai munka. Jött is az érv, az ő óradíjával nem fog takarítani, pedig neki nem derogál egyébként, de az nagyon drága lenne. No, akkor matek. Egy rendesen megfizetett takarítónő még mindig nem az ő óradíjáért takarít, tehát mindenképpen megéri. A matek kijött ugyan, de ő még mindig ott tartott, hogy „csak egy takarítónő”, nem élhet jól a munkájából, mert hogy néz az ki… Normálisan? Társadalmilag igazságosan? A munkából kényelmes megélhetéssel mi is a baj?

 

# # #

Tetszett a poszt? Lájkold, oszd meg!

Ha személyes segítségre van szükséged az álláskeresésedben, karrierváltásodban, válogass tematikus szolgáltatásaimból vagy ingyenes online önéletrajz-konzultációért írj nekem! További információkért látogasd meg Facebook-oldalam!

# # #

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr4413897018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bontottcsirke 2018.05.09. 09:09:47

@Berelhetoreklamfelulet: De nem érted, hogy Ausztriában ez egy ezres euróban? Abból IS önmagában meg lehet élni. 90-ből mit akarsz? Mi az, hogy mellé többet? Megtoldod egy negyvenessel? És?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.05.09. 09:15:22

@hordalek: Én írtam egy ilyet: jobangel.blog.hu/2013/09/06/a_poroszos_oktatas_es_az_allaskeresesi_nehezsegek_osszefuggesei

A valaha volt legtöbbet lájkolt, kommentelt, linkelt cikkem. Ezek mellett még megemlíteném általánosan az oktatás kritikájaként a tankönyvek minőségét, a semmmire sem jó "tudás" átadását (pl. mi az a feladat a mostani érettségiken, amit a való életben valaha is használni tud a gyerkőc?), a vallási irányultság erőltetését, a túlterhelt gyerekeket (egész napos iskola, mi?), a kifejezetten gyenge minőségű nyelvoktatást, a 16 éves korig tartó tankötelezettséget (felemelném 20 évre, ha rajtam múlna).

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.09. 09:15:41

@Beáta Juhász:

Mo. félperiféria, OLaszo. magállam, az összehasonlítás értelmetlen.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.05.09. 09:16:48

@Berelhetoreklamfelulet: Ez a kamu hirdetéses dolog régen arra ment ki, hogy lássák a versenytársak, mennyire megy a cégnek, folyamatosan bővülnek. Most ez visszájára fordul, aki sokat hirdet, arról azt fogják gondolni, hogy kapacitáshiányban vergődik :)

Mérges 1234 2018.05.09. 09:17:25

Nettó 550üet kapok heti 35 órára nem vagyok elégedett.

2018.05.09. 09:19:22

@Kondom Keselyű:
Nem a bérből gondolom, mert lehet keresni senior fejlesztőt is 210 bruttóért, legfeljebb nem talalnak megfelelő balekot, hanem rákerestem a cégre és elolvastam a leírást. Ez sima helpdeskes, minimális technikai tudás ajánlott.

#szájbergyerek# 2018.05.09. 09:22:34

Ok. Ennyi a minimálbér. Az baj.
Valaki a 2-2,5x annyit adna. Az is baj? Szerintem nem, igazából ennek kellene a minimálnak lennie.
A jó fizetés meg annak is két- háromszorosa.

2018.05.09. 09:23:34

@bontottcsirke:
Pont múltkor állapítottam meg, hogy akármilyen alkesz lennék, a pia annyira olcsó a fizetésemhez képest, hogy egyszerűen nincs az a máj, ami bírná a terhelést középkategóriás piával. Ellenben egy 1+2 szobás panelt olyan varosban, ahol van 50 km-es körzetben nem csókos munkahely is, 10+ év gyűjtögetés után tudnánk megvenni az asszonnyal. Szóval a lakhatást érzem legnagyobb korlátnak.

2018.05.09. 09:25:50

@midnightcoder2:
Az ottani átlagnál kicsit értelmesebb is felvenné a versenyt az itthoni átlaggal.

2018.05.09. 09:31:02

@Berelhetoreklamfelulet:
Kezdjük azzal, hogy a profession-ös hirdetések fele közvetítő céges, egy szabványhirdetés mögött több cég ajánlata lehet, és ugyanaz a szabvanyhirdetés folyton fent van, mert mindig keres valamelyik cég munkaerőt. De a nagy multik hirdetései is folyamatosan fent vannak, mert nem egy pozíció van mögötte, folyamatosan interjúztatnak. Attól még lehet a válasz nem, ha az önéletrajzod alapján nem talalnak megfelelő jelöltnek.

Berelhetoreklamfelulet 2018.05.09. 11:08:21

@bontottcsirke:
Indiában meg 50$, na? Hülye példákkal lehet dobálózni, csak nincs értelme...
(Egyébként a magyar minimálbér a világon nincs a topban, de bőven az átlag felett van.)

Piac gazdaságban a minimálbérnek nincs jelentősége. Tervgazdálkodásban van, piacgazdálkodásban viszont a piac árazza be. Ha minimál bért kapsz, az azt jelenti, hogy egy senki vagy, és örülj, hogy van egyáltalán munkád, mert nem érsz szart se amúgy, vagy legalábbis a munka amit végzel, bár ha nem találsz mást, akkor te is...

bontottcsirke 2018.05.09. 11:28:39

@Berelhetoreklamfelulet: Az biztos. Meg az is hogy remélhetőleg a saját nagyképű fajtáddal húzzátok magatokat egész nap, mint a kis monodrámámban az imént a két öntelt köcsög.

masada 2018.05.09. 11:31:22

Mi ez a debilség? Londonban netto 1 millio forintot keresek, annak felét félrerakom. Erre valaki képes Magyarországon aki nem Orbán uncsi?

