JobAngel Az álláskeresők védangyala

Ezekre az állásajánlatokra mondj nemet gondolkodás nélkül!

2016. február 16. 06:00
137 hozzászólás

nem.jpgAz álláskeresés során látott munkáltatói törvénysértések a diszkrimináló álláshirdetésekkel kezdődnek, és ha esetleg mégis odajutsz, hogy konkrét, szerződéses állásajánlatot kapsz, még mindig érhetnek meglepetések. Ezek azok az alkuk, amiket úgy tálalnak, hogy megoldjuk okosba’, de valójában ezekkel csak a munkavállaló, azaz Te járhatsz rosszul.

Ha egy kis ellenállást mutatsz, akkor próbálnak meggyőzni, rábeszélni, ezek mivel szinte tipikus dumák, idézni fogok néhányat. Mivel már úgy érzed, az állás kapujában vagy, és ha beleegyezel, lesz állásod, amire hónapok óta vársz, ott, a pillanat hevében könnyen igent mondhatsz, amit később egészen biztosan meg fogsz bánni. Ezért érdemes előre felkészülni, és kész nemleges válasszal készülni. Nem kell megmagyaráznod, miért nem! Nem tetszik az ajánlat, és kész. Jogod van nemet mondani.

"Fizetés: 0 Ft + jutalék/borravaló/jatt"

Nyilvánvalóan törvénytelen, hiszen a Munka Törvénykönyve rendelkezik arról, hogy a munkáltató köteles munkabért fizetni.

Főleg vendéglátóiparban és benzinkutakon szokás ez az „ajánlat”, illetve jellemző még biztosítások megkötésére irányuló munkavégzésben, ahol azt a cselt alkalmazzák, hogy „megelőlegezik” a minimálbérnyi fizetést, és majd a hozott üzletek jutalékából levonják. Ilyet más kereskedő területeken is láttam, természetesen ott is törvénytelen. Az ilyen munkáltatók előszeretettel keverik a vállalkozói jogviszonyban foglalkoztatott embereket* a munkavállalóval, hivatkoznak mindenféle kockázatokra, de ilyen magyarázatnak helye nincs, a törvény világosan fogalmaz.

Az ilyen munkáltatók kedvenc rábeszélőszövege: Nálunk még senki sem járt rosszul! ---- De. Mindenki, aki ezt elfogadta.

*erről majd lesz egy külön poszt, ez akkora csapda, hogy érdemes külön kitárgyalni!

2012. évi I. törvény a munka törvénykönyvéről

Mt. 42. § (1) A munkaviszony munkaszerződéssel jön létre.

(2) A munkaszerződés alapján

a) a munkavállaló köteles a munkáltató irányítása szerint munkát végezni,

b) a munkáltató köteles a munkavállalót foglalkoztatni és munkabért fizetni.

 

"Minimálbérre bejelentünk, a többit meglátjuk"

Nyilvánvalóan ez is törvénytelen, de itt bizony kifejezetten rosszul járhatsz anyagilag. Ha a „kedves” munkáltatónak nincs kedve fizetni, akkor hiába futsz a pénzed után. A szerződéses minimálbért ki fogja fizetni, a többiről meg elegánsan elfeledkezik, és nem tehetsz semmit. Ha esetleg mégsem felejti el, akkor a szabadságok és táppénzek idejére fogsz csak „bejelentettet” kapni. Tekintve, hogy a szabadságod kb. 20 nap vagy annál több, azaz 1 teljes hónapnyi munkanap legalább, 1 havi „borítékost” már biztosan elveszítesz. Táppénznél még rosszabbul jársz: A bejelentett fizetésed 60%-át kapod, „borítékos” nincs arra az időre. További hátránya is van: Ha hitelt akarsz felvenni, nem tudsz érdemi jövedelmet igazolni.

Munkáltatói rábeszélő szöveg: Úgysem lesz nyugdíjad, nem mindegy? ---  Hát nem. Sőt, jelen időben sem mindegy, mennyit keresel.

"Nem jelentünk be, csak próbaidő után"

Első kérdésem az ilyen ajánlatot hallván, hogy ha nincs bejelentés, nincs szerződés, akkor hogyan rögzítjük a próbaidő idejét? Nyilván sehogy… Ez egy soha véget nem érő próbaidő lesz, a többi hátrányt lsd. az előző pontban. A feketemunka további hátránya, hogy TB befizetésről neked kell gondoskodnod, ha orvosi ellátást akarsz (Egészségügyi szolgáltatási járulék, 2016-an havi 7050 Ft, további részletek róla itt) . Hosszútávú hatások között a nyugdíjbefizetések elmaradásának következményeit említeném, de ez már nagyon messze visz. Ne dolgozz feketén, ez a legfontosabb.

Munkáltatói rábeszélő szöveg: meg kell értened, nem kockáztathatunk, sokba kerül bejelenteni egy új munkavállalót. ---- Nem kell megértened. Azért vállalkozó, mert kockázatot vállal. Ha jól csinálta a toborzást-kiválasztást, akkor kisebbet.

Biankó felmondás

Döbbenettől majdnem szóhoz sem jutottam, mikor egy jelöltem azzal hívott fel, hogy végre van állása, itt a munkaszerződés előtte, alá is írhatná, de van egy „kis gond”. Hogy ennél a cégnél az a szokás, hogy a felmondást előre aláíratják, dátum nélkül, és elteszik, „hogy később ne legyen vita”. Ő most nem tudja, mit tegyen, de bizonygatják neki, hogy itt mindenki így dolgozik, „és még senki nem járt rosszul”. Azt kérdezte, én mit gondolok erről? Azt gondoltam, hogy meneküljön, folytassa az álláskeresést, ilyet nem írunk alá! A hátrányait nem is sorolom, azt hiszem, egyértelmű…

Munkáltatói rábeszélő szöveg: Nálunk mindenki így dolgozik, itt ez a szokás! --- Attól még törvénytelen, és azért, mert más elfogadta, neked még nem kell.

Szabadság hátrányosan, törvénytől eltérően

Amikor úgy tűnik, minden rendben a szerződéssel, – jellemzően csakis kérdésre – elmondják, hogy náluk a szabadságolás úgy van, hogy … és itt mondanak egy törvénytől eltérő, és munkavállalónak a törvényinél rosszabb verziót. Ilyenkor is érdemes nemet mondani.

Munkáltatói rábeszélő szöveg: lsd. az előzőnél.

Próbanap, próbamunka

A Munka Törvénykönyve próbaidőről megemlékezik, próbanapról, próbamunkáról nem. Ha valaki ki akar próbálni, akkor arra van 3 hónapja, legyen elég. Rosszindulat nélkül is feltételezhető, hogy a próbamunka arról szól, hogy ingyen megoldjon valaki egy nehezebb feladatot, több álláskereső „futtatása” esetén több megoldás közül választhatnak. A próbanap meg arról szól leginkább, hogy az átmeneti munkaerőhiányt pótolja – milyen érdekes, hogy pont karácsony előtt szaporodik el a butikok ilyen jellegű állásajánlata.... Ne dolgozz ingyen soha senkinek, egy napot sem, egy órát sem!

Munkáltatói rábeszélő szöveg: ezt a kis munkát/ezt az egy napot neked is érdemes rászánni, és ha látjuk, hogy jól dolgozol, alá is írhatjuk a szerződést. --- Egy ígéretért cserébe légyszi dolgozz egy napot/több órát ingyen. Nna jó, pénzt is ígérnek erre az egy munkára. Ígérni nyilván nem nehéz. De kinek is éri ez meg?

Tanfolyami, oktatási költségek kifizettetése, „regisztrációs költség”

Vagy adminisztrációs költség, vagy más hasonló kamu néven futó költség, amit a munkáját megkezdő munkavállalótól szednének be. Szintén biztosítói alkusz munkaköröknél szokás, hogy a 3 napos termékismertetőt tanfolyamnak adják el, és a munkavállalóval kifizettetik. Nos, jobb helyeken azért fizetnek, hogy tanulj a cég termékeiről, nem neked kell fizetned azért, hogy a munkádhoz szükséges információkat begyűjtsd. És egyébként is, soha ne fizess azért, hogy dolgozhass.

Munkáltatói rábeszélő szöveg: Ez csak egy kis befektetés a jövőbe, de meg fog térülni gyorsan... --- Miért is kéne fizetned azért, hogy betanítsanak, adminisztráljanak, azaz végezzék azt a munkát, amit egy új kolléga integrálása jelent?

Halasztott fizetés

Jutalékos munkáknál kedvelt trükk, hogy van „havi fix” és pl. negyedéves jutalék az eladások után. A felmondások pedig valahogy mindig úgy történnek, hogy a negyedéves jutalékát már ne tudja felvenni a munkavállaló. Indulhat a pereskedés, futhat a pénze után. Ha csak lehet, érdemes havi jutalékfizetésben megegyezni (multicégek se sumákolni nem szoktak, se könnyen adminisztrálni, ott elfogadható a negyedév is).

Munkáltatói rábeszélő szöveg: Így egyszerűbb mindenkinek, és negyedév végén egy nagyobb összeg érkezik mindig, az pedig jól esik. ---- Ha aktuálisan, közvetlenül az elvégzett munka után fizetnek, az esik igazán jól, nem a többhónapos várakozás a pénzedre, amiért megdolgoztál.