Berelhetoreklamfelulet 2018.05.09. 12:03:25

@bontottcsirke:
Tőlem sírhatsz naphosszat, amit leírtam az a kapitalizmus definíciója, hogy neked ez tetszik-e vagy sem kutyát sem érdekel, mindenki annyit kap amennyit ér. Aki keveset ér az - logika alapján - keveset kap, aki többet az többet...

bontottcsirke 2018.05.09. 12:07:53

@Berelhetoreklamfelulet: Remélem ez a fajta szociális érzékenység fog majd apont agyadban járni, amikor a százezres nővérnek nem nevezhető, másra már nem alkalmas leszarógépek fogják alattad kicserélni az ágytálat elméletben.

martineden 2018.05.09. 12:08:57

@Berelhetoreklamfelulet: ,,Legközelebb googlez utána, mielőtt idehánysz egy ekkora oltári faszságot.."mi van fideszdroid, ennyire telt?Cafold meg amit irtam, kocsog,M.orszagon 82%teher rakodik a netto berre, mig nyugaton 15-20%.(pl Hollandia, Uk)

Berelhetoreklamfelulet 2018.05.09. 12:27:12

@bontottcsirke:
A kapitalizmusban mindenki olyan orvosi ellátást kap, amilyet érdemel, így ez max neked lesz gond...

A nép fia 2018.05.09. 13:04:54

Anno az USA-ban kérdezték, hogy mennyit kerestem Magyarországon.
Mondom, úgy 400 dollárt.
Hetente?
Mondom, havonta.
Ne már, az nem létezik! Még hetinek is karcsú.

protézisesh 2018.05.09. 13:24:51

@jobangel: a 16 eves tankotelezettseg pont arra jo, hogy a 16 evesen is csak alt isk 7. Osztalyig eljutott kolompar vinetu ne nyomassza tovabb a vele egy padban ulo 13 eveseket.

Ha valaki akar csak egy szakmunkaskepzobe is beiratkozik, azzal mar kihuzza 17-ig, gimivel 18-19ig. De ha valaki nem tud tanulni - mert mondjuk melyszegeny es szult a 13 eves csaja, vagy a 35 eves anyja egy kilencediket (ne rohogj, Borsodban ez a valosag!) - akkor hadd menjen munkat vallalni, penzt keresni. Igy 16 evesen mar kereshet 47000 ft-ot arok-kapirgalassal, vagy 91000 ft-ot valami betanitott szalagmunkaval (mert ennyi a netto minimalber ma Mo-on).

Akinek van penze es akarata, az most sem hagyja abba az iskolat 16 evesen, akinek meg abba KELL hagynia, azt csak szivatná a megemelt tankoteles korhatar. Akkor is, ha ez Budáról hihetetlennek tunik...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.09. 13:30:27

Igen, nem kicsit röhejes, mikor a gazdasági hírekben, főleg az index és bandája médiafelületein (napi.hu, profession, stb, bulvároldalak...) az "elszálló" meg "döbbenetes" béremelkedésekről ugatnak, aztán a cikkre kattintva kiderül, hogy vérkomoly 8-10-15%-okról van szó.Fh@$zom, ez úgy kellene kezdődjön, hogy ötven!% (direkt írtam betűvel...) és akkor talán, esetleg, hátha otthon maradna a magyar munkaerő és nem tántorogna ki külföldre.Amíg otthon ilyen viccesek ezek a számok, marad a kivándorlás.És nem, sajnos nem lehet mindenki ítés, meg szülész-nőgyógyász, amivel otthon is lehet keresni (találni...)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.09. 13:30:34

Igen, nem kicsit röhejes, mikor a gazdasági hírekben, főleg az index és bandája médiafelületein (napi.hu, profession, stb, bulvároldalak...) az "elszálló" meg "döbbenetes" béremelkedésekről ugatnak, aztán a cikkre kattintva kiderül, hogy vérkomoly 8-10-15%-okról van szó.Fh@$zom, ez úgy kellene kezdődjön, hogy ötven!% (direkt írtam betűvel...) és akkor talán, esetleg, hátha otthon maradna a magyar munkaerő és nem tántorogna ki külföldre.Amíg otthon ilyen viccesek ezek a számok, marad a kivándorlás.És nem, sajnos nem lehet mindenki ítés, meg szülész-nőgyógyász, amivel otthon is lehet keresni (találni...)

protézisesh 2018.05.09. 13:31:19

@bontottcsirke: forditsuk meg: az en fizetesembol havi 100.000 nagysagrendben vonnak tb jarulekot, kb a minimalberbol vont osszeg tizszereset. Miert is kellene nekem ugyanazt a szar ellatast kapnom, mint neked, ha en 10x annyit fizetek erte? Ezert lenne jo ha lenne itthon is valodi egeszsegBIZTOSITAS, amivel meg tudnam venni a jobb ellatast (ahogy az automra is kothetek full cascot, vagy kockaztathatok, hogy ugyse torom ossze).
A gond az, hogy a jelenleg altalam fizetett tb jarulek osszege messze magasabb, a szolgaltatas meg messze alacsonyabb, mint amit a belga biztositonal fizettem, amikor expat voltam.
Es lehet itt orbanisztanozni, de ez a problema 1945 ota folyamatosan fennall, se a coclizmusban, se a rendszervaltas ota barmikor nem volt olyn helyzet, hogy alacsony biztositasi dijak mellett, jol fizetett es motivalt apolok-orvosok lattak volna el korszeru korhazakban. (Mondjuk ez NyEuropaban sem altalanos, barmit is hazudozik ossze az ellenzeki media)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.09. 13:31:49

rohadjon meg a bloghu-s blogmotor...Oda is kéne néhány valódi ítés, de úgy látszik őket is elérte a minőségi munkaerőhiány...
:-(

protézisesh 2018.05.09. 13:32:34

@geegee: oké, ha a te céged lenne, fizetnél 300.000et, ha 220szal is a konkurrencia felett lennél?

pippa2011 2018.05.09. 13:41:41

@Berelhetoreklamfelulet: Hűdenagyot fogsz egyszer koppanni. Majd sírhatsz naphosszat.

midnightcoder2 2018.05.09. 13:56:47

@Könnyen elkaptuk, uram!: "ez nem a poroszos oktatás dicsősége. Nem azért vesznek fel, mert többet tudsz a magyar történelemről. Munkaerőhiány."

Nos, mivel multinál dolgozom, van alkalmam találkozni jó pár emberrel és ezek szellemi termékeivel. Azok alapján amiket én tapasztaltam, nem igazán van okunk szégyenkezni.

"De egy szintnél magasabbra akkor sem jutsz fel."
Egy bizonyos szintnél a helyiek többsége sem jut feljebb.

"Ja, és mégegy. A migráncshiszti odaát nem tombol ennyire. Lásd London polgármesterét, avagy az új angol belügyminisztert."

Odaát még alig van migri. De Afrikában 2050-re 1.3 milliárddal többen lesznek, és ez csak Afrika.
Náluk nincs igazán történelmi tapasztalat a multikulti árnyoldalaival kapcsolatban. Nálunk volt török, tatár, Trianon, vannak a nem túl sikeresen integrált romák elég nagy arányban, míg ott kb. arról szólt az elmúlt pár 100 évben a multikulti, hogy a néger szolga behozta az öt órai teat.

FlybyWire 2018.05.09. 14:26:53

Családtagonként nettó 200ezer/hó már élhető élet lenne mindenkinek.

FlybyWire 2018.05.09. 14:32:44

@baggins21: éves bruttó 10 milla már tűrhető.

FlybyWire 2018.05.09. 14:35:11

@ekat: Én éltem pár évet nyugaton, és nettó tudatlanságból és előítéletből balkánoznak minket.
Ne köpködj haza.

FlybyWire 2018.05.09. 14:38:48

@Nancsibacsi: "Ha a takarítónő többet keresne, az csak úgy lehetne, ha én keresnék kevesebbet."

Mert a tulajnak a profit, meg az államnak a brutális sarc az JÁR. Ezt akarod mondani? :/

ekat 2018.05.09. 14:41:58

@masada: És ennek ellenére arra van szükséged, hogy magyar blogokra járjál észjátszani? Szerencsétlen....

FlybyWire 2018.05.09. 14:43:03

@werinter: "Pl.: ha jön a hír, hogy már 310 ezer a bruttó átlagbér, akkor számoljunk annak a nettójával, 206 ezer Ft-al. Ez lesz a valóságos bruttó átlagbér"

Ilyen hülyeséget hogy lehet kitalálni?

Ahol én dolgozom, ott a kezdő fizuk vannak nettó 150 körül, de ez gyakornoki szint, E18 vagy mi.
E2 a legmagasabb, még nem vezetői árszint, és itt bizony már éves szinten 15-16 misik ficcenhetnek be bruttó.

Aztán e fölött van még 5 szakértői és 6 vezetői szint :D De ezekről inkább nem írnék, a nyugalom megzavarását nem szeretném.

FlybyWire 2018.05.09. 14:44:32

@masada: Londonban nettó 500e HUF-ból jó igénytelen szar helyen lakhatsz.
Én nettó 200ból egy csodálatos kertes házban élek az agglomerációban, és ha nem költenék folyton extra dolgokra, annit tudnék félretenni, mint te.
Mindezt úgy, hogy barátok, család a közelben :)

ekat 2018.05.09. 14:47:45

@FlybyWire: Szövegértés.... azt írtam, hogy nem vagyunk Balkán, félúton vagyunk a Balkán és 'a Nyugat' között. Amúgy meg itt vagyok. És még amúgyabb a véleményem az általam tapasztalt dolgokon szokott alapulni, nem azon, hogy hol születtem.

masada 2018.05.09. 14:48:35

@FlybyWire: Dehogy kis butuska! A City-ben elek egy franko lakasban a felesegemmel. Rugaszkodj el a varosi legendaktol es kukkancs ki a nagyvilagba :DDD en mindenfelere koltok es igy is ennyi marad :) ja nem beszelve a felesegem fizeteserol :)

Kondom Keselyű 2018.05.09. 15:09:45

Erdemes vallalkozoi szemmel is nezni. egy 4-500 ezer forintos berterhet melyik alkalmazott tud kitermelni ?
nyilvan sok helyen a tobbszoroset is,de pl egy kiskozertben,kocsmaban,sot meg sok nagy ceg ugyintezojekent is lhetetlen.

VT Man 2018.05.09. 15:33:21

@midnightcoder2:
"Nálunk volt török, tatár, Trianon, vannak a nem túl sikeresen integrált romák elég nagy arányban"

Hat pont ez az: ha egy parszazezres ciganysagot nem tudtunk integralni (pontosabban: ok se nagyon akarnak, tesznek erte), akkor a meg nyelveket se beszelo afrikaiakat, arabokat hogyan tudnank?

bontottcsirke 2018.05.09. 15:34:55

@Berelhetoreklamfelulet: Ha összekúrod magad autóval, ugyanaz a mentő visz be, ugyanarra a helyre, sötétke

bontottcsirke 2018.05.09. 15:38:21

@protézisesh: én is magánrendelésre járok, de ha a mentő bevisz,akkor a putriba visz be engem is meg téged is. Remélem ezt is sikerült összeadni, mint a járulékaidat. Tehát mindketten ugyanarra a szarra költünk. Fogorvoshoz én sem a hentesekhez megyek, de a lakástűzhöz nem a luxusmentő fog kijönni, hanem olyan, ami van és olyan helyre visznek, ami nyitva van., Majd ott lehet kamillázni meg kapitalizmusozni, Ott majd meglátod mennyi az annyi. Kedvenc vezetődet ha éri valami(vagy a családtagjait) akkor egy speckó helyre mennek, te meg a dögkútba.