Büntető levonások

A Munka Törvénykönyve pontosan szabályozza, hogy a munkavállaló milyen anyagi felelősséggel tartozik a munkájáért. Vannak helyek, ahol a főnök, mint helyi kiskirály, külön törvényeket hoz. Pl. hogy aki elkésik, attól munkabérlevonás, és hasonló „viccek”.

Munkáltatói rábeszélő szöveg: Na, az itt nincs. Ez ritkán derül ki a munkábalépés előtt, de még mindig ott a lehetőséged, hogy ha ezt meghallod, próbaidő lévén, másnap már csak a papírjaidért menj be.

 

UPDATE:

Többen kérdeztétek privátban, hol tudjátok lekérdezni azt, hogy bejelentettek-e. Ügyfélkapun, így:
1. Katt ide: magyarorszag.hu

Jelentkezz be!

Katt ide: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok?selected=F

Keresd ezt:

lekerdezes.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jobangel.blog.hu/api/trackback/id/tr488393362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. trafik nomac 2016.02.16. 14:57:17

Erdekes, hogy MO-n ugy tunik szokas, hogy probaido alatt kisebb a fizetes, ezzel meg sehol nem talakoztam masutt, es nem is ertem, hogy alakult ez ki.

Richard Xenos 2016.02.16. 14:58:45

@qwertzu: "Oda akarok kilyukadni hogy...." - mondjuk ez igaz.

"Másrészt munka az, ha van munkaszerződés és minimálbér. Ahol ez nem teljesül az bizony nem számít munkának." - hát erről azt gondolom, hogy munkának az számit - nekem -, amit elvégzek és pénzt kapok érte (egyszerűen fogalmazva).

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2016.02.16. 15:00:55

Az egyik munkahelyemen a következő dívott. (Szándékosan nem mondom meg hol,mert alapvetően a pénz ennek ellenére nem volt rossz, meg a genyóságokkal is ritkán éltek, de azért önmagában érdekes, hogy miket "lebegtettek" ugye.)

Szabadság: Elvileg ugyebár korfüggő is a dolog, na itt ez nem volt. "van 10 napotok nyáron, meg 10 télen" Ez már ugye eleve kevesebb,mint a törvényes, de még ez is trükkös,mert a karácsony, január 1, bele volt számolva a 10 téli napba. Magyarul ténylegesen szabadságod mindig pár nappal kevesebb volt. A nyáriban is volt néha trükközés,ha pl aug. 20.elé/után akartad, hogy összekösd az ott adódó szabadsággal. Volt, hogy akkor is azzal számolva kaptál 10 napot.

Fizetés. Természetesen bejelentve kevesebb,mint a teljes összeg, van némi boríték. Azért a bejelentés nem minimál,hanem nettóban 130 körüli és erre jön a boríték + a bérlet (sima 9500-as zsebbe fizetve, nem a céges számlás 10500-as, mert az sokba került volna). Szóval azért magyar szinten nem volt rossz, csak ugye a "megoldjuk okosba" szürkézés. Na de most jön a csavar, amit utalva+boríték kapsz, az nem a teljes felvételkor megbeszélt összeg,hanem annak csak a 90%-a. 10%-ot visszatartanak havonta,úgynevezett kaució címen, amit elvileg megkapsz év végén karácsonykor egyben.
Szóval ha mondjuk a fehér részed nettó 130, és kapnál még 50-et borítékban,akkor elutalják a fehér részt, a borítékban meg csak 50.0000-(180.000*0,1)= 32000 lesz. Év végén meg elvileg megkapod a 12*18 ezret egyben.
Mikor nem?
a,felmondasz
b,kárt okozol a cégnek
c, kirúgnak (ez esetben, lehetett kivétel, pl. ha kevés volt a munka és emiatt kevesebb emberre volt szükség,akkor megkaptad. De ha csak valaki megfúrt és úgy repültél akkor nem)
Mennyivel elegánsabb lett volna, ha kevesebb pénzben alkudnak meg,és belengetnek év végérre opcionálisan max 10% bónuszt. Csak jobb hangulata lenne az embernek, mintha azon agyalna, hogy na megkapja-e azt,ami jár az alku szerint.
Néha előfordult, hogy "magatartásbeli" okok miatt az adott hónapban valaki 30%-os levonást kapott, de az ritkán. Természetesen a teljes pénzből, nem csak a fehér részből.

Na ennyi voltam:)

Tájfájter 2016.02.16. 15:05:38

Próbanap szerintem sem mindenhol para, főleg multinál magasabb beosztásban.

Középvezetőként, csoportvezetőként pl nem 'effektív" munkával telik egy nap, hanem körbejársz a különböző részlegek között és megfigyelsz és téged is megfigyelnek.

Nap végén megkérdeznek téged, hogy miket láttál, esetleg miken javítanál, mi a véleményed, illetve te is jobb képet kaphatsz a folyamatokról, a cégről, a kollektíváról.

Illetve akik kísérgettek, azok is elmondják a véleményüket rólad, milyen kérdéseid voltak a próbanap, bemutatónap során.
(esetleg okosat, témába-szakmába vágót kérdeztél, szaknyelven tudtál-e beszélni a dolgokról) Meg tudsz-e köszönni, betartod-e a nap elején elmondott alapvető munkavédelmi szabályokat, stb.

egy elpazarolt napnak tűnhet, de ha okos az ember, akkor maga is több infót tudhat meg a leendő munkahelyéről és jobban eladhatja magát a leendő kollegáknak, főnökének.

Gond Ol Kodo 2016.02.16. 15:07:29

Kedves Aranyos Munkakeresők!
Esetleg a munkaadó oldaláról egy pillantás? Ingyenélő, sunnyogó, lusta alakoknak fizetni a semmiért? Miért? Ja, hogy kockázatvállalás? Érted sajnos nem vagyok hajlandó, van az üzletben sok más kockázat is, elég az.
Több százezren élnek ma is jutalékos munkából, általában jobban, mint az alkalmazottak. Ja, hogy dolgozni kell sokat? Ja, hogy nincs fizetésnap? Ja hogy felelősen kell gondolkozni a megélhetésért?
Hát igen. Cserében többszörös a jövedelem, szabad a munkaidő!
Lehet évekig válogatni, várni a jóságos, gavallér munkáltatót, de akkor ne szidjuk a munkaadókat, ez annak a baja, aki nem talál megélhetést, nem másé.

kovácspéterke 2016.02.16. 15:09:27

A próbanap nem mindenhol a munkaerő pótlása, de minek vesződjön a munkáltató a betanítással stb-vel, ha kiderül, hogy az illető alkalmatlan, és csak az önéletrajzában tud németül vagy amikor leírja, hogy tapasztalata van a területen, az tulképpen egy hét. Nyilván nem eladói munkakörről beszélek, de vannak helyek, ahol a betanítók ideje értékesebb annál, minthogy bohóckodjanak valakivel, aki nem felel meg a világos kritériumoknak.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2016.02.16. 15:11:42

Megdöbbentő, hogy van, aki ilyen feltételekkel is elvállal munkákat. Az vigasztal valakit, hogy nem csak Magyarországon vannak ilyenek? Egy ismerősöm kijött Londonba dolgozni, mutatta a bejegyzésben szereplő munkát, mondom Tibi, ezt tuti átverés, de menjünk el, mert hatalmas móka lesz!

oltonyosrabszolga.blog.hu/2011/09/26/a_jo_telesales_es_nem_adja_fel

kovácspéterke 2016.02.16. 15:13:59

@Rókica25: vedd fel a telefonoddal a beszélgetést, aztán jelezd feljebb, h vmi nem oké.

Csak Norris 2016.02.16. 15:14:35

Úgylátszik én vagyok csak ilyen "szerencsétlen" hogy a 8 magyarországi munkahelyemből egy sem oldott meg semmit okosban.
Volt egy olyan, aki az elején kikötötte, hogy ők mindenkit bejelentenek, és ezt azért mondják, mert volt már olyan érdekes jelentkező aki maga akart bejelentés nélkkül dolgozni.

Próbanapot ajánlottak németországban egy mérnökirodánál, de mivel ez nem fért bele a szabadidőmbe(ami nem volt), felvettek anélkül némi alku után.

kovácspéterke 2016.02.16. 15:18:45

@Lady Scarlett: egy nap alatt nem arról alkotsz véleményt, hogy alkalmas-e a munkára, hanem, hogy az amit állított magáról az önéletrajzában, az igaz-e. ezt sokszor nem lehet interjú keretében eldönteni. és nem, nem lehet próbamunkával sem, mert azt úgy csinálja, h senki se látja. sok olyannal találkoztam, aki nem a sajátját adta be. azzal az ember mit foglalkozzon? sztem inkább ez a szomorú, h be kell ültetni, hogy lássam, h ő dolgozik-e.

para_noir 2016.02.16. 15:23:04

Én ismertem olyan csajt, aki úgy dolgozott egy belvárosi felkapott pub/étteremben, hogy nem hogy nem volt bejelentett fizetése, semmilyen fizetése nem volt, pusztán a jattot oszthatták el egymást közt a felszolgálók, de - és itt kell megkapaszkodni - a jattból 10% leadó volt a tulajnak. Vagyis a tulaj nem fizetett, hanem pénzt kapott azért, hogy dolgozzanak nála. Mivel a hely jól ment (6-7 éves a sztori, de jelenség gondolom ma is él) a pincérek kerestek így is havi 150-170-et, ezért nem lázadtak, de azért durva.

Trisi · www.alphawing.hu 2016.02.16. 15:28:04

Megtörtént eset: Egy kis cég nagyot gondoló vezetője a tárgyalás végén mondott egy fizetést. Az összeggel nem volt gond, de ott azonnal kellett igent vagy nemet mondani, gondolkodási idő nélkül.

Ha ilyennel találkozol... NEEE MONDJ IGENT!!!

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.02.16. 15:29:10

@Gond Ol Kodo: Miért vettél fel ingyenélő, sunnyogó, lusta alakot? És igen, a jutalékos munkát is meg kell fizetni, ciki, hogy ingyen ma már nem nagyon akar dolgozni senki. Ha pedig nincs pénzed arra vállalkozóként, hogy akár csak minimálbért is fizess, akkor majd magad fogod meg a lapátot, mert neked még alkalmazottra nem futja.
De mennyivel kényelmesebb bepalizni pár szerencsétlent, úgyis lesz mindig újabb balek...

randomuser1 2016.02.16. 15:36:29

"Úgysem lesz nyugdíjad, nem mindegy?"
ezt helyesen úgy köll mondani, h: "őseid nyugdíját meg majd a többiek összedobják"

Szubrina 2016.02.16. 16:01:46

Fúúú, sosem felejtem el, amikor a délinél lévő pizzériában lenyomtam egy egész próbanapot, egész nap kávét főztem, felszolgáltam, aztán nagyon megdicsértek a nap végén és mondták, hogy a havi fizetésemkor kifizetik a próbanapot is. Majd hívnak, azóta is hívnak 10éve folyamatosan. Szerintem minden napra volt egy balek próbanaposuk. Akkoriban még nem tudtam, hogy fel lehetne jelenteni az ilyeneket, persze bizonyítékom nem volt.

Egyébként jó ilyen bejegyzéseket olvasni, de amikor ott van az ember pénz nélkül a számlák meg jönnek, mindenféle kényszermegoldásba belekényszerítik az ember lányát.

pl. én tanultam marketinget a suliban, egyik óra anyaga a munka törvénykönyve volt, amiben még olyanok is meg vannak határozva, hogy bizonyos hőfok felett védőitalról is gondoskodnia kell a főnöknek stb. stb. az ember ilyeneket el sem mer várni. Az ember örül, ha rendesen megkapja a fizetését és az se zavarja már, mivel megszokott dolog, hogy a szabira egy fillér se jár és így tovább...vagy nálunk úgy volt, hogy csak akkor vehettem ki szabit ha a kolléganőmmel sikerült megegyeznem...szégyen, de ilyen a munkaerőpiac, amíg ilyen magas a (kozmetikázatlan) munkanélküliség, addig megtehetik a főnökök, mert majd jön más, aki ilyen feltételekkel kényszerűségből elvállalja.

Sokan úgy dolgoznak, hogy be sincsenek jelentve és csak akkor derül ki számukra, ha elmennek az orvoshoz és pirosan villog a monitor, hogy biztosítatlan a beteg. Persze ma már mindenkinek kell ügyfélablak és utána kell járnia, de nonszensz, hogy így működik a rendszer.

Ezt kéne az oskolában tanítani, hogyan tudja valaki a jogait érvényesíteni anélkül, hogy utána ne az legyen a válasz: "ha nem tetszik ki lehet lépni!".

Shirkan 2016.02.16. 16:06:09

@Gond Ol Kodo:
Na elmész te a francba.
Kíváncsi lennék, ha nálad tartanának egy teljeskörő NAV + munkaügyi vizsgálatot, akkor milyen bírságot szabnának ki.
Ember! Pontosan a Te fajtádról szól ez a blog bejegyzés. Kizsákmányolni, trükkösködni az megy... A beosztottaid jól érzik magukat nálad?

Szubrina 2016.02.16. 16:10:36

@Sanz: Én úgy tudom, hogy már be lehet jelenteni valakit csak próbanapra és alá kell írnia egy próbanapos szerződést asszem ez max 5nap lehet. Furcsa, de van ilyen.

qwertzu 2016.02.16. 16:12:20

@Szubrina: De tényleg, ilyen nem kifizetett munkanapnál, nem gondolkodtál el rajta, hogy megkeresed hol lakik, és bedobsz egy "b+ a kifizetetlen próbanapodat!" papirgalacsintot az ablakán? Téglával bélelve persze.

FikkFakk 2016.02.16. 16:13:14

Azért azt végig kéne gondolni a legalitásért nagyon kiálló munkavállalóknak, hogy a munka, amit el tudnak végezni, megéri-e a cégnek a legális költségeket.

Ugyebár ahhoz, hogy keress 100.000 forintot, a munkaadói teher valahol 230.000 körül van. És ezen munkavállalók teljesítményéből olyan terméket kell tudni csinálni, amit a piac végül megvesz.

Plusz cég szempontból egy munkavállalónak eszméletlen sok joga van, teljesen irreális elvárások gyakorlatilag egy üzletmenettel szemben.

Na ezért van az, hogy rohadtul próbálnak kibújni a munkaadók ezen terhek alól.

Ahogy te az áfafizetés alól, meg a sutyiban űzött tevékenységed után fizetendő terhek alól. Nem kell szenteskedni, te is próbálod ezeket a dolgokat ott megúszni, ahol tudod.

anyahajókabinajtóhajtogató 2016.02.16. 16:17:46

Az összes vagyonőr munkát kerüljétek beleértve sőt főleg a pintér sanyi által kontrollált cégekre.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.02.16. 16:21:22

@Szubrina: Egyszerűsített foglalkoztatásnak hívják, de az nem egészen erre való:

officina.hu/gazdasag/17-alkalmi-munka

De így még akár vállalható is lenne a próbanap, mert így törvényes.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.02.16. 16:27:09

@FikkFakk: Az sosem jó indok, hogy te azért csalsz, mert más is. A nettó 100 ezer, az bruttó 151 ezer, a munkaadó összes költsége 194035 forint pontosan, egy gyerektelen munkavállalónál. Ezzel lehet kalkulálni, kell is. Ha ezt nem tudja a vállalkozás kitermelni (az új kolléga hozzáadott értékét is beleszámolva), akkor annak a cégnek még nem való alkalmazott, vagy vegye fel részmunkaidőre, arra lenne is jelentkező bőven stb. Ezt meg megint nem szeretik. Ha nincs pénzem Ferrarira, Ferrarit sem veszek. Így van ez az alkalmazott munkaerejével is. Ha nem futja, nem tudod megvenni. Átverni csak ezért nem lesz etikus, pláne nem törvényes.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.02.16. 16:41:14

@jobangel: "Felszolgáláshoz már végzettség kell"
Ez annyira érdekes, hogy Magyarországon még ahhoz is három éves iskola és PAPÍR kell, hogy az ember kivigyen egy tányért a konyhából és letegye a vendég elé. Itt a hanyatló nyugaton ha van két lábad és elbírsz egy tányért akkor simán felvesznek pincérnek. Persze van egy gyakorló időszak, de addig is van munkád és kapsz fizetést.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.02.16. 16:43:19

@FikkFakk: "Plusz cég szempontból egy munkavállalónak eszméletlen sok joga van, teljesen irreális elvárások gyakorlatilag egy üzletmenettel szemben."

Mesélj már kérlek, mik azok az irreális elvárások?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.02.16. 16:46:26

@Firestarter.18: Én az "eszméletlen sok jog"-ra is kíváncsi lennék :)))

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.02.16. 16:47:26

@Firestarter.18: Ezek a hülye kis törvényeink. Takarítónak is OKJ-s végzettség kell, ha nincs, megbüntetik a céget. Egyetértek, ez egy baromság, de ettől még ez van :(

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.02.16. 16:50:29

A legtöbb ember azonban rákenyszerül minderre, mert jobbat nem talál.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.02.16. 16:56:12

@Gond Ol Kodo:

Ez a hozzáállás már 200 éve is abszurdnak számított.

pneumónia 2016.02.16. 16:57:48

Kelet Magyarországon szinte csak ilyen van, illetve "multi cég" többdiplomás ITsnek (second level) 180-200E bruttó, szánalom...

Szubrina 2016.02.16. 17:04:02

@qwertzu: Hát nem, én kis naiv vártam 2 hétig, hogy hívnak, akkor még kezdő voltam a munkaerőpiacon.

Jelenleg épp azon bosszankodok, hogy gey bolthálózathoz beadtam az önéletrajzomat két hónapja, minden elvárásuknak megfelelek, mégsem jelentkeznek vissza, ami azért gáz, mert én nem csak potenciális munkavállaló vagyok, hanem egy vásárlójuk, és mint olyannak be kéne nyalniuk meleg szarig, vagy elveszítenek egy vevőt és még lehet másokat is, akiknek elmesélem, mekkora buzernyákok ezek.

Értem én, hogy kis hazánkban dívik a "nem adunk negatív választ" a munkavállalóknak, de ha vásárlói panaszom lenne, arra 30 napon belül válaszolniuk kéne.