csárlszbrunzol 2018.05.09. 15:47:58

@jobangel: "Kb. mindenki arra vágyik, ami szerinted scifi, de ennél is nagyobb baj, hogy azok szerint is scifi, akik vágynak rá."
Láttuk, hogy a jó kis szociban is milyen jó volt. Senki nem vágyott többre, mint a másik... :)
Ja, nem! Bizony, hogy amikor megvolt "minden", akkor nem akartak különbésget az emberek. Nem is volt. Valójában meg mégis mindenki többre vágyott, mint amit az átlag elért. És ez a mai napig is ugyanígy van, de mitől is változna, mikor az ember ugyanaz maradt, aki volt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.09. 15:48:33

@protézisesh: Én most arról beszélek, hogy a nudli, molyfing stb méretű béremelkedéseket is "elszálló", meg hasonló kifejezésekkel illetik.És hogy ez nem kicsit megtévesztő lehet...
Ha nekem cégem lenne, nyilván én is annyit adnék, mint a piac más részvevői, de nem neveznék semmi ilyesmit "bődületes" bérnövekedésnek...
Illetve, ha nem találnék annyiért ember, amennyit elsőre gondoltam, akkor igenis bért emelnék, mert máshogy nem lehet a dolgot megoldani.

csárlszbrunzol 2018.05.09. 15:51:24

@Laptop7712: tehát a családnak elég havonta kétszer enni? Étteremben? Meztelenül? :)
Viccet félretéve: ez csak a Te listád, a Te szempontod. Más meg másképp gondolja, máshová teszia hangsúlyokat. Az egyéb körülmények is nagyon meg tudják variálni a képletet. Szerintem nem lehet egyértelműen minimumot mondani, mert
a) egyénenként eltér
b) ki szerint minimum az a bizonyos minimum, ki mondja meg?
A nyugdíjas, aki már szórakozásra sem akar költeni? Vagy a fiatal, aki másra se? A középkorú, aki a "hátán viszi" az országot, neveli a gyerekeit? A fiatal, aki még most fog családalapításba?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.09. 15:56:38

@geegee: És ha még annyiért sem találnék, akkor még nagyobbat emelnék, vagy egyszerűen becsuknám a boltot. Ennyi.Mint ahogy csuktam is be már boltot, egyéni vállalkozást.
Akkoriban volt egy kiváló cikkcím, talán pont az idnexen, valami olyasmi volt hogy "Magának cége van Magyarországon?Ön teljesen meghülyült?!?"
:D

Kondom Keselyű 2018.05.09. 16:42:31

@bontottcsirke: es akkor meg a surgoessigrol nem is beszeltunk.
A honved korhazban a nem eletmento beavatkozasokra 4-12 oras varakozasi ido van a surgossegin. Az emberek orditanak,elajulnak a fajdalomtol, de olyan kevesen vannak,hogy aki nincs kozvetlen eletveszelyben, az vihet magaval kajat legalabb ketszeri etkezesre. Ha a fajdalomtol mar ulni sem tud,akkor talan kitolnak neki egy agyat a folyosora.

Irbisz 2018.05.09. 16:46:45

@masada: hazudsz, de még azt is rosszul.
mivel forintban egymillió Londonban egyáltalán nem sok pénz, csak itthon, abból ugyan nem raksz félre 500 000-et sosem, csak ha tömegszálláson laksz ingyen és minden pennyt a fogadhoz versz és lejárt szavatosságú fast food kajákat zabálsz. Főleg h. ketten vagytok állítólag. Ilyen faszságot kint sosem élt embereknek tudsz csak (talán) beadni - vagy azoknak akik pakisztániakkal mosogatnak versenyt ...

FlybyWire 2018.05.09. 16:58:31

@masada: 500 ezer HUF-nyi GBP-ért egy fostalicska lukat kapsz még a Tube legvégétől kijjebb eső vidéken is.
Enni meg közlekedni nem szoktál, minden más megy a bankba.

Mindjárt hozzáér a pucér segged a hideg falhoz, és felébredsz :)

masada 2018.05.09. 18:17:45

@Irbisz: mennyi hülye van itt ;) pl. te

2018.05.09. 18:42:59

@protézisesh:
Anno voltak tervek a magánbiztosításra, épp a kedvenceid torpedóztak meg. Nagyon ciki a piacgazdaság pártit beadni egy kommunista párt híveként.

Pöff 2018.05.09. 20:27:36

@Meridian74:
Bazdmeg mekkora ötletet adtál

Telifossuk az apró hirdetéseket átlag+100-200eFt-os hirdetésekkel
A cég HR-esek meg kénytelen lesznek emelni
egyébként Budapesten már a netto 400-as mérnöki fizetés is lassan ritkaság számba megy
Sajnos vidéken netto 250-300 körül és már az is "jó"

Viszont azért nagyobb városokban jobb cégeknél simán meg van a netto 350-370 is

Meridian74 2018.05.09. 21:01:33

@szamarhegy: a számolgatásod nagyon helyes... havi 70 ezer alá nem tudtam szorítani magamat. pedig nagyon kéne, mert meló nélkül vagyok és a tartalékaiamt élem fel.

VT Man 2018.05.09. 22:00:03

@FlybyWire:
"500 ezer HUF-nyi GBP-ért egy fostalicska lukat kapsz még a Tube legvégétől kijjebb eső vidéken is."

Ez rohadtul nem igaz, 800-1000 fonttól már vannak garzonlakások, persze nem 1/2-es zónában, inkább 3/4.

800 font az 270 ezer Ft körül van.

lobaszopiatej 2018.05.09. 22:03:55

@midnightcoder2: " Mert a nem aljanép nem ugyanabban az oktatási rendszerben vett részt ?"

A külföldi álláspiac tágabb.
Oda mehetnek ahol jól fizetett igény van, még úgy is ha be kell tanulniuk vagy nem tart örökké (idővel megint odébb kell menni).
De, nem keresnek annyit mint egy helybéli (és/vagy bevállalnak még valami hátrányt, pl ideiglenes szerződést).

2018.05.09. 22:45:23

@midnightcoder2: nem kell szégyenkezni. Azt írtam, ez nem a poroszos oktatás eredménye.
A szövegértés nem az erősséged? Hogy érettségiztél le?
Egy bizonyos szintnél nem jutsz feljebb. Ugyanis preferálják a saját országbelit.
Már megint a szövegértés...az nem válasz, hogy az ottani sem jut feljebb.
Hollandia, Anglia tipikus példa.
Ja, odaát alig van migri....mi az a cirka 5millió?
Ugyan mit értenek ők a muszlimokhoz, hisz nincs több 2.4 milliónál?
Ja, hogy a török? Hisz mi többet tudunk a vallásháborúkról, mint a nyugat! Azért van, hogy az Alföldön mindenki muszlim! A török kényszerítette ránk! Ja, mégse. Az a törökfürdő volt...Kimondottan toleráns volt.
Bezzeg a katolikusok meg a protestánsok.

k.

2018.05.09. 23:04:00

@FlybyWire: Bateson street 2 hálószobás kertes ház 1200 font?
A Belvedere szélén, közel a London City Airporthoz? Nem annyira külterület...

kukatr 2018.05.10. 07:37:32

@FlybyWire: Zone 2-ben béreltem szobát 820 fontért, mely nem a legolcsóbb lyuk volt a környéken.

FlybyWire 2018.05.10. 09:02:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: nézegetem.
1600 fontért ez egy ócska szar lyuk nekem: www.onthemarket.com/details/2970594/
110 nm-es garázsos kertes házban (600 nm) lakunk a belvárostól 15 percre (dugóban 35-40 max) a kertvárosban, havi 600 EUR-ért.
6 éve épült, A+ osztályú, vastag falak hungarocell szigetelés (hogy is állnak ezzel az angolok, mesélj :)), a rezsi 50e ft körül max/ hó, nyáron 30.

Itthon ugyan csak asszonnyal ketten együtt keresünk nettó 1 misi körül, de ezt a színvonalat Londonban vagy környékén ti a büdös életben nem fogjátok még csak közelíteni sem (én sem tudnám, nyilván).

Balfredo Alfredo 2018.05.10. 15:36:32

@diszkriminans:

"Egyébként való igaz, hogy egyszerűbb arról írni, hogy mi a rossz az oktatásban, mint alternatívát adni."
Szintén nem tudom megítélni, hogy mi a rossz, csak a mérésre van tippem:
Nézzük meg, hogy arányaiban hányan dőlnek be a dihidrogén-monoxidról írásnak.
Nézzük meg, hogy arányaiban hányan tiltakoznak az arab számok bevezetése ellen.
stb, stb.

Balfredo Alfredo 2018.05.10. 15:36:34

@diszkriminans:

"Egyébként való igaz, hogy egyszerűbb arról írni, hogy mi a rossz az oktatásban, mint alternatívát adni."
Szintén nem tudom megítélni, hogy mi a rossz, csak a mérésre van tippem:
Nézzük meg, hogy arányaiban hányan dőlnek be a dihidrogén-monoxidról írásnak.
Nézzük meg, hogy arányaiban hányan tiltakoznak az arab számok bevezetése ellen.
stb, stb.

2018.05.10. 16:37:15

@FlybyWire: mekkora egy f.sz vagy!
Belehazudod a nagyvilágba, hogy 500 ezer forintért nincs Londonban albérlet, aztán mikor cáfolom, újabb érveket hozol fel, hogy de íme, neked sikerült kiválasztani a 20 ezerből egy szart, meg különben is te neked nagyobb van!
Na, menj vissza a homokozóba.

2018.05.10. 16:40:23

@FlybyWire: Egyébként én nem Londonban lakok. Itt 850-1000 font között tudsz bérelni egy normális házat.
Viszont a család összes költsége két autóval kijön az én fizetésemből, az asszonyét megspóroljuk.

lecsós 2018.05.10. 20:31:35

@csárlszbrunzol: Hogy mi a minimum? Erre a válasz roppant egyszerű. A család megélhetése, amibe beletartozik:
A: A család helyváltoztatása B:Lakhatás + rezsi C: Kommunikáció D: évi kétszeri nyaralás a családnak, minimum 2 x 2 hét E: Gyermeknevelés F: Család szórakozás G:Családi vagyoni befektetése H: Család megtakarítása. Ez most olyan 1,5 millának kellene lennie nettóban havonta egy normális élethez az ország bármely részén, egy négytagú család számára. Tehát az átlag nettó segédmunkás - nem betanított munkás - bére minimum nettó 750 000 Ft-nak kellene lennie + infláció. Ez faék egyszerű. Öljük egymást gombokért, mert besz...k a maszlagot 30 éve.

Egy idehelyezett mérnök - multik előszeretettel hoznak ide pl. Indiából mérnököt, mert company policy - nem szólal meg a fővárosban nettó 3500 EUR alatt havonta. + ingyen óvoda, ingyen lakás, ingyen rezsi, ingyen iskola a kölköknek, + személyes juttatási csomag + ingyen kommunikáció + melóhely biztosítva az asszonynak is + kiküldetési prémium + stb. Hanzi, meg Joe fizetéséról ne beszéljünk, akit idehelyeztek a végekre, hogy ránézzenek a rabszolgákra. Ez egy másik világ :) :)

Ilyen formában egy magyar háztartás európai mércével mérve mélyszegény. Mutatom miért: Pl. UK átlagfizetés: nők: Ł 25 199 (net.kb.Ł 20 000) , férfiak: Ł 30 537 (net. kb.Ł 23 700)

www.monster.co.uk/career-advice/article/uk-average-salary-graphs

Ezek bruttó bérek, azért el lehet belőle duzzogni, a kérdés az, hogy ez ott mire elég. Ha a gyerek magániskolája évente 40K, akkor nem valami sokra. - Tegyük hozzá, ha bérli a családi házat, akkor kapásból elkölt bérleti díjra havi Ł 1300 + rezsit, - évi 15 600 csak a bérlet rezsi nélkül - ez azt jelenti, hogy egy fizetés + a férj fizetésének minimum 25 %-a lakkhatás. És csak ezek után a többi. Tehát nem egyszerű az élet pl. Angliában sem, Európa többi része simán rájuk vert.