Kis hazánkban a munkáltatónak csak jogai vannak, kötelességei pedig a munkavállalónak, több munkahely után mondom ezt, elképesztő dolgok vannak.

Sztori: Dolgoztam egy főiskolai büfében, ahol kasszát kezeltem, nem fizettek túl, de én megelégedtem vele, persze szokásos minimálbér a többi zsebbe (nekem ez nem volt soha furcsa, világ életemben csak így dolgoztam, nem is tudom, hogy van-e olyan ahol nem így van vagy csak városi legenda). A mosogató és a kézilányok is annyit kerestek, mint én.

Kötelességem volt, nem beütni mindent, nem is mennék a részletekbe, emiatt egyszer ráütöttem az egyik számra a másikat, mivel nem vettem észre rögtön nem lett sztornózva, ezért később jegyzőkönyvben kellett helyretenni a melléütést. A pénztárgépes pasi jött ki megírni a jegyzőkönyvet, pár ezer forint lehetett a "kár". Karácsonykor a mosogató és a kézilányok szép vastag borítékot kaptak, nekem egy képeslap lapult a borítékban, amire az volt írva: "Boldog Karácsonyt!" Ezután a főnököm felidézte, hogy hát igen, amiatt a bizonyos félreütés miatt én nem kaphatok jutalmat.

Persze a mosogató és a kézilány nem tud semmilyen kárt okozni, ha csak nem összetörnek egy tányért. Én viszont ugye..na mind1, nagyon megalázó volt ez akkor és igazságtalannak éreztem, persze ki lehet lépni, ha nem tetszik...

Gond Ol Kodo 2016.02.16. 17:29:58

@Shirkan: Nálam több alvállalkozó ügynök dolgozik elégedetten, többszörösét keresik, mint Te.:))
Csakhogy ők nem fizetést akarnak KAPNI, lehetőleg előre, hanem jövedelmet termelnek maguknak, a segítségemmel!
Amiről ti itt beszéltek, az a szocializmus volt, ott a leglustábbak is válogathattak az állások között.

automaton_aliza · http://antiquefashioncompany.blog.hu/ 2016.02.16. 17:34:09

Itt nem szerepel a listában, mert a munkavállalónak nem tudom, hogy mennyire nem éri meg, de egy olyan helyen jártam - nem írok céget - ahol könnyű és nehéz fizikai munkára kerestek embereket szalaghoz és targoncához. A műszakok változtak, volt aki nyolc órás, volt aki tizenkét órás. Az embereket nem minimálbérre vették fel, hanem órabérre, amit nem is a multicég fizet, hanem a munkaerő közvetítő cég. Mondanom sem kell, hogy az órabér szenegáli szintű - ez most nem csak hasonlat, egy az országok órabérét összehasonlító táblázatból néztem ki -, és csak taktikázásokkal túlórával lehet elérni a minimálbért. Tehát igazából nem volt átlátszó számomra, hogy akkor mi is van a bejelentésekkel, és hogy hogyan is fizetik a járulékokat a munkavállalók után. Valamint nekem az sem tiszta, hogy a munkaerőközvítető cég, minek ebbe a folyamatba, minden egyes ember foglalkoztatása után még százalékot kapnak, amely esetleg, ha az eredeti multi foglalkoztatnák őket, akkor a munkavállalóké lehetne? Ugyanez a szalagmunkásokat dolgoztató cég megjátssza azt is, hogy a Cafeteria, amit ad, csakis vagy javarészt az ott található étkezőhelyen levásárolható, tehát még a plusz Cafeteriával sem érnek sokat az ott dogozók, mert azt sem Erzsébet utalványba kapják, hogy legalább a kisboltban vehessenek ételt a családjuknak. Egyébként ugyanezen a helyen még a plakátot is "okosba" oldják meg, ahelyett, hogy a cég egy grafikust foglalkoztatna a szalagmunkásoknak adják ki pályázatban, hogy készítsenek plakátot természetesen áron alul és csak az ottani étkezőben felhasználható Cafeteriáért cserébe.

Szubrina 2016.02.16. 17:35:34

@Gond Ol Kodo: Persze teljesen normális hogy az ember éjjel-nappal nulla szabadnappal dolgozik, hogy meglegyen a betevő falat a szájába és a gyermekeinek is, isten ments, hogy kipihenhesse magát. ha "lazsálni" (megérdemelten pihenni) akar, akkor dögöljön éhen. Éljen a kapitalizmus és a rabszolgatartó társadalom!

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.02.16. 18:30:25

@Gond Ol Kodo: Tényleg, menjen mindenki ügynöknek, milyen jó ötlet? De dolgozni akkor ki fog?

borzimorzi 2016.02.16. 19:00:35

@Szubrina: Az ilyenhez vissza kell menni 20-30 haverral és tenni róla, hogy a berendezés kárát lássa...

Üdv:
b

Rivero 2016.02.16. 19:21:26

@jobangel:
Nekem szerencsém volt kifizették az 1 napos próbanapot....

Hollandexxonvaldez 2016.02.16. 19:24:57

Németországban és Ausztriában van 2nap próbanap,próbamunka.Itthon is bevezetném,mert jó dolog,ez saját tapasztalat.
német zeitfirma ajánlott raktáros munkakört,direkt kikötöttem hogy "ugye nem hűtőház,mert oda be se teszem a lábam" na jött a próbamunka,hát nem hűtőház...(Kaufland Logistikhez kerültem volna).
Becsületből ledolgoztam 1 műszakot,aztán hivtam az irodát hogy akkor részemről tschüss. 3nap múlva ott volt a számlámon 60euro az 1napi bér.
Előnye: nincs felesleges bejelentés,papirozás addig mig mindkét fél testközelből nem látta mi a munka.Erre az ellentétes példa ami itthon megy: opeátori munka,tesztirás,üzemorvos,szerződés,1nap munkavédelem oktatás,aztán beosztják a pácienst az egyik műszakba,másnap elkezd dolgozni és 2órán belül kiderül ha megmutatták volna mit kell csinálni el se vállalja.erről tanuskodik a sok-sok leszámoló új dolgozó kapásból az első héten.

Szóval ezt átvenném a németektől meg az osztrákoktól,mert nagyon jó dolog.

teotwawki 2016.02.16. 20:52:35

legyen majd poszt a munkavállalók szemétségeiről is

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.02.16. 20:54:21

@teotwawki: nem lesz, mert nem ismerek szemét munkavállalót.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2016.02.16. 21:56:20

"Munka van, csak az emberek nem akarnak dolgozni."

Rossz megközelítés. Az emberek nem azért akarnak dolgozni, mert munka nélkül unatkoznak. Értelmes ember bármennyi időt ki tud tölteni értelmesen munka nélkül is. Az emberek azért akarnak dolgozni, hogy eltartsák magukat és a családjukat. Senki sem arról álmodozik esténként, hogy ej, de jó lenne naponta 8 órát mosogatni, hanem arról, hogy ej, de jó lenne olyan munkát találni, amiből meg lehet élni és nem csak vegetálni. Ha a 8 órányi mosogatásért csak vegetálás jár fizetségül, akkor senki nem fog mosogatni, még az idomított majmok sem. Ez ennyire egyszerű.

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.02.16. 21:56:38

@qwertzu: Egen, azért tud a koma mindenféle képzettség nélkül "szakácsként" dolgozni. Jézusom, és még nagy pofával hirdeti is, hogy nem kell végzettség (neki "papír").

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.02.16. 22:14:21

@Hujber Tünde: Emellett akad olyan munka is, ami örömet okoz.

Irbisz 2016.02.16. 22:26:37

@Showmiller:
"Érdekes és jogos amit a próbanapról, próbamunkáról írsz, de azért elég komoly cégeknél is nagyon gyakori, sőt szerintem a legtöbb multinál mindennapos gyakorlat. Ott mi a teendő? "

kizart hogy gyakori legyen, mert en meg nem is hallottam ilyenröl, pedig 17-ik eve multiknal dolgozom. illetve ha gyakori, akkor nagyon alarendelt pozicioknal, ahova barki utcarol beesett emberke megfelel, es ennek megfelelöen könnyen cserelhetö is.
ez inkabb tipikusan magyarosch ügyeskedesnek tünik, tipikus hazai vallalkozo vezette vallalkozas.

Irbisz 2016.02.16. 22:53:32

@Mrs. Jackman:
"A próbanap nem mindenhol a munkaerő pótlása, de minek vesződjön a munkáltató a betanítással stb-vel, ha kiderül, hogy az illető alkalmatlan, és csak az önéletrajzában tud németül vagy amikor leírja, hogy tapasztalata van a területen, az tulképpen egy hét. Nyilván nem eladói munkakörről beszélek, de vannak helyek, ahol a betanítók ideje értékesebb annál, minthogy bohóckodjanak valakivel, aki nem felel meg a világos kritériumoknak. "

mifele felveteli rendszer van azon a helyen, ahol ez nem derül ki??

ott szakmai alkalmatlansag miatt a toborzasi folyamatban reszt vevö összes embert el kellene zavarni, ha ennyit sem tudnak kiszürni ...