FlybyWire 2018.05.11. 09:43:43

@Könnyen elkaptuk, uram!: ez volt az egyetlen, amit megnyitottam, és kettőnk közül te hazudozol :)
Én csak leírtam, hogy itthon sokkal jobb életszínvonalad lehet, mint amilyenről kint valaha is álmodoznál. Gondolom, ez fáj annyira, hogy trágárkodsz :)
A feleségem fizetését mi is 1:1 félretehetnénk, ha azt akarnánk, de inkább utazunk, szórakozunk, és csak egy része megy tarcsiba. Az enyém egyedül bőven elég kaja+lakhatás+2 kocsi stb.-re.
Pedig még csak vezető se vagyok.

Itthon is könnyedén lehet boldogulni, ha kicsit és értelmes és élelmes az ember - még legálisan is.
Az életszínvonal meg... de erről már írtam :)

FlybyWire 2018.05.11. 09:46:36

@Könnyen elkaptuk, uram!: ja, és hát angliában nem egy szar minőségű épület van, hanem az összes az (papír falak, no szigetelés, nyikorog, beázik, penészes, fostalicska. Az új építésűek is, pláne. (3 és fél évet nyomtam le a szomszéd szigeten, nem érdemes cáfolgatni, anglia tök ugyanaz a fos.)
A kertek vicc méretűek, de mindegy is, mert amúgy sem teremne meg semmilyen gyümölcs soha :)

De bisssztos nagyon jó ott :)

FlybyWire 2018.05.11. 09:53:02

@lecsós: nagyon jó összehasonlítás.
Egy csomó tételt lehagynak az emberek. Pl. a gyerekek oktatása. Nekünk az 5 éves magánoviba jár, havi 60k, ami a család teljes bevételének kb. 6,5%-a. UK-ben a havi nettó mondjuk 1,5m HUF-nak megfelelő ~4200 font 7%-a: 270 GBP. Hát nem tudom, ezért milyen elhelyezést kap, de hogy nem olyat mint itthon a 60 ezerért, abban biztos vagyok.
Aztán ahogy nő a gyerek, az olló még jobban szétnyílik, ez is garantált.

Sok mindenkit elvakít a magas(nak tűnő) nettő, miközben már itthon is meg lehet keresni még beosztottként is nettó 5-600 ezret, amihez képest az itteni lakás és albérlet-árak még az utóbbi évek őrült növekedése mellett is álomszerűek, ha a nyugati arányokhoz hasonlítjuk. Na ilyen az oktatás is.

FlybyWire 2018.05.11. 09:56:06

@lecsós: "Pl. UK átlagfizetés: nők: Ł 25 199 (net.kb.Ł 20 000)" - az éves szinte 7,4 misi nettó.
Ennél bónusz is beleszámítva már én is többet keresek évente, úgyhogy valahol jó hír, hogy itthon is meg lehet keresni nem vezetői szinten egy angliai női átlagfizut.
Lássuk be, ettől még 10 éve igen nagyon messze álltunk.

FlybyWire 2018.05.11. 09:57:53

@lecsós: "Tehát nem egyszerű az élet pl. Angliában sem, Európa többi része simán rájuk vert."

Pontosan, már az íreknél is sokkal magasabbak a fizetések (nyilván, a GDP/per fő majdnem duplája a britnek, még a válság után is).
Nem értem ezt a nagy anglia mániát, oda pont nem az életszínvonal-növekedés miatt megy az ember, vagy ha amiatt, akkor keserűen csalódik.

FlybyWire 2018.05.11. 10:07:33

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Belehazudod a nagyvilágba, hogy 500 ezer forintért nincs Londonban albérlet"

Ezt írtam: "Londonban nettó 500e HUF-ból jó igénytelen szar helyen lakhatsz."
Majd rögtön elsőre igazoltam is egy linkkel.

Ki hazudik?

2018.05.11. 10:17:53

@FlybyWire: alapvetően nem az volt a kérdés, hol, milyen a házak minősége. Alapvetően hamis, ha egy budapesti kiemelkedő fizetést összevetsz az angol átlagkeresettel. Tudom, hogy nettó 400 ezer forintot nem keresel meg a Bosch-ban, az IBM-ben, a Leiernél, az Unilevernél, az Audinál.
Tudom, hogy egy rendőr Angliában 36 ezret keres havonta.
Tudom, hogy egy kezdő mérnök 3500-at.

Tehát jó lenne, ha a vita feltételeit nem változtatnád menet közben. Jó lenne, ha nem kötnél bele olyanba, amit nem állítottam.
Jó lenne, ha nem forgatnád ki a szavaimat, hogy neked legyen igazad.
Jó lenne, ha elmagyaráznád, hogy a sok magyar miért nem költözik haza, ha ugyanolyan jól megélhetne. A lengyelek például azt teszik...

FlybyWire 2018.05.11. 10:28:24

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Jó lenne, ha nem forgatnád ki a szavaimat, hogy neked legyen igazad."

Akkor fussunk neki újra:

"@Könnyen elkaptuk, uram!: "Belehazudod a nagyvilágba, hogy 500 ezer forintért nincs Londonban albérlet"

Ezt írtam: "Londonban nettó 500e HUF-ból jó igénytelen szar helyen lakhatsz."
Majd rögtön elsőre igazoltam is egy linkkel.

Ki hazudik?"

" Tudom, hogy nettó 400 ezer forintot nem keresel meg a Bosch-ban, az IBM-ben, a Leiernél, az Unilevernél, az Audinál."

El kell hogy keserítselek (de lehet, hogy ez inkább jó hír?), A Boschnál és az Audinál, de szerintem az IBM-nél is már simán irodai átlagkereset a nettó 400 huf. Unilevernél esélyes, hogy nem, de ezek az FMCG pipere izék amúgy is szar helyek. Azt a Leier nevűt nem ismerem.

Szóval szerintem téged meglepne, hogy amikor a cégemnél interjúztatunk 4-5 éves tapasztalatot feltételező, mérnöki diplomát nem is igénylő pozícióra, akkor örülünk az olyan jelöltnek, aki bruttó 800 alatt kér.

FlybyWire 2018.05.11. 10:29:57

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Jó lenne, ha elmagyaráznád, hogy a sok magyar miért nem költözik haza, ha ugyanolyan jól megélhetne. A lengyelek például azt teszik..."

Azok nem jönnek haza, akik 1) nincsenek tisztában, mekkorát nőttek a bérek az elmúlt 1-2 évben (csak 2017-ben 13% (!)), és 2) akiknek tényleg nincs itthon is eladható tudásuk - nem feltétlenül alacsony képzettségűek, hanem inkább itthon nem gyakori iparágban képzettek (pl. SCM nem annyira gyakori itthon).

FlybyWire 2018.05.11. 10:31:25

@Könnyen elkaptuk, uram!: nettó 400-at 5 éve kerestem, egy vidéki (0,6-os szorzó Bp-i álláshoz képest) multinál friss TL pozícióban.

FlybyWire 2018.05.11. 10:37:13

@Könnyen elkaptuk, uram!: 13 évvel ezelőtt mentem ki Írországba, akkor nettó 2200€-ért havonta, egy sima mezei irodista pozícióba. Itthon akkor hasonlóra nettó 150-180 ezret lehetett kapni, úgyhogy az akkor HUF/EUR árfolyammal (~250) számolva az egy jó 3,5-ös szorzó volt, ami a dupla megélhetési költség mellett is vonzó volt.
Ma a mostani pozíciómban Írországban nagyjából a dupláját kapnám nominálisan, UK-ben még ennyit se. Miközben a lakhatás még úgy is több, mint a duplája, hogy a fentebb vázolt életszínvonalbeli eltérést nem veszem figyelembe, hanem megelégszem egy feleakkora, zsebkendőnyi kertes, nyikorgó, zajos, szeles, penészes szar angliai tákolmányban lakással is.

De csak UK ilyen szar ár/érték arányú, már Írország is jobb, de Skandinávia/Svájc/Finnország meg egy rakat hely van még ami még mindig jobbak, mint otthon.
Anglia viszont érthetetlen számomra, tök logikus hogy a lengyelek is tűznek haza.

2018.05.11. 10:42:18

@FlybyWire: az index címlapján ott vannak az átlagkeresetek. Nem téged igazol. Az IBM , Bosch, stb bérekről pedig első kézből vannak információim.
Nem tudsz megvezetni...

FlybyWire 2018.05.11. 10:43:43

@Könnyen elkaptuk, uram!: :D :D :D Ez 40 nm barátom, megnézed egyáltalán :D
Fexem a röhögéstől :D

2018.05.11. 10:45:33

@FlybyWire: Abban nincs vita, hogy Anglia élhetetlen mondjuk Hollandiához képest.
De már megint olyan érvet hoztál fel, ami nem volt a téma.
Amit belinkeltem, az pont egy egyszintes ház, hogy ne nyikorogjon a padló. Nincs rossz helyen, semmiképp sem valami külvárosban.

2018.05.11. 10:47:03

@FlybyWire: már megint egy újabb szempont?

FlybyWire 2018.05.11. 10:47:04

@Könnyen elkaptuk, uram!: te figyi, a magyar fizukról azt hiszel, amit akarsz, nekem meg megvannak a cégem E3 és E2 fizetés sávjai, ahol a még nem manager pozíció (E2) fizetési sávja jelenleg éves bruttó 11 és 14,5 millió között mozog :)

Osztás megy még? :)
És az interjúkon a 30 év körüli business analysteket 700 bruttóért örömmel kapkodjuk össze.
Nemrég a Bosch-nál volt a szakmámban egy sima logisztikai TL pozíció, egy régi HR-es ismerősem utánajárt, és 850-900 bruttó volt a fizetési sáv ami elérhető.

Nagyon, NAGYON le vagy maradva, de ez így van jól, legalább nem jössz haza, így mi itt még több hely közül válogathatunk még magasabb fizukért ;)

FlybyWire 2018.05.11. 10:48:40

@Könnyen elkaptuk, uram!: milyen új szempont?
A kiinduló mondatom: nettó 500e HUF-ért csak igénytelen helyet kapsz.
Igaz, nem írtam oda, hogy igényes kutyaólat is, valóban, na de tényleg, belinkelsz 1500-ért egy egyszobás garzont? :D
Linkelj még párat, lécci :)

FlybyWire 2018.05.11. 10:52:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Egyébként indexes cikkek statisztikai adatai... ahol beszerzési VEZETŐnek *bruttó* 667-es átlagot írni :) nyilván a 3 fős Hórukk Bt nevű határmenti cégek "beszerzési vezetőjének" (Pista) állam felé bevallott bruttó 180 ezre is bele van kalkulálva...
Hát én meg sok-sok éve nem láttam még egészen pici (TL) szintű beszerzési vezetőt 1 milla bruttó alatt multinál...

FlybyWire 2018.05.11. 10:57:15

Egyébként meg felmész a linkedin-re, és pályázol 1-2 szakmába vágó pozícióra, most már elég soknál rá szabad kérdezni a fizetési sávra, normális cégek nem szoktak ezen problémázni, főleg ha a HR nem magyarországon van.
Meg fogsz lepődni.
Na persze, feltéve hogy diplomás melót keresel.