Irbisz 2016.02.16. 22:56:47

@Mrs. Jackman:

"egy nap alatt nem arról alkotsz véleményt, hogy alkalmas-e a munkára, hanem, hogy az amit állított magáról az önéletrajzában, az igaz-e. ezt sokszor nem lehet interjú keretében eldönteni. "

na erröl van szo, az interju önmagaban nagyon keves, az kb. csak a total alkalmatlanokat szüri ki, de nem is ez a felveteli alfaja es omegaja, jobb helyeken az csak belepö a komolyabb megmerettetesekre.

Irbisz 2016.02.16. 23:13:09

@jobangel:
hat azert letezik szemet munkavallalo is, ez nem csak a munkaadok privilegiuma, ahol atlagban leginkabb kerülendö szvsz. a magyar tulajdonu vallalkozas.
A legközismertebb fajta, akik nagyüzemben lopnak a munkahelyröl (nem gemkapcsot s a4-es lapot), a csucs az volt aki a "szepen" hazahordott anyagot a vateran arulta, ugy bukott le. Es nem azert tette, mert nem volt mit adni vacsorara adni a gyerekeknek ...
Vagy azok a beszerzök akik a nekik komoly jutalekot (magyaran kenöpenzt) fizetö beszallitokat valasszak ki, nem azt, amelyek a minösegben, arban a legjobbak lennenek a munkaadoknak. Itt aztan a hatar a csillagos eg lehet a pofatlansagban es karokozasban egyarant.
Persze lehet erre nem a "szemet" a legjobb jelzö, de nem is ez a lenyeg.

adamFZR 2016.02.16. 23:51:15

@Richard Xenos: Ha te a bizniszben vagy, akkor ugyanúgy tudod mint én, hogy a legmocskosabb üzlet a vendéglátás. 4-8 órás bejelentések, sokszor a szervízdíj 2-3%-ból fizettetve (azt levonva) a pincérekkel (a konyhán meg úgy alakítják a pontokat, hogy jó legyen a tulajnak), 15-16 órá (törvénytelenül) hosszú hosszú műszakokkal, szabadság nem megadása (vagyis mehet az ember, de tegyen rá félre, nincs arra fizu) és sorolhatnánk. És ez az általános. Persze lehet hotelbe menni étterembe, ahol áltlaában a hivatalos dolgok rendben vannak, szaros 120-130-akért. :)

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2016.02.17. 07:05:56

@Irbisz: Oké, nem próbanap, de próbafeladat elég sok multinál volt. Ezek nem arról szólnak, hogy megoldd a gondjukat, hanem általában ilyen preparált dolgok, hogy megnézzék mennyire vagy alkalmas. Bár szerintem ez nem mond sokat. Volt olyan cég (magyar piacon elég hangsúlyosan jelen lévő globális vállalat), ahol egy rövid telefonos interjú után küldték a próbafeladatot, és csak annak sikeres megoldása után hívtak volna be interjúra. De kiderült, hogy nem akarom ezt csinálni, erre jó volt a próbafeladat.

Amúgy ezt a témát már én is megénekeltem: ujallastakarok.blog.hu/2015/04/03/probafeladat_425
ujallastakarok.blog.hu/2015/04/30/jelentkeztem_ertekesitonek

mildi 2016.02.17. 08:22:18

a felmondásról is érdemes lenne írni. a mt. változásairól. főleg arról, hogy a munkáltató szereti aláíratni a közös megegyezést. szeretnek azzal jönni, ha úm. kirúgják a dolgozót, akkor nem kap munkanélkülit. nos, ez nem igaz. ne írjátok alá a közös megegyezést!

Shirkan 2016.02.17. 08:54:32

@Gond Ol Kodo:
Alvállalkozó ügynök? Zepter, Avon, FLP, porszívó és társai... Miért nem alkalmazod őket? Talán mert akkor el kellene kezdeni trükkösködni? Így marad a vállalkozásba kényszerítés.
Még az is lehet, hogy a többszörösét keresik, mint én, de nekem legalább van normális járulék és adó befizetésem.
Kispofám a fizetést nem előre adják.
Az általánosításokat a cocializmusról, lustaságról pedig légy kedves befejezni. El sem tudod képzelni, hogy alkalmazottként is lehet keményen dolgozni? Sokan többet dolgoznak alkalmazottként, mint az ügynökeid, de aza már a rendszer hibája, hogy nem nyugati bérszínvonalon dolgoztatják őket.

Jazo 2016.02.17. 08:56:32

Sajnos sok régióban olyan ritka a munkalehetőség, hogy a fent felsoroltak majd mindegyike szinte gyakorlat a cégen nagy többségénél. Olyan is szokott lenni, hogy a havi minimálbért fizetik, de a munkaidő napi 9-10 óra + szombat délelőtt...persze nem túlórában, hanem csak úgy ingyen.

Az is jó kérdés, hogy mikor jár a garantált bérminimum. Ha a munkaadó szerint nem kell középfokú végzettség a munkakörben, akkor bármilyen munkát minimálbért fizethet? Ezt rengeteg cég kihasználja. Pl. egy autógyárban szinte az összes összeszerelési munkafolyamat betanítható és nem igényel autoszerelői, autovillamosság-szerelői képesítést. Akkor ott csak minimálbért kell fizetnie a munkaadónak? (ez vonatkozik szinte az összes termelő munkára, mert mindegy hogy autót, mobiltelefont, rotációs kapát, műanyag ablakot, vagy épp napkollektort rakatnak össze a munkással, mert egyikhez sem kötődik erősebben egy középfokú, vagy felsőfokú képesítés és betanítható)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.02.17. 09:01:22

@mildi: Ez is jó téma, de kell hozzá komolyabb jogi ismeret, úgyhogy előbb keresek hozzá jogászt, minthogy hülyeséget írjak. Ezért az egyetlen jogi tanácsom általában az, hogy menjen ügyvédhez sürgősen, akinek gondja van!

A közös megegyezést sajnos valóban úgy használják, ahogy te mondod, de lehet másképp is. A fenyegetés természetesen alaptalan, nem éri joghátrány a munkanélküli ellátásban azt, aki közös megegyezéssel jött el a cégtől.

A munkavállaló közös megegyezést akkor írjon alá, ha az neki jó. Pl. csinos lelépési pénz van benne, ami törvény szerint nem járna, de mégis adnak valami miatt... A munkáltatói felmondástól a legtöbbször azért fáznak, mert akkor perre mehet a munkavállaló. Közös megegyezésnél ez nehezebb (de nem lehetetlen).

ostvan2 2016.02.17. 09:11:03

A posztolónak: voltál már kisvállalkozó? Amikor a biztos tönkremenést jelenti egy alkalmazott felvétele (ha beesik egy olyan időszak, amikor pl. késve fizet egyik partner). Vagy láttál már olyat (közelről, élőben), amikor a már életképes, de még a fentebb említett kisvállalkozóhoz beesik egy még kezdőbb ember, aki azt a munkát szeretné csinálni, megtanulni, gyakorolni és esetleg megélni belőle. Nyilván nem ígérek neki fizetést, fizetett szabadságot, stb (nem is várja el), de, ha jól csinálja a munkát, keres annyit, amivel el tud indulni, mint önálló vállalkozó (tehát már tudja fizetni a jövedelméből a saját járulékát).
Szóval az élet kissé bonyolultabb, mint hogy vannak munkaadók és munkavállalók.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.02.17. 09:20:49

@ostvan2: Igen, dolgoztam már ilyen okosba' megoldó kisvállalkozónál (mondjuk még próbaidőben ráborítottam az asztalt, mit ád isten, egyből tudott fizetni). A kifogások nem érdekelnek, ha nem tud valaki alkalmazottat megfizetni, ne legyen alkalmazottja, fogja maga a lapátot. Ja, hogy az derogál? Te pedig feketén, ingyen dolgoztatsz embert? Ezt nem biztos, hogy le kellene írnod, mint pozitív példa...

A Facebookon ehhez a poszthoz azt kommentelte valaki, hogy a JET benzinkutaknál régen úgy működött, hogy az ott dolgozók 0 Ft+jattért dolgoztak, de le kellett adni még a jattból a benzinkútnak. Van még hová süllyedni, bár a JET szerencsére el is tűnt a süllyesztőben. Persze az a munkavállaló is buta, aki ilyet bevállal, de pont azért írtam a posztot, hogy merjen mindenki nemet mondani.

ostvan2 2016.02.17. 09:38:39

@jobangel: Nem én dolgoztattam ingyen (bár tudok olyanról is), hanem ők kértek segítséget, hogy tudjanak dolgozni és addig is, amíg nem kerestek annyit, hogy képesek legyenek a saját járulékukat fizetni, az erősebb vállalkozó jogosítványai alatt dolgoznak. Aztán, amikor már volt tényleges jövedelme a kezdőnek, akkor már bejelentkezett vállalkozónak.
Szóval, nem "okosba való működés", hanem az állami mohóság azon idejének az áthidalásáról van szó, amikor még semmi bevétele nincs a kezdőnek. A törvények szerint számlát akkor kell kiállítani, ha bevételt kap a vállalkozó. Ebből következik, hogy az 1. számlájának a kiállítása előtt nem sok értelme van bejelentkezni vállalkozónak, mert járulékot viszont bevételtől függetlenül fizetni kell (igen, tudom juttatásokra is jogosult, ám akkor meg munkát nem végezhet).

Gond Ol Kodo 2016.02.17. 09:41:55

@Shirkan: Kispofám, bocsi, hogy segíteni akartam!
Azért javaslom az itt kesergőknek, hogy ne állást, hanem MUNKÁT keressenek, ne KAPNI akarjanak fizetést, hanem tenni érte. Egy a biztos, ha magad fizeted be a járulékaidat.
Na pá, ha évekig nem talál munkát valaki, azt nem veszi meg a piac, mert nem ér annyit, mint amennyibe kerül. Ilyen egyszerű.

Shirkan 2016.02.17. 08:54:32
@Gond Ol Kodo:
Alvállalkozó ügynök? Zepter, Avon, FLP, porszívó és társai... Miért nem alkalmazod őket? Talán mert akkor el kellene kezdeni trükkösködni? Így marad a vállalkozásba kényszerítés.
Még az is lehet, hogy a többszörösét keresik, mint én, de nekem legalább van normális járulék és adó befizetésem.
Kispofám a fizetést nem előre adják.
Az általánosításokat a cocializmusról, lustaságról pedig légy kedves befejezni. El sem tudod képzelni, hogy alkalmazottként is lehet keményen dolgozni? Sokan többet dolgoznak alkalmazottként, mint az ügynökeid, de aza már a rendszer hibája, hogy nem nyugati bérszínvonalon dolgoztatják őket.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.02.17. 09:47:48

@Gond Ol Kodo: Súlyos tévedésben vagy. A munkabér a posztban idézett törvényi rész szerint is munkavégzésért jár. Tehát, aki fizetést vár, az igenis megdolgozik érte, még ha nem is rabszolgaként és kizsákmányolhatóan. A járulékokat pedig az alkalmazottak utána a munkáltató kötelessége fizetni.
Egyáltalán nem segítség, ha azt hirdeted, hogy az alkalmazott hunyászkodjon meg, és ha nem kap fizetést, az is oké. Nem oké.

Chikán Attila a minap azt mondta, ha nyugati színvonalat akarunk, ahhoz nyugati normákat kell betartani. Az okosba' megoldó kisvállalkozó persze ilyen körülmények között nem lenne életképes, de ez nem is baj. Majd elmegy ő is alkalmazottnak, ha nem tud fenntartani egy vállalkozást.

2016.02.17. 09:55:18

@Hollandexxonvaldez:
Magyarországon próbaidő van, ami általában 3 hónap, és addig bármikor indiklás nélkül felmondhatsz, ahogy a munkáltató is. Szóval nyitott kapukat döngetsz.

A cikkben meg a fizetetlen próbanapról volt szó, ami itt is és ott is illegális.

kovácspéterke 2016.02.17. 10:05:27

@Irbisz: már meg is válaszoltad magadnak eggyel lejjebb

FF 2016.02.17. 10:11:50

@Szubrina: egyszer én is ráütöttem egy számra a következőt, amiből kijött egy 16 milliós tétel. Büntiből nekem kellett szabadidőmben és saját pénzemből megvenni a korrekcióhoz szükséges formanyomtatványt, de azon túl nem feszegették a dolgot, éppen mivel nagyon pontosan tudtam, mennyi napi forgalomból mennyi megy a pénztárgépbe...

Richard Xenos 2016.02.17. 10:59:49

@adamFZR: Ez mind TELJESEN így igaz. Csak arra írtam, hogy az emberek nem találnak munkát, mert nincs munka. Van, csak nem akarják ennyiért/így. Szerintem meg 140-200e jobb, mint 0 vagy segély. Még akkor is, ha meg kell dolgozni érte. Meg hát, te is tudod, mekkora a fluktuáció a vendéglátóban - azért meg tudod találni a neked legjobb helyet - mert vannak azért jó helyek.

2016.02.17. 11:09:37

@Richard Xenos:
Az, hogy a minimálbér felett mennyit fizet a munkáltató, az az ő dolga, amíg talál rá munkaerőt. De ha nem tartja be a munkáltató a törvényeket, akkor nem, akkor a legjobb feljelenteni és keresni egy törvénytisztelő munkáltatót. Amíg persze lesznek, akiknek így is jó, addig nem lesz változás.

Másrészt van, ahol van munka, van ahol nincs semmi.

DFK 2016.02.17. 11:57:52

@FikkFakk: ha nem tudod a vállakozásod költségeit kitermelni, akkor be kell zárni a cégedet. de általában nem arról van szó, hogy nem futná teljesen legális foglalkoztatásra, henem csak az akarat hiányáról van szó.

pippa2011 2016.02.17. 12:14:20

Az alkuszi munkában minden világos, törvényes és átlátható volt, minden képzést és támogatást ingyen kaptam, csak két sarkalatos pontot hallgattak el: hogy kb. 0,25 százalék esélyem van rá (ez persze sarkítás, a valódi arányt csak ők tudják), hogy jól prosperáljak, és kb. 60-70% esély van arra, hogy veszteséggel szálljak ki. Ami meg is történt. A motiváló-rábeszélő dumákkal teljes mértékben rám rakták a felelősséget, így el is hittem, hogy ha kételkedem, akkor magamra vessek. Hiszen "látod, nekik milyen jól megy". (Aha, 0,25%-nak. Hát, köszi.)

2016.02.17. 13:58:57

@Yobbágy Fery: éttermekben, hús-és tejipari nagykereskedésekben találkoztam ezzel a jelenséggel, hogy csak fiatal srácok dolgoztak. Csak ők bírták azt a hajtást, kemény körülményeket

mildi 2016.02.17. 15:38:06

@jobangel: nyilván nem arra gondoltam, mikor tleg barátok maradnak a szakítás után :)
van néhány apró, de fontos változás a munkavállalói azonnali hatályú felmondás esetén is. pl. hogy fizetnie kell a munkáltatónak.
érdemes lenne azt is érthetően leírni.

Bambano 2016.02.17. 19:40:12

@jobangel: nem feltétlenül a kisvállalkozó hibája, hogy okosba kell intézzen mindent. amíg a döntéshozókat nem érdekli, hogy a kisvállalkozó hogy intézi a dolgait, addig nem lesz itt nyugat, de lassan már kelet se.

HellsAngel 2016.02.18. 01:03:56

Ket megjegyzes. Az elso, hogy az "aki a munkavallalasert minimalbert / fix bert / TB-t / nyugdijt / szabadsagot / megelhetest szeretne alanyi jogon, az rohadt kommunista" elv melyen amerikai es vadkapitalista (a reagenizmus is ide sorolhato, de szerintem ha nekiallsz amerikaikkal beszelgetni, kettobol atlagosan egy igy fogja gondolni). Az, hogy a munkaltatoknak vannak olyan "jogosultsagai", mint minimalber, meg szabadsag, meg bejelentes, meg az orvos ellatja, az semmi mast nem jelent, mint hogy egy adott allamnak a kormanyzata egyszer gondolt egyet, es ugy gondolta, hogy kepviseli a munkavallaloit ezen a teren. Az, hogy most ez torvenybe van iktatva, az egy status quo. Nem mindig volt igy, lehet, hogy nem mindig lesz igy.

A masik, hogy a problematikus ezekkel elsosorban az, hogy nalunk ezek a szurke es a fekete gazdasagnak az indikatorai, azon belul is annak a szegmensnek, ami nem azert fekedetik, mert nem termel hasznot (mint pl. a drogcsempeszet), hanem mert legalisan uzve keptelen volna hasznot termelni. Mas szavakkal: a vallalkozo itt az alkalmazottai kirablasabol termeli a hasznot.

Szubrina 2016.02.18. 08:15:43

@borzimorzi: Én nem vagyok ilyen, egy ilyen szituban mivel nem lett volna bizonyítékom, feljelenthettek volna zaklatásért, rongálásért, ha be akartam volna hajtani 20-30 haverral a jussom, még én lettem volna a mumus.
Szar világ van.

Szubrina 2016.02.18. 08:19:05

@FF: Nos én, csak egy 300.000-res tétel körüli összeget ütöttem félre, és nekünk már volt ilyen nyomtatványunk, de abba nem írhat be akárki, ezért hozzánk kijött az a fickó, aki az éves zárásokat szokta csinálni a kasszán, nemtom, hogy az könyvelő volt-e vagy pénztárgépszerelő, mert volt szerelni is, tőle vettük a szalagot is...Nem is értem a szerveket, hogy hogy engedhetik ezt, mindenhol így működik kis hazánkban...és minél tovább emelik az adót, annál több lesz a feketézés...

Szubrina 2016.02.18. 08:25:03

@Hollandexxonvaldez: Ezzel csak az a baj, hogy megint lehetőséget ad a visszaélésre, egy élelmes munkaadó, egy nem túl bonyolult munkára mindig behív emberekéket, 1-2 nap után köszönjük nem felelt meg fizet és megússza bejelentés meg minden nélkül, azaz nem adózik, nem fizet TB-t a munkavállalói után, kicsit kockázatos, mert lehet nem talál épp.

Ezzel azonban a dolgozók sem járnának jól, még ha fizetne is érte arra a két napra...