FlybyWire 2018.05.11. 10:57:25

Egyébként meg felmész a linkedin-re, és pályázol 1-2 szakmába vágó pozícióra, most már elég soknál rá szabad kérdezni a fizetési sávra, normális cégek nem szoktak ezen problémázni, főleg ha a HR nem magyarországon van.
Meg fogsz lepődni.
Na persze, feltéve hogy diplomás melót keresel.

2018.05.11. 14:08:00

@FlybyWire: tehát mindenki hazudik, a gyermekeim is, csak te nem.
Amúgy ezt írtad:"da: 500 ezer HUF-nyi GBP-ért egy fostalicska lukat kapsz még a Tube legvégétől kijjebb eső vidéken is.
Enni meg közlekedni nem szoktál, minden más megy a bankba.

Mindjárt hozzáér a pucér segged a hideg falhoz, és "

Amit linkeltem, nem fostalicska luk, pláne nem a tube végén...

FlybyWire 2018.05.11. 14:19:05

@Könnyen elkaptuk, uram!: olvastam, és reagáltam is rá.
Nem kell ám minden elhinni, főleg az indexnek nem.
Nyugi bele, hogy közük nincs az elérhető bérekhez azoknak a számoknak, amiket ők nagy általánosságban puffogtatnak.

FlybyWire 2018.05.11. 14:21:27

@Könnyen elkaptuk, uram!: M25 mellett.. :D
Szerintem add fel, nem fogsz találni az itthonival összemérhetőt (100+ nm, 5-6 éves, fél órára a központtól, 500+ nm kert, 3 háló, AA+) nemhogy 1500, de 2500 körül sem.
A tények makacs dolgok.

kukatr 2018.05.11. 15:20:02

@FlybyWire: Mint ahogy az is tény, hogy egy AA+-nál rosszabb besorolású épület nem "fostalicska lyuk".

FlybyWire 2018.05.14. 10:44:38

@kukatr: szuper ügyes vagy, hogy egyetlen pontot kiragadtál, mivel tudod hogy az összes többiben bukod a hasonlítást :)
Instant fejsimi!

kw3v865 2018.05.18. 20:56:45

Sziasztok!

A következő helyzetben vagyok: nem keresek új munkahelyet, de kaptam egy állásajánlatot (LinkedIn-en kerestek meg), bár van munkahelyem, ami tetszik is, szakmailag van fejlődési lehetőség (fizetésileg nem túlságosan jó, viszont majdnem pályakezdő vagyok, kb. 1 éves munkatapasztalattal, és 5 hónapja kezdtem a mostani cégnél), nem tervezek váltani, de ha jön egy jó ajánlat, akkor miért ne...
Szóval LinkedIn-en kerestek meg, cég nevét nem közölték, kértek önéletrajzot és bérigényt. El is küldtem a CV-met, és kérdeztem hol lenne a munka? Azt válaszolták Bp., erre megköszöntem a lehetőséget (vidéki nagyvárosban élek, Bp.-re nem szívesen mennék egyelőre). Ma csörög a telefonom, és a HR-es csaj mondja, hogy a lakóhelyemen is van irodájuk ott is dolgozhatnék, kérte a bérigényt is. Röviden bemutatta a céget (nem ismertem korábban, de elég komoly, nagy cég, azóta már alaposan utánanéztem). Akkor hirtelen mondtam nettó 300-as bérigényt (cafateria nélkül). Jelenleg keresek 200-at, tehát a 300 már komoly előrelépés lenne szerintem. Elvileg hamarosan keresnek, újabb telefonos interjú lesz. Szerintetek nagyon keveset mondtam? Viszonylag speciális szakterület, nem is sejtettem, hogy valaha is kifejezetten ilyen munkakörre megkeresnek majd, nagyon jól passzol a korábbi munkatapasztalataimhoz, és most is ilyen projektben dolgozok.)
Szerintetek mennyire gond, hogy alacsonyabb bérigényt mondtam? Esetleg nem vesznek komolyan? Most, hogy utánanéztem, elég komoly cég ez...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.05.19. 10:45:26

@kw3v865: a cafeteria és egyéb juttatásokkal megy ez még feljebb. Kérdés, hogy olyan szakterületen vagy-e ahol értelmezhető a projektbónusz, forgalmi jutalék stb. mert akkor azt is kérhetsz, kapsz, és a nettó 300-at veheted alapnak. Ugyanakkor, ha a náluk szokásos alá mentél nagyon, felajánlják majd az ő átlagukat, mert a bérfeszültséget komoly cégek nem szeretik. Az meg nekik nem üzlet, hogy most kihasználják a tájékozatlanságodat, dolgoztatnak olcsón, fél év múlva meg elmész az iparági átlagért máshová. Szóval ne aggódj, ki fog ez alakulni.

Batárka 2018.06.07. 18:08:32

Sziasztok. Hol és mivel kerestek ilyen 300 nettókat? Én 30 éves tanárként 180 at kapok mindennel együtt. Szeretnék váltani, de nehéz.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.06.07. 20:25:07

@Batárka: versenyszférában lehet ennyit kapni, mostmár elég sokféle munkával. Tanárként akkor van esélyed, ha valamilyen szakterületre könnyen át tudsz nyergelni. Ha nyelvtanár vagy, vagy informatika, matek a területed most, akkor könnyebb, de egyébként sem esélytelen. Nem kevés tanárt láttam így váltani, jónéhányat segítettem is.

Berelhetoreklamfelulet 2018.06.08. 08:30:19

@Batárka:
(Állami)Tanárként meglehet keresni amúgy a nettó 300k-t, csak éppen kell hozzá egy rakás pótlék meg képesítés, és akkor is ez a felső szint kb. igazgató helyettesi kategória.
süti beállítások módosítása