60euró (18e ft egy napra) egy műszakra hűtőházi raktárosként? WOW és még mondják, hogy kint nincs kolbászból a kerítés...cöcö

2016.02.18. 09:14:59

@Szubrina:
"60euró (18e ft egy napra) egy műszakra hűtőházi raktárosként? WOW és még mondják, hogy kint nincs kolbászból a kerítés...cöcö"

Szerintem nem nagy pénz, havi 20 nappal számolva 360 ezer Ft. Ez olyan kategória, mint ha itthon 100-at keresel. Ennyiért sima raktári munka ok, de a hűtőház egészségtelen munkakörnyezet, aki ilyen alacsony fizetésért elvállalja, az elkeseredett ember.

pippa2011 2016.02.18. 09:26:48

Egyre inkább meggyőződésem, hogy az állam szándékosan nehezíti meg a vállalkozások működését, de még jobban az alapítást. Függetlenül attól, hogy ki van kormányon, de még csak nem is országspecifikus. Nem érdeke az államnak, hogy a többségnek jól menjen a sora, mert akkor kevésbé irányítható, netalántán még át is akarja venni a hatalmat. Egy szóval öntudatára ébred, aki jól él. Így aztán kikísérleteznek egy létminimumot a képzetleneknek, a többieknek egy kicsivel magasabb sávot, amivel már nem éhezünk, de nem is lázadunk. A magyaroknak ennyi az annyi.

Szubrina 2016.02.18. 09:30:35

@nagybalfasz: Miért jelentene annyit? Dolgozik kint ismerősöm villanyszerelőként és onnan vásárol és hordja haza a mosószert, csokit, amit bír, mert kint olcsóbb, akkor miért is pont annyi az itthon 100-as fizetés, mint a kinti 360-as?

2016.02.18. 10:11:02

@Szubrina:
Rosszul fogalmaztam, az a 360 ottt olyan, mint ha itthon 100-at keresnél, a társadalomhoz képest, nem az, hogy ugyanúgy élsz belőle.

De olyan sokkal többet nem is jelent, mivel ok, hogy a boltok nem drágábbak, de a lakhatás jóval drágább, és bármiféle szolgáltatás jóval drágább. Kb. a 360 feléből már ugyanazon a színvonalon élhetsz itthon, mint ott annyiból. Egy hűtött raktárban, 3 műszakban pedig megvan a fele Magyarországon.

Szubrina 2016.02.18. 10:15:53

@nagybalfasz: Az engem sosem érdekelt, hogy a társadalomhoz képest minek számítok, az érdekel csak, hogyan tudok megélni, ha valakinek van már háza, akkor nem hiszem, hogy a villany, gáz, víz, fűtés a duplája lenne az itthoninak.

Mi egy 2szobás panelban hárman havi 100 körül rezsizünk, fűtésszezonban, semmi luxussal és ez Magyarország.

Szubrina 2016.02.18. 10:20:07

@nagybalfasz: Ja és még annyit, hogy te csak álmodozol, hogy bejelentve három műszakban egy hűtőházi raktáros megkeres kis hazánkban 180-at, szerintem ha Budapesten dolgozik és nem vidéken és rohadt mázlista megkereshet 130 nettot.

2016.02.18. 10:32:47

@Szubrina:
Vidéken protekció nélkül nem is fog ilyen munkát találni, de ha mégis, akkor mininálbér + műszakpótlék, amivel nettó 130-nál lesz, ha ünnepnapokat is bevállal. Budapesten meg ennyiért nem fogja senki sem vállalni, mert talál melegebb munkahelyet is, szóval reális a 180.

Szubrina 2016.02.18. 11:07:46

@nagybalfasz: nem tudom te hol élsz, de én Budapesten, konkrétan tudok egy gyárat, ahol a raktárosok 100-at keresnek a többi dolgozóval együtt, de napi 10 órát kell érte gürizni, sőt a dolgozók vidékről jönnek fel kisbuszon és 2órát utaznak csak oda, azaz oda vissza 4 óra...ez Magyarország kicsi szívem.
Amíg ilyen nagy a munkanélküliség, a munkáltatók annyit ígérnek, amennyit nem szégyellnek és a durva, hogy az emberek kénytelenek elvállani, de ezért van sok betöltetlen állás és sok munkanélküli, mert van aki inkább úgy hal éhen, hogy nem dolgozik, minthogy dolgozzon is az éhenhalásért.
Szerintem te egyetértesz azzal a gondolattal, hogy szaros havi 47-ből meg lehet élni, kis hazánkban.
Véleményem szerint annyiból még egy csöves se jönne ki, pedig ő csak kajára költhetne.

2016.02.18. 11:33:56

@Szubrina:
Pontosan azért jönnek fel a dolgozók vidékről kisbuszon, mert Budapesten annyiért nem vállalná el senki, nekik viszont vidéken élve nincsenek jobb lehetőségeik.

Budapesten nagyon nincs munkanélküliség, vidéken nagyon nincs munka, ennyi az oka ennek.

"Szerintem te egyetértesz azzal a gondolattal, hogy szaros havi 47-ből meg lehet élni, kis hazánkban."

Szerintem te egyetértesz azzal, hogy léteznek rózsaszín vizilovak.

Szubrina 2016.02.18. 11:51:27

@nagybalfasz: Teljesen mindegy, hogy vidéki vagy pesti, de Budapesten ennyit lehet keresni és eddig ez volt a téma. Nem az, hogy ki vállalja el. Elvállalják és kész. Nem tudom honnan vetted az adataidat, de pesten is nagy a munkanélküliség, többek között mert a vidékiek feljönnek és szarér-hugyér elvállalják, mert nekik nem annyi a rezsi meg a távfűtés, mint egy városinak. Tovább megyek az erdélyiek még olcsóbban elvállalják. Ami rendben is lenne, ha nem elvennék előlünk a melót, hanem olyan sok meló lenne, hogy még máshonnan is be kéne dolgozni.

2016.02.18. 11:55:10

@Szubrina:
Nem mindegy, mert ha valaki 2 óra kisbuszozásra lakik Budapesttől, akkor csak oda tud elmenni dolgozni, ahol a munkáltató hajlandó fizetni az utazását. Tehát ha egy munkát 100-ért csak vidékiek vállalják el, úgy hogy kisbusszal hozza-viszi őket a munkáltató, az azt jelenti, hogy a pestiek hasonló munkakörben többért dolgoznak.

Szubrina 2016.02.18. 12:00:11

Ja a pestiek biztos duplájáért, te kérdezz már meg Budapesten élő raktárosokat, hogy megkeresik-e nettóban a 180-at, még annyit tudok mondani, hogy egy Spar BOLTVEZETŐ Budapesten NETTO-ban 200-at kap készhez, lehet matekzozni drága!

2016.02.18. 13:56:18

@Szubrina:
Most már szimpla raktáros, pedig eddig hűtőházról volt szó.
200 nettó teljesen reális Spar boltvezetőnek, a szimpla eladók olyan 110-120-at kapnak (műszakpótlékokkal). Ha a hűtőházban is csak ennyit adnának, mint az eladónak a boltban, akkor ki menne hűtőházba?

2016.02.18. 14:03:34

@Szubrina:
Ha 100 nettót kap a bejárós raktáros, akkor kb. 200 a szuperbruttója. 2 óra az mondjuk 120 km. Ez Volánnal egy 90 ezres bérlet lenne, nem hiszem, hogy kisbusszal olcsóbban jönne ki a cég. Tehát 290 a költsége a cégnek. Ez azt jelenti, hogy nem volt elég pesti, aki 145 ezer alatt elvállalta volna, ezért kell vidékről vinni embereket. Ennek fényében kétlem, hogy 145-ért egy hűtőházas melót ugyanezek, akiknek a normál raktári munkára ugyanennyi kevés volt, elvállalnának.

Szubrina 2016.02.18. 14:06:56

@nagybalfasz: Na de egy szimpla raktáros (akár hűtőházi is) az továbbra is csak szimpla raktáros, felelőssége se sok lehet, talán vigyáznia kell a targoncára, de nem tartozik a fizetésével az árukészletért, azonban a főnöke igen. Egy Spar-os boltvezető többszázmilliós árukészletért, egy egész üzlethelyiségért, annak minden közművével, a vevőkért a dolgozóiért és csak az isten faszáért nem felelős.
Szerintem nem reális amit állítasz, de ha tudsz ilyen állást kérlek szólj, mert elvállalom, akkor is ha hideg van, mert ugyan 10éve még simán megkerestem a 120-at képzetlenként egy gyárban, jelenleg pedig nem találok helyet, ahol a 100-at megadnák több éves gyakorlattal...Spar pénztáros 87-et keres+bérlet.

fááni 2016.02.18. 23:40:36

Egy aktuális, "jó" ajánlat innen:

www.jobmonitor.hu/allas/ertekesitesi-es-marketing-munkatars-budapest%20xiv.%20kerulet-9008

A(z) Liesed Marketing az alábbi állás betöltésére keres munkatársat:

értékesítési és marketing munkatárs munka

Feladatok, munka:
Marketingest keresek egy Marketing céghez.
Nem dohányzó 20-40 év körüli csinos hölgyek jelentkezését várom.

Elvárások:
Jogosítvány,
excel-word-poweir point ismeretek,
tárgyalási készség,

Szakmai tapasztalat:
1-3 év

Végzettség:
Középiskola
Nyelvismeret:

Angol

Fizetés:
120ezer havonta + jutalék

Munkavégzés helye:
Budapest XIV. kerület, Budapest

Szubrina 2016.02.19. 09:20:18

@nagybalfasz: Bírom a naivitásodat, természetesen minimálbérre vannak bejelentve és nem a főnök fizeti az utazást, összedobja a busz létszáma.
Ha jól tudom, így alig százezer fölött-be kerül egy dolgozó a munkáltatónak.
Tényleg irigylem a te kis világodat, ahol mindenki annak a dupláját, tripláját keresi és fizeti, mint ami a valóság, de kérlek árassz már el ilyen munkahelyekkel és ajánlatokkal, nekem bármelyik megfelelne. ja és 8 órás legyen, mert amit én említettem az 10 órás. Köszi! Már alig várom!

Szubrina 2016.02.19. 09:21:06

@fááni: Ez mi lehet online qrva?
Miért kell csinosnak lenni?

2016.02.19. 10:30:48

@Szubrina:
Sehol nem írtam 2-3-szorost. A 180 nem 2-3-szorosa a 100-nak, és nem is ugyanolyan munkáról beszéltünk.

Te jöttél azzal, hogy Németországban 360 ezer Ft-ból kolbászból van a kerítés, pedig ez nagyon nem igaz. Persze, azt nem vitatom, hogy itthon rosszabb, de ettől még az az összeg ott igen szerény életmódra elég.

2016.02.21. 13:05:46

@Mrs. Jackman: 1 nap alatt, hogy jössz rá, hogy az alkalmazott hazudott-e az önéletrajzában vagy nem? 1 nap alatt még az Auchan pénztárkezelő szoftverét sem lehet megtanulni kezelni, bocs.
Oké aláírom, ha valaki azt írja tud targoncát vezetni, akkor tényleg csodálkoznék, ha nem találná a kormányt, vagy letaglózna pár kollégát az első raklappakolás során. De ebben az esetben szerintem elég bekérni a vizsga bizonyítványokat. Ameddig nem tudja felmutatni, nem ül targoncára. Ha nem hozza, vagy halaszgatja, rá kell kérdezni konkrétan, hogy miért. 3 hónap alatt bármikor felmondhat a munkáltató indoklás nélkül. Ez erre van.

2016.02.21. 13:14:23

@Bobby Newmark:
Ezért írtam, hogy aki esetleg kétségbeesésében elmenne ilyen helyre, akkor tudja, hogy mire számíthat.
A telefonos értékesítés szerintem rosszabb mint a fekete mosogatás egy börtönkonyhán.

ökofalu designer2 2016.05.27. 19:07:07

@Szubrina: Ja csak ha unja az ücsörgést a 25 nm-en, és el akar menni mondjuk vacsorázni, vagy csak olyan szolgáltatásra van szüksége ami ott vkinek a közvetlen munkabére (fodrász, stb.), az nagyon nem annyiba kerül mint itthon. És ezt nem kompenzálja hogy 10 forinttal olcsóbb a csoki. Nem véletlen hogy ezeket nem érted iskolázatlanként, arról már nem is merek beszélni, hogy ha kinn akar gyereket vállalni, és azon a színvonalon nevelni mint ott a bennszülöttek, hogy a kölykét ne közösítsék ki, annak milyen költsége van, idiótaként ezek számodra felfoghatatlan dolgok.
Egyébként a színvonalas blogbejegyzésed miért törölted, félsz vmitől?:D

ökofalu designer2 2016.05.27. 19:09:44

@Szubrina: Amúgy én szívesen alkalmaználak, épp alkalmazottat keresek egy ökofalu projekthez, lenne kedved? Csak napi 8 óra fenti kívánságod szerint, sőt, legyen 6, mivel nő vagy, ez neked JÁÁR!
Értesz vmihez? Végzettséged van? Beszélsz vmi nyelven? Ja, nem.. hát akkor.. áhh, semmi gond, te nő vagy, akkor is JÁÁÁÁR hiszen kvóta van!!!

Szubrina 2016.05.28. 17:18:56

@ökofalu designer2: Először is, már régen rossz, ha valaki azért vesz meg "menő" cuccokat a gyerekének, hogy ne közösítsék ki. Inkább mentálisan kell megerősíteni azt a gyereket, hogy felfogja, nem az ájfontól lesz EMBER vki.
Továbbá nem hiszem, h a fodrász, műkörmös, alapvető, az élethez elengedhetetlen szükséglet lenne, az élelmiszer, viszont sokkal inkább. Tehát, ha az olcsóbb, akkor én pl. élhetnék kint, mint marci hevesen, csak éppen én szeretem a hazám és nem engedek a nyomásnak nem költözök ki, akkor sem, ha kolbászból van kint a kerítés, már pedig abból.

Egyébként, rengeteg dolog miatt kell mostanában idegeskednem, pl. a munkahelyemen, ahol kurva nagy felelősségem van, ezért gondoltam, a bejegyzésem miatt már semmi energiám.

Mi lenne, ha egy kicsit lenyugodnál végre?
Utálj bazmeg, de tartsd magadban, én is rühellek és próbállak maximálisan ignorálni.

Épp nem keresek munkát és szeretném, ha ez sokáig így is maradna, mert szeretem a munkám, csak épp egy nagyon nehéz időszak van ott is, amíg nem találok megbízható, értelmes, dolgozni akaró alkalmazottakat, addig én húzom az igát, látástól mikulásig és már iszonyúan fáradt vagyok.

Szubrina 2016.05.28. 17:24:58

@ökofalu designer2: "Egyébként, rengeteg dolog miatt kell mostanában idegeskednem, pl. a munkahelyemen, ahol kurva nagy felelősségem van, ezért gondoltam, a bejegyzésem miatt már semmi energiám."

Szóval magyarul van elég bajom, nem akarok a bejegyzésem miatt is aggódni, ennyi...tényleg annyi kiszámíthatatlan őrült bolyong a neten, aki csak azt nézi, hol árthat a másik embernek, csupán merő rosszindulatból és sajnos te is egy ilyen vagy.

Bebizonyíthatod az ellenkezőjét, ám!

ökofalu designer2 2016.05.28. 18:25:47

@Szubrina: Nem vagyok én rosszindulatú, épp ellenkezőleg, de a magadfajta segghülye élősködőket, akik még meg is akarják magyarázni milyen okosak, utálom zsigerből. Egyébként nyugodt vagyok.
Küldtem nekik szép képernyőmentéseket, és van hosszú hónapokra backup, szval aggódj csak nyugodtan. Jár ez neked.

Tehát a fodrász nem létszükség.. aha.. pedig ha jól emlékszem pont azt ecsetelted, milyen sokba kerül ez a nőknek.. Márpedig jól emlékszem.. megint önellentmondásba keveredtél, de már megszoktuk.

Meg lehet magyarázni a 10 éves gyereknek (már amelyiknek), csak épp sokra nem megy vele, ha a környezetének a 80%-a pont nem ezeket az elveket vallja. Hagyjuk is, ezek messze meghaladják a képességeidet, kár volt felhozni.

Ha meg a nagy hazaszeretet miatt szándékosan maradsz itthon, akkor leszel szíves befogni a pofád és nem picsogni hogy ez rossz, az rossz, te választottad.

Külön remélem hogy az új főnököd hamarosan megtalálja a beteg bdsm bohóc blogodat és mehetsz újra munkanélkülinek, esetleg még előtte kapsz tőle egy hintőporos seggbebaszást. Ha magától nem találja, majd én segítek neki ;)

Szubrina 2016.05.28. 18:55:54

"Nem vagyok én rosszindulatú"

Ja nem vagy, csak folyamatosan feljelentgetsz, meg a főnökömnél akarsz jelentkezni, h kirúgass, bár nem értem mi köze a BDSM-nek a munkámhoz, amit kitűnően végzek, de mind1.

Ez csupa jóindulat. Esküszöm nem merlek ignorálni, mert az még durvább következményekkel járhat...félek, megmondom őszintén, nem kicsit, ellenben nagyon.

Tényleg a JOBAngel blogját is szét akarod baszni, az öncélú nem jó, ellenben kibaszottul, kurva szar udvarlási módszereddel?

ökofalu designer2 2016.05.28. 19:10:56

Szakadj már ki az álomvilágodból, mégis miért udvarolnék én neked? Segghüyének tartalak, és a szépségedről sem vagyok meggyőződve.. sőt.. pedig csak 10x10 pixelben látom a rusnya profilod.

Ha pedig a jóindulatomra hajtasz, emlékeztetlek ki és hogyan indította az "ismeretségünket":
"Szoktam néha Origon kommentelni és mostanában egy idióta.."

Szóval ne nagyon alapozz rá.

Nem volt célom és nem is lesz egyetlen blogot sem szétkúrni (a tieden kívül természetesen), egyszerűen te húztad ki a gyufát a sötét barom élősködő léteddel, és innen nincs visszaút. Na nehogy azt hidd hogy többet érsz, mint hogy holtidőben telefonról gyorsan pár sorban elmondjam a véleményem, kijavítsam az ostobaságaidat, de kicsi ez a város hidd el. És ha arra fúj a szél, akkor tényleg lesz mitől félned.

Addig is üdv a főnöködnek, most még csak innen ;)
süti beállítások módosítása